Oto anfi güçlendirme

Başlatan oktay, 09 Mayıs 2015, 00:13:29

oktay

Elimde magnat solid 1200.4 anfi var bu anfinin troid nüve üzerindeki sarımları arttırıp çıkış voltunu( 12v aküde +-28v gerilim veriyor boşta iken ) arttırmayı istiyorum daha önce bir kaç oto anfide böyle deneyimlerim oldu gayet iyi sonuç verdi bir sorum olacak önceki anfilerde geri besleme yoktu bu anfide var acaba bir sorun olur mu? sekonderi 3-4 tur arttırıp +- 35-36 volt yapmayı istiyorum iyi geceler.

asma

Merhaba adaş
Sorunun cevabını sen vermişsin aslında. ;) Denemen gerekiyor.
Eğer yükselmez ise geri besleme vardır , bunu devreyi inceleyip bulman mümkün. Eğer sonuç alamazsan pwm kontrol entegresinin net görüldüğü fotograf eklersen yardımcı oluruz. Bir kaç direnç değiştirerek ayarlı hale getirebiliriz.

Mesela 494 entegresi için 1 ve 16 nolu pinlere bakılabilir. İkisi de şaseye bağlıysa geribesleme yok. :) İkisinden birine çıkıştan bağlantı yapılmışsa geri besleme yöntemi ve elemanları belli olur. Müdahele kolay olur. ;)

Kolay gelsin.
 

fatih_celebi24

Detaylı resim atarsan daha iyi olur ayrıca besleme condansatorlerin voltaj değeri de önemli 14.4 voltta gördüğüm voltaj değeri de önemli voltajı fazla yükselirsen devre ara görebilir veya çıkış mosfedlerini değiştirsen de olabilir

oktay

#3
Sağolun arkadaşlar bu iki taraflı bir kart bu ön yüzü kondansatörler 35v 50v yapacağım yarında arka yüzünü çeker atarım

asma

IC2 KIA494 gibi gözüküyor , doğru mu? IC1 hiç okunmuyor. :)
494 ise 16.pine bağlı R10 direncinin değeri de lazım olur. Yol nereye gidiyor göremiyorum.
Eğer geri beslemedeki gerilim bölücü direnç oysa ; 4k7 ise on katı 47k direnci üzerine paralel bağlayıp 28voltu 32volt yapman mümkün. Yeterli artış olmazsa 39k veya 33k olarak kademeli deneme yapılabilir. Bir yerden sonra voltaj artmaz sargıyla oynamak gerekir.
Resim net olmazsa üzerine paint ile yazı ekleyebilir veya açıklama yapabilirsin.

Kolay gelsin.

oktay

#5
Buda arka ve üstten resmi R10 dirençi üzerinde 272 yazıyor 16 ayaktan çıkıp dirence sonra şaseye bağlı 


asma

R10 şaseye bağlı , ben de gördüm. 16. pin başka nereye gidiyor göremedim. C4 ün yanından giden yol... ?
494 mü ? Cevap alamadım , diğer entegreyi öğrenemedim...
Yine de devam edebiliriz.
R10 2k7 üzerindeki gerilimi ölçermisin.
Eğer sıfıra yakınsa geri besleme olmayabilir.
Eğer 2,5v varsa işe bağlayalım:
22k direnç alıp R10 u sökmeden iki ucuna lehimle ( C11 in yeri boş , sanırım paralel, onun yerine lehimleyebilirsin)
Öncesinde ve sonrasında çıkış voltajını ölç. Anormal bir fark olusa enerjiyi hemen kes ve işlemi geri al.
Eski değer 28v ise ilaveden sonra 30v olması gerekir.
Çıkıştan bu noktaya 27k direnç vardır. (2,5volta göre bir yerlerde mevcuttur)
Bu değer normal bir artıştır , sıkıntı olmadan kullanabilirsin.
En fazla kaça yükselir bilmiyorum ama 35volttan yukarıda tam yükte çökme olabilir diyerek fazla yükseltmemeni öneririm.
Tabi ki sargıyı yenilersen , istediğin voltaja göre direnç hesabı yapabilirsin.
Mesela 22k yı söküp 10k takarsan 34volt elde etmen gerekir.
Tüm bu hesaplar varsayımdır. Sonucu doğrularsan nasıl hesaplandığını yazarım. Basit bir formülü var. ;)
Kolay gelsin.

oktay

Büyük entegre KIA 494F küçük olan üç satır yazı var sırası ile 1. 2904  2. 9523G  3. JRC  16. ayak V+ ucuna gidiyor birde ben aslında sargıyı kalınlaştırıp tekrar sarmak istiyordum şimdiden teşekkür ederim yardımlarınız için.

fatih_celebi24

Voltajı artırırsan amfinin çekeceği akim da artar smps bu akımı veremezse bi işe yaramaz smps kısmındaki mosfed ler çok ısınıp yanabilir

Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın