KLİMA MOTORU BAGLANTISI NASIL YAPILIR

Başlatan sonerbicer, 23 Ağustos 2015, 00:32:04

sonerbicer

KLİMADAN  SÖKTÜGÜM  BU PARÇALARI  KLİMAYA  NASIL BAGLAYACAGIM 

sonerbicer

RESİMLERİN DEVAMI

sonerbicer

VE  DİĞERLERİ

sonerbicer

serkan istegin üzerine  dört resim daha  ilave  ettim  üstden yandan   diger  yandan
kondansatörün üzerinde     dört  ane   kablo baglantısı  yapılması için  çıkıntı  var

sonerbicer

serkan  bunlarda  başka  ayrıntı olsun diye  yolluyorum

sonerbicer

sorun şu  resimdede gördüğün gibi baglantıları hazır  ama  ben kafam karışıyor  sen bana  düzgün anlayacagım şekilde  anlat  kardeş

sonerbicer

serkan  bunlarda  başka  ayrıntı olsun diye  yolluyorum

sonerbicer

serkan  bunlarda  başka  ayrıntı olsun diye  yolluyorum
istersen daha fazla  önderebilirim

serkan_48

@sonerbicer

Abicim selamlar. Şimdi aşağıda çizdiğin şemaya göre bağlantının nasıl yapılacağını çizdim. Umarim açıklayıcı olmuştur. Kompresör motorunu bu sisteme göre bağlarsanız çalışacaktır. Burda bir hava kompresöründe olması gereken bazı özelliklerden bahsedeceğim.

1- Şemaya ek olarak bir basınç prezostatı ekledim. Resimde iki adet görünüyor. soldaki orijinal bir hava kompresörü prezostatı sağdaki ise soğutma sistemlerinde kullanılan bir basınç prezostatıdır. İkiside bu iş için uygundur. Sağdakinde ise gözle görülen bir ibre ve çevirme vidası vardır. İbrenin gösterdiği değere geldiğinde sistemi durdurur. Diğerinde soldaki siyah olanda ise yine basıncı ayarlamak için ayar vidası vardır ancak ibre yoktur. Basıncı havayı bastığınız tüpe koyacağınız manometre üzerinden bakarak ayarlamalısınız.

Şimdilik basınç prezostatı yoksa fişten prezostata gelen ve kontaktördeki A2 ucuna giden hattı kısa devre ederseniz kompresör çalışacak devreyi açarsanız kompresör duracaktır.

Bir hava kompresöründe olması gereken bir kaç eklentiden bahsedeyim. Klima kompresöründen çıkıp tüpe giden hatta basılan havanın geri gelmemesi için çekvalf olmalıdır. Bir diğer özellik kompresör ile bu çekvalf arasındaki sıkışan hava kompresör durduğunda boşaltılması gereklidir. Nedeni ise kompresör durduktan sonra ikinci çalışmada sıkışık halde kalan hava kompresörün kalkışını zorlaştırır. Bu istenmeyen bir durumdur yani kompresör motoru yük altında kalktığı için zorlanarak kalkar ve fazla akım çeker yada kalkamaz. Bu nedenle boşaltılması gereklidir. ( boşaltılmasa çalışmaz mı elbette çalışır ) Ayrıca havayı bastığınız tüpün altına bir tahliye vanası koymanızı öneririm. Bu tahliye vanasını ara sıra açarak içerde biriken su ve yoğuşan sıvıları atmalısınız.

Önemli bir durum şudur. Bu tip kompresörler çalışırken basma hattından azda olsa yağ atarlar. Bu yağ tankta birikir. Bu yağın tanktan tahliye edilmesi önemlidir. Ayrıca kompresörde yağ eksilmesine neden olacaktır. Tavsiyem kompresör şu an sorunsuz çalışıyorsa içerisindeki yağı kompresörü ters çevirip emiş borusundan dışarı alıp ölçünüz. Diyelimki 350 ml yada 500 ml gibi ölçeklendiriniz. Bir süre kullandıktan sonra yağı boşaltıp aynı ölçüde yeni yağ koymanızı öneririm. Bir süre sonra yağ basma hattından kaçtığı için kompresör ne kadar yağ alacağını bilemez ve takviye etmezseniz kompresörünüz bozulabilir.

Şemayı inceleyin duruma göre konuşmaya devam ederiz. Saygılarımla.


Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın