1 kw UPS e 110 Amp Akü takviyesi hk. yardım

Başlatan ahselvi, 12 Mayıs 2015, 00:15:49

ahselvi

Merhaba,
1 kw lık ups e 110 amp lik araç aküsü taktım. 15 saat ihtiyacımı karşıladı. Sorunum çözüldü ancak UPS aküyü şarj edemiyor. Bunun için nasıl bir çözüm olabilir. Teşekkürler.

serkan_48

Akunuzun 1/10u kapasitede bir sarj aleti yaparak yada alarak isinizi gorebilirsiniz.

stk4221

Buz 11 li bir devre var  max. Ulastigi zaman yuzer sarz yapiyor isinizi gorur muhtemel
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

ahselvi

Alıntı yapılan: serkan_48 - 12 Mayıs 2015, 05:20:47Akunuzun 1/10u kapasitede bir sarj aleti yaparak yada alarak isinizi gorebilirsiniz.

Bildiğiniz bir ürün varmı internet üzerinde ?

Alıntı yapılan: stk4221 - 12 Mayıs 2015, 08:35:18Buz 11 li bir devre var  max. Ulastigi zaman yuzer sarz yapiyor isinizi gorur muhtemel

Devre varsa paylaşabilirmisiniz. Gerekli trafo bilgileri filan.

stk4221

#4
https://elektronikprojeler.com/index.php?topic=5276.15  turhan  bey uzerinde calisma yapmis sonuclari paylasmis   fakat baski devresi yok sema uzerinden cikarilmasi lazim
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ahselvi - 12 Mayıs 2015, 00:15:49Merhaba,
1 kw lık ups e 110 amp lik araç aküsü taktım. 15 saat ihtiyacımı karşıladı. Sorunum çözüldü ancak UPS aküyü şarj edemiyor. Bunun için nasıl bir çözüm olabilir. Teşekkürler.
1KW lık UPS cihazının içerisindeki şarj devresi daha küçük aküleri şarj edebilmek üzere tasarlanmışlardır. Muhtemelen 7-14 A/h
110A/h lik bir akünün iç direnci 7 amperik akülere göre oldukça düşüktür. Bu iç direncin düşük olması sebebiyle UPS cihazının içerisindeki şarj devresi prensipte KISA DEVRE oluyor demektir.
Bu şarj devresi kimi UPS cihazlarında sistemin beslemesini de sağlamakta olduğu için aşırı yük sözkonusudur.
Harici bir şarj cihazı yapmak sorun olmasa da UPS in çalıştırılabilmesi için içerisinde barındırdığı redresör ünitesi gerekli olduğu için harici şarj sistemi ile sorun gerçek anlamda çözülemeyecektir. Aküyü dışarda şarj edip tekrar UPS'e bağlamak gerekir.
İDEAL ÇÖZÜMLER:
Akü devresi ve özellikle bağlantı kabloları önemli olup bu kabloların çapı min. 10mm2 olmalıdır. 2 metreden uzun kablolama daha kalın kablo çapı gerektirir.
Şarj devresi (Redresör) tüm yollar incelenmeli, akü akımını engelleyebilecek ve gerilimi 0.2V bile düşürebilecek kısımlar araştırılmalı, gerekirse destek yapılmalıdır.
Redresör çıkış gerilimi artırılabiliyorsa dikkatlice ölçerek artırılmalıdır. Max 1V artırılmalıdır. Bazı UPS cihazlarında bu gerilim için ayarlı direnç konulmuştur ayarlanabilmektedir.
Şarj akımı dikkatlice ölçülmelidir. UPS trafosu veya redresörün müsaade ettiği akımı aşmamak gereklidir. Eğer 3A gibi bir değerde bile şarj gerçekleşiyorsa ideal denilebilir. Bu durumda 110A lik akünün dolma süresi uzun olacağı için (Hiç yük olmaksızın takribi 2 gün devamlı) şarj süresinin tespiti önemlidir.
Kullanım sıklığına göre yük unsurları belirlenmeli şarj süresi uzun tutulmalıdır.

ahselvi

Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 12 Mayıs 2015, 14:16:401KW lık UPS cihazının içerisindeki şarj devresi daha küçük aküleri şarj edebilmek üzere tasarlanmışlardır. Muhtemelen 7-14 A/h
110A/h lik bir akünün iç direnci 7 amperik akülere göre oldukça düşüktür. Bu iç direncin düşük olması sebebiyle UPS cihazının içerisindeki şarj devresi prensipte KISA DEVRE oluyor demektir.
Bu şarj devresi kimi UPS cihazlarında sistemin beslemesini de sağlamakta olduğu için aşırı yük sözkonusudur.
Harici bir şarj cihazı yapmak sorun olmasa da UPS in çalıştırılabilmesi için içerisinde barındırdığı redresör ünitesi gerekli olduğu için harici şarj sistemi ile sorun gerçek anlamda çözülemeyecektir. Aküyü dışarda şarj edip tekrar UPS'e bağlamak gerekir.
İDEAL ÇÖZÜMLER:
Akü devresi ve özellikle bağlantı kabloları önemli olup bu kabloların çapı min. 10mm2 olmalıdır. 2 metreden uzun kablolama daha kalın kablo çapı gerektirir.
Şarj devresi (Redresör) tüm yollar incelenmeli, akü akımını engelleyebilecek ve gerilimi 0.2V bile düşürebilecek kısımlar araştırılmalı, gerekirse destek yapılmalıdır.
Redresör çıkış gerilimi artırılabiliyorsa dikkatlice ölçerek artırılmalıdır. Max 1V artırılmalıdır. Bazı UPS cihazlarında bu gerilim için ayarlı direnç konulmuştur ayarlanabilmektedir.
Şarj akımı dikkatlice ölçülmelidir. UPS trafosu veya redresörün müsaade ettiği akımı aşmamak gereklidir. Eğer 3A gibi bir değerde bile şarj gerçekleşiyorsa ideal denilebilir. Bu durumda 110A lik akünün dolma süresi uzun olacağı için (Hiç yük olmaksızın takribi 2 gün devamlı) şarj süresinin tespiti önemlidir.
Kullanım sıklığına göre yük unsurları belirlenmeli şarj süresi uzun tutulmalıdır.



Şarj süresinin 2 gün olmasından yana bir sıkıntı yok. Kanloların uzunluğu 40cm orjinal kablolar kullanıldı.
Aküyü dışarda şarj edip tekrar ups takma şansım yok malesef. Akü UPS bağlı ilen ilave şarj makinesi bağlansa ve ups ve şarj mak. hızlı röle ilen veya transistörlen ayrılabilirmi. ? Kesinti anında akü upse geçse şarj anında harici akü şarj olsa gibi..
birde Redresör konusunda bir bilgim yok. Ups devre resimlerini paylaşırsam yardımcı olabilirmisiniz.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ahselvi - 12 Mayıs 2015, 14:52:16Şarj süresinin 2 gün olmasından yana bir sıkıntı yok. Kanloların uzunluğu 40cm orjinal kablolar kullanıldı.
Aküyü dışarda şarj edip tekrar ups takma şansım yok malesef. Akü UPS bağlı ilen ilave şarj makinesi bağlansa ve ups ve şarj mak. hızlı röle ilen veya transistörlen ayrılabilirmi. ? Kesinti anında akü upse geçse şarj anında harici akü şarj olsa gibi..
birde Redresör konusunda bir bilgim yok. Ups devre resimlerini paylaşırsam yardımcı olabilirmisiniz.
Kabloların orijinal olması değil kesiti önemlidir.
İlave şarj devresini kullanabilmek için devreyi ayırıp birleştirebilen yüksek akımlı rölelere ihtiyacın vardır. Kullandığın kablonun kalınlığı düşünülürse röle kontak akımının en az 50A olması gereklidir. Böyle bir röle de ucuz birşey olmadığı gibi kullanımı da zordur.
Tam çözüm için bazı ölçümler şarttır.
UPS de hiçbir cihaz bağlı değiken akü şarjı ölçülür. Akü şarj edilebiliyorsa sorun yoktur. Tek sorun şarj akımının biraz artırılabilmesidir. Bunu da yukarda anlattım.
UPS de yük yokken akü şarj edilemiyorsa UPS cihazının şarj kısmı incelenmeli ve gerekenler yapılmalıdır.
Bu bahsetmiş olduklarım iyi bir ölçü aletiyle doğru olarak yapılabilmelidir.

ahselvi

Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 12 Mayıs 2015, 15:05:31Kabloların orijinal olması değil kesiti önemlidir.
İlave şarj devresini kullanabilmek için devreyi ayırıp birleştirebilen yüksek akımlı rölelere ihtiyacın vardır. Kullandığın kablonun kalınlığı düşünülürse röle kontak akımının en az 50A olması gereklidir. Böyle bir röle de ucuz birşey olmadığı gibi kullanımı da zordur.
Tam çözüm için bazı ölçümler şarttır.
UPS de hiçbir cihaz bağlı değiken akü şarjı ölçülür. Akü şarj edilebiliyorsa sorun yoktur. Tek sorun şarj akımının biraz artırılabilmesidir. Bunu da yukarda anlattım.
UPS de yük yokken akü şarj edilemiyorsa UPS cihazının şarj kısmı incelenmeli ve gerekenler yapılmalıdır.
Bu bahsetmiş olduklarım iyi bir ölçü aletiyle doğru olarak yapılabilmelidir.


Dediklerini net olarak anladım. UPS i inceleyip size ulaşıcam.

Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın