AMPLİFİKATÖR'ler, tasarım ve teknik anlatımlar. (TARTIŞMA)

Başlatan Mr_YAMYAM, 02 Ağustos 2014, 19:39:09

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: kifvet - 19 Temmuz 2015, 00:24:181.ROLL-OFF frekansını tam anlayamadım hocam:)
2.Geribesleme direnci olmadan -20dBlik kazancı neye göre hesapladık onu anlamadım:)Daha bu şemada soracaklarım çok hocam baştan söyleyeyim:)
ROLL-OFF demek frekansın alt bölgelerde genlik olarak ani düşüş bölgesini (Düşmeye başladığı) noktayı belirtmektedir.
Örnek roll-off frekansımız 30 Hz ise bu frekanstan sonra alt frekanslara inildikçe kazancın belli seviyelerde aniden düşüşünü temsil etmektedir.
Geri besleme direnci olmaksızın ayarlama yapılabilir. Ama ben tasarımımda daha sonra oraya 50 ohmluk bir direnç ilave etmiştim daha iyi ayar sağlanıyordu. Şemada o direnci unutmuşum :D

kifvet

Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 19 Temmuz 2015, 00:39:55ROLL-OFF demek frekansın alt bölgelerde genlik olarak ani düşüş bölgesini (Düşmeye başladığı) noktayı belirtmektedir.
Örnek roll-off frekansımız 30 Hz ise bu frekanstan sonra alt frekanslara inildikçe kazancın belli seviyelerde aniden düşüşünü temsil etmektedir.
Geri besleme direnci olmaksızın ayarlama yapılabilir. Ama ben tasarımımda daha sonra oraya 50 ohmluk bir direnç ilave etmiştim daha iyi ayar sağlanıyordu. Şemada o direnci unutmuşum :D

ROLL-OFF kısmını anladım:-)
lakin geribesleme olarak kullanılan 50ohm direnç ile o zayıflatıci 20dbden daha fazla bi zayıflatma yapacak görüşündeyim ben:-)20db benim hesabıma göre 10 kat küçültüyor ama 50 ohm direnç ile ve 10k pot ile yaklaşık 200 kat küçültülme elde edilir:-)yanlış mi düşünüyorum:-)

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: kifvet - 19 Temmuz 2015, 02:07:53ROLL-OFF kısmını anladım:-)
lakin geribesleme olarak kullanılan 50ohm direnç ile o zayıflatıci 20dbden daha fazla bi zayıflatma yapacak görüşündeyim ben:-)20db benim hesabıma göre 10 kat küçültüyor ama 50 ohm direnç ile ve 10k pot ile yaklaşık 200 kat küçültülme elde edilir:-)yanlış mi düşünüyorum:-)
Oradaki trimpot 100 kat azaltma yapacak şekilde ayarlanır. İsteyen kişi istediği kadar azaltabilir.
100 kat zayıflatma 20 db zayıflatma demektir.
Ton kontrollerde genel yükseltme ise 18-20 db dir. Giriş seviyesini 100 kat azaltırsan 20 db lik herhangi bir frekans artırımında distorsiyon olmaz.
Bahsetmiş olduğun STK çıkış katının kazancı da Gv 100 ise değme keyfine :D
Giriş sinyalini önce 100 Kat azalttın. Sonra da STK ile 100Kat büyülttün İşte sana bir tasarım avantajı.

ozgurece

Onursal hocam Yeni Anfi Projenizin Resim Paylaşımlarını sabırsızlıkla bekliyorum, siz çalışmalarınızda profesyonel bilgi ve yılların tecrübesi ile her zaman en mükemmel üst düzey projeyi gerçekleştirmeyi başarıyorsunuz, kolay gelsin.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ozgurece - 12 Eylül 2015, 22:30:27Onursal hocam Yeni Anfi Projenizin Resim Paylaşımlarını sabırsızlıkla bekliyorum, siz çalışmalarınızda profesyonel bilgi ve yılların tecrübesi ile her zaman en mükemmel üst düzey projeyi gerçekleştirmeyi başarıyorsunuz, kolay gelsin.
Kendim için almış olduğum kutu için diyorsan oldukça zor.
Gerekli olan parçaların alınması için.
Uygunsuz kartların yeniden tasarımı için.
Kutunun uyarlanabilmesi için,
Oldukça masraf ve zamana ihtiyacım olacak.

ivorycougar

merhaba elimde stk 4152II devre var bunu iyileştirmek için neler yapabilirim
benim anladıklarım
-doğru şaseleme
-geri besleme ve 2. bacaktan şaseye inen 560 ohmluk direnci değiştirme
-iki ayrı besleme(elimde stklı müzik setinden çıkma 2x15 ve 2x26 volt veren trafo var bunla besleyebilirmiyim beslemeler arasında voltaj farklı olabilirmi hangisi hangi bacağa bağlanmalı)

bunları yaptığımda midlerde artış olurmu olmuyorsa oluru varmıdır nasıl yapabilirim.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ivorycougar - 22 Eylül 2015, 00:10:46merhaba elimde stk 4152II devre var bunu iyileştirmek için neler yapabilirim
benim anladıklarım
-doğru şaseleme
-geri besleme ve 2. bacaktan şaseye inen 560 ohmluk direnci değiştirme
-iki ayrı besleme(elimde stklı müzik setinden çıkma 2x15 ve 2x26 volt veren trafo var bunla besleyebilirmiyim beslemeler arasında voltaj farklı olabilirmi hangisi hangi bacağa bağlanmalı)

bunları yaptığımda midlerde artış olurmu olmuyorsa oluru varmıdır nasıl yapabilirim.
Bahsi geçen direnç devrenin kazancı ile ilgilidir. Bu direncin değerini düşük tutarsan ampli kazancın ve beraberinde gürültüler de artacaktır. Yüksek kazançlı amplifikatörlerde GROUNDING yani şaseleme çok daha hassas yapılmalıdır.
Bir amplinin kazancı tasarım prosedürleri doğrultusunda hesaplanır ve ona göre eleman değerleri seçilir. Burada amaç standart giriş gerilimi olan 1Vpp seviyesini amplifikatörün uygun yük altında verebileceği max gerilime göre ayarlanmasıdır.
2X26V ile beslenen bir amplifikatör içerisindeki transistörlerin akım kazancı doğrultusunda RMS 15V civarı çıkış gerilimi verebilir. Bu da 8 ohm yük altında yaklaşık 30W lık çıkış gücüne işaret eder. Eğer amplifikatörün yük kabiliyeti daha iyi ise yani 4 ohm gibi yükleri sürebiliyorsa daha fazla güç alınacaktır.
Bir amplifikatörden middle seslerin daha fazla alınması veya tiz seslerin fazla alınması istenmez.
Doğru olan şey her frekans bölgesinde eşit çıkış gerilimi verebilmelidir. Kullanıcı eğer isterse ton kontrol veya EQ gibi devrelerle istediği tonda ses dinleyebilir.
Çoğu STK serisi modüller 20Hz ten 20KHz e kadar tüm ses bölgesini eşit verebilecek şekilde tasarlanmış olsalar da malzeme kalitesi ve özellikle kullanılan kondansatörlerin tipi yüksek frekans bölgesinde (Özellikle 10KHz ve üzeri) oldukça etkendirler.
Pahalı üretim amplifikatörlerde bu gibi sese direk etki eden kondansatörler pahalı ve toleransları düşük tipten seçilmişlerdir.
Kondansatr kondansatördür diyerek basit seramik kondansatörler veye uygun olmayan polyester kondansatör kullanılması ses tonunda ciddi kalite bozukluğuna sebebiyet vermektedir.
STK4152 için sanırım 2X26V uygun bir gerilimdir. 4 ohm hoparlörler için iyi bir tasarım yapabilir ve bu trafoyu kullanabilirsin.
Trafonun 2X15V çıkışını ise 12V çift regüleli devre ile çift besleme yaparsan amplifikatörün pre-ampli veya ton kontrol gibi devrelerini besleyebilir eğer yardımcı devreler de koymak istersen 2X12V u rahatlıkla kullanabilirsin.

ivorycougar

yanlış anlattım galiba konunun başlarında anlatmış olduğunuz hileleri yapmaktan bahsetmiştim ben.

evet o direncin kazançla ilgili olduğunu biliyorum şuan hali hazırda 1k yapmış durumdayım.bununla beraber geri besleme direncininde değiştirildiğinden bahsetmişsiniz konuda bu oran nedir.GROUNDING yine sizin dediğiniz şekilde zaten yapılı.midleri artırmadan kastım midlerin şuan beni tatmin etmemesi ve amfinin bu bölgeyi doğru veremeyebilişi düşüncemdir.malzeme seçimim orta sınıf kötü malzemeyle amfi yapmıyorum her ne kadar kulağımda farkı anlamasamda belki benim kulaklar sorunludur.mesela kullanmış olduğum vishay 1848 mkp kondansatör dc line kondansatör bunları kullanabilirmiyim yada yanlışmı yapmışım kullanarak.trafodan kastımda gine konunun başlarında belirttiğiniz hilelerden gürültüyü azaltmak için iki ucu 100 ohmdan ayırıp ayrı ayrı beslemekti

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ivorycougar - 22 Eylül 2015, 01:23:19yanlış anlattım galiba konunun başlarında anlatmış olduğunuz hileleri yapmaktan bahsetmiştim ben.

evet o direncin kazançla ilgili olduğunu biliyorum şuan hali hazırda 1k yapmış durumdayım.bununla beraber geri besleme direncininde değiştirildiğinden bahsetmişsiniz konuda bu oran nedir.GROUNDING yine sizin dediğiniz şekilde zaten yapılı.midleri artırmadan kastım midlerin şuan beni tatmin etmemesi ve amfinin bu bölgeyi doğru veremeyebilişi düşüncemdir.malzeme seçimim orta sınıf kötü malzemeyle amfi yapmıyorum her ne kadar kulağımda farkı anlamasamda belki benim kulaklar sorunludur.mesela kullanmış olduğum vishay 1848 mkp kondansatör dc line kondansatör bunları kullanabilirmiyim yada yanlışmı yapmışım kullanarak.trafodan kastımda gine konunun başlarında belirttiğiniz hilelerden gürültüyü azaltmak için iki ucu 100 ohmdan ayırıp ayrı ayrı beslemekti
Geri besleme direncinin oranı amplifikatörün gerilim kazancını belirtir. Aynen op-amplarda olduğu gibidir.
Altta vermiş olduğum şemadaki değerler uygundur.
STK modüllerinde genellikle MKP türü kondansatörler kullanılmaz. Ama kullanılsa da sorun olacağını sanmıyorum.
Girişte bulunan 470pF lık kondansatör Stroflex tipi olmalı ve giriş kuplaj kondansatörü (2.2uF) polistrene veya multi layer olursa iyi netice verecektir. Ben bu gibi yerlerde elektrolitik kondansatör kullanmıyorum. (Her ne kadar şemalarda kullanılmış olsa da)
Mid seslerin tatminkar olup olmadığını ancak ölçü aleti ile frekans karakteristiğinin ölçülmesi ile kesin yargıya varılabilir. Her kullanıcıda frekans karakteristiğinin ölçümü için uygun ölçü aletleri olması mümkün olmadığı için bunun nasıl yapılabileceğini konumuzun 12. sayfasında anlatmış ve sinyal jeneratörü için şema da vermiştim.
https://elektronikprojeler.com/index.php/topic,5224.165.html
Ancak sana tevsiyem öncelikle kullandığın hoparlörün karakteristiğini bilmen olacaktır. Sadece bass hoparlör kullanıyorsan veya mid hoparlörü olmayan kötü kabinlerden kullanıyorsan mid sesleri iyi alamaman normaldir.
Eğer hoparlörlerinden emin değilsen öncelikli testini ampline kulaklık bağlantısı yaparak kulaklık ile test edebilirsin. Kulaklık ile doğru bir duyum elde ediyorsan hoparlörlerin için teknik araştırma yapmalısın.

100 ohmluk direnç amplinin içerisindeki pre devrelere voltaj vermektedir. Bu direnç sökülerek 7824 veya LM317 gibi bir voltaj regülatörü ile ayarlanmış 24V civarı regüleli temiz bir gerilim 12 nolu bacağa verilirse amplifikatörün S/N değeri çok daha iyi olacaktır. Bu gerilimi elde etmek için 2X26V luk gerilimin artı ucunu regüle ederek entegreye vermek yeterlidir.

ivorycougar

teşekkürler dediklerinizi yapacağım.ama kondansatörleri bulamam sanırım.birde Stroflex ile polistrene aynı değilmi.hoparlörlerim iki yollu ama sesinin iyi olduğunu düşünüyorum

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ivorycougar - 22 Eylül 2015, 18:32:15teşekkürler dediklerinizi yapacağım.ama kondansatörleri bulamam sanırım.birde Stroflex ile polistrene aynı değilmi.hoparlörlerim iki yollu ama sesinin iyi olduğunu düşünüyorum
Kondansatörler çok şart ve elzem değildir. Ama kalite unsuru dikkate alınmalıdır. Hurdacıdan alınmış eski ve orijinal bir amplifikatör veya elektronik devre kartından sökülerek  temin edilen kondansatörler kullanılabilir.
Eğer kutulama resimlerini ilave edebilirsen daha fazla yardımcı olabilirim.

ozgurece

Onursal hocam bana yaptığınız anfi projenizi ben yabancı bir forumda paylaşmıştım, Diagramı görmek istiyorlar. Anfinin büyük Şeması sitede ?varmı ben bulamadım, sadece küçük bir formatta var,elemanlar tam anlaşılmıyor. Bu arada Keyifler nasıl hocam umarım her şey yolundadır ,iyi tatiller diliyorum. Sizi Özledik . Saygılar.
http://www.diyaudio.com/forums/solid-state/270959-helpful-tips-repairing-technics-suv4a-amplifier-2.html#post4475964

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ozgurece - 07 Ekim 2015, 22:13:32Onursal hocam bana yaptığınız anfi projenizi ben yabancı bir forumda paylaşmıştım, Diagramı görmek istiyorlar. Anfinin büyük Şeması sitede ?varmı ben bulamadım, sadece küçük bir formatta var,elemanlar tam anlaşılmıyor. Bu arada Keyifler nasıl hocam umarım her şey yolundadır ,iyi tatiller diliyorum. Sizi Özledik . Saygılar.
http://www.diyaudio.com/forums/solid-state/270959-helpful-tips-repairing-technics-suv4a-amplifier-2.html#post4475964
ET'li @ozgurece 
Ampli bilindik STK465 kalın hibrit entegre ile yapılmış uyduruktan bir amplidir.
STK465 in şeması ise her yerde standart olarak zaten verilmektedir. Ancak konumuz içerisinde anlatılmış ve tasarım prosedürü olara bildirilmiş bazı değişiklikler ile düzenlenerek yapılmıştır.
Bu prosedürler genel olarak ele alınamaz. Tasarımda montaj planı dahil olmak üzere giriş çıkış empedans uyarlamaları da her türlü montaja göre mutlaka değişiklik göstermektedir.
Temel olarak anlatılmış olan ton kontrol devresi,preamplifikatör devresi ve ampli bir araya getirildiğinde konu başlarında anlatılmış olan...;
GÜRÜLTÜ faktörü
FREKANS karakteristiği
DİSTORSİYON gibi faktörlerin birleşimi genel devre elemanlarında küçük ya da büyük eleman değerleri değişimini gerektirmektedir.
Bu yüzden herhangi bir standart şemayı ortaya koyup ta..;
İşte benim ampli budur, çok güzel çalıyor demek yanlış olacaktır.
Ampliyi yapmak isteyen arkadaşlar hangi çıkış modülünü kullanırlarsa kullansınlar bu kurallara uymak zorundadırlar.
Tatil şimdilik iyi gidiyor. Bugün yamyamların gösterisi vardı. :D

ivorycougar

hocam uzun bir ara oldu ama dediklerinizi sonunda yaptım.girişteki 470p ları stroflexlerle değiştirdim ve 12. ucuda 24 volt regülatörle besledim.gözlemlediğim kadarı ile baslarda artış oldu.ama tatmin edeci bir sonuç alamadım kendi açımdan.böyle olunca bu süre zarfında bir hibrit lambalı ve ad161/162 li germanyum amfi yaptım.ikisi arasından germanyum dikkat çekiciydi benim için.ama oda tek kanalda kaldı diğer kanala transistör bulamadım.amfileri yaptığımda testlerimi karşılaştırmalı olarak yapıyorum ve ölçüm aleti olarak kendi kulaklarımı dikkate alıyorum sonuçta ben dinliyeceğim.amfiler arasındaki farkı,yaptığım küçük bir anahtar sistemiyle amfiden amfiye anlık geçişler yaparak aradaki farkı görmeye çalışıyorum çünkü öbür türlü ayrı ayrı dinlemelerde farkın anlaşılmayacağını düşünüyorum.sizden istediğim bana gerçek anlamda iyi bir amfi önermeniz ve artık onu yaptıktan sonra bu işlere bir daha bulaşmayayım.çünkü bu güne kadar onlarca amfi yaptım ve hala tatmin olamadım.şuan elimde ras32 için malzeme var onu önerirmisiniz.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ivorycougar - 14 Ekim 2015, 11:41:30hocam uzun bir ara oldu ama dediklerinizi sonunda yaptım.girişteki 470p ları stroflexlerle değiştirdim ve 12. ucuda 24 volt regülatörle besledim.gözlemlediğim kadarı ile baslarda artış oldu.ama tatmin edeci bir sonuç alamadım kendi açımdan.böyle olunca bu süre zarfında bir hibrit lambalı ve ad161/162 li germanyum amfi yaptım.ikisi arasından germanyum dikkat çekiciydi benim için.ama oda tek kanalda kaldı diğer kanala transistör bulamadım.amfileri yaptığımda testlerimi karşılaştırmalı olarak yapıyorum ve ölçüm aleti olarak kendi kulaklarımı dikkate alıyorum sonuçta ben dinliyeceğim.amfiler arasındaki farkı,yaptığım küçük bir anahtar sistemiyle amfiden amfiye anlık geçişler yaparak aradaki farkı görmeye çalışıyorum çünkü öbür türlü ayrı ayrı dinlemelerde farkın anlaşılmayacağını düşünüyorum.sizden istediğim bana gerçek anlamda iyi bir amfi önermeniz ve artık onu yaptıktan sonra bu işlere bir daha bulaşmayayım.çünkü bu güne kadar onlarca amfi yaptım ve hala tatmin olamadım.şuan elimde ras32 için malzeme var onu önerirmisiniz.
Arkadaşlar.
İnsan kulakları bir ölçü aleti değildir. İnsan kulakları sadece BEĞENİ'yi algılayan birer sensördür.
Ben tiz sesleri severken sen bass sesleri sevebilirsin bir başkası ise cımbıl cımbıl medium sesleri sevebilir. Beğeniye hiç kimse GEM vuramaz.
Doğru olan ise ilgili frekansların yeterince yükseltilip hoparlörler tarafından kulağa iletilebilmesi olmalıdır.
Kulakla test işinde hoparlörler de etken olduğu için sonuç daima bir bilinmez olacaktır.
ŞÖYLE Kİ;
Tüm frekansları eşit seviyede yükseltebilen bir amplifikatöre...
Sadece tiz hoparlör bağlarsak hemen hemen hiç bass ses duyamayız.
Bir medium hoparlör bağlarsak bass ve tiz seslerde ciddi kaybımız var demektir.
Keza bir bass hoparlör bağlarsak tizlerden feragaat edeceğiz demektir.
Bu sebeple eğer hoparlörlerimizin karakteristiğini bilmiyorsak asla biryerlere varamayız.
En kaba ölçüm, bir KULAKLIK ile yapılmalıdır. Kulaklıklar nispeten daha geniş frekans cevabına sahiptir.
Ampli için ton kontrol devresi kullanıyormusun bilmiyorum. Genel uygulama şematiğini blok olarak belirtebilirsen belki çözüm için birşeyler yapabiliriz.

ivorycougar

hocam dediklerinizin bir kısmına katılmıyorum.bir sazın bir gitarın akordunu neye göre yapıyoruz.odyofil olayı neden var.aktif hoparlörler neden beğenilmiyor(daha doğru ses karakteristiği olmasına rağmen).neden binlerce dolarlık amfiler hoparlörler var.kaldıki hangi mikrofon bir kulağı taklit edebiliyor.olayım bas tiz meselesi olsaydı yapardım bir ton kontrol olur biterdi.benim ve zannediyorum bir çok kişinin temelindeki soru neden 200bin dolara hoparlör var.neden 50bin dolara amfi var.ses eğer kulak dışında ölçülebilen birşey olsaydı böyle astronomik bir piyasa olmazdı sanırım.benim işin içinden çıkamadığım olay neden kulağımla algılayamayacağım şeyleri bir amflikatöre yaptırmaya çalışıyorum.şunuda merak ediyorum daha önce hiç 200bin dolarlık bir hoparlör dinlemedim onu dinleyecek olsam acaba kendimdenmi geçeceğim gözlerimemi inanamayacağım.benim nezdimde bizleri aydınlatırsanız sevinirim.

Mr_YAMYAM

Şu kelimelerin teknik anlamlarını öğrenebilirsen o pahalı sistemlerin de neden pahalı olduğunu anlayacaksın.
1 NOISE (Gürültü)
2 FREQUENCE RESPONSE (Frekans karakteristiği)
3 DYNAMIC RANGE (Dinamik alan)
4 POWER BAND-WIDTH (Güç bandı) En önemli unsurdur.
5 HEADROOM LEVEL.
Biz gitarın akordunu yaparlen hangi LA sesine çektiğini bilemezsin. Her LA sesi 440Hz civarı belirtilmiştir. Ama piyanoda 4 tane LA sesi vardır. Sen gitarı akortlarken hangi LA sesine göre akortluyorsun :D
Günümüzde odyo-fil denilen bazı filler vardır. Bu gibi filler bazı forumlarda hoparlör kablosunu yere parelel şekilde götürerek bile sesi daha temiz duyduklarını iddia etmektedirler.
Ben bu gibi FİL'lere itibar etmemekteyim.
NOISE ve frekans cevabının ne olduğunu bilmeden ben LAMBALI ampli yaptım sesi çok SICAK çıkıyor diyenlere de rastladım.
Malum lambaların ısıtıcıları (FLAMAN) var, sesi ısıtıyorlar :D
Ölçüm tekniğinde genellikle mikrofonlar kullanılmaz. Bir amplinin ölçümünde çıkış gerilimini ölçen bir AC voltmetre ve girişten verilen sinüs işareti vardır. Sinüs işaretini üreten aygıt SİNYAL JENERATÖRÜ ve çıkıştaki gerilimi ölçen alet ise db metre dir.
Hoprlör testi için ise çok özel mikrofonlar kullanılır ki bunlar özel SPL metre denilen aygıtlara takılmaktadır. Fiyatları ise neredeyse servet kadardır.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sound_level_meter
http://www.ebay.com/itm/TES-1353H-Integrating-Sound-Level-Meter-SPL-Leq-SEL-Range-30-130dB-Records-Datas-/252077498609?hash=item3ab0fd60f1
Şurada daha ciddi bir alet var.
http://www.nti-audio.com/en/products/xl2-sound-level-meter.aspx
Sitede diyor ki hoparlörlerin ölçümünü bile yapabilirsiniz :D

ivorycougar

hacam o saydığın 5 maddenin ne anlama geldiğini biliyorum ama o 5 maddeyi içinde geçen harf adedine çarpsanız gine 200bin dolar etmez.bu 5 maddenin maliyeti bu karar uçuk olmamalı.
gitar herhangi bir ölçü aletinden tarih olarak önce var olduğuna göre akordu belirleyende kulaktı zannederim.
odyofilin temelinde de ses muamması vardır zaten diye düşünüyorum.onlara bende aldırış etmiyorum.
ben tam aksine lambalısından class a sına kadar yapmama rağmen tatmim olamamış biriyim.(denemelerim ne olduğu belli olmayan hoparlörlerle değil bas tiz eğrisi beni tatmin eden hoparlörlerle olmuştur).


Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ivorycougar - 14 Ekim 2015, 19:55:21hacam o saydığın 5 maddenin ne anlama geldiğini biliyorum ama o 5 maddeyi içinde geçen harf adedine çarpsanız gine 200bin dolar etmez.bu 5 maddenin maliyeti bu karar uçuk olmamalı.
gitar herhangi bir ölçü aletinden tarih olarak önce var olduğuna göre akordu belirleyende kulaktı zannederim.
odyofilin temelinde de ses muamması vardır zaten diye düşünüyorum.onlara bende aldırış etmiyorum.
ben tam aksine lambalısından class a sına kadar yapmama rağmen tatmim olamamış biriyim.(denemelerim ne olduğu belli olmayan hoparlörlerle değil bas tiz eğrisi beni tatmin eden hoparlörlerle olmuştur).
Eder mi etmez mi :D
TEKNİK ŞARTNAME.
140db S/N istenmektedir. Ampli gerilim kazancı 20db olacaktır.
100dbSPL özellikli hoparlörler ile referans mesafede 120dbA ses şiddetine ulaşabilecektir.
20 db kazançlı bir ampli için, şartnamade belirtilmiş olan değere ulaşabilmek  -120db lik gürültü eşiğine ulaşabilmek ile mümkündür. Ben şimdiye kadar yaptığım amplilerde -65db nin altına pek düşemedim.
İşte sana 100.000$ lık bir proje :D
İstediğin malzemeyi kullanabilirsin.

ivorycougar

hocam peki diyelimki -120db e düştüm misal yani;bu bende nasıl bir farklılık yapacak algılayacağım şey beni benden alacakmı ona göre uğraşalım yoksa boşa kürek çekmiyelim  :D

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ivorycougar - 14 Ekim 2015, 21:48:44hocam peki diyelimki -120db e düştüm misal yani;bu bende nasıl bir farklılık yapacak algılayacağım şey beni benden alacakmı ona göre uğraşalım yoksa boşa kürek çekmiyelim  :D
Burada ince bir nüans var dostum :D
Kağıt üzerinde bile bu değere düşebilsen köşe olursun :D
İnsan kulağı 40dbA ses seviyesini duyamaz.(Duyma eşiği, PHON OLARAK) Ampli kazancımız da 20 db ise amatör bir tasarımda -45-50db lik bir gürültü amatör bir ampli için yeterlidir denilir.
Bu bize 70 db lik bir dinamik alan sağlamaktadır.
Eğer bu değere ulaşabilen bir ampli yapabilirsen gök gürültüsünün birebir kopyasını evde dinleyebilirsin demektir.(Uygun kaydedilebilmişse)
Veya dinamik alan olayına müzik açısından bakarsak;
300 kişilik bir orkestrada tüm enstrumanlar çalarken veya tek bir küçük enstruman bile fürülü fürülü çalarken birebir aynı eşdeğer seviyesi ile dinleyebilmen mümkün olacaktır.

Modern yarı iletken ve gelişen digital kayıt teknikleri ile kayıt seviyesindeki gürültü eşiği 118-130db lere düşürülmüştür. İşte yeni yapılan amplilerle bu değerin hakkını vermeye çalışıyorlar.
Lambalı teknolojinin düşük gürültülü olduğu bilinmektedir. Çünkü giga ohmlar seviyesindeki giriş empedansının 250Kohm gibi bir değere indirilmesi buradaki dirençteki gürültü faktörünün YOK FARZEDİLMESİ anlamına gelmektedir.
Ama modern yarı iletkenlerdeki birkaç mega ohmluk giriş direncine eklenen 250Kohmluk bir değer ciddi anlamda gürültü unsuunu tetiklemektedir.
Bu sebeple dikkat edersen çoğu moden amplilerdeki giriş empedansı (POT DEĞERİ) 50k ohm civarındadır. Hatta sorun yaşanmaması için bu değer 20Kohm civarına çekilmiştir. Bu da bass bölgesini ciddi derecede etkilemekte, ve özel, tasarım prosedürleri gerektirmektedir.

ivorycougar

hocam yinede benim nakıs aklım almıyor bir ferrari parasına amfi olması.nedir yani bir amfinin tasarımında kaç dalda mühendislik gerekiyor?halbuki arabanın tasarımında birçok dalda mühendislik var ve ikiside aynı para oluyor öylemi anlamıyorum.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ivorycougar - 14 Ekim 2015, 22:20:25hocam yinede benim nakıs aklım almıyor bir ferrari parasına amfi olması.nedir yani bir amfinin tasarımında kaç dalda mühendislik gerekiyor?halbuki arabanın tasarımında birçok dalda mühendislik var ve ikiside aynı para oluyor öylemi anlamıyorum.
Ben seni anlıyorum.
Ama tüm dünyadaki insanlar bir araya gelse %99u der ki.
''Yahu araba parasına ampli olur mu''
Derler ki al çin işi iyi bir ampli kullan :D
ANCAAAKK
Bir FERRARİ de olsa dikkatle incelenebilirse kopya edilebilir. Hatta daha iyisi bile yapılabilir.
Ama ses frekans tekniğinde yapamazsın. Çünkü teknoloji yeterli değildir.
Yani yukarda örnek olarak vermiş olduğum -120db gürültü seviyesinde bir ampli yapmak şu anki teknoloji ile bile pek olası değildir.
Ben -84db lik bir preampli yapmıştım. -68 db den sonra kullanmış olduğum 1cm lik tel bile gürültüyü üflüyordu. Keza baskı devredeki yollar bile belli mantıkla yapılmak zorunda idi.
30 çeşit ekranlama malzemesi kullandıktan sonra tesadüfen bulmuş olduğum eski bir PC kartının metal sacını kullanınca bu değere ulaşabilmiştim.
NOT:
Premplifikatörün kazancı 60 db dir. Yani gerilim kazanc yaklaşık 1.000.000 dur.
Bu da demektir ki girişe etki eden 1 mikrovoltluk bir gürültü bile çıkıştan çok yüksek seviyede alınabiliyordu.
Aplifikatörlerde de durum aynıdır. Girişe havadan karışan onlarca elektromanyetik dalgalar bulunmaktadır. Ampli girişine elimizle dokunduğumuzda harıl hurul öttüğünü bilirsin. Vücudumuz bir çeşit anten olduğu iin her türlü sinyali iletmektedir.
http://www.filelektronik.com/category/62-pre-amplifikator.aspx

ivorycougar

şimdi anladım noise konusundaki ısrarınızı "girişe etki eden 1 mikrovoltluk bir gürültü bile çıkıştan çok yüksek seviyede alınabiliyor". ;) .merak ettiğim bir konuda bu diyotta,transistörde düşen 0,7 voltun etkisi amfilerde nelere sebep oluyor.bu bana hiç doğru gelmiyor.birde siz söyleyince aklıma geldi biz bakırı sinyal toplamak içinde kullanıyorken böyle bir özelliğinin olduğunu biliyorken amfilerde daha farklı iletkenler kullanılamazlarmı.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ivorycougar - 14 Ekim 2015, 23:10:41şimdi anladım noise konusundaki ısrarınızı "girişe etki eden 1 mikrovoltluk bir gürültü bile çıkıştan çok yüksek seviyede alınabiliyor". ;) .merak ettiğim bir konuda bu diyotta,transistörde düşen 0,7 voltun etkisi amfilerde nelere sebep oluyor.bu bana hiç doğru gelmiyor.birde siz söyleyince aklıma geldi biz bakırı sinyal toplamak içinde kullanıyorken böyle bir özelliğinin olduğunu biliyorken amfilerde daha farklı iletkenler kullanılamazlarmı.
İPUCU:
Transistörlerin iletime geçebilmesi için beyzine takribi 0.7V gerilim uygulanır. Bu gerilimin çıkışa haricen etkisi yoktur.
SAF DC olarak tehayyül edilen bu gerilim çok az da olsa (ÖRNEK 50mili volt) nabazan veya gürültü denilen AC bileşenler barındırıyorsa.
O transistör bu sinyalleri es mi geçecektir. Yoksa yükseltecekmidir :)
LOW-NOISE güç kaynakları burada kendisinin önemini hemen ortaya çıkartıyor.
NOT:
İster transistör olsun isterse entegre olsun sonuç değişmez.
Anlattıklarımı anlayabilmek için PSRR (Power Supply Ripple Rejection) kısaltmasını araştırıp anlamalısın.
Anfilerde farklı iletkenler kullanılması deyimin hatalıdır. Açıklayabilmek için..;
Amlilerde iletken yollar mı farklı iletkenlerden yapılmalıdır kastedilmiştir, yoksa amplilerde farklı yarı-iletkenler kullanılsa mı denilmek istenilmiştir.
HER İKİ DURUM İÇİN:
Günümüz yarı ilteken teknolojisi silisyumdur. Yanu bu yarı iletkenlerin eşik gerilimi yaklaşık 0.6-0.7V tur.
Daha eski olan germanyum teknolojisi ise 0.2-0.3V eşik geriliminde idiler.
Lambalı teknoloji ise daha farklıdır.
İletken yolların farklı olmasından bahsedilmiş ise;
En iyi iletken malzeme olarak bilinen Altın ya da gümüş bile kullanılsa sonuç aynıdır.

ivorycougar

merhaba bir aradan sonra tekrar ben.sizin dediklerinizi uygulamak için bu pazar bit pazarından eski bir kaset çalar aldım ve içini sökük amfiyi oraya kurdum.sizin dediğiniz şaseleme tekniklerine göre yaptım yada öyle zannediyorum.buna rağmen baya bi crosstalk var.uğraştım biraz ama nafile.
bir kaç resim

Mr_YAMYAM

CROSSTALK farklı bir olgudur. Bir kanalın diğer kanala olan etkileşimi demektir. Burada anlatılmak istenilen eğer gürültü kavramı ise aşağıdaki yönergeleri takip etmelisin.

Tasarım prosedürlerinde tecrübeli olmadığın için haliyle bazı önemli hatalar yapmışsın.
1) Ana besleme kaynağındaki besleme sıfır noktası şaseye tespit edilmiş mi?
2) Amplifikatör baskı devresindeki POWER STATE GROUND şaseye tespit edilmiş mi?
3) Amplifikatör kartı üzerinde olması gereken dekuplaj kondansatörleri sökülmüştür. Burada küçük te olsa dekuplaj kondansatörleri olmalıdır. 100uF civarı 2 adet kondansatör takılmalıdır.
4 PRE STATE GROUND bağlantısı POTANSİYOMETRE'nin şase uçları referans olarak alınır ve hemen dipten şaseye irtibatlandırılarak yapılır. Eğer bu tür bağlantı mümkün olmazsa POT şase uçları en kısa yoldan kalın bir tel ile sistem sıfır noktasına (Ana kondansatörlerin orta uçları) irtibatlanır.
Bu anlattıklarımın açıklanabilmesi için baskı devrelerin şaseye irtibatlanmasını gösterir detaylı resimler gereklidir.

ivorycougar

1.hocam kartların ikiside sizin vermiş olduğunuz örnek şaseleme resimdeki gibi şase ve vidalarla metale tutturdum ve karta ayrı bir kablo ile şase çekmedim resimlerden anlaşılır zannetmiştim.
2.kart hazır çıkma bir kart besleme devresi üzerindeydi söküp ayrı besledim.(100u ilave ederim)
3.resimde yapmış olduğum potansiyometre şaselemesi dediğiniz değilmi zaten.

Alıntı YapcrosstalkCROSSTALK farklı bir olgudur. Bir kanalın diğer kanala olan etkileşimi demektir. Burada anlatılmak istenilen eğer gürültü kavramı ise aşağıdaki yönergeleri takip etmelisin.

tamda bundan bahsediyorum hocam.önceki sayfalarda arkadaşın birine önerdiğiniz şeyleri uyguladım ama nafile.

birde elimde tda7294 kartları var resimdekiler olmazsa bunları mı yapsam diyorum daha temiz kartlar stkyla arada fark olurmu

Mr_YAMYAM

Tasarım prosedürlerini tam olarak yapamazsan başka bir kartta da aynı sorunları yaşarsın.
Madem ki bir işe başladın, sana teknik olarak yardımcı olup yönlendireyim. Böylece birlikte yapmış gibi olalım.
Önce tüm devreleri sök ve baskı devre taraflarının fotolarını buraya koy.
Sonra benden gelecek tavsiyelere göre montaj planını tasarlayarak usulüne uygun yapalım. Böylece bizim @memleket  gibi sen de iyi bir ampli yapmış olursun.
Ama sabırlı olmalısın ve benden gelecek yönergeleri harfiyen uygulamalısın.

ivorycougar

tamam resimleri ekleyeceğim ama stk kartı biraz dandik beni soğuttu tda7294 le aralarında fark olmayacaksa onlarla yapalım derim

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ivorycougar - 21 Ekim 2015, 12:59:13tamam resimleri ekleyeceğim ama stk kartı biraz dandik beni soğuttu tda7294 le aralarında fark olmayacaksa onlarla yapalım derim
Önemli olan STK değil. Montajın doğru yapılmasıdır.
TDA kartının şaselenmesi usulüne uygun yapılmazsa onda da sorun yaşarsın.
Trafo voltajların TDA için uygunsa onunla yapabilirsin.

ivorycougar

kartlar bunlar

Mr_YAMYAM

STK kartında kopuk bir şase bağlantısı gördüm. :D
Kararı sen ver ben yardımcı olayım.
Ancak kararı vermeden önce arkadaşımıza yapmış olduğumuz amplinin montaj aşamalarını da yeniden okumalısın.
LM1875 ile senin entegre hemen hemen aynıdır.
ŞU konuyu incele.
https://elektronikprojeler.com/index.php/topic,5515.0.html
Bu konuyu da sonuna kadar oku.
https://elektronikprojeler.com/index.php/topic,6211.165.html
Gerekli düzeltmeleri yap ve aşama aşama foruma yaz.
Ben burada olmasam bile akşamları mutlaka burdayımdır. Gerekirse seni yönlendiririm.

ivorycougar

desene biz taa baştan yanlış yapmışız besleme kartınıda daha yeni çizmiştim yanlışmış demekki.herşeye baştan başlıyacaksam amfi önerisinde de bulunabilirseniz onu yapayım.

yada hali hazırda onkyo tx-ds474 sinema amfim var yapacağım amfi bundan daha iyi olmayacaksa bunumu kullanayım

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ivorycougar - 21 Ekim 2015, 15:59:22desene biz taa baştan yanlış yapmışız besleme kartınıda daha yeni çizmiştim yanlışmış demekki.herşeye baştan başlıyacaksam amfi önerisinde de bulunabilirseniz onu yapayım.

yada hali hazırda onkyo tx-ds474 sinema amfim var yapacağım amfi bundan daha iyi olmayacaksa bunumu kullanayım
Sineme amplifikatörlerinin band genişliği biraz dardır. Hi-Fi sistemlerin tadını vermez.
Ancak çok kaliteli hoparlörler kullanırsan tad alabilirsin ki bunlar da çok pahalıdırlar.

Besleme kartını yeniden yapmana gerek yok. 0V çıkış tarafına yakın bir yerden 3 mm lik delik açıp buradan şaseye tespit edbilirsen sorun kalmaz. Ancak şaseye vidalanacak diğer yerlerin irtibatlı (temaslı) olmaması gereklidir. Sadece tek bir yerden şaseye irtibatlanmalıdır.

Herhangi bir çıkış katını kullanabilirsin. Ben yıllardır STK465 ile çalışıyorum. Son derece memnunum. Besleme için gerekli 2X28V AC trafo çıkışına ihtiyaç duyar o kadar. Eğer amplide ton kontrol de kullanacaksan haricen 2X15V civarı regüle beslemeye ihtiyacın olacaktır o kadar.


ivorycougar

ohhh içim rahatladı bir daha çizecektim besleme devresini  ;D .Hocam stk465 bendede vardı çokta beğeniyordum ama tek kanalını kaybedince hurdaya çıktı.
Bu arada hoparlörlerim 8 ohm ve markası belli değil ama iyi bişeye benziyor bana öyle geliyor.

Mr_YAMYAM

Bence o hoparlörler hurda. :D
Dipte kafası görülen eski hoparlör daha kaliteli gibi görünüyor :)

STK465 in tek kanalı bozulduysa yeni bir entegre alıp tamir edebilirsin.

ivorycougar

hocam asıl o dipteki hurda o diptekinin bütün hoparlörleri ayrı ben toplamıştım onu.bu hoparlörleri gördüğümde bende öyle demiştim ama sesini duyunca şaşırtmıştı beni.bilen varsa markasını belki bizede söyler.
stknın orjinalini bulamamıştım bulduğumada 65 tl demişlerdi bende vazgeçmiştim

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ivorycougar - 21 Ekim 2015, 20:30:29hocam asıl o dipteki hurda o diptekinin bütün hoparlörleri ayrı ben toplamıştım onu.bu hoparlörleri gördüğümde bende öyle demiştim ama sesini duyunca şaşırtmıştı beni.bilen varsa markasını belki bizede söyler.
stknın orjinalini bulamamıştım bulduğumada 65 tl demişlerdi bende vazgeçmiştim
STK nın orijinali SANYO firmasıdır.
Uzun yıllardan beri bu firma üretim yapmamaktadır.
Ben en son 15 mi 20 mi bir fiyata almıştım. Dayanıklılık testi için ses son ayarda yarım saat çalıştırdım. Gayet güzel çalıştı.
Ama çok çabuk yanıyorlar. Frekans bandı geniş olduğu için osilasyonlara çok açık bir entegre.

ivorycougar

hocam bilmem bilirmisiniz sanyonun eskiden fabrikası vardı bizim izmirde orjinali dediğim işte o fabrika zamanından kalmadır.yeni üretim değil fabrika kapatılırken satıcının eline geçmiş.benim stk4152 de o fabrikadan kalmadır hatta elimde bir tanede yedeği var.hatta bakın resim ekledim kutulu naylonlu.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ivorycougar - 21 Ekim 2015, 21:03:45hocam bilmem bilirmisiniz sanyonun eskiden fabrikası vardı bizim izmirde orjinali dediğim işte o fabrika zamanından kalmadır.yeni üretim değil fabrika kapatılırken satıcının eline geçmiş.benim stk4152 de o fabrikadan kalmadır hatta elimde bir tanede yedeği var.hatta bakın resim ekledim kutulu naylonlu.
İyi ürünmüş.
Yapabilirsen onunla yap. İyi entegredir.

ivorycougar

bir kaç değişiklik yaptım ampliyi tekrardan kurdum crosstalk halen var ama sanırım bu tamamen yok olabilen bişey değil.seviyesi düşürülebilen birşey.birde dış görünüş resmi koydum.bu arada bu devrede stk4152 kutulu olanın aynısı.devrenin girişinede bir ton kontrol değilde buffer eklemek gerekirmi.sürekli girişteki empedans sorunlarından bahsediliyor.
ve şu sitede şöyle bir açıklama var.http://antrak.org.tr/blog/jfet-bufferli-lm3875-chipamp/
Alıntı YapPeki buffer olarak ne kullanılabilir?
Çoğu elektronikçi buna 1 kazançlı ve tek opamptan oluşan amplifikatör katı diye cevap verecektir ki kısmen doğru bir tespittir. Günümüzde audio için özel üretilmiş pek çok kaliteli opamp vardır ve fiyatları 0.1$ ile 100$ arasında değişir. Ve aşağı yukarı hepsi de 0dB (x1) kazançla stabil olarak çalışır. Ancak bilinmeyen ya da elektronikçi gözüyle görünmeyen bir detay vardır ki, bir odyofille elektronikçi arasındaki temel farkı vücuda getiren ana çelişki de buradan başlar: ses kalitesi!

Çok beğendiğimiz ve audio için özel olarak üretilmiş NE5534, OPA134, LT1115 gibi kaliteli opamplar, açık devre kazançları oldukça yüksek olarak dizayn edilmişlerdir. Nedeni yüksek kazanç gerektiren uygulamalarda (preamp vs..) opampın sıkıntıya düşmeden arzu edilen görevi yerine getirebilmesi ve bu işi yaparken örneğin slew rate gibi kritik parametrelerinden ödün vermemesidir. Ancak bu tür opampların temel hastalığı x1 kazançla çalıştıklarında sese renk katmaları ya da kısaca tranparentliklerini kaybetmeleridir. Nedenleri üzerinde durmak gereksiz olacaktır ancak bu bir gerçektir.Ve bir kaç istisnası olmakla birlikte (OPA627 = 30$) bu durum neredeyse bütün audio opamp aileleri için geçerlidir. Açıkçası çok çok kaliteli bir opamp olmakla birlikte tek kanal OPA627 den iki tane alıp amplifikatörlerime eklemek de hem DIY mantığıma hem de finansal felsefeme uymuyor.
.birde vumetreler var onlarıda kullansammı ne dersiniz.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ivorycougar - 22 Ekim 2015, 12:01:17bir kaç değişiklik yaptım ampliyi tekrardan kurdum crosstalk halen var ama sanırım bu tamamen yok olabilen bişey değil.seviyesi düşürülebilen birşey.birde dış görünüş resmi koydum.bu arada bu devrede stk4152 kutulu olanın aynısı.devrenin girişinede bir ton kontrol değilde buffer eklemek gerekirmi.sürekli girişteki empedans sorunlarından bahsediliyor.
ve şu sitede şöyle bir açıklama var.http://antrak.org.tr/blog/jfet-bufferli-lm3875-chipamp/.birde vumetreler var onlarıda kullansammı ne dersiniz.
Amplinin giriş empedansını yükseltirsen gürültülerle boğuşursun.
Zaten crosstalk'tan şikayetçisin bir de yüksek empedanslı giriş devresi koyarsan külliyen crosstalk olacaktır.
VU metreler kişisel tercihe bağlıdır.


ÖNEMLİDİR
Alıntı YapAlıntı

    Peki buffer olarak ne kullanılabilir?
    Çoğu elektronikçi buna 1 kazançlı ve tek opamptan oluşan amplifikatör katı diye cevap verecektir ki kısmen doğru bir tespittir. Günümüzde audio için özel üretilmiş pek çok kaliteli opamp vardır ve fiyatları 0.1$ ile 100$ arasında değişir. Ve aşağı yukarı hepsi de 0dB (x1) kazançla stabil olarak çalışır. Ancak bilinmeyen ya da elektronikçi gözüyle görünmeyen bir detay vardır ki, bir odyofille elektronikçi arasındaki temel farkı vücuda getiren ana çelişki de buradan başlar: ses kalitesi!

    Çok beğendiğimiz ve audio için özel olarak üretilmiş NE5534, OPA134, LT1115 gibi kaliteli opamplar, açık devre kazançları oldukça yüksek olarak dizayn edilmişlerdir. Nedeni yüksek kazanç gerektiren uygulamalarda (preamp vs..) opampın sıkıntıya düşmeden arzu edilen görevi yerine getirebilmesi ve bu işi yaparken örneğin slew rate gibi kritik parametrelerinden ödün vermemesidir. Ancak bu tür opampların temel hastalığı x1 kazançla çalıştıklarında sese renk katmaları ya da kısaca tranparentliklerini kaybetmeleridir. Nedenleri üzerinde durmak gereksiz olacaktır ancak bu bir gerçektir.Ve bir kaç istisnası olmakla birlikte (OPA627 = 30$) bu durum neredeyse bütün audio opamp aileleri için geçerlidir. Açıkçası çok çok kaliteli bir opamp olmakla birlikte tek kanal OPA627 den iki tane alıp amplifikatörlerime eklemek de hem DIY mantığıma hem de finansal felsefeme uymuyor.
Yukardaki anlatım şekli AUDIO tekniğinden uzak bir anlatım şeklidir.
Bu gibi anlatımlara riayet etmeyiniz.

ivorycougar

Peki hocam anladım.Bu yorumları bende okuduğumda genelde eski lise kitaplarımda anlatılanlarla hep çelişiyordu,bende ikilemde kalıyordum.Sizde olmasanız hep keklenecez.Vumetre için illa devre mi yapmam lazım yoksa giriş sinyalinden diyotla alsam yeterlimidir.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ivorycougar - 22 Ekim 2015, 12:41:25Peki hocam anladım.Bu yorumları bende okuduğumda genelde eski lise kitaplarımda anlatılanlarla hep çelişiyordu,bende ikilemde kalıyordum.Sizde olmasanız hep keklenecez.Vumetre için illa devre mi yapmam lazım yoksa giriş sinyalinden diyotla alsam yeterlimidir.
Girişten diyotla alırsan ne olur. Teknik olarak analiz edelim.
Amplifikatörlerde genel giriş direnci 10Kohm ve 1V peak to peak giriş seviyesi ile çalışırlar.
Günümüz silisyum diyotları ise 0.6-0.8V ileri yönde tetikleme gerilimi gerektirmektedir.
Demekki giriş seviyemiz olan 1Vpp seviyenin diyottan geçebilmesi sadece tepe noktalarında olabilecektir. Bu da demektir ki giriş seviyesindeki -3, -6db nin alt seviyeleri diyottan geçiremeyeceksin demektir.
Yine de denemeye devam edebilirsin :D


ozgurece

Onursal Hocam bugün PC ,Deck, in,Qut, Sat, tüm bağlantılar tamam birazdan kayıt denemelerine başlayacağım, Fakat PC de mp3 lerde de nekadar güzel ses var , daha önce kabinlerde tıs pıs olurdu, ama sizin Anfide hiç o sesler yok çok çok temiz, Gerçekten sizi birkez daha takdir ettim Hocam , YOK BÖYLE BİR SES.. SÜPERRRRRRRRRRRRRRRRRRR.......

Mr_YAMYAM

Ben yine de WAV ile kaydetmeni öneririm.
Kaynak değişince farkı anlayabilirsin.

kifvet

Konuyu biraz hortlatacağım ama yine de bir kaç soru sorayım:)

1.Bir amplifikatör algoritması tam olarak nasıl olmalıdır???(Algoritmadan kastım girişten çıkışa kadar preamp,poweramp,tone kontrol input selector,ekolayzır vb. kısımları nasıl sıraya konulmalıdır)

2.Preamp,tone kontrol vb. kısımlarda değişik frekanstaki sesler değişik değerlerde faz kaymasına uğruyor.Bu faz kaymasının amp. çıkışındaki seslere çok zararı var mıdır??Yani aynı zamanda duyulacak olan sesler farklı zamanlarda duyulabilir mi bunun yüzünden???ve amplifikatörü osilasyona sokma olasılığı var mı??

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: kifvet - 25 Ekim 2015, 18:35:32Konuyu biraz hortlatacağım ama yine de bir kaç soru sorayım:)

1.Bir amplifikatör algoritması tam olarak nasıl olmalıdır???(Algoritmadan kastım girişten çıkışa kadar preamp,poweramp,tone kontrol input selector,ekolayzır vb. kısımları nasıl sıraya konulmalıdır)

2.Preamp,tone kontrol vb. kısımlarda değişik frekanstaki sesler değişik değerlerde faz kaymasına uğruyor.Bu faz kaymasının amp. çıkışındaki seslere çok zararı var mıdır??Yani aynı zamanda duyulacak olan sesler farklı zamanlarda duyulabilir mi bunun yüzünden???ve amplifikatörü osilasyona sokma olasılığı var mı??
Cevaplar.
1 Giriş selektörü. Mümkünse ekranlanmış olmalıdır.
2 Giriş zayıflatıcısı ve ton kontrol.
3 Pre amplifikatör (İhtiyaç doğrultusunda)
4 Volüme loudness kontrol.
5 Ampli.

Her elektronik devre faz değiştiren (eviren) veya evirmeyen giriş içermektedir. Evirme faz değeri 180' dir. Bunun teknik olarak herhangi bir zararı yoktur. Çünkü en sonunda ampli de sinüsü evirecektir. Yani hoparlöre giren sinüs önceliği değişecektir.