Oto-Teyplerinin Tarihi - Çok İlginç Bir Öykü

Başlatan seron, 15 Ekim 2020, 01:51:33

seron

ARABA RADYOSU'NUN TARİHÇESİ

Arabalarda her zaman radyo varmış gibi görünüyor, ama yoktu.

İşte hikaye:

1929'da bir akşam, William Lear ve Elmer Wavering adında iki genç adam, gün batımını izlemek için, Mississippi Nehri'nin Illinois eyaletindeki Quincy kasabasının yukarısındaki bir gözetleme noktasına kız arkadaşlarını götürdüler.

Kesinlikle romantik bir geceydi ama kadınlardan biri arabada müzik dinlese daha da güzel olacağını söyledi.

Lear ve Wavering bu fikri beğendi. Her iki adam da radyolarla uğraşmıştı (Lear, I.Dünya Savaşı sırasında ABD Donanmasında bir telsiz operatörü olarak görev yapmıştı) ve bir ev radyosunu parçalarına ayırıp bir arabada çalıştırmaya çalışmaları çok uzun sürmedi.

Ancak bu kolay olmadı: otomobillerde gürültülü statik parazit oluşturan ateşleme anahtarları, jeneratörler, bujiler ve diğer elektrikli ekipmanlar vardı, bu da motor çalışırken radyoyu dinlemeyi neredeyse imkansız hale getiriyordu.

Lear ve Wavering tek tek her bir elektriksel parazit kaynağını belirleyip ortadan kaldırdı. Nihayet radyolarını çalıştırdıklarında, onu Chicago'daki bir radyo kongresine götürdüler.

Orada Galvin İmalat Şirketi'nin sahibi Paul Galvin ile tanıştılar. Pille çalışan radyoların ev tipi AC akımıyla çalışmasına izin veren bir cihaz olan "pil devre dışı bırakıcı(battery eliminator)" adlı bir ürün yapmıştı.

Ancak daha fazla eve elektrik geldikçe, daha fazla radyo üreticisi AC enerjili radyolar üretti.

Galvin'in üretmesi için yeni bir ürüne ihtiyacı vardı. Lear ve Wavering ile radyo kongresinde tanıştığı zaman, ne üreteceğini bulmuştu. Kitlesel üretilen, uygun fiyatlı araba radyolarının büyük bir iş olma potansiyeline sahip olduğuna inanıyordu.

Lear ve Wavering, Galvin'in fabrikasında dükkan açtılar ve ilk radyosunu mükemmelleştirdiklerinde onu Studebaker'ına (araba markası) kurdular.

Sonra Galvin kredi başvurusu yapmak için yerel bir bankacıya gitti. Anlaşmayı tatlandıracağını düşünerek adamlarına bankerin Packard'ına bir radyo kurdurdu.

İyi fikirdi, ama işe yaramadı; kurulumdan yarım saat sonra bankerin Packard'ı alev aldı. (Krediyi alamadılar.)

Galvin pes etmedi. 1930 Radyo Üreticileri Derneği toplantısında radyoyu göstermek için Studebaker'ını Atlantic City'ye yaklaşık 800 mil sürdü.

Bir stant alamayacak kadar parasız kaldı, arabayı kongre salonunun dışına park etti ve geçen kongre üyelerinin duyması için radyoyu açtı. Bu fikir işe yaradı; Radyoyu üretime sokmak için yeterince sipariş aldı.

MARKA'NIN ORTAYA ÇIKIŞI

İlk üretim modeline 5T71 adı verildi. Galvin biraz daha akılda kalıcı bir şey bulması gerektiğine karar verdi. O günlerde fonograf ve radyo işletmelerindeki birçok şirket isimleri için "ola" sonekini kullanıyordu ; mesela Radiola, Columbiola ve Victrola en büyük üç şirketti.

Galvin de aynı şeyi yapmaya karar verdi ve telsizi motorlu bir araçta kullanılmak üzere tasarlandığından, buna Motorola adını vermeye karar verdi. Ancak isim değişikliğine rağmen, telsizin hala sorunları vardı:

Motorola 1930'da satışa çıktığında, 650 dolara yepyeni bir araba satın alabileceğiniz ve ülkenin Büyük Buhran'a girdiği bir zamanda 110 dolara mal oldu (Bu ölçüye göre, yeni bir araba için radyo) bugün yaklaşık 3.000 dolara mal olur.)

1930'da bir araba radyosunu yerleştirmek iki adam ile birkaç gün sürüyordu; alıcının ve tek bir hoparlörün takılabilmesi için gösterge panelinin sökülmesi ve anteni takmak için tavanın kesilerek açılması gerekiyordu. Bu eski radyolar araç aküsüyle değil kendi pilleriyle çalışıyordu, bu nedenle bunları yerleştirmek için döşeme tahtasında deliklerin açılması gerekiyordu. Kurulum kılavuzunda sekiz tam diyagram ve 28 sayfa talimat vardı. Yepyeni bir arabanın fiyatının yüzde 20'sine mal olan karmaşık araba radyolarını satmak, Büyük Buhran (vakti zamanında yaşanan amerikan ekonomik krizi) sırasında bir yana, en iyi zamanlarda bile kolay değildi. Galvin 1930'da para kaybetti ve birkaç yıl bununla mücadele etti. Ancak 1933'te Ford, Motorola'nın fabrikada önceden monte edilmiş halini sunmaya başladığında işler hızlandı.

1934'te Galvin, B.F. Goodrich lastik şirketiyle bunları satmak ve kendi lastik mağazaları zincirine kurmak için bir anlaşma imzaladığında başka bir ilerleme daha elde ettiler. O zamana kadar, kurulum dahil telsizin fiyatı 55 dolara düştü. Motorola araba radyosu kapalıydı ve çalışıyordu. (Şirketin adı resmi olarak Galvin İmalat'tan 1947'de "Motorola" olarak değiştirilecektir.)

Bu arada Galvin, araba radyoları için yeni kullanımlar geliştirmeye devam etti. 1936'da, basma düğmeli ayarlamayı tanıttığı yıl, polis yayınlarını almak için fabrikada önceden ayarlanmış tek bir frekansa ayarlanmış standart bir araba radyosu olan Motorola Police Cruiser'ı da tanıttı.

1940'ta ABD Ordusu için ilk el tipi iki yönlü telsizi - The Handy-Talkie'yi geliştirdi. Bugün hafife aldığımız pek çok iletişim teknolojisi 2. Dünya Savaşı'nı izleyen yıllarda Motorola laboratuvarlarında doğdu.

1947'de 200 doların altındaki ilk televizyonu çıkardılar. 1956'da şirket dünyanın ilk çağrı cihazını tanıttı; 1969'da Neil Armstrong'un Ay'a ilk adımlarını televizyonda yayınlamak için kullanılan radyo ve televizyon ekipmanı geldi. 1973'te dünyanın ilk avuç içi cep telefonunu icat etti. Bugün Motorola, dünyanın en büyük cep telefonu üreticilerinden biridir. Ve her şey araba radyosuyla başladı.

Paul Galvin'in arabasına ilk radyoyu kuran iki adama NE OLDU? Elmer Wavering ve William Lear, hayatta çok farklı yollar izlediler.

Elmer Wavering Motorola'da kaldı. 1950'lerde ilk otomotiv alternatörünü geliştirerek verimsiz ve güvenilmez jeneratörlerin yerini alarak otomobil deneyimini yeniden değiştirmeye yardımcı oldu. Buluş, elektrikli camlar, elektrikli koltuklar ve nihayetinde klima gibi lükslere yol açtı.

Lear, ayrıca icat etmeye devam etti. 150'den fazla patenti vardır. Sekiz kanallı kasetçaları hatırlıyor musunuz? Bunu Lear icat etti. Ancak asıl ünlü olduğu şey havacılık alanına yaptığı katkılardır. Uçaklar için telsiz yön bulucuları icat etti, otopilotun icadına yardımcı oldu, ilk tam otomatik uçak iniş sistemini tasarladı ve 1963'te en ünlü icadı olan, dünyanın ilk seri üretilen, uygun fiyatlı iş jeti olan Lear Jet'i tanıttı.  (Sekizinci sınıftan sonra okulu bırakan biri için fena değil.)

Bazen, kabul ettiğimiz birçok şeyin gerçekte nasıl ortaya çıktığını öğrenmek eğlencelidir!

VE

Her şey bir kadının önerisiyle başladı !!
(Araçta radyo dinlesek hiç fena olmazdı diyen kız arkadaşını kastediyor)

* * *

Çeviri google translate aracılığıyla yapıldı ve imla düzeltmelerini bizzat yaptım.

Kaynak:

http://www.talkingelectronics.com/te_interactive_index.html

(Pembe alandaki HISTORY OF THE CAR RADIO başlığı)



Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın