Şarjlı bisiklet Şarj !!! YARDIM !!!

Başlatan plc80018, 19 Haziran 2015, 01:20:50

plc80018

Selamunaleyküm sevgili dostlar, sizlere bir kaç sorum olacak benim bir tane şajlı bisiklet var STMAX ZWD 206L 3-4 yıllık falan 1 yıldır falan bende benden önce her yıl akü değişimi yapmışlar, bende 6 ay falan rahat bindim rahat derken gine azdı tabi gidilen mesafe ilk 10 km sonraları ise git gide azaldı şimdi ise 100 metre falan gidiyor  :-[ , ben bu aküyü seyyar olarak nasıl şarj edebilirim yani bu bilgisayar pervaneleri gibi ufak veya solar panel olabilir ama o zamanda sürekli güneşte kalması lazım ve bisikleti bozabilir renklerini falan. Daha önce duymuştum akü 48 V 70 amper diye ama ben bunu nasıl şarj edeceğimin içinden bir türlü çıkamadım. Eğer aküyü değiştirsem 350 TL civarı ve 6 ay sonra o da bitecek evet belki 6 ay dolaşacağım ama eğer böyle bir sistem yapabilirsem daha hoş olur, YANİ benim 48 v 70 a elektrik üretmem lazım ve nasıl yapacağımı tam olarak bilmiyorum ve Yardım etmenizi arz eder Hayırlı günler dilerim. Şimdiden teşekkürler.. Selam ve Dua ile...

stk4221

aleykümselam 
aküyü normal düz mantıkla şarj etmeye çalışırsanız özel akü sınıfında da degilse  10/1 akımla şarj etmeniz gerekiyor yanı 7 amper gibi ama sarj voltajı olarak 3-5 volt fazla olması lazım oda 140w x 3 adet seri baglanması lazım  18v 7,7 A  panel çıkışı ama çok büyük yer kaplayacaktır ve bunun için solar şarj devresi olması lazım   (bu hesaplar ve söylemler teoriktir doğruluğu tartışılabilir )
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

plc80018

Alıntı yapılan: stk4221 - 19 Haziran 2015, 03:52:21aleykümselam 
aküyü normal düz mantıkla şarj etmeye çalışırsanız özel akü sınıfında da degilse  10/1 akımla şarj etmeniz gerekiyor yanı 7 amper gibi ama sarj voltajı olarak 3-5 volt fazla olması lazım oda 140w x 3 adet seri baglanması lazım  18v 7,7 A  panel çıkışı ama çok büyük yer kaplayacaktır ve bunun için solar şarj devresi olması lazım   (bu hesaplar ve söylemler teoriktir doğruluğu tartışılabilir )
Cevap verdiğiniz için çook teşekkürler Rahatsız etmiyorsam bir sorum daha olacaktı peki bir solar alsak özellikleri ve boyutu nasıl olmalı aküyü şarj edebilmesi için.

stk4221

piyasada benim bildiğim 140 w 18v panel 7,7 A  boyutuda 150 cm 70 cm olması lazım  bu panelden 3 adet alıp seri bir şekilde baglanırsa verim alınılabilir muhtemelen 18V x3 =54 V  ama sıkıntı şurda  aküyü şarz edecek bu voltajda  devre bulmak problem ayrı ayrı 2 akümü var yoksa tek akü mü ? ayır ise işimiz kolay olur degilse problem
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

fatih343

Hocam bence 0 dan değer yazmak yerine aküyü normalde şarj ederken kullandığın adaptörün değerlerine bakmak daha sonrada bu değerlerden yola çıkarak bir sistem kurmak daha mantıklı olmazmıydı?
Ne kadar ekmek o kadar köfte

stk4221

fatih kardeşim  :)  şuan kısıtlı emareyle çözüm bulmaya çalışıyoruz plc birazdan çıkmaza düşüp araştırmaya başlar sonrasında emareler saçılır ortaya   :D  :D
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

seron

plc,
panel sistemini bisiklete takmayı düşünmüyorsun değil mi? çünkü o aküyü şaj edtmek için ortalama 60V gerilim, 10A akıma ihtiyacın var. bu koşulu panelle manelle biraz zor karşılarsın. baya böyükçe bir panele ihtiyacın var.

kaygısız

Bataryanız 48 volt 20 amper dir. Hesaplarınızı ona göre yapın. Maksimum şarz gerilimi 57,6 volt olmalı. Normal şarzı 2 amper ile 16 saattir. Buna göre 4 ampere çıkarak yaklaşık 8 saatte doldurabilirsiniz. Doldurma hızı arttıkça akü ömrü daha hızlı azalır. Çok uzun ömürlü olmasını isterseniz yedek akü alırsınız 16 saat doldurarak değişim yaparsınız. Batarya ömrünüzü deşarz akımı da etkiler ne kadar yavaş boşalırsa batarya ömrü o kadar uzar.

stk4221

vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

plc80018

Sevgili dostlarım çook teşekkür ederim. Bence de solar şarjlının üstüne biraz zor olur. Ayrıca kaç amper gerçekten bilmiyorum tamirci o tarz bir şey demişti ama tam emin değilim. Neyse benim sizi sormak isteğim esas olarak yani ben bu şarjlı bisikleti hiç bir türlü yürürken veya durağan bir şekilde şarj edemeyeceğim galiba çünkü akü ölü sayılır çok az bir mesafede hızlı bir şekilde tükeniyor. Hepinize ilginiz için şimdiden teşekkürler. Ben birazcık umudumu kaybettim galiba çünkü mantıkende biraz zor gibi ama fikri olan paylaşırsa çook sevinirim

ata

elektronikten anlamam ama basit bir düşünce ile acaba eskiden bisikletler de bulunan dinamo türü bir şey yapılamaz mı.

stk4221

arka jant ta  benim bildigim bir motor var  aynı şekilde o motordan bir de ön jantta olsa aküyü doldurmaz mı söyle bir durum var ön jant taki bobin bir direnç oluşturacagı için risk ve verim kaybı yaşatabilir   
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

ata


stk4221

Bir tv programinda izlemistim motor  jantin icindeydi farkli tip ve sekilleri vardir muhtemel
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

plc80018

Yok kardeşlerim arka ve ön tekerlerde motor yok yani zincir ile teker dönüyor ama tekerlerin içerisinde fren var yani içerisindeki ufak parçayı açarak genişletiyor ve sürtünüyor bu sayede hızlı duruyor.

ata

zincir arasından dinamo yada altarnatör teması olsa  acaba sorun olurmu yanı zincir hem tekeri hemde altarnatörğ çevirse
kayış yerine bisiklet dişlisi olan bir altarnatör yani olabilir mi acaba

stk4221

alternatör direnç oluşturacagı için biraz verimi etkileyebilir
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

ata

çok fazla bir kayıp olacağını sanmam getirisi hesaplanınca o kadar da kötü olmaz sanıyorum

plc80018

Acaba nasıl bir alternatör almalıyım sizce yani aküyü nasıl bir alternatör şarj edebilir ve ne kadar zamanda yani acaba yaktığı katar yada biraz daha az mı elektrik depo eder.

ata

onu hesaplayıp yapmalısın yaktığından azını üretmesi işine yarayacağını sanmam.
ben elektronikden anlamam ama temel olarak  fikir söyledim gerisi sizin işiniz :)

mustafayilmaz


serkan_48

Malesef söylenenlerin hiçbiri olmaz. Takacağınız alternatör üreteceği enerjiden daha fazlasını motor vasıtası ile aküden yiyecek. Panel konusunda zaten yorumlar açık ve net. Akünüzü şarj edecek panel hem çok yer kaplayacak hemde zaten tanesi 30 kg civarında 3 tanesi 90 kg edecek. Keza trafikte ilerleyemeyecek kadar büyüklükte olacak.

Bisiklet üzerinde iken hem kendi enerjisini üretip şarj etsin hemde yolunda gitsin malesef şu anki teknolojimiz buna el vermiyor.

Ancak yazılarınızdan şunu anlıyorum. Çok yol yapmadığınız halde aküleriniz 6 ay gibi bir sürede bozuluyor ise bu noktada verebileceğim şöyle bir bilgi var. Ya akülerinizi yanlış şarj ediyorsunuz yani şarj aletiniz bozuk akülerinizi harcıyor yada motor veya sürücü kartı aşırı akım çekiyor ( belki bu kalkış anlarında bile olabilir ) akülerinizi yıpratarak ömrünü bitiriyor. En son olarakta bu motobisikleti yanlış kullanıyorsunuz aşırı yüklü kullanmak yada çok yokuş çıkıyor olabilirsiniz yada motorunuzda sorun olabilir yada farketmeden uzun yol giderek normal ömründe kullanıyorsunuz.

Kolay gelsin.

plc80018

Herkese çook teşekkürler bana cevap verdiğiniz için İnşşallah bir gün ilk ülkemiz üretir böyle bir şey selam ve dua ile...

Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın