12/220 cevirme devresi hakkında bilgi ?

Başlatan Furkan KELEŞOĞLU, 03 Temmuz 2015, 03:16:39

Furkan KELEŞOĞLU

arkadaşlar ben şöyle birşey düşündüm 12 volt 140 amperlik  bir aküyü bu inverter devresi ile 220 volta cevirsek ve arbayı calışır halde tutsak devamlı olarak 220 volt verirmi yani araba calışınca sürekli dinamo aküyü şarj etse biz hep 220 voltu alabilirmiyiz ?
Mekatronik Teknikeri. <br />Elektrik-Elektronik Teknisyeni.

Furkan KELEŞOĞLU

#1
yoksa akü dayanamayıp patlarmı :D
Mekatronik Teknikeri. <br />Elektrik-Elektronik Teknisyeni.

toyer

verir , yeterli, benzininiz var mı?  yakıtsız mı çalıştıracaksınız yoksa :)

serkan_48

Konu ve yoruma ek olarak şunu söylemekte de ( eklemektede ) fayda var.

bir araçta alternatör akü gurubuna bir inverter bağladınız. Yüksüz durumda çalıştı. İnverter boşta bir kaç amper çekecektir. Sorun yok. Ama inverterinizin kurulu gücünü bilmiyorum ama şöyle bir tahmin edelim. inverterinizden 1 kW güç çekmel isterseniz o zaman iş değişiyor. giren güç çıkan güce eşit olması mantığını ilerletirseniz 12 volttan hatrı sayılır bir akım çekersiniz. Şu an hesap etmedim ama 80 - 90 amper gibi 12 x 83 = 1000 watt tır. akım çekeceksiniz.

Bu noktada araç alternatörünüz bu akımı karşılamıyor ise yani üretemiyor ise inverter gücü aküden çekmeye başlayacak ve bir süre sonra aküyü boşaltacaktır.

Yani sistem çalışır ama ne kadar güç çekmeyi düşünüyorsunuz bu önemli bir konudur. Not : Verdiğim değer ve hesaplama net hesaplama değil. Kayıplarda vardır. Örnek teşkil etmesi için hızlıca bir hesaplama yaptım.

Kolay gelsin.

Furkan KELEŞOĞLU

1600 wattlık bir süpürgeyi calıştıracak bunun icinde akünün 140 amper olması gerekiyor zaten orjinalinde 140 amper akü var demekki bunu karşılayacak dinamoda vardır arabanın üstünde
Mekatronik Teknikeri. <br />Elektrik-Elektronik Teknisyeni.

seron

arabanın marka-modeli ne? 140Amper akımı otobüs-kamyon alternatöleri bile veremez Furkan... ama otobüslerde uzun süre iller arası klima çalıştırdıklarından 120A lik alternatör taktırdıklarını eski iş yerimden biliyorum ve bu alternatörler sık sık yandığından çerez gibi gidiyordu. restgele iş olmaz. o dediğin değer bayağı büyük. invertör yerine jeneratör daha mantıklı. birlektrikli süpürge için de bu kadar masraf bu kadar teferruat doğru değil.

serkan_48

Araçlarda alternatörler akü kapasitesi büyüklüğünde olmazlar. Araçlarda akü arabaya ilk hareketi vermek için bulunur. Sonrasında alternatör hem aküyü şarj eder hemde araç içerisinde kullanılan elektrikli alıcıları besler.

Bu noktada alternatör güç hesabı araç içerisinde kullanılan lamba gereklı elektriksel ve elektroniksel ekipmanı besleyecek güçte olur.
Rakamları kafadan sallıyorum ama mesela 90 amper akü bulunan bir araçta alternatör 30 amperlik olabilir.

seron

evet. yalnız,
arkadaşın ihtiyacını ve bu ihtiyacın getiri ve götürülerini zaten yazmışsın. bu aküye bağlı olan yük oldukça büyük olacağından düşük bir alternatör bu ihtiyacı karşılamıyor. dolayısyla büyük bir alternatör de o aracın marka modeline uygun mu değil mi? bunlar da uzun uzadıya araştırma ve deneme gerektirecektir.

yukarıda bahsettiğim otobüs olayına gelince, otobüs atıyorum antalyadan çıkıyor, istanbula kadar klima çalıştırıyor. bunun yanında TV ve internet sistemleri de çalışınca ciddi bir yük çekiliyor. dolayısyla 30-40amperlik bir dinamo işi görmeyeceğinden otobüsler de iki de bir dinamo yakıp parçacılara uğruyor idi. aldıkları 120lik dinamolar da fason üretimler olduğundan fazla dayanamayıp çok satıyordu.

furkan 1300-1400Wlık süpürgeyi kaç saat çalıştıracak?
kısa süreli, arabayı temizlemek ve evden fiş çekmemek için yapacaksa olabilir. ama yine de (yaptığınız kaba hesaplara göre söylüyorum) o akü ve alternatör o güce zor yetişiyor.

Furkan KELEŞOĞLU

kıa 2005 model prige var bizde memlekette bizim memleket trabzon şimdi orda bir yerimiz var elektirik felan bişey yok sadece araba yolu gidiyor arazinin icine kadar bide hersene o arazadiki fındıkları yerden topluyoruz yere dökülüyorlar bende dedimki 20 gün yerden toplamaya uğraşıcağıma böyle bişey yapsak 12 220 cevirip arabayı boşta carlışır halde bıraksak aküyü bitirmemek icin işte 8 saat felan süpürgeyi calıştırsak sizin dediklerinize bakılırsa bu imkansız olsa bile cok pahalı ve her türlü arızayı verir gibi görünüyor
Mekatronik Teknikeri. <br />Elektrik-Elektronik Teknisyeni.

Furkan KELEŞOĞLU

kıada 140 amperlik akü yok yani arbanın üstünde arabaya takılı değil amcamda vardı duruyor öyle
Mekatronik Teknikeri. <br />Elektrik-Elektronik Teknisyeni.

serkan_48

Malesef alternatörü değiştirmeden 140 amper alamazsınız 140 amper çok yüksek bir akım kabloları bile özel olmak zorunda.  ( kalın olmalı )

En güzeli küçük bir benzinli jeneratör işinizi görür. Keza 1600 watt bir ups yada inverterde çok para tutar.

Furkan KELEŞOĞLU

evet cok kalın olması lazım yoksa kablolar okadar akımı kaldıramayıp yanar patlar
Mekatronik Teknikeri. <br />Elektrik-Elektronik Teknisyeni.

Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın