Akülü Araba Hiz Kontrol Unitesi

Başlatan mehmetkocer, 14 Haziran 2021, 16:27:35

mehmetkocer

Arkadaslar merhaba,

ben 12V Akülü araba icin resimdeki gibi hiz kontrol unitesi takmak istedim ama maalesef basarisiz oldum. Motora giden baglantiyi kullandim ama geri vites takilinca + ve -  yer degistirdigi icin unite calismiyor. Direk Aküden sonra baglasam bu seferde Akülü arabanin ünitesi zarar görecek.

Bu konuda bana yardimci olabilir misiniz? Röle veya benzeri bir seyle geri vites takilinca (ters akim olusunca) baglantiyi otomatik kesme imkanim var mi? Amacim Akülü arabanin hiz kontrolünü saglayabilmek. Bazi Akülü arabalarda Low Speed/High Speed mevcut ama bunda maalesef öyle bir secenek sunmamislar.

Cok fazla elektronik bilgim yok ama direk Motora giden baglantiya Potensiyometre gibi birsey taksam olur mu?

Fikirleriniz ve cevaplariniz icin simdiden tesekkür ederim.

Saygilarimla....

dede_salih

Merhaba
Aşağıdaki linkte benzer bir sorun için diyotlarla çözüm yolu denenmiş ve sonuç alınmış. Metal diyotların gerilim düşümü ile motora giden gerilim düşürülmüş. Buda hıza doğrudan etki etmiş. İncelemenizde fayda var.

https://elektronikprojeler.com/index.php/topic,4626.0.html

Bunun haricinde devreyi görmeden birşey söylemem yanlış olur. Ancak forumda bu konuda deneyimli arkadaşlar olacaktır.
İyi çalışmalar.

asma

Alıntı yapılan: mehmetkocer - 14 Haziran 2021, 16:27:35Arkadaslar merhaba,

ben 12V Akülü araba icin resimdeki gibi hiz kontrol unitesi takmak istedim ama maalesef basarisiz oldum. Motora giden baglantiyi kullandim ama geri vites takilinca + ve -  yer degistirdigi icin unite calismiyor. Direk Aküden sonra baglasam bu seferde Akülü arabanin ünitesi zarar görecek.

Bu konuda bana yardimci olabilir misiniz? Röle veya benzeri bir seyle geri vites takilinca (ters akim olusunca) baglantiyi otomatik kesme imkanim var mi? Amacim Akülü arabanin hiz kontrolünü saglayabilmek. Bazi Akülü arabalarda Low Speed/High Speed mevcut ama bunda maalesef öyle bir secenek sunmamislar.

Cok fazla elektronik bilgim yok ama direk Motora giden baglantiya Potensiyometre gibi birsey taksam olur mu?

Fikirleriniz ve cevaplariniz icin simdiden tesekkür ederim.

Saygilarimla....

Merhaba
1) Geri vites anahtarın dan sonra denemiş siniz. Öncesine takarsanız istediğiniz gibi çalışır. Denemeniz gerekiyor.
Geri vites anahtarı şöyle çalışıyor ise:
https://320volt.com/iki-konumlu-anahtar-ile-dc-motor-yonunu-degistirme/
Gişe bağlı iki ucu ayırıp Akü tarafından geleni kartın beslenmesine (artı eskisine dikkat ederek) bağlayın.
Kartın motora bağlanacak uçlarını da vites anahtarının girişine bağlayın.
Vites anahtar çıkışı motora bağlı kalacak.
2) Hız ayar postunu gaz pedalına bağlayabilirmisiniz. Bu iş, elektronik ten çok el becerisi ve gerekli parçaların teminine bakar.
3) 2. madde olmaz ise hız seçimi için high / low speed anahtarı ilave edebirmisiniz.
4) 2 veya 3 olmayacaksa, siz hızı güvenli gördüğünüz seviyeye indirip sabit hız kullanacaksınız demektir.
Bu durumda 1. madde işinizi görür. Ancak kartı kullanmadan da bahsi geçen köprü diyot ile hız azaltma yapılabilir. Hatta o yöntemle de alçak/yüksek anahtarı kullanılabilir. Basit, ucuz, kullanışlı.

Kolay gelsin.

mehmetkocer

Alıntı yapılan: asma - 15 Haziran 2021, 00:33:14Merhaba
1) Geri vites anahtarın dan sonra denemiş siniz. Öncesine takarsanız istediğiniz gibi çalışır. Denemeniz gerekiyor.
Geri vites anahtarı şöyle çalışıyor ise:
https://320volt.com/iki-konumlu-anahtar-ile-dc-motor-yonunu-degistirme/
Gişe bağlı iki ucu ayırıp Akü tarafından geleni kartın beslenmesine (artı eskisine dikkat ederek) bağlayın.
Kartın motora bağlanacak uçlarını da vites anahtarının girişine bağlayın.
Vites anahtar çıkışı motora bağlı kalacak.
2) Hız ayar postunu gaz pedalına bağlayabilirmisiniz. Bu iş, elektronik ten çok el becerisi ve gerekli parçaların teminine bakar.
3) 2. madde olmaz ise hız seçimi için high / low speed anahtarı ilave edebirmisiniz.
4) 2 veya 3 olmayacaksa, siz hızı güvenli gördüğünüz seviyeye indirip sabit hız kullanacaksınız demektir.
Bu durumda 1. madde işinizi görür. Ancak kartı kullanmadan da bahsi geçen köprü diyot ile hız azaltma yapılabilir. Hatta o yöntemle de alçak/yüksek anahtarı kullanılabilir. Basit, ucuz, kullanışlı.

Kolay gelsin.
Cevaplariniz icin tesekkür ederim.
Yanliz vites anahtarindan cikan kablo akülü arabanin kontrol unitesine gidiyor. Kontrol unitesinden cikip motorlara dagiliyor. Resimde görüldügü gibi. Cok fazla anlamadim ama galiba vites anahtarina "-" kutuplar var ve bunlar kontrol unitesindeki röle yi tetikleyip + ve - degisimi yapiyor. Galiba bu durumda direk uniteyi acip ordan müdahele etmek gerekiyor?
Tesekkürler

Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın