Baymak BT 7000 ani ısıtıcı arızası

Başlatan Piramit, 13 Ekim 2021, 20:44:46

Piramit

Merhabalar,

Şofben açıklamalı konu mevcut ama konu açtığım için affola.

Baymak BT 7000 elektrikli şofben çalışmıyor. Cihaz benim değil; görselde, aşağıda soğuk su kısmındaki dört kablo olan parçadan kıvılcım çıkıp, çalışmayı durdurmuş.
Arızası ne olabilir, o parça nasıl ölçülür?

*Fotoğraf alıntıdır.


seron

Orası basınç swici. Kolay kolay kıvılcım olmaz orda. Suyun basıncı artınca içerdeki körük şişer ve svice basarak elektriği açar. Su basıncı düşerse elektriği kestirir.

Neyse o sviçleri elektrik esikken ölçün. Suyu açınca ölçü aletinin bazırı bip yapar suyu kesince susar. Hangisi ötmüyorsa o arızalıdır 10 bilemedin 15TL olması lazım.

Ölçüm propları multimetre bazır konumundayken kırmızı-kırmızıya, daha sonra siyah siyaha. Hangisi bozuksa değişin.

Piramit

Alıntı yapılan: seron - 13 Ekim 2021, 21:25:26Orası basınç swici. Kolay kolay kıvılcım olmaz orda. Suyun basıncı artınca içerdeki körük şişer ve svice basarak elektriği açar. Su basıncı düşerse elektriği kestirir.

Neyse o sviçleri elektrik esikken ölçün. Suyu açınca ölçü aletinin bazırı bip yapar suyu kesince susar. Hangisi ötmüyorsa o arızalıdır 10 bilemedin 15TL olması lazım.

Ölçüm propları multimetre bazır konumundayken kırmızı-kırmızıya, daha sonra siyah siyaha. Hangisi bozuksa değişin.

Teşekkür ederim, çalışmaması bu parçadan olabilir yani doğru mu anlamadım?
Bir de elektrik kablosu 3x2.5 mm² ttr ve en yakındaki prize bağlamışlar, sigortaya direkt bağlanmamış, haliyle ayrı bir sigortasıda yok.

seron

Haydaaaa
Nasıl sigortası yok? o şofben 32Amper sigorta ister. Ayrıca prize değil, mümkün mertebe yakın bir buvata antikron kablo ile bağlanır.

Yav neyse.
Evet o swiçten olabilir arıza. Oradan kıvılcım gelmiş kapanmış deyince o yüzden öyle dedim. Bilen birinin ölçe ölçe gitmesi lazım. Genelde rezistans arızası vermez. En çok swiç yanması ve nadiren komütatör (1-2-3) den arıza veriyor. Erime şu bu... Bu aletin bağlı olduğu tesisatta mutlaka iyi bir topraklama ve 30mA kaçak akım rölesi olması gerekiyor. Sıfırlama yani nötr-toprak köprü atma kabul edilmiyor günah puanı yazılıyor ;)

O arkadaki mavi kablonun ucu boşa çıkarılmış siz yapmadıysanız bir vidayla sağlamca resiztans uçlarının arkasındaki bitiştirilmiş ortak uca sağlamca vidalanacak. Dikkatli baktıkça sıkıntılar görüyorum o güvenlik (basınç) swici dediğim yeri sökmüşler bakın ona çok dikkat edin iyi kapatılmazsa su kaçırır oradan tehlikeli olur.

Piramit

Alıntı yapılan: seron - 13 Ekim 2021, 23:40:29Haydaaaa
Nasıl sigortası yok? o şofben 32Amper sigorta ister. Ayrıca prize değil, mümkün mertebe yakın bir buvata antikron kablo ile bağlanır.

Yav neyse.
Evet o swiçten olabilir arıza. Oradan kıvılcım gelmiş kapanmış deyince o yüzden öyle dedim. Bilen birinin ölçe ölçe gitmesi lazım. Genelde rezistans arızası vermez. En çok swiç yanması ve nadiren komütatör (1-2-3) den arıza veriyor. Erime şu bu... Bu aletin bağlı olduğu tesisatta mutlaka iyi bir topraklama ve 30mA kaçak akım rölesi olması gerekiyor. Sıfırlama yani nötr-toprak köprü atma kabul edilmiyor günah puanı yazılıyor ;)

O arkadaki mavi kablonun ucu boşa çıkarılmış siz yapmadıysanız bir vidayla sağlamca resiztans uçlarının arkasındaki bitiştirilmiş ortak uca sağlamca vidalanacak. Dikkatli baktıkça sıkıntılar görüyorum o güvenlik (basınç) swici dediğim yeri sökmüşler bakın ona çok dikkat edin iyi kapatılmazsa su kaçırır oradan tehlikeli olur.

Çok teşekkür ederim öncelikle.

Fotoğraf alıntı hocam; ben cihazı söküp, kendim bakacağım.
Benim gördüğüm kadarıyla yanık, kararma, erime yoktu, içi temizdi cihazın gözdümden kaçan bir yer yoksa tabi. Sadece ayar düğmesi sola ve sağa sonsuz dönüyordu bu cihazlar böyle mi oluyor?
Kablo kesiti 3x2.5 mm² antigron yeterli mi 7000 w cihaz için?

Şofben; banyo içinde, en yakındaki prize bağlanmış hem de ttr kablo ile. Kablo direkt sigorta kutusuna gitmiyor, banyo sigortasına bağlı o da kaç amper bilmiyorum göremedim sigorta kutusu çok ters bir yerde.

seron

Ayar düğmesi sonsuz döner hocam orada sıkıntı yok. Bunlar İHLAS şofbenin aynısı ufak bir farkla (su haznesinin ortasından bir termo daha koymuşlar).

Kablo kesiti olması gereken minimum sınırda yani normal. Ancak uzun olmamak şartıyla. 3-3,5metreye kadar uzat sıkıntı olmaz. Tesisat da eğer sigorta paneli çok uzak değilse sorun olmayacaktır. TTR kablolar uygun değil, tek damar antikron kablo gerekir. Banyoya sigorta atmışlarsa umarım uygun olandan atmışlardır, en azından düşünebilmişler. Doğru olanı şofbene en yakın yerdir. KAKR ise nereye koyarsan koy yeter ki topraklama sağlam olsun.

O alet yeni görünüyor daha 1 yıl anca kullanılmış. Garanti devam ediyorsa verin yapsınlar dicem ama...

Piramit

@seron
İşin tuhafı hiç sigorta atmıyormuş, kabloda yanma, kavrulma, erime gibi sorunlarda yoktu, büyük ihtimalle 3. kademede çalıştırılmıyordu.

Hocam o fotoğraftaki görseli internetten buldum aynı model diye, gün içinde sorunlu olan şofbenin görselini ekleyeceğim.

Sağ olun.

Piramit

@seron
Basınç swichi sağlam görünüyor, her ikisi de. Su verdiğimde diyaframın inip, çıktığını görebiliyorumda.

Ben cihazı denedim sadece faz ve nötr verdim toprağı bağlamadım neyse cihaz suyu ısıtıyor fakat suda elektrik var, çarptı beni kontrol kalemiyle de baktım, kontrol kaleminin de ışığı yanıyordu.
Birde rezistansın bulunduğu o beyaz kısım bir ara kıpkırmızı oldu, hemen fişi çektim yani rezistans kıpkırmızı olmuştu, su olan bir haznede rezistans kızarır mı bilemedim? Haliyle o su haznesi çok sıcaktı korktum erimesinden.
Gerçek fotoğraf aşağıda.


seron

Rezistans kıpkırmızı olmuyor.
O şofbeni kullanmayın hocam.
Toprak bağlıyken KAKR'ı attırması gerekir.

Ya servise verin yapsınlar, ya da yenisini alın. Ne kadar tutacağını bilemiyorum. O basınç swiçinde olan biteni ben beğenmedim. Sanki oraya su gelmiş gibi bir hali var.

Rezistans değişecek.
Emniyet swici elden geçecek.
İki arada bir deredesiniz şu anda ister servise yollayın ister yenisini alın. Ben ikinci şıkkı tercih ederdim.

07 Osman

@seron  un dediği gibi, basınç switch i  suyla temas etmiş ve kireçlenme var orada. Demek ki biraz su kaçırıyor oradan, akabinde de switch e bağlı elektrik kablolarına temas ediyor.

Birde merak ettim, rezistansın tamamı beyaz plastik silindirin içinde, neresi kızardı ?

Piramit

@seron
Hocam cihaz benim değil, söyleyim sahibine yenisini alsın. Dediğiniz gibi o switch yeşil oksit yapmış ben de beğenmemiştim halini.

Kaçak akım rölesi o evde mevcut değil, suya elimi değdirdiğimde çarptı beni ben toprak hattını bağlamadım sadece faz ve nötr verip denedim belki toprak kablosunu bağlasaydım çarpmazdı ama cihazda bir sorun var tabiki.

@07 Osman

Kırmızı bir lamba gibi oldu o beyaz deponun büyük bir kısmı, kırmızı oldu ve fokur fokur kaynar su ve buharda geldi sıcak su kısmından o switchler nasıl çalışıyorsa artık ben de şaşırdım hemen enerjiyi kestim.
Elimle de kontrol ettim o beyaz hazneyi, aşırı derecede sıcaktı, rezistans aşırı kızardı diye düşünüyorum ben. Elektriklü sobaların rezistanslarının kızarırması gibi oldu enerjiyi kesen bir emniyette devreye girmedi.
Teşekkür ederim, sağ olun.

seron

Hocam cihazın kimin olduğu ya da nereden alındığı konusunu atlayarak okuyorum kusura bakmayın. Bana önemli olan cihazın elektrik kaçırıp kaçırmadığı ve swiçlerin yanık olup olmaması.

Suyu açtığınızda içinden yeteri kadar su geçiyorsa o kadar kızmaz o rezistanslar. Tamam hafif su cızırtısı fışırtısı gelebilir ama fokur fokur kaynatmaz. Çünkü altında ihtiyaç görüyorsun ve su devamlı akıyor, kaynatacak fırsatı olmaması gerekiyor. Öyle birşey olmaması için zaten swiç koymuşlar cihaza. Demek ki ne swiçler adam gibi çalışıyor ne hem üstteki hem de ortadaki termikler, ne de  rezistans.

Cihaz çöp. Canlarının kıymeti varsa bir eskiciye geçerken versinler. Tek işe yarar parçası o kademe anahtarı (komütatör). O da yedek parça yapmaya değmez.

Piramit

#12
@seron
Estağfurullah hocam.

Yalnız ben cihazı çalıştırmayı yatay olarak denedim, klozet kapağının üstüne yatay şekilde koydum şofbeni, suyu verdim, enerjiyi verdim, kademe kademe denedim önce su ılıktı ve sorun yok gibiydi, kademeleri değiştirdiğimde sorun çıktı. Belki cihazı dikey yani duvara monte edildiği gibi tutmalıydım. Su çok kaynar geldi ve dediğiniz sesler de vardı yanan sobanın üstüne sıvı damlaması gibi.
Sizce dikey tutmadığımdan olabilir mi? Yeteri kadar su hazneye dolmadığı için.

seron

Dikey olması, ısının madeni kapaktan kolay atılmasını sağlar. 1-2 dakikalığına yatay durması sıkıntı olmaz o plastikimsi malzeme kolay kolay yanmıyor. Ama rezistansın ateş tuğlası gibi kızarması hoş bir durum değil. Demek ki termikler açmıyor ya da su basıncı düştüğinde emniyet swiçleri devamlı iletiyor. Doğru ölçtüyseniz sorun termiklerde olabilir. Suyu yavaş açınca kendiliğinden rezistansı kapatır o devre. Ateş gibi kızması ceryanın kesilmediğini gösteriyor. Su, yeterince hazneye dolar. Şimdi siz nasıl denediniz bilmiyorum, banyo tasıyla dökmeyeceksiniz suyu, direkt şebekeye bağlayacaksınız. Basınçlı su geçecek içinden. İçi tamamen dolup duş başlığındaki ince deliklerden dolayı basınç içerde birikme yapar ve körükler şişer, elektriği açtırır. Banyo tası gibi birşeyle su dökerseniz o rezistans 7000Watt, bütün mahalleye ekmek pişirecek güçte ;D

Piramit

@seron
Bizde termosifon olduğu için şöyle denedim: Banyo bataryasının duş başlığını söküp, duş hortumunu ani ısıtıcının soğuk su girişine bağladım, sıcak su girişine de bir tane flex spiral hortum bağlayıp, gelen sıcak suyun kovaya gitmesini sağladım. Bağlantılar doğru hocam  :)  sadece yatay şekilde ve sizin de dediğiniz gibi çok kısa süre geçti.

Burdaki multimetre de buzzer konumu yok; diyot kademesinde ölçtüm o switchleri 1 rakamından başka değer gösteriyordu ve o diyaframda inip çıkıyordu.


seron


Piramit



Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın