spms power supply ( 24 volt 5 amper )modifiye ?

Başlatan serkan_48, 09 Aralık 2013, 21:23:40

kifvet

Alıntı yapılan: haylaz - 31 Mart 2015, 19:42:44Haklısınız hocam neyse ben kacar yarın görüşürüz cümleten hayırlı geceler:-)
[mergedate]1427758101[/mergedate]
Elektrik kesintisinden bugun çalışma yapamıycaz galiba:-)
evet geldik bizim devreye:))
nerde bizim millet:))

memleket

Alıntı yapılan: kifvet - 01 Nisan 2015, 00:22:03evet geldik bizim devreye:))
nerde bizim millet:))

@kifvet Hocam kırmızı işaretli olan sarımı 12v fan beslemesi için kullana bilir miyim. Normalde o uçlar 2 diyot ile birleşip TL494 ün 12 nolu bacağına gidiyor...


kifvet

Alıntı yapılan: memleket - 01 Nisan 2015, 00:38:51@kifvet Hocam kırmızı işaretli olan sarımı 12v fan beslemesi için kullana bilir miyim. Normalde o uçlar 2 diyot ile birleşip TL494 ün 12 nolu bacağına gidiyor...


devrenin tamamını görmem mümkün mü:))

memleket

Alıntı yapılan: kifvet - 01 Nisan 2015, 00:44:04devrenin tamamını görmem mümkün mü:))

smps güç kaynağıydı.  trafosunu ve malzemelerini söküp dağıttım ama plaketi duruyor. Trafosunu başka bir projede kullanacağım. Devreyi takip ettiğimde 2 uç bir diyot ile birleşip 494 ün 12 nolu bacağına gidiyor. İstersen plaketin resmini çekip atabilirim.

haylaz


kifvet

Alıntı yapılan: memleket - 01 Nisan 2015, 00:47:40smps güç kaynağıydı.  trafosunu ve malzemelerini söküp dağıttım ama plaketi duruyor. Trafosunu başka bir projede kullanacağım. Devreyi takip ettiğimde 2 uç bir diyot ile birleşip 494 ün 12 nolu bacağına gidiyor. İstersen plaketin resmini çekip atabilirim.
dikkat ettiysen toprak ucu sürücü toprağı ile birleştirilmiş yani izole değil aynı devreyi kullanacaksan devre şemasını görmem gerekli ama farklı bir devre için kullanacaksan iki ucu da ayırıp regüle edip kullanabilirsin zaten 12.pin tl494 VCC ucudur yani besleme ucudur.genelde 12v kullanılır güç kaynaklarında:)
[mergedate]1427839032[/mergedate]
Alıntı yapılan: haylaz - 01 Nisan 2015, 00:49:39Burdayız hocam
nerde bizim hasta :)onun bi alttan birde üstten net güzel çekilmiş resmi lazım:))ve tl494 15 ve 16 pinlerini devreden ayırmamız lazım:))

memleket

Alıntı yapılan: kifvet - 01 Nisan 2015, 00:58:26dikkat ettiysen toprak ucu sürücü toprağı ile birleştirilmiş yani izole değil aynı devreyi kullanacaksan devre şemasını görmem gerekli ama farklı bir devre için kullanacaksan iki ucu da ayırıp regüle edip kullanabilirsin zaten 12.pin tl494 VCC ucudur yani besleme ucudur.genelde 12v kullanılır güç kaynaklarında:)
[mergedate]1427839032[/mergedate]nerde bizim hasta :)onun bi alttan birde üstten net güzel çekilmiş resmi lazım:))ve tl494 15 ve 16 pinlerini devreden ayırmamız lazım:))

Resimler bunlar...








kifvet

@memleket
bu devre için ne düşünüyorsunuz peki tekrar geri toplamayı mı?ve bu LEDler için kullanılan smps devrelerinden.

memleket

Hayır geri toplamıyacağım. Bu devrenin trafosunu yeni bir baskı devresinde kullanmak istiyorum.  Birde o iki ucu ayırıp doğrultunca 24V etmez mi?

haylaz

Hocam internetimin hıZI düstü resim yükleyemiyorum önce yükledigimiz fotolar is görmezmi:-(

kifvet

Alıntı yapılan: memleket - 01 Nisan 2015, 01:11:20Hayır geri toplamıyacağım. Bu devrenin trafosunu yeni bir baskı devresinde kullanmak istiyorum.  Birde o iki ucu ayırıp doğrultunca 24V etmez mi?
trafoyu kullanacaksanız şunu unutmayın o trafo orjinal devrenin frekansı topolojisi ve çıkış değerlerine göre tasarlanmıştır.yani yeni devreninde orjinal devredeki hesaplamalara yakın olması gerekiyor.aksi takdirde değişik sonuçlar alabilirsiniz.24v alamazsınız çünkü o sarımlar birbine ters sarılı.aynı yönde olsalardı eğer seri bağlayıp alabilirdiniz.
[mergedate]1427840117[/mergedate]
Alıntı yapılan: haylaz - 01 Nisan 2015, 01:12:02Hocam internetimin hıZI düstü resim yükleyemiyorum önce yükledigimiz fotolar is görmezmi:-(
pekala:))tl494 entegresinin 15 ve 16 pinlerini devreden tamamen ayırın:)

memleket

Karışık iş o zaman :) Bende sargılarını söker sizin hesaplamalara göre ayarlı bişeyler yaparım :)

haylaz


kifvet

Alıntı yapılan: memleket - 01 Nisan 2015, 01:20:19Karışık iş o zaman :) Bende sargılarını söker sizin hesaplamalara göre ayarlı bişeyler yaparım :)
Trafonun EI33 olduğundan eminseniz o hesaplamaları kullanabilirsiniz:))

haylaz

Bidaha kullanicazmi bu ayaklari lehimini aldim sadece kesebilirmde:-)

kifvet

Alıntı yapılan: haylaz - 01 Nisan 2015, 01:22:15Ayirdim
4 tane 0.22 5w taş direnci paralel şekilde lehimleyin ve smps - çıkış ucuna bağlayın:)şu an devre şeması çiziyorum birazdan koyarım.)sonra ona göre devreyi düzenleyin:))
[mergedate]1427840687[/mergedate]
Alıntı yapılan: haylaz - 01 Nisan 2015, 01:24:43Bidaha kullanicazmi bu ayaklari lehimini aldim sadece kesebilirmde:-)
evet kullanacağımız için  ayırın dedim zaten sakın kesmeyin o ayakları :))

memleket

Alıntı yapılan: kifvet - 01 Nisan 2015, 01:23:03Trafonun EI33 olduğundan eminseniz o hesaplamaları kullanabilirsiniz:))

Evet EI33...

kifvet

Alıntı yapılan: memleket - 01 Nisan 2015, 01:28:29Evet EI33...
o zaman o hesaplamaları kullanabilirsiniz:)eğer değişik bir trafo ise datasheet değerlerini ordan alıp o hesaplamaları yine kullanabilirsiniz:)

haylaz


memleket

Alıntı yapılan: kifvet - 01 Nisan 2015, 01:32:47o zaman o hesaplamaları kullanabilirsiniz:)eğer değişik bir trafo ise datasheet değerlerini ordan alıp o hesaplamaları yine kullanabilirsiniz:)

Trafoların toplu bir sayfada gösterildiği bir datasheet sayfası verebilir misiniz?

kifvet

#670

[mergedate]1427842084[/mergedate]
Alıntı yapılan: memleket - 01 Nisan 2015, 01:35:04Trafoların toplu bir sayfada gösterildiği bir datasheet sayfası verebilir misiniz?
bildiğim öyle bir sayfa yok elimde ei33 için datasheet varı onu da paylaştım:)aslında kumpas ile trafo alan değerleri ölçüp datasheete gerek kalmadan da hesaplama yapabilirsiniz:)))

haylaz

Borda kuruyorum devreyi
[mergedate]1427842670[/mergedate]
Trimpot kullansam plurmu

kifvet

Alıntı yapılan: haylaz - 01 Nisan 2015, 01:58:33Borda kuruyorum devreyi
[mergedate]1427842670[/mergedate]
Trimpot kullansam plurmu
kurabilirsin tabiki:))RV2 mümkünse potans olsun ve şasesini toprağa lehimle:)

haylaz


kifvet

Alıntı yapılan: haylaz - 01 Nisan 2015, 02:03:09Rv2 10 k ile 2.2 k var sadece
10k kullanabilirsin RV2 için ama RV1 kesinlikle 1k olmalı:)))

haylaz

:-) tmm
[mergedate]1427843092[/mergedate]
Hazir:-)
[mergedate]1427844007[/mergedate]
Hocam potu nereye lehimliycem toprak nere:-)

kifvet

Alıntı yapılan: haylaz - 01 Nisan 2015, 02:20:07:-) tmm
[mergedate]1427843092[/mergedate]
Hazir:-)
resim olsa iyi olurdu ama:)))0.7v değerini ayarladın mı?

haylaz


kifvet

Alıntı yapılan: haylaz - 01 Nisan 2015, 02:20:40Hocam potu nereye lehimliycem toprak nere:-)
nasıl dedin anlamadım:))toprakların hepsi eksi çıkışa bağlanacak ve potun metal gövdesine bir kablo lehimle onu da eksi çıkışa bağla:))
[mergedate]1427844166[/mergedate]
Alıntı yapılan: haylaz - 01 Nisan 2015, 02:22:35Takmadim fise daha-:-) onay bekliyom
sadece harici besleme fişini tak ana girişi takma ve 0.7v değerini ayarla:)

haylaz

Volt ölcümü siyah prob eksi (dirençlerin oldugu yere)kırmızı probda trimpota dimi

kifvet

Alıntı yapılan: haylaz - 01 Nisan 2015, 02:33:59Volt ölcümü siyah prob eksi (dirençlerin oldugu yere)kırmızı probda trimpota dimi
siyah prob gndye kırmızı prob 4.7k ile potun birleştiği yere:))

haylaz

0.854 ile 0.933 oluyo
[mergedate]1427845246[/mergedate]
Benim öltügüm sekil iste dimi:-)

kifvet

Alıntı yapılan: haylaz - 01 Nisan 2015, 02:40:460.854 ile 0.933 oluyo
nasıl anlamadım değerler değişiyor mu devamlı???RV1 ile oynayarak orayı 0.7ye indirmen lazım:))

haylaz

Degismiyo potla oynadigimda bu degerler cikti

kifvet

@haylaz
aslında foto yükleyebilirseniz iyi olur bi göreyim devreyi:))
[mergedate]1427845384[/mergedate]
Alıntı yapılan: haylaz - 01 Nisan 2015, 02:42:57Degismiyo potla oynadigimda bu degerler cikti
potu yanlış bağlamış olabilirsiniz 0 ile 1v arasında çıkması gerekli

haylaz


kifvet


haylaz

Haklısınız 0.855 volta düşürebildim başka yok:-)

kifvet

Alıntı yapılan: haylaz - 01 Nisan 2015, 02:58:30Haklısınız 0.855 volta düşürebildim başka yok:-)
rv1 ile rv 2 bağlantısını ayırın birde öyle deneyin:)

haylaz


asma

Gece gece takılmayın böyle şeylere. ;D
5V/5k7 x 1 = 0,877V çıkar. Gayet normal bir değer.
Ölçtüğünüz yer farklı.
Potun üst ucu , yani şemada 0,7V yazan yer sabit olacak.
Orta uç ayarlı olur.
Yada potun bağlantısını değiştireceksiniz.

@kifvet sen ne dersen onu yapıyor , öyle olması gerektiği için öyle oluyor. ;D adamı niye uğraştıryon? şemanı kontrol et.
Biz eklediğin şemaya bakıyoruz sen nereye bakıyorsun?


haylaz

Evt 0 kadar dustum simdi:-) :-)
[mergedate]1427846934[/mergedate]
En yuksekde 0.854 oldu

kifvet

Alıntı yapılan: asma - 01 Nisan 2015, 03:06:19Gece gece takılmayın böyle şeylere. ;D
5V/5k7 x 1 = 0,877V çıkar. Gayet normal bir değer.
Ölçtüğünüz yer farklı.
Potun üst ucu , yani şemada 0,7V yazan yer sabit olacak.
Orta uç ayarlı olur.
Yada potun bağlantısını değiştireceksiniz.

@kifvet sen ne dersen onu yapıyor , öyle olması gerektiği için öyle oluyor. ;D adamı niye uğraştıryon? şemanı kontrol et.
Biz eklediğin şemaya bakıyoruz sen nereye bakıyorsun?


gece saat 3 olunca kafa biraz gitti şemaya bakıp üzeltip tekrar koyayım:)))teşekkürler hatırlatma için:))
[mergedate]1427846983[/mergedate]
Alıntı yapılan: haylaz - 01 Nisan 2015, 03:09:38Evt 0 kadar dustum simdi:-) :-)
[mergedate]1427846934[/mergedate]
En yuksekde 0.854 oldu
rv1in orta ucundan ölçeceğiz:)))kafa iyice gitti iki meslek birden böyle oluyor işte:))rv1in orta ucunu 0.7vye ayarla:))

haylaz

Sagolun @ asma hocam:-)
[mergedate]1427847070[/mergedate]
0.700 yani dimi:-)  o oluyo baska yok

kifvet

Alıntı yapılan: haylaz - 01 Nisan 2015, 03:13:24Sagolun @ asma hocam:-)
[mergedate]1427847070[/mergedate]
0.700 yani dimi:-)  o oluyo baska yok
evet aynen öyle:))
şemayı düzelttim.

[mergedate]1427847324[/mergedate]
@haylaz
şema bu şekilde değil mi şu an ve o noktada 0.7v var demi:))

haylaz

Ayarladim:-)
[mergedate]1427847398[/mergedate]
0.700 ölçü aletinin yalancısıyım bende

kifvet

@haylaz
şimdi son düzenlemeyi yapalım ondan sonra tamam:)orda çıkış toprak ucu denilen yeri smps çıkısının - ucuna bağlayacaksın ve toprakları da aynı yere bağlayabilirsin.direçlerin diğer ucu artık çıkış için gnd ucu olacak ve o çıkıştan bir kablo ile de tl494 16.pinine bağlayacaksın:)

haylaz

Takalım hocam fise ilham şarja gelsin:-) :-) :-)
[mergedate]1427847619[/mergedate]
Tamamdir

asma

RV1 yerine diyot kullansak olmuyormuydu. ??? 1N4001 veya 1N4148 gibi el altında bulunan türde.
RV2 de sürekli ayar için kullanılır.
Daha sade olur, kart ısındığında üst limit biraz düşer , soğukta yükselir. ::)
Gece uyur, gündüz işlerini halleder.
Ben vardiyalı çalışıyorum, sorun yok.  ;D Siz bir birinize acıyın.
Kolay gelsin.

haylaz

Alıntı yapılan: asma - 01 Nisan 2015, 03:24:08RV1 yerine diyot kullansak olmuyormuydu. ??? 1N4001 veya 1N4148 gibi el altında bulunan türde.
RV2 de sürekli ayar için kullanılır.
Daha sade olur, kart ısındığında üst limit biraz düşer , soğukta yükselir. ::)
Gece uyur, gündüz işlerini halleder.
Ben vardiyalı çalışıyorum, sorun yok.  ;D Siz bir birinize acıyın.
Kolay gelsin.
Suan işsizim bende smpsye vurdum kendimi:-)