ALTERNATÖR KONJEKTÖR 12V REGÜLATÖR

Başlatan mustafaaxu, 28 Şubat 2022, 15:17:18

mustafaaxu

ALTERNATÖR KONJEKTÖR 12V REGÜLATÖR
Temel test ve şarj devresi
Normal olarak konjektörler takıldıkları yerlerde akü şarj ve kontrol sisteminde çok kritik bir eleman olarak görev yapmakta
Konjektör bozuk olursa elektirik sisteminde büyük hasar oluşturur

*Akünüzü fazla şarz ederek bozar
*farlarınızı gösterge ve iç aydınlatma lambalarınızı patlatır
*aşırı çekilen akım bağlantılara ve kablolara zarar verir
*Elektronik sistemleri bozar
1.jpg

TEST:
Eğer bu modellerde alternatör konjektörünüz varsa test devremizle konjektörünüzün sağlamlığını kontrol edebilirsiniz.

Test için 12volt ve 18 volt arasında ayarlı bir adaptör ve 12 volt 100 ma lamba lazım devreyi kurduktan sonra
12 verelim lambamızın yanması lazım voltajımızı yavaşca arttıralım 14,0 v kadar yanık 14,0 volttan sonra lambamızın sönmesi lazım  bunları yapıyorsa
Konjektörümüz saglamdır

Kesme voltajı 13,9 ve 14,3 volt aralarında olabilir kritik değil
Benim testimde 14,2 v ta kesiyor
konjektör TEST.JPG

Şarz devresi:
Konjektörümüzün bu özelliklerinden yola çıkarak onu portatif bir akü şarj devresine çevirebiliriz
Akü şarj devresini fazla anlatmaya gerek yok
Şemada akü voltajını okuyan (15) pin konjektör 14,0 voltun altında çıkış verir (67)pin roleyi çeker besleme kaynagı rolekontağından akım sınırlama direnci ve diyottan geçerek aküyü şarz eder
Umarım işinize yarar
Akü voltajı 14,2volt gelince konjektörümüz çıkışını keser ve şarz biter
akü voltajı 13,8 düşünce tekrar sarz başlar

konjektör.JPG

TEST:

2.jpg

3.jpg

4.jpg
KOLAY GELSİN

seron

Mustafa abi ellerine sağlık. Çok parlak bir fikir. Hoşuma gittiği için piyasadan konjektör araştırması yaptım ama bana fiyatları çok pahalı geldi. Bir durum daha var. Biraz daha anlaşılır bir şema çizebilir misin ben tam anlamadım.

mustafaaxu

Alıntı yapılan: seron - 01 Mart 2022, 13:33:43Mustafa abi ellerine sağlık. Çok parlak bir fikir. Hoşuma gittiği için piyasadan konjektör araştırması yaptım ama bana fiyatları çok pahalı geldi. Bir durum daha var. Biraz daha anlaşılır bir şema çizebilir misin ben tam anlamadım.

seron kardeş yeteri kadar anlaşılır oldu sanırım :)

konjektör.JPG

seron

Zor anladım.
Benim anlamadığım şey şuydu: konjektör eksiyi nereden alıyor? Şasesinin eksiye bağlandığını görmemişim onu sonradan gördüm tamamdır ::ok
Oto elektriği çok zor ya. Tamamen farklı bir alan. Karma karışık.

Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın