Yakıt tasarruf cihazı / Suyla çalışan araba olayı

Başlatan sibernetik, 24 Eylül 2010, 00:32:54

ozantavsan

#200
çok teşekkürler.Niyetim zaten lpg ile kullanımdı ama tereddütlerim vardı.O zaman benzine kafayı takmayıp lpg ile kullanıyorum.Geri alev oluşumu olupta lpg sistemininin büyük zarar görebileceği endişem vardı.Yüreğime su serptiniz.Sanırım bu bahsettiğim türden sorun yaşamayacağım.Onun nedenide dakikada ürettiğim hidrojen miktarının çok fazla olmaması.

Size danışmak istediğim bir husu daha var.Hidrojen + benzin ile 56 km yol aldım.En son benzin bitimiyle hidrojen sistemini devreye sokmadım.Araçta farkettiğim bir şey var.Araç benzinde de  , lpg\'de de eskiye göre daha geç çalışıyor.Eskiden hemen alırdı.Acaba çekilen 20 amper nedeni ile hareket esnasında akü şarjını tam tamamlayamıyormu.Akü 60 amper , alternatörde bir o kadar akım üretebiliyordur.Sistem üçte birini tüketiyor.
Yada motor mu temizlenmeye başladı ,ayarlar değişiyor ???

Ayrıca sistemde kullandığımız saf su + lavabo açıcı elektroliz esnasında karbüratör içinde hidrojen geçişi esnasında KAlıntı bırakıyormu.Daha önceki gaz hortumlarımın içinde beyaz kalıntı oluşmuştu.Son sistemde hidrojen gaz hortumu temiz.

Tekrar teşekkürler.
Sizden bir ricam daha olacak.Sistemi gören arakadaşlar hemen dene bakalım bizede yaparsın diyorlar.Ama benim öyle bir niyetim yok.Kendi sistemim bana yeter.Çoğunda elektronik ateşlemeli modeli yüksek araçlar var.Hidrojen jeneratör neysede chipiydi ,map sensör devresiydi bilgi verebilirseniz veya açıklama içeren bir siteniz varsa oraya yönlendireyim arkadaşlarımı.Fiyatları vesaire açısından..Sizinle irtibat için.
ozantavsan.blogspot.com
alternatifyakit.tk

betelguz

ozan bey araç alternatörünüz 60 amperlik ise ve siz aküden 20 amper üzeri akım çekiyorsanız alternatör yetersiz gelebilir bu nedenle akünüz tam şarj olmuyor olabilir.Bu nedenle marşa bastığınızda zayıf bastığından araç geç çalışıyor olabilir.Biz bir brodway araçta benzer sorun yaşadık.sistem 25 amper akım çekiyordu bu nedenle zaman zaman akü bitiyordu alternatör yetersiz geldiğinden.onun alternatörde 60 amperlikti.Akü bitmesin diye akımı 20 amper altına düşürüncede yeterli tasarruf sağlanmıyordu.Şuanki günümüz araçlarında genelde alternatörler 85 amperlik bunlarda sorun olmuyor.
Sistewminizde bubler varmı ? yoksa mutlaka ekleyin çünkü gaz her ne kadar temiz gidiyor görünüyor olsada azda olsa suyla kimyasal gidebilir.Buda motor için oldukça zararlı olur.Lavabo açıcı madde sodyumhidroksittir bu madde çok bazik  bir madde olup metallerde ciddi aşınmalar yapar.Bubler kullanmanız şart gazın tamamen temizlenmiş olduğuna emin olmalısınız sistemi uzun süre kullanmak istiyorsanız.
Elektronik ateşlemeli yüksek model araçlar genelde oksijen sensörü, map-maf sensörleri içeren araçlardır.Bunlarda hidrojen gazıyla tasaruf sağlamak için bu  sensörlere müdahale edilmesi gerekir.Aksi halde sensörler farklı değerler okuyacağından yakıt tasarrufu sağlanamaz.Mesela oksijen sensörlü araçlarda  motora hidrojenle birlikte oksijende verildiğinden  oksijen sensörü atık gazda fazla oksijen algılar ve bunu elektronik kontrol ünitesine (ecu) bildirir.Ecuda oksijen fazla olduğundan yakıt karışımının fakir olduğuna sanarak motora daha fazla benzin gönderir.ve sonuçta performans artsada tasarruf sağlanamaz.Bu araçlarda tasarruf sağlanması için çeşitli yöntemler, çeşitli cihazlar mevcut.Dizel araçlardada yine durum benzer.Tek sorunsuz olan eski sensörsüz araçlar ve lpg li araçlar.Bu araçlara sadece hidrojen verilmesiyle tasarruf sağlanabiliniyor.
Sitemiz var ama sanırım bu forumda adres vermek yasak .Daha önce site adresimizi yazmıştım ama forum yönetimi silmişler.İlgilenen varsa özelden mesaj atarsalar adres telefon vs verebilirim.
cyberenerji. com Hidrojen sistemlerinde son nokta

ozantavsan

Teşekkürler , sistemimde bubler var.Alternatör akımımı öğrenmeye çalışıyorum.Eğer 60 amperse , ya ikinci alternatör monte etmek gerekecek ,yada mevcut alternatör daha fazla akım üretenle değişecek.Üçüncü alternatif
Röleden sonra en az 21 amperlik ( 3 X 7A akü) 3 adet akü paralel bağlanacak.Sistem buradan beslenecek.Aküler ayrıca şarj edilecek.Bunu için bir devre hazırlarım .
ozantavsan.blogspot.com
alternatifyakit.tk

sibernetik

Arkadaşlar sonunda ben de yaklaşık bir 10 gün kadar önce düşündüğüm sistemi tamamlayıp aracıma monte ettim.Çok sevdiğim,beni kırmayacak  bir müzisyen kardeşim de bana 10-12 günlük çalışmalarımda yardımcı oldu.O olmasa çok debelenirdim projeyi bitirmek için.Sistemin bir kaç fotoğrafını filan çektim ama şu an tatilde olduğum için,üzülerek ve özürdileyerek söyleyeyim daha sonra paylaşmam gerekecek bunları sizinle.Zaten bu iletiyi de internet cafe den yazıyorum.
Kısaca özetlersem Benim sistemim doğrudan 12 Volt ile çalışıyor.Yani 2 volttan fazlası ısıya dönüşüyor ve bu ısınma gerçekten muazzam.Hatta düzeneğe küçük bir araç kaloriferi ve onun içinden geçecek suyu çevirecek bir silecek motoru ve birde 12 cm lik bilgisayar fanı bağladım.Ankaradan Aydın Didime gelirkene sistemi denemek istedim.Hatta bana yardım eden arkadaşım da yanımdaydı yol boyunca ama yolda su sızıntıları,ısınmalar,aksaklıklar yüzünden bir ölçüm için imkan bulamadık.
Didime gelince sızıntı vs sorunlarını giderdik ama ısınma problemi hala sürüyor.Tüm sistem ısınıyor.4 tane mosfet bağladım.ortalama 60 amper geçirse diyeceğim,benim devrem maksimum 15A çekiyor tahminimce.Çıkan gaz bence oldukça iyi ama dediğim gibi kapsamlı bir test ve ölçüm yapamadım.
Devrede tamamen saf su kullandım,hiç elektrolit madde kullanmadım.Aslında bağladığım ufak radyatörü araç dışına verebilseydim,ısınma problemini de çok büyük oranda halledebilecektim.Şöyle bir gerçek te var,araç içinde unuttuğum pet şişelerin içinde kalan sular bile yarım saatte hamam suyuna dönüyor,içlerinde buharlaşmadan kaynaklı damlacıklar oluşuyor.Hal böyle olunca sistemin çok ısınmasını normal görüyorum yaz sıcaklarına endeksli olarak.Naçizane önceki iletilerde hep bahsettiğim şeyi kendim bile bile yaşadım,ısınma olayına göz göre göre razı oldum yani.
Gelelim verim performans olayına.Devre araçtan çok bir akım çekmiyor.Arabanının çalışması normal.Akü ya da alternatöre ek bir yük bindirmiyor.Serin ortamda ( hava serinledikten sonra ) düzeneği çalıştırdıktan sonra araç sesinde ve yürüyüşünde bir rahatlık oluşuyor.Çekiş artıyor sanki.2 kişi test sürüşü yaptık bi yarım saat kadar,birbirimizi psikolojik olarak etkilememişizdir umarım :) Tabi yakıt ölçümlerini pek verimli yapamadım.Şimdilik ısınma problemim dışında bir sorun yok.
Birde anlam vermediğim bir olay BİR DENEMEDE uzuuun bir çalışma sonrası mosfetlerin hiç ısınmaması buz gibi olması,suyun daha serin olması  DİĞER BİR DENEMEDE ise çalıştıktan kısa bir süre sonra mosfetlerin ve suyun kısa sürede ısınması oldu.Tutarlılık yakalamak lazım.Bu problemlerin sebebini bulmam lazım.Su aynı su düzenek aynı düzenek,anlam veremedim.Bir kısa devre filan mı var acaba,ya da saf suyun içine radyatörden borulardan filan çözünüp karışan madde mi var anlam veremedim.
Gelişmeleri sizlerle paylaşacağım imkanlar ölçüsünde arkadaşlar.İnternetsizim bu ellerde:)

Bu arada betelgüz arkadaşımızın sunduğu sistem oldukça güzel bir sisteme benziyor.Benim bildiğim kadarıyla biz bu konu başlığı altında pek çok web adresini rahatlıkla paylaştık.Bence ürününün daha ayrıntılı bir tanıtımını yapacak bir web adresi linkine forum adminlerimiz karşı çıkmayacaktır sanırım.
Ayrıca bu ürün makul bir fiyatla satılıyor ise ve paslanma,çürüme,verimli çalışmama gibi sorunlar aksaklıklar meydana gelmiyorsa,betelgüz arkadaşımız bunun garantisini burdan verebiliyorsa bence işe temelden topraktan girip bir sistem kuracak arkadaşlar böyle bir sistemi alıp doğrudan araçlarına monte edebilirler.Gerçi ben uzun zaman içinde birkaç tane sistem kurdum denedim vs vs.Her deneme yanılma insana birşeyler öğretiyor elbet.Artık sanayi sitesinin neresinde ne satılıyor avcunuzun içi gibi biliyorsunuz :) Ama zaman ve masrafı da cabası.
Ankaraya dönünce yeni sistemler için çalışmaya başlayacağım inşallah.Vakit buldukça naçizane birşeyler karalamaya devam edeceğim.
Hoşçakalın,mutlukalın.Selamlar.

ozantavsan

#204
Bende tam randımanlı test edemedim.Sistemi devreye sokuyorum , sistem çalışıyor.
Bir kaç kilometre yol sonrası kontrol ediyorum çalışmıyor.Ampermetre 0 gösteriyor.
İlk başlarda sigorta atıyor diye düşünmüştüm.30 Amperlik sigortayı kontrol ettiğimde sağlam olduğunu gördüm.Ampermetreyi kaput altına monte ettiğimden her seferinde kaputu açmam gerekiyor.

      Asıl sorunu sonra buldum.Elektirik bağlantısından kaynaklanıyormuş.Sistemde -NNN+NNN- kullanıyorum.Üstteki iki vidadan biri 2 adet - plakaya geçiyor.Diğer bir tek + çelik plakaya.Ön ve arkalarına somun koyamadım.Onun yerine biraz kalın somunlar koymuştum.Sorun şu ki hareket halindeyken vidalardan biri biraz hareket ederek - veya + plakanın elektrik temasını kesiyor.Elle düzeltince çalışıyor.Ama yol esnasında büyük ihtimalle çalışma duruyor.

Sistemi yarın sökeceğim sanırım.Plexiglassım 5 mm idi. 10 mm şeffaf sipariş verdim .Siparişim elime ulaştı.L şeklinde pnömatik bağlantı elemanlarından 7 adet Ebay\'den sipariş geçtim.1 adet check valve flashback arrester da sipariş verim.Elimde 1 adet metal (pirinç sanırım) flashback arrester var.Sistemi bunlarla sağlam ve sızıdrımaz olarak yeniden yapacağım.Bu sefer daha ayrıntılı ve teknik çalışacağım.

Sistemde saf su + sodyum hidroksit kullanıyorum.20 Amper akım çekiyor.Sistem devreye girdiğinde aracın rolanti çalışma sesinde bir miktar düşme oluyor.Ama Akü voltajını sistem devrede değilken ölçüyorum , sonrasında sistem devredeyken , çok fazla bir düşüş yok.

Kendime bir takım testler için ve bu testlerden elde edeceğim verileri kaydedebileceğim bir tablo hazırlayacağım.Ölçümleri kayıt altına alacağım.

Sistemde ısı sorunu muhakkak oluşacak.PWM devre kullanmayı düşünüyorum.2x555 entegreli yaptığım pwm var.Ama bunu kullandığımda sistem ile arada sanki bir direnç oluşturuyor.
GAz çıkışını düşürüyor.Ne şekilde ayar denersen dene doğrudan 12 volt besleme ile aynı verimi vermiyor.

Tek 555 li pwm devrede ise pek fazla birşey olmuyor.Gaz çıkışı çok düşük oluyor.Bu devreyi indüksiyon bobinini sürmekte çok rahat kullanabiliyorum.Plasma arc ile hidrojen denememde oldu.Ama elektrotlar sıvı ile temas ettiğinde kısa devre gibi davranıyorlar.

Siz pwm olrak ne tür bir devre kullanıyorsunuz bahsedebilirseniz sevinirim.PWm çıkında 60 amperlik mosfet kullanıyorum.

Isı sorunu ayrı bir konu ; 11 plakalı sistem denememde oldu 11 plakada ben yeterli gaz çıkışı alamadım.Hep son 2 plakada yeterli voltaj olmuyordu.Ölçüyorum son plaka sıfıra yakın.Defalarca denedim sonuç hep aynı.Bende 9 plakaya karar verdim.11 plakaya göre çok iyi verim aldım.
Dezavantaj plakalar arası voltaj farkı 2,5 volta yakın.

Isı için fan pek işe yaramayacaktır sanırım.sıvıyı soğutmak gerekli.Radyatör kullanacaksak aliminyum olmamalı.Sodyum hidroksit ( lavabo açıcı) aliminyum ile temas ettiğimde aliminyumu eritip tabiri caizse yiyiyor.Açığa kimyasal olarak hidrojen + bir takım zararlı gazlar çıkıyor.Bakırda etkileşime giriyormu denemedim.

Sıvı haznemde hortum uçlarına pirinç bağlantı kullandım.Onlar kararıyor ama etkileşim yapmıyor.
Sıvı haznesi aslında çelikten olsa biraz soğuma sağlar.

Bir öneri getireyim ,henüz denemedim ama.Sistemde antifirizde kullansak.Antifiriz donma derecesini yükselttiği gibi ,sıvının kaynama noktasınıda yükseltiyor.Yani su daha geç kaynıyor.
Bunu deneyeceğim.

Sisteme picli bir ısı devresi eklemeyi düşünüyorum.
1 tane ısı sensör motora
1 Tane sisteme (sıvı tankına)
1 Tane radyatör borularına
1 tane egzos çıkışı

Böylelikle araç sistem devrede değilken çalışırken motor ısısı , radyatör sıvı ısısı , egzos ısısı ölçülebilir.
Daha sonra hidrojen devredeyken aynı ölçümler yapılır.Hidrojenli çalışma farkı ölçümlerle hissedilebilir.

Hidrojen sitemi ile aldığımız sonuç ve sorunları daha çok paylaşalım.Ortaya daha verimli bir sitem çıkabilsin.
ozantavsan.blogspot.com
alternatifyakit.tk

betelguz

Arkadaşlar 555 li devreyi bir aralar bende yapıp denemiştim ama pek bir randıman alamamıştım.Yeterli akım vermiyordu. Şuan kullandığım pwm devreler amper ve frekans ayarı yapılabilen 90 ampere kadar akım verebilen devreler.Frekansta 400hz ile 3khz arası ayarlanabiliyor.En verimli gaz çıkışı gözlemlerime göre 2khz de oluyor.
11 plaka hücrelerde yeterli gaz çıkışı alabilmek için oldukça büyük plakalar kullanmak gerekiyor.Yoksa yeterli akım (20 amper gibi) çekilemiyor.En uygun kombinasyon 9 plaka kullanmak.-NNN+NNN- şeklinde. Bu sistemde uzun süreli kullanımda sistemin sağlıklı çalışması için radyatör kullanmak şart.Aksi halde bir süre sonra su kaynamaya başlar.peki ne tür bir radyatör olması gerekli? Kesinlikle aluminyum içermeyen bir radyatör olmalı.En uygunu bakır radyatörlerdir.Takacağınız arabada yeterli boşluk varsa tofaşların kalorifer radyatörlerini kullanabilirsiniz.ölçüleri 14x24x3,5 cm gibi.Şuan ben bunlardan özel imalat yaptırdım 14x12x3,5cm ölçülerinde  su giriş çıkışları hortum bağlantısına uygun şekilde.Tamamen bakır olduğundan sorun çıkarmaz.Bakır  kimyasalla az bir miktar tepkimeye girer su hafif mavimsi olur ama bu önemli değil.Bakır yüzeyinde bakırhidroksit oluşur ve daha fazla tepkimeyi girmeyi bu önler.
cyberenerji. com Hidrojen sistemlerinde son nokta

ÇAKIR

Alıntı yapılan: betelguz - 06 Ağustos 2011, 02:07:13Arkadaşlar 555 li devreyi bir aralar bende yapıp denemiştim ama pek bir randıman alamamıştım.Yeterli akım vermiyordu. Şuan kullandığım pwm devreler amper ve frekans ayarı yapılabilen 90 ampere kadar akım verebilen devreler.Frekansta 400hz ile 3khz arası ayarlanabiliyor.En verimli gaz çıkışı gözlemlerime göre 2khz de oluyor.
11 plaka hücrelerde yeterli gaz çıkışı alabilmek için oldukça büyük plakalar kullanmak gerekiyor.Yoksa yeterli akım (20 amper gibi) çekilemiyor.En uygun kombinasyon 9 plaka kullanmak.-NNN+NNN- şeklinde. Bu sistemde uzun süreli kullanımda sistemin sağlıklı çalışması için radyatör kullanmak şart.Aksi halde bir süre sonra su kaynamaya başlar.peki ne tür bir radyatör olması gerekli? Kesinlikle aluminyum içermeyen bir radyatör olmalı.


En uygunu bakır radyatörlerdir.Takacağınız arabada yeterli boşluk varsa tofaşların kalorifer radyatörlerini kullanabilirsiniz.ölçüleri 14x24x3,5 cm gibi.Şuan ben bunlardan özel imalat yaptırdım 14x12x3,5cm ölçülerinde  su giriş çıkışları hortum bağlantısına uygun şekilde.Tamamen bakır olduğundan sorun çıkarmaz.Bakır  kimyasalla az bir miktar tepkimeye girer su hafif mavimsi olur ama bu önemli değil.Bakır yüzeyinde bakırhidroksit oluşur ve daha fazla tepkimeyi girmeyi bu önler.


merhabalar arkadaşlar sayın betelguz bahsettiğiniz pwm devresini  paylaşmanız mümkünmü tek 555 liyi denedim randuman alamadım  paylaşırsanız sevinirim.

ozantavsan

Mümkünse devre şemasını bende isterim.

Sayın Betelguz dün sistemi tekrar monte ettim .Bunu sizlerle paylaşıp fikrinizi almak istiyorum.
Eski sistemde sızdırma olayı vardı . Elektrik bağlantısında temassızlıklar vardı.Hareket halinde sistem temassızlık nedeniyle devreden çıkıyordu.

Sistemi 10 mm şeffaf plexiglasstan yaptım.+ ve - verilecek plakaları sağlı sollu somun ile sabitledim.Boşluk kısımlara vida etrafına bakır telden spiral şekilde sardım.Sistem sağlam oldu.Ebayden l plastik hortum bağlantı uçları geldi.1/4 olanlardan , 2 adette pvc check valf geldi.

Dün montajı yaptım.Önce saf suyu koydum biraz bekledim sıvı hücreye dolsun diye.Sonra araç çalışmazken sistemi çalıştırdım.Sodyum hidroksit ilave ettim.Sonrasında biraz fazla ilave etmişimki 30 amperi gördü.Gaz çıkışı muazzamdı.Sıvı haznesinin içi gazdan görülmüyordu.Sıvıyı tahliye edip saf su ekledim 20 ampere indirdim.Araç lpg\'de çalışıyor.Testler bundan böyle lpg\'de olacak.

Aracı rolantide çalıştırdım ,ilk defa egzostan hafif beyaz su buharı atmaya ve egzostan su damlaları gelmeye başladı.Araç çok sessizleşti.

İşyerime geçtim. Kontağı kapatmadan araçtan indim.Arkadaşlara seslendin 2 metre kadar ötedeydiler.Bu araç çalışıyormu ,yoksa kontak kapalımı dedim ,cevap veremediler.Birisi kaputa yaklaştı ,kulağını yaklaştırdı çalışıyor dedi.

Sonra test sürüşü için yola çıktım.Araçta sadece gaza bastığında gaz yeme sesi var.Ayağını debriyaja bastığın an sessizlik.

1 kilometre sonra ışıklarda ayağımı gazdan çektiğimde veya boşa attığımda devir göstergesinin 400 devirden aşağıya indiğini fark ettim.Akü şarj ikaz lambasıda yanmayla yanmama arasında kararsızdı.Biraz gaz verinde sönüyordu.Herhalde fazla akım çekiyor diyerek hidrojeni devre dışı bıraktım.

buna rağmen araç boştayken sarş lambası yanmaya araç stop edecekmiş gibi yapmaya başladı.Sistemi devre dışı bırakmak hiçbir değişiklik getirmedi.

2 kilometre sonra park ettim.10 dakika sonra aracıma geri döndüğümde aracın altından sıvı aktığını gördüm.Herhalde hidrojen sistemi sıvı kaçırıyor dedim.Kaputu açtım.Kalorifer peteğinin altından geliyor.Hidrojen sisteminde sızdırma yok.Ama motor sıvı takviye kabı kaynıyor.Kapağını açınca bütün süğutma suyu dışarıya taşıyor.

Aracı su takviyesi sonrası çalıştırdım.Hararet kırmızı tehlike bölgesine çok yakın ama hiç düşmüyor.
Ağır ağır arada kontak kapatıp yol alarak sanayiye vardım.KAlorifer peteğinin hortum geçen platiği çatlamış.Peteği iptal ettik ,hortumlar direkt bağlandı.Hararet düşmüyor.Sonra termostatı değiştirdik.Araç normal çalıştı.hararet düştü normal seviyelere düştü.Sabah işe gelirken hiçbir sorun olmıştı.

Bunları anlatma sebebim sizin fikrinizi almak.Aklıma hidrojenmi buna neden oldu diye geldi.Acaba hararetmi yaptı dedim.Termostatı değiştireli 6-7 ay olmuştu.hiç sorun yoktu.
Veya sistem çektiği akımla fanın çalışmasını mı engelledi.termostata ne oldu.

Sistemi söküp sanayiye gittim zaten.Benimle dalga geçerler bir de arabaya bakmak istemezlerdi.
Şimdi takmaya cesaretim yok ,siz ne dersiniz.Hidrojenin zararı olurmu.Conta yaktım diye çok korktum ama yakmamışız.Sistemi yeniden takayımmı.Araç çok güzel çalışıyordu hidrojenle.Arkadaşlar bile hayret ettiler.Egzostan çıkan suyu izlediler.Herkes başıma toplaştı.Bir yorumda bulunursanız sevinirim.
ozantavsan.blogspot.com
alternatifyakit.tk

betelguz

Ozan bey aracınızda görülen sessiz çalışma, egzos dumanının beyaz olması gibi belirtiler hidrojenden kaynaklı olumlu değişikliklerdir.Hararet meselesine gelirsek bizim sistemi kullanan müşterilerde böyle bir sorun hiç yaşamadık.Sizin muhtemelen termostatın yaptığı bir arızadan dolayı başınıza bu olay geldi.Hidrojen kullanılan araçlarda genelde hararette yükselme yerine bir düşmede görülüyor.
Hidrojen sistemi araçtan sürekli 20 amper veya üzeri bir akım çekiyorsa aracınızın alternatörü 60 amper altında ise akünüzde bitme sorunu görülebilir.Bunun en iyi çaresi alternatörünüzü yüksek amperli olanı ile değiştirmektir.Akü değişmek çözüm olmaz.
Sistemi bence tekrar montajlayıp tekrar deneyin.Elektroliz hücrenizin gaz üretim kapasitesini net olarak ölçün.Mesela 20 amperde dakikada ne kadar gaz üretiyor. Aracınızın motor hacminin yarısı kadar gaz vermeniz yeterlidir.Örneğin araç 1600cc ise bu araca dakikada 0,8litre gaz vermeniz gerekmektedir.Belli amperde üretilen gaz miktarını bilirseniz istediğiniz gaz miktarı için gereken akım miktarınıda kolayca bulabilirsiniz.
Çıkan gazı nasıl ölçebilirsiniz. Çok basit 1litrelik bir şişe alıp su doldurup su dolu bir kabın içine ağzı aşağıda olacak şekilde batırın.Elektroliz hücresinden gelen gaz hortumunuda şişeye sokun.Belli amperde çalıştırıp 1 dakikada üretilen gazı ölçümleyin.

Pwm devresi ticari olarak üretimini yaptığımız bir devre olduğundan planını paylaşamıyorum..
cyberenerji. com Hidrojen sistemlerinde son nokta


ozantavsan

#210
Arkadaşlar 3 tane pwm devresi paylaşıyorum.Ben 555li pwm devrelerinden randıman alamadım.

İlk önce I-Limit-PWM-1.png isimli devreyi deneyeceğim.

Yabancı sitelerde satılan pwmlerden biriside bu.Vidyodan izleyerek devreyi çıkarabilirsiniz.Şema baskı devre bulursam paylaşırım.

http://wn.com/PWM_hho_car_12v_pulse_width_modulator
ozantavsan.blogspot.com
alternatifyakit.tk

betelguz

cyberenerji. com Hidrojen sistemlerinde son nokta

ozantavsan

#212
Dün akşam sistemi masama kurdum.Hho dry cell altta ,onun üzeriende sıvı tankını oturttum.
Hücreye sıvı giriş hortumu 10 cm , gaz çıkış hortumuda 10 cm.

Sisteme 750 ml saf su ekledim.Bunun 650 ml\'ye yakını sıvı tankında 100 ml si hücre içinde.

10 ml sodyum hidroksit ekleyerek sistemi uzun süre çalıştırdım.Her naoh ekleme sonrası uzun süre çalıştırıp gaz çıkışını 2-3 kez ölçtüm.Her ölçümde sabit gaz üretimi aldım.

Tuttuğum notlar.

Saf su = 750 ml

Elektroliz maddesi     Akım       Süre    Üretilen Gaz

10 ml naoh               9A         75 sn        500 ml
12 ml  \"                   10A        75 sn        500 ml     
15 ml  \"                   10A        60 sn        500 ml
18 ml  \"                   10A        60 sn        500 ml
20 ml  naoh             11-12A    45 sn        500 ml

500/45=11,11 ml 1 saniyedeli gaz üretimi
60 x 11,11 = 666,66 ml 1 dakikada üretilen gaz

Sanırım 750 ml safsu + 20 ml sodyum hidroksit 10 amper civarı akım ile yaklaşık 700 ml gaz üretimi yapacak ve bu da 1300 motor olan aracıma motor gücünün yarısı kadar gaz üretimi ile faydalı olacak.

20 amperde ise 1,2 lt gibi bir gaz üretimi sağlanacak. (45 saniyede 1 litre)

Kullanacağımız pwn devrelerinde normal çekilen 10 amperin altında akım ile aynı gaz üretimini yakalayabilecekmiyiz.

Sizin montaj yaptığınız araçlarda 10 amper tüketim ve 700 ml civarı gaz ile tasarruf sağlayabildinizmi ?

Sisteme monte ettiğim pvc check valf gazın geçişini bir miktar düşürüyor.Takmadan önce hortumdan fazla gaz geçerken check valf ile az görülüyor.Bu motorumuza 1 dakikada ileteceğimi gaz miktarını düşürmüyormu.Gaz çıkışına göre öyle geliyor.Ama gaz ölçümünde çıkan mikatrı düşürmediğini görüyorum.

Dün akşam saat 4\'e kadar ölçüm yaptım.Sahur vakti buzdolabı poşetine hidrojeni doldurdum ağzını güzelce kapattım.Balkondan saldım.Ve gidişini izledim.Yükseldi ,yüksedi ,en son 5 katlı üç apartman boyu kadar yükseldi ve gecenin karanlığında kaybolup gitti.
ozantavsan.blogspot.com
alternatifyakit.tk

concon

Selamlar,

Sistemin çalışmasını tam olarak bilmiyorum ama vereceğim link\'teki fikir hoşuma gitti sizinle paylaşmak istedim.

Saygılarımla

http://news.cnet.com/8301-11128_3-20047814-54.html?tag=mncol;txt


betelguz

ozan bey şuana kadar 1300 motor bir araçta 10 amper ile bir deneme yapılmadı hiç.Şuan kadar takılan araçlar 1600cc ve üzeri araçlardı genelde.onlardada 20-25 amperde kullanmalarını tavsiye ediyordum bu şekilde iyi sonuçlar alınıyor.Toyota hilux 2500cc dizel araçta sistem ilk takıldığında 25 amperde cihaz kullanıldığında (yaklaşık 1,5 litre gaz üretiliyor) %25 tasarruf sağlandığı tespit edilmişti.Daha sonra alternatör yetersiz olduğundan akü bitmişti.Bu nedenle akımı düşürüp kullandıklarında 15-20 amper aralığında (yaklaşık 1 litre gaz) yeterli tasarruf sağlanamamıştı.Yeterliden kasıt tabi kişiden kişiye değişebilir %10-15 tasarruf bazısına yeterli gelir bazısına gelmeyebilir.
cyberenerji. com Hidrojen sistemlerinde son nokta

ozantavsan

teşekkürler.Sanırım sistemi beslemek için alternatif bir yol bulmam daha iyi olacak.
90 amper Alternatör buldum ama uydurmak gerek .Fiyatsa çıkma olmasına rağmen 200 Tl.
72 amper akü 180 tl civarı.Günde toplasam 1 saat araç kullanıyorumdur.
3x7amper 12 volt ufak akü paralel bağlantı ve şarj devresi ile şehiriçi kullanımda pratik bir çözüm üretebilirim sanırım.21 amper rahatlıkla işimi görecektir.

Bu şekilde 20 amper kullanırsam kesinlikle akü problemi ve şarj dinamosunu aşırı yükleme sonucu zarar verme gibi olumsuzluklar yaşayacağım kesindir.
ozantavsan.blogspot.com
alternatifyakit.tk

betelguz

#217
ozan bey sistemi sürekli kullanmayı düşünüyorsanız 3 adet ufak akü ile uğraşmak kısa sürede sizi bıktıracaktır.evde şarj et arabaya tak hergün hergün.her ne kadar 7 amper densede kısa sürede kapasiteleri düşecektir bir saat bile dayanmaz duruma geleceklerdir.En güzeli alternatörü değişmek. aşağıdaki linkte değişik marka modellere ait alternatörler var  sıfır olarak.fiyatlar 170-200 tl civarı.Bence uygun bir tane almak en güzel çözüm olur.Birde sizin motor hacmi küçük olduğundan 700ml gaz yeter büyük ihtimalle.10-15 amperdede bu gaz üretileceğinden  ekstra birşey yapmanıza gerekte kalmayabilir.Önce 700ml gaz ile bir test gerçekleştirin derim.
http://www.ucuzyedekparcam.com/Alternator,LA_880-2.html
cyberenerji. com Hidrojen sistemlerinde son nokta

ozantavsan

teşekkürler.Tavsiyenize uyup 700 ml ile deneyeceğim.En az 1 ay bu şekilde kullanayım bakalım.
Yeterli görmezsem ve şarj dinamosuna yüklenirse alternatörü değiştiririz artık.
ozantavsan.blogspot.com
alternatifyakit.tk

afatsum09

Merhaba arkadaşlar. siteyi uzun süredir takip ediyorum ama form kısmındaki tartışmaları yeni gördüm sayılır. sizin paylaşımlarınızı görmeden önce bende bu konu üzerinde biraz zaman harcamıştım. Sonuç olarakta kayda değer bişilere ulaştım sayılır. Ama çalışmamın eksiklikleri var daha. Sizin paylaşımlarınızı gördükten sonra bende elimdekileri sizle paylaşmak istedim.
Benim emektardan biraz bahsedeyim. Elektroliz yapmaya başladığımda bir çok metal levha denedim. Saf su kullanmama  rağmen sonuç hep aynı su bir süre sonra sarı bir renk alıyordu. ve levha özelliğini kaybediyordu. En son seçimim olan krom levha bu sorunlarımın bitmesine neden olsu. ne suda sararma nede levha üzerinde birikim. bu arada saf suyun içine kostik katıyorum. kostik baya kuvetli bir madde, 2 litre suyun içine baş parmak tırnağı kadar atmam yetiyor. ölçü oalrak 20mm*20mm*2mm gibi. ilk başlarda hidrojen üretsinde nasıl üretirse üretsin diyordum. Ama çekilen fazla akım ve kabloların yanması beni pwm kontrol devresi tasarlama gereği doğurdu. Devereyi yaptım ama sizin bahsettiğiniz frekanslara çıkamadım. ama bu haliylede akım sınırlamak için yeterince işimi görüyor. Şu anada devre pwm sinyalinin iş süresini %0 ile %100 ayarlayabiliyorsunuz. buna ek olarakta birde devreye 0 ile 200 hz kadar frekan ayarıda eklesim. Sanırım devre üzerinde birazdaha çalışarak daha kapsamlı bir devre yapabilirim. ama zaman problemim var. Yayptığım sistem direk aküden beslemeyle 50 sn 1 litre gaz üretebiliyor. ama 32A üzerinde bir akımıvar. çünkü 32A votomak sigorta 10 saniye dayanabiliyor :)) Devre ile besleyip ölcümlerini daha yapamadım. ama Pwm sinyali ile üretim sanki biraz daha arttı. Sizinde deneyimnleriniz den yararlanarak hem çihazın hemde PWM devresinin üzerinde değişiklik yaparak denemelerimi sürdüreceğim, tabi zaman buldukca :))














ozantavsan

#220
Merhaba afatsum (mustafa) , öncelikle bir çok kişinin kendi imkanlarıyla aynı konu üzerinde çalışmaları beni mutlu ediyor.Resimlerdeki ortam biraz işyerimin , biraz evdeki odamın havasını veriyor.Duvarda anakartlar ,elektronik ve bilgisayar bilgin var sanırım.

Öncelikle sisteminin boyutları bana büyük geldi.Büyük derken ürettiği gaz miktarı ve çektiği akım olarak . benim sistem 3,5\" x 3,5\" ( yaklaşık 8,8 cm ) 45 saniyede 1 litre gaz üretebiliyor.
bu üretim için 20 amper yeterli geliyor.Senin sistem büyük ebatta ve aynı zamanda aynı gazı üretmek için 32 amper çekiyor.Bu bana fazla geldi.

LM324N akım sınırlamalı pwm devremi breadboard üzerine kurdum.Bayram ve iş yoğunlukları ile testlere devam edemedim.Elektroliz sıvısını 10 ampere göre sisteme verdikten sonra dakikada 700 ml gaz üretiyor.PWM devreyi bağladığımda maximum çekilen akım 5 amper civarı oluyor.Gaz üretimi düşüyor tam verileri henüz kaydedemedim.sistem pwmsiz 30amperde dakikada 2.2 litre gaz üretebiliyor.

Bence hidrojen plaka ebatlarını küçült.Bu daha verimli bir sistem sunacaktır.
yeni sistemimin fotolarını paylaşıyorum.

Dış yüzeyde kullandığın beyaz sert plastik malzeme nedir acaba?
Çekilen akım nedeni ile ısınan vidalar plastikle temas eden yüzeylerini eritmiyormu ?
ozantavsan.blogspot.com
alternatifyakit.tk

afatsum09

Merhaba ozantavsan kardeşim.
Evde kendime ufak bir oda seçtim. Boş bütün zamanımı burda geçiriyorum. Temelim elektrik olunca sadece elektrik bilgisiyle yetinemedim bilgisayar ve elektroniketde kendimi geliştirmeye çalışıyorum ama teknolojiyi yakalamak zor :))
Boyutlar konusunda haklısın; ilk başladığım zaman zarfında alan ne kadar artarsa üretimim o denli artar diye biraz büyük yapmaya karar verdim. Akım konusunna gelince fazla hesap yapmadım, karışımı 1 bardak su içinde 2 krom levhayla kaba taslak ölcerek yaptım: bu yüzden akımı biraz fazla çekiyor. Ama bunu karışımı syrelterek düzeltebilirim, ama her seferinde saf suyu almayı unutuyorum telaştan. Senin sistem ebatlaraına göre çok iyi sonuçlar veriyormuş. Bu arada PWM sinyalini kaç hz veriyorsun, sanırım şu rezonans için bu çok önemlki..? Dış yüzeyde kullandığım sert plastik biraz güleceksiniz ama annemin mutfak tahtası :)) Yoklukta elimdeki bütün imkanları kullanırım. Söz konusu annemin ekmek tahtası olsada :)) Kablolarda ve plaklarda hiç ısınma yok. Sanırım ısı problemimin olmamasının nedeni de 20 tane plaka kullanmam. 50A düşünürsek plaka başına 2,5A ediyor. Boyut nedeni ile plakları ve kabloyu ısıtmak için yetersiz :)) Bu gün yine boş durmadım sadece deneyimde kullanmak için arkadaşımın motor atölyesinden 50A bir araba aküsü aldım. Yapacağım şeyde benimde tuzum bulunsun dedi :) Şimdi Elimdeki bu imkanlarla tekrar bir elektronik kart yapıp programını yazacağım, Sürücü katım gayet güçlü oldu. \"\"bu arada mosfetleri sürerken TLP250 entegresini kullanırsanız PWm sinyali daha stabil oluyor. \"\" Zaman buldukca odamda atölyemde denemelere devam. olumlu yada olumsuz sonuç aldığım şeyler olursa sizinle paylaşacağım. bu konuda uğraş veren bütün arkadaşlara kolay gelsin; bu kadar kişi kafa kafaya verdikmi eminim ortaya düzgün bir iş çıkacak. Allaha emanet olun.

ozantavsan

PWM devremin sinyalinin kaç hertz veya kilohertz olduğunu ölçme şansım yok.O yüzden bilemiyorum.Çıkan gaz miktarı ve ses göre ayarlıyorum.

Mutfak tahtası olduğunu tahmin etmiştim.Bende eve yeni bir tane mutfak tahtası alıp eskisini kullanmayı düşünüyordum.Böyle olursa hanım\'ın sesi çıkmaz.

10mm plexiglass kullandım , vidalardaki ısı nedeniyle geçtiği yerlerde erime demeyelim de yumuşama oluyor.Bu bağlantılarda gevşeme gibi bir sorun yaratıyor.10 amper düzeyinde sorun olmuyor.

Ben denemelerimi aracımda yapıyorum.Son denemem esnasında benim aracın termostatı açmamış hararet yaptı .Ucuz yırttık.Bizim denemede güme gitti.Şimdi boş vaktimde yeniden ele almaya başlıyorum.Araca montajı ,söküp takması daha kolay olan şekilde dizayn edip kullanacağım.
Sistem boyutları ufak olunca çalışması daha rahat oluyor.

Sende vidalarda ısı oluşmuyor ,sanırım sen her plakayı ayrı ayrı kablo ile bağlamışsın.Benimkinde
2 adet - plaka ve 1 adet + plaka var aralardaki nötr plaka her bölümde 3 adet.Kesimi - plakalara 1 vida + plakaya 1 vida şeklinde delikli olduğundan sadece + ve - vidalara 12 v kablomu bağlıyorum.

bir önceki sistemin  yapım aşaması;

http://www.youtube.com/watch?v=NibYc-DTF0E

http://www.youtube.com/watch?v=NibYc-DTF0E

Daha önce yaptığım sistem;

http://www.youtube.com/watch?v=n9j7WToxdlk

http://www.youtube.com/watch?v=n9j7WToxdlk

tek 555 entegreli pwm ile sürdüğüm oto ateşleme bobini ile oluşturduğum ark yardımıyla hidrojen gazını ateşliyorum.

ozantavsan.blogspot.com
alternatifyakit.tk

betelguz

#223
Sayın afatsum09
Yapmış olduğunuz hücre öncelikle çok büyük.Ayrıca gördüğüm kadarıyla bir + bir - şeklinde dizilim var.Bu durumda hücre başına 12 volt  voltaj düşüyor.Bu nedenle verim oldukça düşük.Suyun elektroliz olması için teorikte 2 volt yeterlidir ancak pratikte 2,7 volt kullanılması gerekmekte.Hücreniz normalde bu şekilde uzun süre kullanımda çok aşırı derecede ısınır.Şuan ısınmama nedeni hücrenin fazla büyük olması ve kısa süreli çalışmasıdır.Bu hücre birkaç saat 30 amperde birkaç saat çalışsa su kaynama yapar.Şimdi hücre verimini artırmak için ne yapabilirsiniz.Öncelikle hücre başına düşen voltajı düşürmelisiniz.Bunun için + ve - plakalar arasına boş plakalar koyabilirsiniz.boş plaka sayısı eğer hücre boyutları bu şekilde kalacaksa 4 adet olması iyi sonuç verecektir.Hücreniz eskisine göre çok çok daha düşük akım çekecektir.Akımı artırmak için kullandığınız kimyasal miktarını artırmanız gerekecek.

Ozantavsan bey
videonuzda izlediğime göre hücre montajında çok önemli bir hata yapmışsınız.Elektrik verilen plakaları sabitlememişsiniz.bu şekilde üzerinde olduğu vidaya teması zayıf olacağından temas yerlerinde aşırı ısınma oluşabilir.- plakaların plastik gövde ile arasına conta kalınlığı kadar yada az ince pul koyup iiki vida ile diğer taraflarından plastik gevdeye iyice sıkıştırın.Bu sayede plakalar elektriği rahatça alabilecek  ısınma yapmayacaklardır. + plakayıda her iki tarafına civata takıp iki taraftan iyice sıkınız. Örnek bir hücre resmi. aşağıda
cyberenerji. com Hidrojen sistemlerinde son nokta

afatsum09

#224
Merhaba betelguz arkadaşım, yorumların için teşekkür ederim.
Haklısın boyut olarak biraz büyük. Daha küçük olabilirdi, ama ilk gözağrım bozmak istemedim. Tahmin ettiğin gibi plakalar -+-+-+-+ şeklinde sıralı her plakaya 12v geliyor. Plakalar fişli olduğu için senin bahsettiğin şekilde yapıp denedim, sonuç olarak çekilen akım azalıyor ama üretilen hidrojende azalıyor. Birde not eklemişsin, akımı arttırmak için elektroliz sıvısının yoğunluğunu arttır diye. Sıvı yoğunluğunu arttırırsam normalde 10\'u artı 10\'u eksi palkaların çektiği akımı arada boşluk bırakarak 4\'ü artı  4\'ü eksi şeklinde yaptığımız plakalarla çekeceğiz. Yani buda 4\'lü gurup plakaların daha fazla akım çekmesi, bu plakaları besleyen kabloların daha fazla ısınması demek olmazmı..? Metal plakaların alan yüzeyi nekadar artarsa üretilen gazın miktarıda artmazmı...? Örnek olarak 2 tane 1cm kare plakla yapmak var, birde 5 cm kare plakla yapmak var. ben alanı genişletmek için bütün plakalara artı ve eksi verdi, etki alanı artsın diye.

şu bir dezavantaj elektroliz esnasında 12v büyük bir kısmı ısıya dönüşüyor, ozaman şöyle bir yol izlesek; yapmış olduğum sitem gibi \"\" boyutlar dahga ufak olucak tabiki :))\"\" 6 tane yapsak, ve bunları kendi arasında seri bağlayıp sonra 12v elektrikle beslesek. o zaman her hüçre başına 2 volt düşer, elektroliz için 1,27 vol gerektiğine göre çok daha az kaybımız olmazmı....?


şu anki sistemde ne kadar araya nötr plaka bıraksakta kaçak akımları önlemiş olamıyoruz gibime geliyor.

betelguz

Alanın büyük olmasının bir faydası daha az kimyasal madde kullanamanız gerekir.Ayrıca metal levhaların daha uzu ömürlü olmasını sağlar.Şuanki +- bağlantı şeklinde hücre başına olan voltaj yüksek olduğundan elektriğin önemli bir kısmı ısıya dönüşüyor ve verim düşük oluyor.Benim dediğim şekilde bağladığınızda akım düşmesine karşılık gaz miktarıda düşer ancak harcanan akım miktarına  karşılık üretilen gaz miktarını orantılarsanız eski şekline göre daha yüksek bir verim verdiği görülecektir.yani eski sistemde 30 amperle dakikada 1 lt gaz üretiliyorsa şuan kimyasal yoğunluğunu artırıp 30 amper akım çektirdiğinizde 1,5lt bir gaz üretimi olması gerekir.
6 hücreyi seri bağlama fikrine gelirsek böyle bir sistemde elektroliz sıvısı sadece ayrı hücreler içerisinde olacağından sadece en baştaki ve sondaki hücrelerde gaz oluşumu görülür aradaki hücrelerde gaz oluşumu muhtemelen olmayacaktır.(Bunu denemedim. benim fikrim yarın 2-3 hücre ile bir deneme yapacağım :) sonucu yazarım )
cyberenerji. com Hidrojen sistemlerinde son nokta

ozantavsan

#226
Merhaba , vidyomu eklerken daha önce yaptığım sistem diyerek belirtmiştim.Gözden kaçtı sanırım.
Şu anki sistem 10mm plexiglasstan + - plakalarda içte sabitleme için somun ,dışta pul somun kullanılmış ve sıkılmıştır.

Vidyoda ise cep telefonu şarjı azaldığı için göstermelik dizilim yapılmış üst kısım sıkılmamıştır.Sadece dizilim ve yapımının nasıl olduğunu bilgilendirmek içindir.

ozantavsan.blogspot.com
alternatifyakit.tk

afatsum09



Merhaba arkadaşlar. Daha önceki paylaşımlarda yukarıdaki şekiller dikkatimi çekti.
12v, ısı, hücre gırafiğinde sanırım hidrojen üretim hüçreleri ayrı şekilde tasarlanmış. Alttaki şekildede araba aküsü şeklinde tasarlanmış. Araba aküsü şeklinde olunca her hücre birbirinden bağımsız ve üzerinden gecen akımlar eşit olacaktır. Sıvı yoğunlukları ve plakaların büyüklükleri işit olursa üzerinden geçen akım ve üretecekleri hidrojende eşit olaması gerekir. Yani hüçre sayısıyla ısısya dönüşen enerjiyi en aza indirmiş olacağız. Ama araba aküsü şekli bana pek mantıklı gelmiyor. işletmesi zor bir sistem, ama yinede bir kaç deneme yapmayı planlıyorum. Sonuç olarak düzenli bir üretim olursa işletme zorluğunu aşabilecek farklı çözümler bulunması muhtemel gibi geliyor. Böyle düşünmeme rağmen benimde göremediğim noktalar vardır, olumlu yada olumsuz yorumlartınız benim ve bu işle uğraşan arkadaşlarımızın bu noktaları görmemi sağlayacak.

ozantavsan

Tekrar merhaba , ürettiğin hidrojeni neyde kullanmak istiyorsun ?
1 dakikada üretmek istediğin gaz miktarı nedir ?

Bence sistemi biraz kolaylaştırmak lazım.Ne amaçla , ne kadar üretim istediğimizi bilirsek sonuç daha verimli olacaktır.

Örnek olması amacı ile kendi sistemimi tarif ediyorum.
Sistemim 8,8x8,8 cm 9 adet 316L çelik levhadan oluşuyor.+ ve - verilen plakalarda 1 adet sıvı giriş -gaz çıkış deliği , 1 adette elektrik bağlantısını aktaracağımız vida için delik bulunuyor.
Sistem -NNN+NNN-  şeklinde bağlı. 6 adet notr levha kullanılıyor.Yani 9 levha 8 hücreli bir sistem elde etmiş oluyoruz.- 2 plakanın vida deliğini sağa getirmişsek tek vida ile hem - elektirik bağlantısını yapmış oluyoruz , hemde levhaları plexiglassa sabitlemiş. + uç ise sistemin sistemin solunda kalıyor.- levhalara göre sistemin tan ortası oluyor.+ uç deliğinede bir vida geçiyor.
Böylelikle bir sürü kablo ve bağlantı elemanına gerek kalmıyor.her plaka arası yaklaşık 2,5 - 2,7 volt oluyor.+ ve - bağlantıları 2 vida üstleniyor.Sistemini bu tarza çevirirsen daha rahat çalışabilirsin.İlla 9 plaka kullan 8 hücreli yap demiyorum.Kaç çelik plaka kullanacağın arada kaç tane notr kullanacağın sana bağlı.Böyle yaparsan istediğin şekilde zahmetsizce değiştirebilirsin.
ozantavsan.blogspot.com
alternatifyakit.tk

mekanx

Merhaba bende hidrojen yakıt tasarruf sistemleri üzerine meraklıyım, başlangıç düzeyindeyim. Deneyim ve yardımlarınıza ihtiyacım var. Acaba pwm devrelerinin sabit akımda frekansı değiştirerek hidrojen üretimine ne kadar katkısı oluyor.

hohhoh

Arkadaşlar Merhaba,
Vereceğim linkteki video ve devamını izlemenizi öneririm. Videonun altındaki linkte bu konuyla ilgili pek çok bilgi edinebilirsiniz. Kolay gelsiiin.

http://www.youtube.com/watch?v=DqC_5LhN1MM

http://www.youtube.com/watch?v=DqC_5LhN1MM

afatsum09

#231























Merhaba arkadaşlar hücreleri ayırarak ufak bir deney düzeneği kurdum. Sonuçlar tamda beklediğim gibi. resimlerdende göreceğiniz gibi 4 hücreli bir sistem yaptım. Tek bir hücre kullandığımızda çekilen akım aşa yukarı 10 amper civarında hidrojen üretimi gayet iyi. hüçre sayısını 4 cıkarıp aynı suyla 4 hüzrenin çektiği akım 1.1A gibi. hücre başına üretilen hidrojen azalıyor ama toplam üretilen hidrojene bakarsak üretimin aynı olduğu ama çekilen akımın yaklaşık 10\'da biri olduğu gözlemledim. Yani birbirinden bağımsız yapılan hücreli üretimde Enerjinin büyük bir kısmını ısıya dönüşmeden max verimde kullanabiliyoruz. hüzre sayısını ben 4 yaptım belki 5 veya 6 hücrelide verim birazdaha artabilir. Bu arada hücrelerde üretilen hidrojen miktarlarıda aynı.

Aynı plakaları tek sıvı içinde denediğimde ise hidrojen üretiminin her plakta eşit olmadığı ve düzensiz bir şekilde ürettiği gözlemledim. Kimi plakada az kimi plakada çok olması gibi..ve çekilen akımda 6,7 A civarında. Aynı sıvı içinde Enerji harcaması bakımından verim düşüyor.

http://www.youtube.com/watch?v=Eu8_VOhT7ug

tuncay1273


afatsum09

Merhaba tuncay kardeşim. Ben çekil plaka kullanımıyorum. Krom plaka hem bulunması kolay hemde işlemesi, bunun yanında saf su ve kostik kullanırsan suyun ne rengi değişiyor nede özelliği. Plakalardada hiç bir değişiklik deforme olmuyor. Yani ilk günkü gibi prıl prıllar :))

afatsum09

Merhaba arkadaşlar, sizlerin yorumları ve denemelerim sonunda ktekrar kolları sıvadım. pleksiglas, sabitleme vidaları ve somunlar, 3mm conta ve diyer ekipmanlar tabi bunun yanında cizimler. Tek eksiğim krom levha kaldı. Onuda aldımmı montaja başlayacağım. Bu seferki birbirinden ayrı 4 hücreli olucak. Ama tam bu noktada kararsız kaldım, 5 hücrelimi yapsam diye? boyutları ilk yaptığıma nazaram bihayli ufak tasarladım. Umarım yanıldığım veya görmediğim bir nokta yoktur.

ozantavsan

Merhaba ,krom levhaları nereden temin ediyorsun ?
Fiyatı nedir?

MErak ettimmkrom levhalarını .Kaç milimlik bunlar.Ve tam olarak piyasada ne olarak geçiyor.
Örnek : bizim çelik levhalar  316L Paslanmaz Çelik geçiyor.1mm kalınlıkta.Fiyatları yüksek ,işlemesi bizim için çok zor.Ancak kesim yapan yerlerde kestirmek ,deldirmek gerekiyor.Veya yurtdışı hazır kesilmiş almak gerekiyor.

Bende sıvı tankı üzerinde çalışıyorum.Plexi glasstan sıvı tankı ve 2 tanede bubler yapacağım.Bunlarıda plexiglass bir kutu yapıp içine monte edeceğim.Böylece araca monte etmesi ve sonrasında sökmesi kolay olacak.Akü bağlantısı ve gaz çıkış hortumu ortalarda olacak sadece.
Amper metre plexi kutuya monte edilecek.Belki 2 adette hava sirkülasyonu için 8x8 fan koyarım.

Sıvı tankı yapacak olanlar veya elinde hazır olanlar için bir link paylaşıyorum.
Bu link ebatlarını verdiğiniz dikdörtgen ,silindir ,küp vesaire şekilli tankların ne kadar sıvı alabileceğini hacmini hesaplıyor.İşinize çok yarayacaktır.

http://www.akvaryum.com/Hesaplayici/hacim.asp

ozantavsan.blogspot.com
alternatifyakit.tk

afatsum09

Merhaba ozantavsan arkadaşım

Krom levhaları sanayide galvanizli saç satan yerlerden temin ediyorum. Aydında bunları satan bir iki yer var. Diyelimki sanayide bulamadın, soba bacası imalatı yapan veya lokantalar için davlumbaz yapan yerlerdede bulabilirsin. Baca ve davlumbaz yapan yerlerde bulacağın krom levha 0,5mm\'lik. Diyer gibi ben sanayiden 0,75mm, 1mm ve 1,5mm\'lik buldum. Ama fiyatı yüzünden 0,75 olanını tercih ettim. Gerçi 0,5mm lik olan levhada aynı işi görecek. Bu sefer yapacak olduğumu 0,5mm\'likten yapmayı yapmayı planlıyorum. Sıvı tankı kısmına bende çok takıldım. ilk denememde su arıtma cihazının filtre tankını kullandım. Ama şimdiki sistemin 4 hücreli olcağı için bu tanklar çok fazla yer kaplayacak. Şöle ufak birşey olsa fazla değil 500ml alsa hani arabanın su deposunun ufağını düşünün. Böyle bir ürünü bulabileceğim bir yer biliyormusunuz. şu serviste bu serviste yada anternatif bir fikirde olbilir.? Sıvı tankını yeniden yapmak ise bana pek mantıklı gelmedi. pleksiglası kesmek neysede sızdırmaz sağlam bir sıvı tankına çevirmek oldukca zor geldi bana.

betelguz

cyberenerji. com Hidrojen sistemlerinde son nokta

afatsum09

oto yedek parçacılarında depolardan var ama biraz büyük ve kaba, hatta bir çak yere sordum bana verdikleri cevaplardan önce arabanın markası modeli vs bir çok soru ile karşılaştım. bir çoğumuzun ceşitli marka ve modellerde arabası olduğuna eminim; yoksa sudan yakıt elde edelim diye niye uğraşalım değilmi :))) Arabalarımıza bakarak bizim işimizi görebilecek mutlaka bir su haznesi bulabiliriz, bu konuda marka ve model olarak belirtirsek çemberi dahada daraltmış ve nokta atışı yapabiliriz, ilk örneği ben vereyim benim lada samara marka bir arabam var, silicek suyu ve radyatör yedek du deposunu inceledim. aşa yukarı 4 litre su alıyor. Yani benim için biraz fazla büyük. fiyat konusunda ise gayet ucuz sayılabilecek değerlerde ama dediğim gibi biraz büyük :((

ozantavsan

#239
Sanayiden  7 tl\'ye tam uygun boyutta aldım.Motor cam suyu bidonu , motoruda vardı.Motoru monteli 15 tl.Parçacım motoru söktü 7 liraya almıştım.Motoru söktüğü yer delikti.Uygun aparat kullandım ama hem sıvı akıttı vazgeçtim.Aslında yaratıcı olmak yeterli.En son aracımda kullandığım tank hiç sızdırma yapmadı problem çıkartmadı.Ne kullandım 1 Litrelik antifiriz plastik şişesi.Opetten almıştım.iGayet iyi iş gördü.Sadece kapağı gaz kaçırmayacak şekilde kapatmak gerekiyor. Krom levha fiyatını öğrenemedik henüz.. ne kadardı?
ozantavsan.blogspot.com
alternatifyakit.tk

betelguz

Renoultların radyatör genleşme  kapları çeşitli  boyutlarda var.tavsiye  ederim
cyberenerji. com Hidrojen sistemlerinde son nokta

musti.1836

selam konuyu epeyidir takip ediyorum. ozantavsan arkadaşım sana sorum olaaktı enson yükledigin resimde ki hücrenin olcüleri ve baglantıları nasıl acaba contanın içi çapı 100mm mi ve +-+-+- yoksa -NNN+NNN-NNN+NNN- olarakmı b
aglı.


birde acaba hücreye giden akım + kutba verdigimiz 12 volt 20am. - kutuptada mı aynı oluyor. diyelim ki indük siyon bobinine giden + söküp hücremize baglasak - kutbu yine bobine baglasak böyle bir baglantıyı kullana bilirmiyiz acaba. böylelik le elektirigi boşa kullan mış olmayız tahminime göre tabi ustalar daha iyi bilir ozan bey veya diger arkadaş lar deneye bilirmi benim daha bir hücrem bile yok :-[ o yüzden deneye miyorum. krom plakaları burda komle büyük plaka satıyorlar 2mm 250 tl civarında maddiyat biraz zorluyor ama inat ettim yapacam eski kasa doganım var malum yakıtı fazla.

bu sorum bütün elektoronik çi arkadaşlara  aksesuarcılar da satılan flaşörlerde 555 li cihazlarmış internette öyle okudum acaba bunu kullana bilirmiyim üzerin de bir iki oynamalarla. bir ara motoruma takmıştım nasıl oldu bilmiyorum ama arızalandı. elektronikçiye götürdüm ölçtü bunun çıkışı 220 volt dedi. tabi iyisini arkadaşlar bilir benimki sadece bir tahmin

betelguz arkadaşım acaba hücreleri seri baglama denemeniz ne oldu biryerde okumuştun kişi hücreleri seri baglamıştı şamasıda vardı ama geri bulamadın. aca sizin denemeniz ne oldu bizim le paylaşırsanız memnun olurum. bu hücrelerde vibratörü kullanan arkadaşlar varmı.? betelguz bey siz denediniz mi hiç sizin arge çalışmalarınız var. tabi ticari ama.

cevaplar için şimdiden herkeze teşekkürler en kısa zamanda kendi hücremi yapacam.

ozantavsan

Merhaba , benim sistemin boyutu 3,5\" X 3,5\".8,89 cm yani.Çelik levha kalınlığı 1 mm.
Conta iç çapı 7 - 7,5 cm arası.Conta kalınlığı 3 mm.
Bağlantı -nnn+nnn- şeklinde.9 plaka , 8 hücreli.
indüksiyon bobinini bahsettiğin şekilde denemedim.Tahminim denendiğinde çelik levhalar çabuk kararacaktır.

Pwm olarak 555 entegreli olanlardan randıman alamadım.LM324 entegreli akım sınırlamalı pwm devre işe yarıyor.Araç üzerinde deneyemedim henüz.
ozantavsan.blogspot.com
alternatifyakit.tk

afatsum09

Merhaba arkadaşlar, krom levhaları sobacıdan bu gün aldım. 0,50mm 10x9cm 50 adet levha kestirdim fiyatı ise 50tl. Daha fazla istersen fiyatta daha fazla yardımcı olabileceğini belirtti. Sanayide is ebu levharın 1x2 metre olarak satılıyor. 0,50 kesmesi dahil 100 tl istediler. 0,70 olanını ise 130 tl. ister komple parçalat ister bi kısmını keselim artanını götür dediler.

betelguz

musti1836 oto parçacılardaki flaşörler işini görmez.Özelliklede arabada kullanmayı düşünüyorsan yüksek amperli güçlü pwm kullanman gerekir.12volt 30 amper çıkışlı gibi.Seri bağlı hücrelerle deneme yapma imkanım henüz olmadı.sizin araç için dakikada 1 litre gaz üretmek gerekir.Buda 20 amper gibi bir akım kullanmanızı gerektirir.pwm aslında çokta şart değildir.akım miktarını suya katacağınız kimyasal miktarını artırıp azaltarakta ayarlayabilirsiniz.Hücre temini konusunda yardımcı olabilirim. Tek plaka, conta, dış plastik yada komple yapılmış hücre gibi.Özelden mesaj atarsanız görüşebiliriz.
cyberenerji. com Hidrojen sistemlerinde son nokta

sahbilgi

Arkadaşlar  şöyle bir düzenek hazırlansa olurmu acaba .Plakalara  endüksiyon bobini kullanarak çekilen amperi azaltabilirmiyiz.Yüksek  voltaj kullansak acaba gaz cıkışı olurmu deneyen varmıdır .yoksa çalışmazmı. Resim aşağıdadır.



Bendeki resim de bu  devamlı yüksek voltaj çıkması için  555 li bi devre  yaptım ekledim .


betelguz

Resimdeki sistem çalışmaz.Çünkü teorikde elektroliz için 1,23 volt yeterlidir fazla vereceğiniz yüksek voltaj ısıya sebep olacaktır.Pratikte ise 1,8 ila 2 volt civarı voltaj verimli bir sistem için yeterlidir.Siz indüksiyon bobini ile voltajı binlerce volta çıkardığınızda akımda çok çok düşük sevilere iner.Elektroliz cihazında herhangibir gaz oluşumu göremezsiniz.Ayrıca elektroliz işlemi doğru akımda yapılır.İndüksiyon bobininden ise alternatif akım çıkar.
cyberenerji. com Hidrojen sistemlerinde son nokta

afatsum09

yüksek voltaj kullanmadın şöyle bir dezavantajıda olabilir. hidrojen üretimi sırasında plakalar arasında ufak bir elektrik arkı üretilen hidrojeni yakacağı için patlamalara neden olabilir.

sibernetik

Foruma  yeni katılan ya da yeni yanıt ekleyen arkadaşların, önce eski konuları okumalarını buradan tekrar belirtelim.
İlk konularda;klasik elektroliz düzeneklerinin temel prensiplerini paylaşmıştık.Klasik elektroliz düzeneğinde devreden ne kadar çok AKIM(elektron sayısı) geçirirseniz o kadar çok gaz elde edersiniz. 1,23 volttan fazla GERİLİM(potansiyel farkı) geçirirseniz,bu gerilim fazlası ısıya dönüşür.Genellikle yukardaki örneğe benzer düzeneklerde yüksek voltaja karşılık düşük bir akım sözkonusudur.(Atıyorum 5000 volt 20 mAmper gibi) Hal böyle olunca böyle bir devrede minicik minicik baloncuklar elde edersiniz.İşe yaramaz yani.
Yüksek voltaj devreleri ile oldukça verimli elektroliz düzenekleri kurulumaz mı? Elbet kurulur.Böyle düzenekler kuranlar da var.Fakat işin içine rezonans devreleri,bobinler,yüksek voltaj diyotları,sabit gerilim ve frekans ayarları gibi gereksinimler girmekte.Bu sene inşallah uğraşacağım bakalım.
Bir resim ekleyeyim dedim.Okuldayım ve Milli Eğitimin sunucularından dolayı aradığım resimi bulamadım.Evde eklerim artık.Özür.

Benim kurduğum düzeneğe ilişkin birşeyler yazayım dedim,okullar başladı,telaşe başladı.Vakit olmuyor.
Yinede birkaç satır birşeyler yazmak gerekirse düzenekten 7 - 7,5 amper akım geçiyor.Hiçbir elektrolit madde kullunmadım.Saf su kullandım.Çıkan gazı ölçme fırsatım olmadı ama dakikada yaklaşık olarak 750 mL ile 1 litre arası gaz elde ettiğimi tahmin ediyorum.Tatil dönüşü yine bir başka ölçüm yaptım tabi.Km ve kuruş hesaplarından pek  anlamam ama bir depo gaz ile 532  km yol yaptım.Araba oldukça yüklü idi (simit depo yaklaşık 40 Lt alıyor sanırım,emin değilim).
Esas sorunum ise düzeneğe koyduğum saf suyun zamanla kirlenmesi,bulanması idi.Sonradan anladımki,o kadar titiz davrandığım halde düzeneğin içinde kullandığım malzemelerden birisi paslanmaz çelik değildi(kazara yanlış takılan bir vida ya da pul olabilir) ve devre çalıştığı zaman reaksiyona girip suyun içinde çözünüyor ve pas rengi bir tortuya sebep oluyordu.Yoksa herşey normaldi.Şimdi kutuyu söküp tekrar düzeltmem gerekecek.Sıkıntılı ve zor iş anlayacağınız.
İnşallah resimleri sizlerle paylaşacağım arkadaşlar.Kısa süre içinde görüşmek üzere hoşçakalın.Selamlar saygılar.

sibernetik

Evet bahsettiğim şemayı evde buldum.Bu devreyi energeticforum diye yabancı bir forumda oldukça sözü geçen Aaron Murakami isimli bir zat geliştirmiş sanırım,yalan söylemeyeyim :) Bu forumda oldukça çok yazıları vardı ve youtube da da pek çok videosu vardı ama her ne olduysa adam ya ölümle tehdit edildi ya bir küskünlük vs yaşadıki youtube dan bütün videolarını neyin çekti.İster aratın youtube da ama pek çok başka konu geliyor,Quantum muhabbetlerinden başka elektronik devrelere kadar.
Lafı uzatmayayım Devreyi ekleyeyim



Devrenin rezonans sağlayıp çalışabilmesi için adam,adım başı zener diyot koymuş.Böylece gerek osilatörde gerek yüksek voltaj devresinde gerilimi sabitleyip  düzenli bir frekans elde etmiş.Yüksek voltaj diyotu geri kaçan akımı (back EMF ) önlemek için sanırım.Rezonansı sağlamak için 2 tane  bobin var birisi sabit,diğeri ise ayarlı bobin.Youtube da \"Aaron qiman  HHO \" diye arama yaptırdığımda  şu video karşıma çıktı.Kuvvetle muhtemel yukarıdaki şemanın  uygulaması olması lazım.Linki ekleyeyim.


http://www.youtube.com/watch?v=mnPakaI701Y

http://www.youtube.com/watch?v=mnPakaI701Y

Yüksek voltaj devrelerini inceleyen,ilgi duyan arkadaşlar  Stanley MEYER ve Ravi RAJU nun sistemlerine,kurdukları devrelere göz atabilirler.Ben Ravi\'nin devresinden düşükte olsa verim elde etmiştim.Sonradan irdelediğimde 555 li PWM devremde ufak bir hata olduğunu ve tam bir kare dalga zinciri elde edemediğimi gördüm ( bir osiloskopum olduktan sonra görebildim)  bu sorunu artık çözdüm ama Ravi devresini de söktüm dağıttım,epey geçti üzerinden.Tekrar bir toplayıp yeniden bir uğraşasım var.Ne varsa yüksek voltajda var arkadaşlar,düşük akım ve yüksek voltaj devrelerinde;   ısınma,yüksek amper sorunları,kir pas,çürüme,yok efendim elektrolit çözelti vs gibi sorunlar yok.Dilerim(z) yakında geliştireceğiz böyle bir sistem :)
Selamlar saygılar.

Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın