ÇAMAŞIR MAKİNASINA PAKO ŞALTERİ NASI BAGLARIM?

Başlatan sonerbicer, 28 Aralık 2015, 13:06:45

sonerbicer

ÇAMAŞIR MAKİNASI MTORUNA  BU PAKO ŞALTERDEN BAGLAMAK İSTİYORUM  İLERİ GERİ ÇALIŞTIRABİMEK İÇİN  YARDIMCI OACAK ARKADAŞ  VARMI

t.t

pakonun 0 numaralı ortak uçtan fazı gir diğer 1-2 den çıkışı al motorun sağ yön sargısına diğerini sol yön sargısına bağla nötr ortak birde yüksek devir için sargılar vardır multimetreyle sargıları ölç omajı en düşük olan yüksek devirli sargıdır

serkan_48

Monofaze bir motorda devir tonunu degostırmek ıcın ana yada yardımcı sargıların birinin yonunu değiştirmek gereklidir. Bunun gibi değilde çift kontaklı bir pako ile olabilir.

sonerbicer

çift kontokalı deerken  bir  rresim  vs  gibi bişey koyabiirmisin serkan

serkan_48

Şimdi daha dikkatli baktımda sizin zaten vermiş olduğunuz resimdeki şalter 3 kontaklı. Fazlası ile yeterli.

sonerbicer


serkan_48

Abi birazdan çizip yüklerim. Yetişemezsem akşam çizer yüklerim. Beraber bakarız.

sonerbicer


serkan_48

#8
Abi bu motorda kapasitör varmı? sargılardan kaç uç çıkıyor bi bakıp söylermisin.

Bildiğim kadarıyla üniversal motor fırçalı motor.

Bu motorun dönen rotor değilde dışardaki statorun uçlarını pako şaltere girip yönünü tayin edeceğiz. Bana bilgiyi verirsen sevinirim. Kapasitör yok değil mi?

Elindeki motorun bir kaç açıdan resmini ekleyebilirmisin.

sonerbicer

kapasitör  var dört çıkış var  2 si kömr  ikisi sargı
ir sargı ve kömür biririne  bagladım  diger sargı ve ve  kömre  elektirik verdim normal direkt  çalışıyor   kapasitör  çıkarınca   sonsuza  yüksek  hızda  dönyor kapaasitör  baglayınca  yavaş  çalışıyor   ilk  engedede  duruyor

sonerbicer

fotograf  çekmek için kameram yok  ama autocad de  çizmeye çalışayım sana

serkan_48

Çizmene gerek yok abi şema aşağıdaki gibimi acaba ?



Yukarıdaki şema bir üniversal motora aittir.

Faz sabit sargıya girer ordan çıkan uç kömürle rotora girer rotor sargısı diğer kömürden çıkıp ikinci sabit sargıya girer. Bu bir seri devredir.

Sizdeki motorda bunun gibimi? yani dışta iki ayrı sargı ( statorda ) , içte rotor sargısı..

sonerbicer

elimden geldiğince  çizdim  motorun zerinde  soket var   soketin 6 baglantı girirşi var
siyah kırmızı gri ve kahve  rengi  üstde iki tanede  beyaz  kablo var  onlare  işe yaramıyor sanırım

sonerbicer

SERKANIM ELİMDEN GELDİĞİNE   ÇİZMEYE  ÇALIŞTIM  İNŞALLAH AÇIKLAYICI OMUŞTUR  YARDIMIN DOKUNUR  TEŞEKKÜRLER ŞİMDİDEN

seron

soner ağabey,

elbette sorununu da çözmeye çalışalım ama sen ne yapmak istiyorsun onu da söyle ki, belki elindeki daha basit bir motoru da kullanabilirsin.


sonerbicer

seronum tek derdim bunu  ileri geri çalıştırmak   gerekirse  taş baglayacagım  gerekirse   başka  gereç   bunu  tek taraflı  çalıştırıyorum  fakat ileri geri  çalıştıramadım
ayrıca  kondansatör  baglayınca  yavaş  çaışıyor  kondansatör  söknce   en yüksek   hızda   durmaksızın  çalışıyor

seron

soner ağabey ben sorunun nasıl çözüleceğini bilmiyorum ama uçların hangi bobinle alakalı olduğunu çözersen yolun yarısına geldin demektir. nasıl yapacağını serkan yukarıda söylemiş. fakat pako şalterinin asıl görevinin motor yönü ile alakalı değil de, yardımcı sargıyı uygun devire ulaşınca devreden çıkartmak olduğunu öğrendim. senin için araştırma yaptım ama bir sonuca ulaşamadım. açıkçası bu işleri de bıraktım, zaten benim mesleğim değil. aşağıdaki linki dikkatle okumalısın. bir de sana verdiğim kitapta motor yönünün nasıl değiştirileceği anlatılıyordu. ana sargının faz-nötr bağlantısını değiştirmelisin, çarpraz bağlanmış bir monofaze motor şeması vardı o kitapta...
http://www.elektrikrehberiniz.com/elektrik-motorlari/bir-fazli-asenkron-motor-4127/

sonerbicer

O ŞEMALARDAN HİÇ BİŞEY ANLAMIYORUM  SERONUM  NEYSE   İŞ BAŞA  DŞYOR   YİNE  DENE  YANIL  YÖNTEMİ

seron

Alıntı yapılan: sonerbicer - 29 Aralık 2015, 22:16:30O ŞEMALARDAN HİÇ BİŞEY ANLAMIYORUM  SERONUM  NEYSE   İŞ BAŞA  DŞYOR   YİNE  DENE  YANIL  YÖNTEMİ
Çarpılma da giden motor olsun abi. Dikkatli ol, hoşçakal.

serkan_48

abi dur dur .. Trafo olayına dönmesin.

Bir deneme yapmanı önereceğim. Sonra ona göre hareket ederiz.

serkan_48

#20
Abi bak şimdi ..

Aşağıda örnek bir resim yüklüyorum. Senin motorda da bunun gibi iki kömür yuvası var. Şimdi ilk önce motoru çalıştır ve dönüş yönünü takip et. Şimdi yapacağımız testi tarif ediyorum.

Aşağıdaki resimde görünen sağda ve solda iki kömür var. Bu kömürlere gelen iki kablo var. Bu kabloları kömürlerden ayırıp sağdaki kabloyu sola soldaki kabloyu sağ kömüre irtibatlayıp motoru tekrar çalıştırınız.

Motorun orjinal hali ile dönüşüm sonrası halini yazarmısınız. Bekliyorum.


sonerbicer

öyle kutupları değiştirince   ters  yönde dönüyor  benim amacım  şalter  baglantısı ile  baglayıp  ileri geri değiştirmek

serkan_48


sonerbicer


sonerbicer

SERKANIM ELİMDEN GELDİĞİNCE  ŞEMA  ÜZERİNDE TARİF ETMEYE  ÇALIŞTIM  NORMALİNDE  BİR  KÖMRLE  BİR  SARGIYI  KÖPRÜLYORUM  SONRA  DİGERLERİNE  ELEKTİRİK VERİYORUM  ÇALIŞIYOR  SONRA  TERSİNİ  YAPIYORUM   YİNE  TERS  ÇALIŞIYOR  AMA  BEN BUNU SÖK ÇIKAR DEĞİLDE   BAHSETTİĞİM ŞALTER ÜZERİNDEN  YPMAK  İSTİYORUM

serkan_48

Abi kablo bağlantılarından bişey anlayamadım.

Ama üniversal motor için bir yön değiştirme şeması çizeceğim. Birazdan yüklerim.

serkan_48

#26
Deneme

Abi şemada solda pako şalterin 0 - 1 - 2 konumlarını ve iç kontak yapısını çizdim. orta uçlar 1 yönüne getirince o yöndeki çıkışlara kısa devre yapar 2 konumuna getirince diğer yöndeki kontaklarını kısa devre yapar.

Motorumuzda kömüre giden iki kablo var. Motoru önüne aldığında bir kömür sola diğeri sağa bakacak şekilde tuttuğunda kömürlere A ve B harflerini verdiğimizi düşün. Bu kömürlere bağlı kablolarıda C ve D olsun. Bu iki kabloyu kömürlerden ayırıyoruz.

Şalter için ise altta her uca bir harf verdim. Ön hazırlık olarak şalterdeki uçlardan K ile S ucuna bir parça kablo ve L ile R uçlarına başka bir kablo ile bağlantı yapıyoruz. Bu kablolar kalıcı olacak.

Daha sonra sırası ile A kömürünün bağlantısını şemada gösterdiğim gibi N ucuna bir kablo ile bağlayın.
C kablosunu şalter üzerindeki K ucuna
B kömürünün bağlantısını şalterin O ucuna
D kablosunu şalterin L ucuna bağlamalısınız.

Pakoyu 1 konumunda elektrik verirseniz bir yöne 2 yönünde elektrik verirseniz diğer yöne dönecektir. 0 konumunda motor duracaktır.

Not : Motor bir yöne dönerken yön değiştireceğinizde pakoyu 0 konumuna alıp tamamen durmasını bekleyiniz. Sonra diğer yöne dönüş için şalter konumunu değiştiriniz. Diğer türlü sargılar aşırı akım çekip yanabilir.


sonerbicer


serkan_48

Eline saglik abi isin cogunu sen yaptin. Kolay gelsin.

Bu arada motorla ne yapmayi planliyorsun abi?

sonerbicer

gerekirse  taş  baglayacagım  gerekirse tel fıra  zımpara   vs  gibi  şeyler   takıp  ihtiyaca  göre  kulanacagım

asıl yardım senin  gönderdiğin şemadan dolayı  oldu   bana  kalsa  yapamazdım   elektirkcilerdee  ya  olmaz  diyor  ya  sorun olur  diyor  vs  şimdi ona   bir  dimmer  veya  başka bişey ilave  edip hızını ayarlamam  gerekiyor
sal kardşim   tavsiyelerine

seron

valla bravo serkan kardeşim. aslen ben de o devreyi vermeyi düşündüm (bildiğimden değil bilgisayarımda hazır var) ama soner ağabeyin elindeki pako şalterin şekli ve neresinden ne giriyor ne çıkıyor bilmediğimden yardım edemedim. tebrik ederim.

DÜZELTME NOTU:
Çok özür dilerim, pako şalter sadece yardımcı sargıyı devreden çıkarmak için kullanılmıyormuş ben yanlış anlamışım. o sadece yöntemlerden biriymiş. pako şalteri ben ilk defa duyuyorum. eski elektrik bilgisi kitaplarında ona "ENVERSÖR ŞALTER" deniyor.
kusura bakmayınız efendim...

Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın