AMPLİFİKATÖRLER TASARIM VE TEKNİK ANLATIMLAR. (Montaj ve kutulama)

Başlatan Mr_YAMYAM, 06 Mayıs 2015, 21:10:14

ozgurece

Hocam Sanıyorumki PPM (Peak programme meter) hassas seviye ölçüm göstergeli Anfi Türkiye'de sizden sonra ikinci olarak bende olacak , PPM devre skalasını sanıyorum ki çok çok az ,parmakla sayılacak kişi DIN standartlarında yapabilir , Sizin dışınızda Cesaret edip yapabilen varsa Helal olsun , Amma tabiki PPM seviye gösterge elektronik kartını yapmakla bitmiyor ben sanıyorumki Neotrik ile ince ölçüm ayarları yapıldıktan sonra anfiye giriş ve çıkış seviye ölçümlerini  hassas olarak olarak görebilmemiz için bağlanıyor.Anfi Tam olarak Tamamlandıktan sonra Neotrik ile tüm ölçümler en hassas şekilde yapılıyor  devrede kalbirasyona uymayan elemanlar Neotrik ile tespit edilip Daha kaliteli performansı yüksek malzeme ile değiştirilip Kalibrasyon tam olarak sağlanıyor. Hocam eğer yanlışım varsa düzeltin. Saygılar.



Mr_YAMYAM

ET'siz @ozgurece 
PPM ler hassas birer ölçü aleti demektir.
Basit bir VU metre entegresi ile beli standartlarda bir vumetre yapılabilir. Ancak belli seviye ölçümü yapabilen bir PPM denildiği zaman ;
Çözünürlüğü önemlidir.
Tüm skala 1 db çözünürlükte olması istenirse 45 adet LED ve sürücüsü gerekir.
Alt ölçüm seviyesi önemlidir.
-20db seviyesi 10mV seviyesindedir. Basit AC voltmetrelerle kabaca da olsa ölçülebilir. Ama -40db seviyeye inilince orda işler değişir. 0.1mV gibi küçük gerilimlerle ölçüm yapmak zorundasın ki, havadan bulaşan bir böcük bile bu seviyeden fazla gerilim üretebilir :D
Alt seviyelere girildikçe her ölçü aletinin maliyeti daha da katlanarak artmaktadır.
Sapma hızı (RESPONSE)
DIN normlarına göre PPM lerin ölçme ataleti (RESPONSE) belli standartlara konulmuştur. Bu standartların ayarlanması ve uygun sapma hızında çalıştırılması gereklidir.

PPM'i gözleyen bir kullanıcı o anda duyduğu seviyeyi ölçüyor demektir. Bir VU metre yavaş çalışan (DÜŞÜK RESPONSE) bir alettir. Ani iniş ve çıkışlarda uygun tepkime ile çalışmazlar. Ama PPM ler uygun tepki ile o andaki müziğin seviyesini %100 doğru olarak veremese de yanılgı payı az olarak vermektedir.

[mergedate]1431892218[/mergedate]
Anfinin son vaziyeti.

V-LED gerilimi fazla olunca HANTAL kondansatörler cortladı.
Meğerse trafo 2X18 olarak sarılmamış 2X20-22 civarı veriyormuş. Bu da LED dekuplajındaki HANTALLARI foşurdattı.
Ben de o kadar güzelce topladığım kabloları yeniden dağıttım.
Mecburen 15V regüleden V LED voltajını alacağız.
Bir de koruma devresinde bir sorun var onu halletmem lazım.
Senin anlayacağın yine sökülecek.

toyer


ozgurece

YamYam Hocam Trafoyu saran Firmanın HATASI siz özellikle belirttiniz 2X18 olacak diye, şüphe yokki Siz ne yapar eder durumu düzeltirsiniz , Ben Ve Forumdaki konuyu takip eden tüm arkadaşlar PPM görseli sabırsızlıkla bekliyoruz. Saygılar. :)

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ozgurece - 18 Mayıs 2015, 22:26:26YamYam Hocam Trafoyu saran Firmanın HATASI siz özellikle belirttiniz 2X18 olacak diye, şüphe yokki Siz ne yapar eder durumu düzeltirsiniz , Ben Ve Forumdaki konuyu takip eden tüm arkadaşlar PPM görseli sabırsızlıkla bekliyoruz. Saygılar. :)
Az kaldı.
Gürültü meselesini çözdüm ama tamir etmedim.
Ton kontrol devresindeki bi çipirdek gondansatör tek kanalda gürültü yaptırıyormuş. Tekrar elden geçirip toleranslarına bakmam lazım. Şu anda çısıl çısıl çalıyo.

Mr_YAMYAM

ET'siz @ozgurece 
Trafoyu saran o vatandaşa benden SALAM söyle ve
GÖÖÖZLERİNDEN öpüyormuş de anlasın.
Ülen birkaç tur daha sarsaydı ya primerine. Emaye tel bu kadar pahalı mı >:(
O kadar uğraştığım gürültü sorununun başlıca sorunlarından birisi.
Neyse sınırlandım birşey demeyeyim.

ozgurece

Hocam ben de ilk defa sardırdım inanın ki bu konuda hiç tecrübem yok adam demekki baştansağma iş yapmış , bu durumda ne yapalım hocam yeni trafo sardıralım mı ?

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ozgurece - 20 Mayıs 2015, 17:50:21Hocam ben de ilk defa sardırdım inanın ki bu konuda hiç tecrübem yok adam demekki baştansağma iş yapmış , bu durumda ne yapalım hocam yeni trafo sardıralım mı ?
Sardırsak ne olacak ki.
Adam yine baştan savma iş yapacak. Cami anfisi gibi sistemler için trafo saracak.
Bu adama trafonun DEMİR KAYIPLARI desem küfür olarak algılar sanırım.

ozgurece

Hocam üzüldüm şimdi gerçekten ya.
Hocam şimdi onlara telefon açıp canına okurum siz bana tam olarak ne söylemem gerekiyor anlatın.
:-[

Mr_YAMYAM

Bi çaresini düşüneyim adamım.
Ama tesadüfen tespit ettim olayı.
Anfi açık ama boşta idi. Yani çalışmıyordu. Yarım saat kadar boşta gürültü testi yaptığımda kazara elim trafoya değdi. Ana baktım ki trafo ısınıyor. Manyetik plakayı trafoya yaklaştırdığımda zırıl zırıl ötüyor.
Bu da demek oluyor ki trafonun demir kayıpları aşırı fazla.
Ya primeri daha fazla sarmalıydı ya da toplam sac miktarı daha fazla olmalıydı.
Anfinin şu haliyle bile gürültü seviyesi oldukça iyi. Ama böylesine bir ampli için ölçü aletine girdiğinde sınır değerde gürültü olduğu rahatlıkla ölçülebilir. İzolasyon için test yaptım hiç mümkün görünmüyor. Çünkü bu kadar manyetik alanı basit bir shield ile halledemem. Tam anlamıyla üst üste sarılmış 5-10mm kalınlığında shield gereklidir. Zaten bu da çözüm olmaz. Çünkü trafo ısınıyor.
Ben birkaç gün araştırayım buraları. Bakalım çözüm üretebilecekmiyiz.

ozgurece

Hocam siz Yılların Tecrübesi ve bilginizle bu işi çözersiniz , Size Güvenim Sonsuz. Saygılar

Mr_YAMYAM

Biraz önce güç boost testi yaptım.
Uygun kazançtaki (90dbA) 1W 90dbA duyarlılıktaki hoparlör seti ile aynı karakteristikteki kulaklığı bağlayıp sesi sonuna kadar açıp NEŞE GARABÖCÜĞÜ dinledim.
Kulağıma gelen ses şiddeti takribi 120dbA idi.
Şu anda kulaklarım uğulduyor.

kifvet

Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 20 Mayıs 2015, 18:01:34Bi çaresini düşüneyim adamım.
Ama tesadüfen tespit ettim olayı.
Anfi açık ama boşta idi. Yani çalışmıyordu. Yarım saat kadar boşta gürültü testi yaptığımda kazara elim trafoya değdi. Ana baktım ki trafo ısınıyor. Manyetik plakayı trafoya yaklaştırdığımda zırıl zırıl ötüyor.
Bu da demek oluyor ki trafonun demir kayıpları aşırı fazla.
Ya primeri daha fazla sarmalıydı ya da toplam sac miktarı daha fazla olmalıydı.
Anfinin şu haliyle bile gürültü seviyesi oldukça iyi. Ama böylesine bir ampli için ölçü aletine girdiğinde sınır değerde gürültü olduğu rahatlıkla ölçülebilir. İzolasyon için test yaptım hiç mümkün görünmüyor. Çünkü bu kadar manyetik alanı basit bir shield ile halledemem. Tam anlamıyla üst üste sarılmış 5-10mm kalınlığında shield gereklidir. Zaten bu da çözüm olmaz. Çünkü trafo ısınıyor.
Ben birkaç gün araştırayım buraları. Bakalım çözüm üretebilecekmiyiz.

@Mr_YAMYAM
hocam sorunu hallettiniz mi trafoyu görebilir miyiz acaba:)

Mr_YAMYAM


kifvet

Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 21 Mayıs 2015, 02:40:52Sorun şu anda halledilmiş değil.
Trafo geçmiş mesajlarda resimlerde görünüyor

hocam sanırım şu büyük trafoyu diyonuz:)


hocam o trafo yapıştırılmış mı bilmiyorum ama bir kaç yol izlenebilir.
1.Trafodaki silisli M ve I plakaları arasında boşluk görülüyor mu??Bu da trafoda sorun teşkil edecektir.

2.Trafo sekonderi boşta iken(hiç bir yere bağlı değilken) primere seri lamba bağlayınız ve fişe takınız.Lamba yanıyorsa trafo primer sarımı yetersiz geldiği için doyuma gidiyor demektir.

3.Seri lamba testinde lambanın yanmaması gerekir çünkü trafo boşta iken MAGNETIZING CURRENT denilen mA mertebesinde bir akım çeker ve bu lambayı yakmaya yetmez.Ama trafo doyuma gitmeye başladıysa primerden fazla akım çekecek ve lambanın yanmasına neden olacaktır.

4.Eğer trafoda karkasında boşluk varsa hiçtrafoyu bozmadan en dış kısma primere ekleyerek bir miktar tel sarılıp tekrar tekrar seri lamba ile test edilmelidir.Sarılan sarım sekonderde bir miktar düşmeye neden olacaktır bu da göz önünde bulundurulmalıdır.

5.Şebeke voltajları bazı yerlerde değişmektedir.biz 220VAC kabul ediyoruz ama ben burda prizde 230VAC okuyorum.Trafoda tolerans sarımı yapılmamış olabilir.Trafo bu yüzden tam doyuma girmeden sınırda kalıyor olabilir.Eğer giriş trafodaki primer giris sigortası bozulmuyorsa trafo doyuma tam girmemiştir.Yani sınırda bir yerdedir. Bir kaç sarım daha eklenerek bu sorun çözülebilir.

Mr_YAMYAM

ET'li @kifvet 
Trafonun sacları arasında boşluk yok. Yani standart seviyede aralık var (0.1mm) ve verniklenmiş.
Serii lamba testine bile gerek yok, çünkü trafo boşta iken bile manyetik alan kaçırıyor. Üstelik te boşta bile ısınıyor.
Trafolardaki şebeke gerilimi toleransları çok yüksektir. Yani 240V bile olsa norman bir trafo boşta ısınmaz.
Bizim buralarda şebeke 215V civarı.

kifvet

Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 21 Mayıs 2015, 11:49:22ET'li @kifvet 
Trafonun sacları arasında boşluk yok. Yani standart seviyede aralık var (0.1mm) ve verniklenmiş.
Serii lamba testine bile gerek yok, çünkü trafo boşta iken bile manyetik alan kaçırıyor. Üstelik te boşta bile ısınıyor.
Trafolardaki şebeke gerilimi toleransları çok yüksektir. Yani 240V bile olsa norman bir trafo boşta ısınmaz.
Bizim buralarda şebeke 215V civarı.
@Mr_YAMYAM
Hocam dedikleriniz doğru ben sizin trafoyu saran arkadaşın yaptığı hesap hataları için konuşuyorum:-)

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: kifvet - 21 Mayıs 2015, 12:08:43@Mr_YAMYAM
Hocam dedikleriniz doğru ben sizin trafoyu saran arkadaşın yaptığı hesap hataları için konuşuyorum:-)
Ben de bu hesap hatalarını trafoyu saran vatandaşa telefon ile anlattım.
Ama vatandaş ÇİN işi üretim mantığı ile hareket ettiğinden kabullenemedi :D

kifvet

Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 21 Mayıs 2015, 12:13:04Ben de bu hesap hatalarını trafoyu saran vatandaşa telefon ile anlattım.
Ama vatandaş ÇİN işi üretim mantığı ile hareket ettiğinden kabullenemedi :D
sonuç olarak bizim ÇIN işi trafo geri mi gidecek yoksa çözüm mu aranacak:-)

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: kifvet - 21 Mayıs 2015, 12:23:01sonuç olarak bizim ÇIN işi trafo geri mi gidecek yoksa çözüm mu aranacak:-)
Proje sahibi arkadaşımızın takdirlerine bağlı.
ET @ozgurece  nasıl isterse o olur.
Şimdilik trafo sorununu halletmek için çalışıyorum.

[mergedate]1432201224[/mergedate]
Şu anda bir karar verdim.
Kendi masaüstü çalışmalarımda kullanmakta olduğum amplimin trafosunu sökeceğim ve özgürün amplisinde test edeceğim.
Zaten her iki ampli de aynı tasarım. Sadece özgürün amplisinde haricen PPM bulunmaktadır.
120W lık bu trafo ile yeterli beslemeyi sağlayabilirsem Özgürün işini bu şekilde halletmiş olacağım.

ozgurece

Anladım Hocam, Ama sizin için oldukça meşakkatli olacak , çünkü daha önceden test ve ölçümlerini NEUTRIK AUDIO ANALYSER ile tamamladığınız anfinizin tekrar kalbirasyon yapmanız gerekecek, ama işin uzmanı sizsiniz Profesyonel bilginiz ve uzun yılların tecrübesi ile En doğru tercihi yapacağınıza şüphem yok, kolay gelsin.

kifvet

@Mr_YAMYAM
hocam amp için böyle güzel kasa nerden bulabilirim ben ya:))
ayrıca elimde şunlar var işe yarar mı???

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: ozgurece - 21 Mayıs 2015, 13:33:11Anladım Hocam, Ama sizin için oldukça meşakkatli olacak , çünkü daha önceden test ve ölçümlerini NEUTRIK AUDIO ANALYSER ile tamamladığınız anfinizin tekrar kalbirasyon yapmanız gerekecek, ama işin uzmanı sizsiniz Profesyonel bilginiz ve uzun yılların tecrübesi ile En doğru tercihi yapacağınıza şüphem yok, kolay gelsin.
Tekrar kalibrasyon yapmaya gerek yok adamım. Trafo senin ampliye olursa kendi amplim için bir trafo ayarlama gerekecek. Onu da zamanla hallederim.
Şimdilik düşüncem bu olsa da trafoculara ve eskicilere bir uğramayı düşünüyorum.
Ya senin ampli için ya da benim ampli için bir trafo bulabilirsem sorunu kökünden haletmiş oluruz.

Alıntı yapılan: kifvet - 21 Mayıs 2015, 13:42:39@Mr_YAMYAM
hocam amp için böyle güzel kasa nerden bulabilirim ben ya:))
ayrıca elimde şunlar var işe yarar mı???
Zaten en büyük mesele KASA sorunu.
Biz özgür ile eski bir technics kasa bulup 200 Kaada kaptık. Ham kutular da bulabilirsin ama işlenmesi oldukça zor ve masraflıdır.
Ben 100 TL ye bir ham kasa almıştım. Ön ve arka delikleri için bir metalci ile görüştüm. delikler için 250 Kaat istedi yamyam herif >:(
Her türlü STK modül iş görür. Esasen çok ta fazla farklı değillerdir. Sadece güç unsurları ve besleme gerilimleri farklıdır. Kriterini belirleyip en uygun STK yı kullanabilirsin.

kifvet

Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 21 Mayıs 2015, 13:56:09Zaten en büyük mesele KASA sorunu.
Biz özgür ile eski bir technics kasa bulup 200 Kaada kaptık. Ham kutular da bulabilirsin ama işlenmesi oldukça zor ve masraflıdır.
Ben 100 TL ye bir ham kasa almıştım. Ön ve arka delikleri için bir metalci ile görüştüm. delikler için 250 Kaat istedi yamyam herif >:(
Her türlü STK modül iş görür. Esasen çok ta fazla farklı değillerdir. Sadece güç unsurları ve besleme gerilimleri farklıdır. Kriterini belirleyip en uygun STK yı kullanabilirsin.

bunlar var hocam aslında bunları alıp ön kısmını pleksiglasstan yapasım var ama:))siz nedersiniz bu işe:))
hocam o parayı firmaya verseniz size özel kasa yapar yollarlar ya adam resmen dalga geçmiş:)Gönderin ben açarım ne tür delik açılacaksa kasaya:)



ozgurece

Dostum sence o kasa güzelmi ?? Bence çok kaba , sen görünüş önemli değil dersen zevk meselesi ama bana göre kasa dediğin böyle olmalı , orjinal. Kaldiki delikleri açarsın ama vu metre için çok hassas işçilik gerekir.0.5 mm kaydırsan hemen sırıtır. Orjinal gibi asla OLAMAZ..Hocamın yıların tecrübesi ve bilgisi ile tasarladığı kendi Anfi Devreleride böyle güzel bir kasaya yakışır, Performans olarak benim hiç şüphem yokki orjinal TECHNICS den çok daha iyi sonuç alacağız.YamYam Hocam En mükemmel sonuç için Yaptığı bu özel Anfi yi en az 3,5 ay test edecek .Ben şuna eminimki Forumda çıkıp ben anfi yaptım 500W yok 700W işte anfi bu diyenlerin yaptıkları Gürültülü, kalbirasyonsuz anfiler Hocamın Yaptığı Anfinin yanına YAKLAŞAMAZLAR..


Mr_YAMYAM


Bu benim yıllar önce tasarlamış ve kullanmakta olduğum ampli.

Tahmini olarak önündeki delikleri hesap edebilir ve nasıl bir hassasiyette olduğunu görebilirsin.
Tabiiki sadece volume ve bass tiz için birer delik açacaksan hiç mesele değildir. Ama benim tasarımımda 18 er adet 1.2mm lik delikler vardır. Kendi amplimde ise bu delikler yerine kare ledler için yapılmış düz dikdörthen delik mevcuttur.
Ayrıca sadece ön panel deliği mevzuu değil.
Arka panelde girişler için de muhtelif delikler bulunmaktadır.


Bu anlattıklarım belki birşey ifade etmez. Ama gerçek anlamda bir cihaz yapmaya kalkıştığında ön panelin peliksiglass olması ile alüminyum olması arasındaki teknik farkları kendin bir cihaz yaptığında anlayabilirsin.
Bir de şöyle bir durum vardır.
Ben genellikle bazı orijinal cihazları beğenmem. Beğendiğim cihazlar da vardır elbette. Ama beğendiğim cihazların fiyatları el yaktığı için kendi tasarımım olan amplinin bu gibi üst seviye cihazların karakteristiğine yakın olmasını isterim.
Bu yakınlık derecesi öyle kritiktir ki, bazen iyi bir cihazın neden binlerce dolara satıldığını, neden KUTULAMA ve ŞASELEME tekniğinin önemli olduğunu bizzat görmüş olurum.

ÖZEL NOT:
Son aksaklık olan transformatör sorununa değinecek olursam.
Çoğu kullanıcıya amplimi bu haliyle bile dinletip göstersem ÜFF HARİKA ÇALIŞIYOR veya benzeri tepkilerle karşılaşırım. Ama trafonun yaydığı manyetik akının devreleri etkilediğini gördüğüm için kabaca ölçtüğüm gürültü seviyesi (Kulakla duyulmuyor) benim tasarımımda önem arzetmektedir.
Yoksa SALLA GİTSİN işte ne güzel çalışıyor diye veririm sahabısına :D

haylaz

Alıntı yapılan: kifvet - 21 Mayıs 2015, 14:12:51bunlar var hocam aslında bunları alıp ön kısmını pleksiglasstan yapasım var ama:))siz nedersiniz bu işe:))
hocam o parayı firmaya verseniz size özel kasa yapar yollarlar ya adam resmen dalga geçmiş:)Gönderin ben açarım ne tür delik açılacaksa kasaya:)


Kifvet sende benim gibi hurdacıymıssın ;D

kifvet

Alıntı yapılan: ozgurece - 21 Mayıs 2015, 14:45:45Dostum sence o kasa güzelmi ?? Bence çok kaba , sen görünüş önemli değil dersen zevk meselesi ama bana göre kasa dediğin böyle olmalı , orjinal. Kaldiki delikleri açarsın ama vu metre için çok hassas işçilik gerekir.0.5 mm kaydırsan hemen sırıtır. Orjinal gibi asla OLAMAZ..Hocamın yıların tecrübesi ve bilgisi ile tasarladığı kendi Anfi Devreleride böyle güzel bir kasaya yakışır, Performans olarak benim hiç şüphem yokki orjinal TECHNICS den çok daha iyi sonuç alacağız.YamYam Hocam En mükemmel sonuç için Yaptığı bu özel Anfi yi en az 3,5 ay test edecek .


görsellik elbette önemli ama önceliğim metal kasa olması.bu kasalar yeteri kadar işimi görür diye düşünüyorum.ön panel ise pleksiglass ile şekillendirilip üstüne birde kapak tasarlanıp da baskısı yapılırsa tadından yenmez bence.ben zanaatı severim elimle hiç üşenmeden delikleri deler yerlerini hesaplar en ince noktasına kadar işlerim o sorun değil.pleksiglass ardına da alimünyum bir plaka koyduğumda faraday kafesim tamam olur.boyutlerı biraz büyük geldiği için hoşuma gitmediler.yoksa hemen alıp yapacaktım.200tl bence bir kasa için fazla ben öğrenci adamım:)))o yüzden kendime uygun çözüm bulur ve ona göre projeler çıkarmaya çalışırım:)herkes farklı düşünebilir. ben olaya şu an sadece teknik açılardan bakıyorum görsellik sonraki işim:)
[mergedate]1432210562[/mergedate]
Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 21 Mayıs 2015, 14:46:09
Bu benim yıllar önce tasarlamış ve kullanmakta olduğum ampli.

Tahmini olarak önündeki delikleri hesap edebilir ve nasıl bir hassasiyette olduğunu görebilirsin.
Tabiiki sadece volume ve bass tiz için birer delik açacaksan hiç mesele değildir. Ama benim tasarımımda 18 er adet 1.2mm lik delikler vardır. Kendi amplimde ise bu delikler yerine kare ledler için yapılmış düz dikdörthen delik mevcuttur.
Ayrıca sadece ön panel deliği mevzuu değil.
Arka panelde girişler için de muhtelif delikler bulunmaktadır.


Bu anlattıklarım belki birşey ifade etmez. Ama gerçek anlamda bir cihaz yapmaya kalkıştığında ön panelin peliksiglass olması ile alüminyum olması arasındaki teknik farkları kendin bir cihaz yaptığında anlayabilirsin.
Bir de şöyle bir durum vardır.
Ben genellikle bazı orijinal cihazları beğenmem. Beğendiğim cihazlar da vardır elbette. Ama beğendiğim cihazların fiyatları el yaktığı için kendi tasarımım olan amplinin bu gibi üst seviye cihazların karakteristiğine yakın olmasını isterim.
Bu yakınlık derecesi öyle kritiktir ki, bazen iyi bir cihazın neden binlerce dolara satıldığını, neden KUTULAMA ve ŞASELEME tekniğinin önemli olduğunu bizzat görmüş olurum.

ÖZEL NOT:
Son aksaklık olan transformatör sorununa değinecek olursam.
Çoğu kullanıcıya amplimi bu haliyle bile dinletip göstersem ÜFF HARİKA ÇALIŞIYOR veya benzeri tepkilerle karşılaşırım. Ama trafonun yaydığı manyetik akının devreleri etkilediğini gördüğüm için kabaca ölçtüğüm gürültü seviyesi (Kulakla duyulmuyor) benim tasarımımda önem arzetmektedir.
Yoksa SALLA GİTSİN işte ne güzel çalışıyor diye veririm sahabısına :D

@Mr_YAMYAM
Hocam söyledikleriniz gayet anlamlı.Zaten bu kasaları seçme sebebim metal olmalarıdır.Amfinin iç tasarımı bittikten sonra ön panelde istediğimiz teknikler uygulanabilir değil mi?Ben kasanın da üzerinde el emeğim olsun isterim hatta belki kendim yapar koyarım buraya bir gün:)))ama herşeyden önce benim için gerekli olan teknik bilgilerdir.Yıllardır o uydu televiyon içindeki tuner vs devrelerin neden metal olduğuna akıl erdirememiştim.faraday kafesi bize hep anlatılırdı ama uygulamalarını hiç görmedik.Bu forumda gezerken bunların mantığını sizin anlattığınız bilgilerle çözdüm. Önce teknik derim ben sonra görsellik bişekilde gelir:))
[mergedate]1432210971[/mergedate]
Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 21 Mayıs 2015, 13:14:23Proje sahibi arkadaşımızın takdirlerine bağlı.
ET @ozgurece  nasıl isterse o olur.
Şimdilik trafo sorununu halletmek için çalışıyorum.

[mergedate]1432201224[/mergedate]
Şu anda bir karar verdim.
Kendi masaüstü çalışmalarımda kullanmakta olduğum amplimin trafosunu sökeceğim ve özgürün amplisinde test edeceğim.
Zaten her iki ampli de aynı tasarım. Sadece özgürün amplisinde haricen PPM bulunmaktadır.
120W lık bu trafo ile yeterli beslemeyi sağlayabilirsem Özgürün işini bu şekilde halletmiş olacağım.

hocam diğer ısınan trafonun akıbeti ne olacak:)))ona bir çözüm yolu var mıdır ki başka:))

Mr_YAMYAM


kifvet

Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 21 Mayıs 2015, 19:45:59Diğer trafo yine sahibine havale edilecek.
İster satar ister ATAR :D

@Mr_YAMYAM
hocam bi iki tur sarsaydık boşluk falan varsa:))))belki çalışırdı:)

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: kifvet - 21 Mayıs 2015, 20:28:10@Mr_YAMYAM
hocam bi iki tur sarsaydık boşluk falan varsa:))))belki çalışırdı:)
Dediğin gayet doğru.
Ancak tüm sargıların (sekonderlerin) sökülmesi ve primere aynı çapta tel ile ilave sargı yapılması gerekmekte.
Kalan boşluğa ise hesapla uygun kalınlıkta tel ile istenilen voltajlar için yeniden sarılması.
Acaba uygun olur mu.

kifvet

Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 21 Mayıs 2015, 20:38:43Dediğin gayet doğru.
Ancak tüm sargıların (sekonderlerin) sökülmesi ve primere aynı çapta tel ile ilave sargı yapılması gerekmekte.
Kalan boşluğa ise hesapla uygun kalınlıkta tel ile istenilen voltajlar için yeniden sarılması.
Acaba uygun olur mu.

@Mr_YAMYAM
Hocam neden olmasın ki???Primer sargı sayısı hakkında bir bilgimiz var mı??kaç tur sarmış o trafocu arkadaş o trafoya primeri??Trafonun bilgileri neler?(Kesit alanı,gücü,giriş çıkış voltajları??
ben aşağıya kendim sardığım bir trafoyu koydum(2x20V-160W).Bu bir ups trafosuydu söktüm hepsini ve 250VAC primer voltaj sınırı koyarak tekrar sardım.



Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: kifvet - 21 Mayıs 2015, 21:07:59@Mr_YAMYAM
Hocam neden olmasın ki???Primer sargı sayısı hakkında bir bilgimiz var mı??kaç tur sarmış o trafocu arkadaş o trafoya primeri??Trafonun bilgileri neler?(Kesit alanı,gücü,giriş çıkış voltajları??
ben aşağıya kendim sardığım bir trafoyu koydum(2x20V-160W).Bu bir ups trafosuydu söktüm hepsini ve 250VAC primer voltaj sınırı koyarak tekrar sardım.
Cahal civelek ve de ET'siz @kifvet 
Ben trafoyu gerekirse yeniden bile sararım.
Zaten vatandaşa telefonla primerin az sarılmış olduğunu söylemiştim. Yapabileceği birşey var mı diye de belirttim.
Ama;
Az da olsa üzeri verniklenmiş bir trafoyu sökeceksin.
Tel çaplarını belirleyeceksin. Hatta bunlara da gerek yok. Tüm sargıları sökeceksin. Sonra kullanılan sacın kalitesi ölçüsünde güç hesabı yapacaksın. (Burada demir kayıpları çok önemli olacak) yeni bir GÜÇ FORMÜLÜNE göre sarım sayılarını belirliyeceksin.
Tüm hesaplar hiç mesele değil.
Yeni hesaplara göre primer sargının biraz daha ince tel ile daha fazla tur olarak yeniden sarılması için EMAYE TEL bulacaksın. SARACAKSIN. E'leri ve I' ları yeniden oturtup vernikleyeceksin.
Ses frekansı için kullanılan orijinal trafoları hiç gördün mü. Etrafında hem bakır SHIELD vardır, hem de sacların etrafında ikinci bir SİLİSYUMLU SAC ile ekranlama yapılmıştır.
Herifler bunu neden yapıyorlar acaba sence. Kaliteli görünsün diye mi :D

kifvet

Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 21 Mayıs 2015, 21:39:39Cahal civelek ve de ET\'siz @kifvet 
Ben trafoyu gerekirse yeniden bile sararım.
Zaten vatandaşa telefonla primerin az sarılmış olduğunu söylemiştim. Yapabileceği birşey var mı diye de belirttim.
Ama;
Az da olsa üzeri verniklenmiş bir trafoyu sökeceksin.
Tel çaplarını belirleyeceksin. Hatta bunlara da gerek yok. Tüm sargıları sökeceksin. Sonra kullanılan sacın kalitesi ölçüsünde güç hesabı yapacaksın. (Burada demir kayıpları çok önemli olacak) yeni bir GÜÇ FORMÜLÜNE göre sarım sayılarını belirliyeceksin.
Tüm hesaplar hiç mesele değil.
Yeni hesaplara göre primer sargının biraz daha ince tel ile daha fazla tur olarak yeniden sarılması için EMAYE TEL bulacaksın. SARACAKSIN. E\'leri ve I\' ları yeniden oturtup vernikleyeceksin.
Ses frekansı için kullanılan orijinal trafoları hiç gördün mü. Etrafında hem bakır SHIELD vardır, hem de sacların etrafında ikinci bir SİLİSYUMLU SAC ile ekranlama yapılmıştır.
Herifler bunu neden yapıyorlar acaba sence. Kaliteli görünsün diye mi :D

@Mr_YAMYAM
yani şimdi o trafonun iki üç türlü akıbeti olacak ya saran adam tekrar sarıp doğru düzgün verecek:)Kabul etmezse de ya hurda olacak ya da tekrar sarılacak:)Var mı başka çaresi??
ve yeni bir güç formülü derken??nasıl bir formül hocam o:)))
Valla hocam bildiğim kadarı ile trafolar etrafa manyetik akı yayarlar.Bu akı etkisi ses sitemi üzerinde olumsuz etkiler yapabilir:)Toroidal trafo kullanımının bir sebebi de budur manyetik akıyı nerdeyse içinde hapseder:)ama mantel tip trafolarda böyle bir durum olmadığı için akının dışarıya yayılımını önlemek amacı ile bu dedikleriniz yapılıyor olabilir:)
Hocam dediğiniz trafo böyle bişey mi:))



Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: kifvet - 21 Mayıs 2015, 21:54:28@Mr_YAMYAM
yani şimdi o trafonun iki üç türlü akıbeti olacak ya saran adam tekrar sarıp doğru düzgün verecek:)Kabul etmezse de ya hurda olacak ya da tekrar sarılacak:)Var mı başka çaresi??
ve yeni bir güç formülü derken??nasıl bir formül hocam o:)))
Valla hocam bildiğim kadarı ile trafolar etrafa manyetik akı yayarlar.Bu akı etkisi ses sitemi üzerinde olumsuz etkiler yapabilir:)Toroidal trafo kullanımının bir sebebi de budur manyetik akıyı nerdeyse içinde hapseder:)ama mantel tip trafolarda böyle bir durum olmadığı için akının dışarıya yayılımını önlemek amacı ile bu dedikleriniz yapılıyor olabilir:)
Hocam dediğiniz trafo böyle bişey mi:))


Akibeti konusunda görüştük zaten. Gönder dedi iade alayım dedi.
FORMÜL'e gelince.
Bizimkiler 10.000Gausluk sac ile 160W trafo sardıklarını sanıyorlar. Biz teknik elamanlar bunlara SOBA SACI deriz :D Yani ADİ SAC.
Elin gavuru ise 20.000 GAUS'luk saclardan trafo sarıyor.
Bizim vatandaşın sarım hesaplarını 20.000 gausluk saç ile yaparsan işte o zaman manyetik alan yaymazlar.
Senin dediğin üzere.
Bir trafo gerçekte hiçbir manyetik alan yaymamalıdır. Eğer manyetik alan yayılıyorsa bazı manyetik alanlar dışarı kaçıyor demektir ki bunlar KAYIP demektir.
GAVUR MALI trafolara gelirsek.
Benim trafoyu çalışırken etrafına metal yaklaştırdığımda zırıl zırıl ötüyor. Yani metali çekiyor. GAVUR malı bir trafoya böyle bir test yaparsan göreceksin ki metale hiç etkisi olmamaktadır.
Elbette ki bir trafo manyetik olarak AZ DA OLSA etrafa bir manyetik alan yaymaktadır. Ama teknikte bu manyetik alan bir devreyi etkileyebilecek yükseklikte ise o üretim ÇÖP'tür.
Merak etme ben toroid trafo saranları da gördüm. Onlarda demir kayıplarının kurbanı :D
O sendeki oricinal trafonun etrafında bir test yap bakalım manyetik kaçağa rastlayabilecekmisin. :D


kifvet

Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 21 Mayıs 2015, 22:07:35Akibeti konusunda görüştük zaten. Gönder dedi iade alayım dedi.
FORMÜL'e gelince.
Bizimkiler 10.000Gausluk sac ile 160W trafo sardıklarını sanıyorlar. Biz teknik elamanlar bunlara SOBA SACI deriz :D Yani ADİ SAC.
Elin gavuru ise 20.000 GAUS'luk saclardan trafo sarıyor.
Bizim vatandaşın sarım hesaplarını 20.000 gausluk saç ile yaparsan işte o zaman manyetik alan yaymazlar.
Senin dediğin üzere.
Bir trafo gerçekte hiçbir manyetik alan yaymamalıdır. Eğer manyetik alan yayılıyorsa bazı manyetik alanlar dışarı kaçıyor demektir ki bunlar KAYIP demektir.
GAVUR MALI trafolara gelirsek.
Benim trafoyu çalışırken etrafına metal yaklaştırdığımda zırıl zırıl ötüyor. Yani metali çekiyor. GAVUR malı bir trafoya böyle bir test yaparsan göreceksin ki metale hiç etkisi olmamaktadır.
Elbette ki bir trafo manyetik olarak AZ DA OLSA etrafa bir manyetik alan yaymaktadır. Ama teknikte bu manyetik alan bir devreyi etkileyebilecek yükseklikte ise o üretim ÇÖP'tür.
Merak etme ben toroid trafo saranları da gördüm. Onlarda demir kayıplarının kurbanı :D
O sendeki oricinal trafonun etrafında bir test yap bakalım manyetik kaçağa rastlayabilecekmisin. :D

biraz önce orjinal olan trafonun üzerine metal koydum hiç bir zırıltı sesi duymadım:)
kendi sardığım trafoya koydum aynı metal parçayı ondan zırıl zırıl ses gelmeye başladı:)
ama bence bu olagan birşey etrafına tel sarılan bir metal elektromıknatıs görevi görür:)
alternatif voltaj uyguladığımız içinde mıknatısın kutupları devamlı değişiyor.
Burada metalde oluşan ses bu manyetik alan değişiminin(itme ve çekme kuvvetinden dolayı) etkisi ile zırıltı sesi yapıyor:)

Anladığım kadarı ile ve hesaplarıma göre şöyle bir durum söz konusu;
1.Bizim yapacağımız trafonun 10.000 gauss olması manyetik geçirgenliğinin az olduğunun göstergesidir ki manyetik akı daha çok yayılım göstecektir burada.
2.bu aynı zamanda trafonun DEMİR KAYIPLARININ daha fazla olması sebebidir.Çünkü manyetik alana daha fazla bir direnç gösterecektir.Ama 20.000 gaussluk bir saç daha az manyetik direnç göstereceği için kayıpları daha az olacaktır:)
3.Güç konusuna gelince biraz önce kendi yapmış olduğum trafoya 3 adet 12V-50W spot lambası bağladım.ve iki çıkışı birleştirdim(20V+20V idi 40v oldu).Trafo boşta iken 39.5VAC okudum.3 tane spot lambasını seri bağlayarak(50W+50W+50W=150W) çıkışa ekledim ve çıkış voltajı 35.6VAC değerine düştü.Yaklaşık %10 kayıp verdi.burada trafo 160W değerini rahat verir diye düşünüyorum ;D
Sonuç olarak çıkış gücü ölçümü için buna ek yapılacak birşey var mıdır:)(Sayım @Mr_YAMYAM hocam bizim trafocular soba sacı ile 160W trafo sardığını sanır deyince ölçme gereği duydum hesapta atladığım bişey mi var acaba diye?? hocam eksiklerim varsa lütfen döve döve öğretiniz ;D ;D ;D)
4.Benim sardığım trafoya aynı silisli saçtan kaplama yapsak ve bakır plaka ile sarsak bizim original trafoya ne kadar yaklaşırız hocam:)
5.Bobin çekirdeği ister nüve olsun ister tahta olsun farketmez bobin idealde(kayıpların vs. olmadığı durumlarda) sonsuzda da bir manyetik akı oluşturur.Ama büyüklüğü, şiddeti bobin merkezinden uzaklaştıkça azalır.Biz eğer trafoya silisli saç ile bir çerçeve yaparsak oluşan manyetik akı silisli saç üzerinden sapacak ve çevreye yayılımı azalacaktır.Bir nevi bu saç filtre görevi görecektir.Aynı etki bakır folyo içinde geçerlidir.


ozgurece

Alıntı yapılan: toyer - 21 Mayıs 2015, 22:56:43amplinin test videosu olacak mı ?
Evet Test videosu olacak, söyleki Hocam Anfi Tamamlandıktan sonra NEUTRIK AUDIO ANALYSER ile tüm kalibrasyon ölçümlerini gerçekleştirecek daha sonra yaklaşık 3,5 ay TEST yapacak, Sanıyorum Eylül Ayı içerisinde ben Anfiyi Teslim Alırım İnşlh. ARKADAŞLAR bu anfi Tasarımını ve Montajını yapan Hocamız , profesyonel bilgi ve yılların Tecrübesi ve Emeği ile Oldukça yüksek standartlarda projesinin örneği , Marka olarak Üstünlüğünün kalitesini kanıtlamış Class Anfilere Kafa tutacak seviyede olacağı şüphe götürmez bir gerçek. Forumda İzmir'de oturan Arkadaşlar varsa Misafirim olsunlar, birlikte çay içer ve Muhteşem Anfiyi dinler ,PPM görsel showunu keyifle izleriz. Ayrıca ben yüksek çözünürlüklü video kayıt yaparım ama Youtube yüklemesinde sanıyorum biraz kırparlar, yinede merak eden arkadaşlarımız için ben uzun bir kayıt yaparım.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: kifvet - 21 Mayıs 2015, 23:20:34biraz önce orjinal olan trafonun üzerine metal koydum hiç bir zırıltı sesi duymadım:)
kendi sardığım trafoya koydum aynı metal parçayı ondan zırıl zırıl ses gelmeye başladı:)
ama bence bu olagan birşey etrafına tel sarılan bir metal elektromıknatıs görevi görür:)
alternatif voltaj uyguladığımız içinde mıknatısın kutupları devamlı değişiyor.
Burada metalde oluşan ses bu manyetik alan değişiminin(itme ve çekme kuvvetinden dolayı) etkisi ile zırıltı sesi yapıyor:)

Anladığım kadarı ile ve hesaplarıma göre şöyle bir durum söz konusu;
1.Bizim yapacağımız trafonun 10.000 gauss olması manyetik geçirgenliğinin az olduğunun göstergesidir ki manyetik akı daha çok yayılım göstecektir burada.
2.bu aynı zamanda trafonun DEMİR KAYIPLARININ daha fazla olması sebebidir.Çünkü manyetik alana daha fazla bir direnç gösterecektir.Ama 20.000 gaussluk bir saç daha az manyetik direnç göstereceği için kayıpları daha az olacaktır:)
3.Güç konusuna gelince biraz önce kendi yapmış olduğum trafoya 3 adet 12V-50W spot lambası bağladım.ve iki çıkışı birleştirdim(20V+20V idi 40v oldu).Trafo boşta iken 39.5VAC okudum.3 tane spot lambasını seri bağlayarak(50W+50W+50W=150W) çıkışa ekledim ve çıkış voltajı 35.6VAC değerine düştü.Yaklaşık %10 kayıp verdi.burada trafo 160W değerini rahat verir diye düşünüyorum ;D
Sonuç olarak çıkış gücü ölçümü için buna ek yapılacak birşey var mıdır:)(Sayım @Mr_YAMYAM hocam bizim trafocular soba sacı ile 160W trafo sardığını sanır deyince ölçme gereği duydum hesapta atladığım bişey mi var acaba diye??
hocam eksiklerim varsa lütfen döve döve öğretiniz ;D ;D ;D)
4.Benim sardığım trafoya aynı silisli saçtan kaplama yapsak ve bakır plaka ile sarsak bizim original trafoya ne kadar yaklaşırız hocam:)
5.Bobin çekirdeği ister nüve olsun ister tahta olsun farketmez bobin idealde(kayıpların vs. olmadığı durumlarda) sonsuzda da bir manyetik akı oluşturur.Ama büyüklüğü, şiddeti bobin merkezinden uzaklaştıkça azalır.Biz eğer trafoya silisli saç ile bir çerçeve yaparsak oluşan manyetik akı silisli saç üzerinden sapacak ve çevreye yayılımı azalacaktır.Bir nevi bu saç filtre görevi görecektir.Aynı etki bakır folyo içinde geçerlidir.
Böyle arkadaşlara ciğerim feda. Hem döverim hem de severim.
Bak gurban sana bilimsel testler sunayım da yapabildiğin kadar yap.
Trafo GÜÇ katsayısı doğrultusunda primerden çekilecek akım bellidir.
ATMASYON OLARAK ÖRNEK:
10V 10A =100Watt eder.
Tam yük için 10V ta 10 A çekebilecek bir yük bağlanır. Yük çalışırken sekonderin gerilimi ölçülür.
Voltaj düşmüyorsa o trafo tam 100W tır.
Yük miktarı azaltılarak voltajın düşmediği akım değeri bulunur. diyelim ki 7A de hiç gerilim düşümü olmadı. O trafonun gerçek gücü 70W imiş.
NOT: Sekonder gücü ölçümü yapmış bulunduk. Eğer primerden geçen akım, sekonderdeki gerilim düşümü olmayan değerde çalışırken ölçülürse o trafonun da primer gücü tam olarak bulunmuş olur.
Aradaki fark KAYIPLARDANDIR.
MANYETİK ALAN ve DEMİR KAYBININ ÖLÇÜMÜ.
Eğer mümkünse U şeklindeki bir sacı olan trafoya sadece ölçülmek istenilen sekonder sarımı BOYUTU kadar tel sarılır. Yani ölçmek istediğimiz trafonun sekonderindeki herhangi bir sargı mesela örneğin 10V luk sargı. Bu sargının tel uzunluğu ne ise aynı uzunluktaki tel (Çap önemli değildir) U sacın karkasına sarılır.
U sacın I bölümleri olmaksızın boş demir uçları trafonun üzerine (Özellikle E ile I nın birleştiği aralığa) tutturulur. Bobin üzerindeki gerilim bir AC voltmetre ile ölçülür. Bulunan gerilim ile ana trafomuzun sekonder gerilimi (10V) kıyaslanır.
İki gerilimin orantısı bize DEMİR KAYIPLARINI verecektir.
Eğer bu tesste 10V ölçüyorsak trafo %50 kayıplıdır. :D

seron

üç adet 50Watt seri bağlandığında 150Watt etmez ki? :o >:(
paralel bağlanırsa 150Watt olur...

kifvet

Alıntı yapılan: seron - 22 Mayıs 2015, 14:07:38üç adet 50Watt seri bağlandığında 150Watt etmez ki? :o >:(
paralel bağlanırsa 150Watt olur...
@seron
abi @Mr_YAMYAM hocam senden önce döverdi beni senin dediğin gibi birşey olsa:-)3 tane 12V-50W lamba seri bağlaninca eşdeğeri 36V-150W olur.paralel bağlanırsa eşdeğeri 12V-150W olur:-)

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: seron - 22 Mayıs 2015, 14:07:38üç adet 50Watt seri bağlandığında 150Watt etmez ki? :o >:(
paralel bağlanırsa 150Watt olur...
Eminemisin. >:(
12V 5A halojen Lamp 12X5= 60W
3 tene aynı lamp'tan seri bağladık.
Tam yük için ne yapmamız lazım. Besleme voltajını da 3 kat artırmamız lazım. 12X3=36V
her bir lambadan geçecek akım aynı olacağına göre
36X5A=180W
Aynı hesabı bir de parelel devre için yapak.
12V besleme gerilimi. Parelel bağlantıda toplam akım yükselecektir.
12VX15A=180W
 >:(
İşte ben adamı böyle döverim.

seron

yok bu sefer dövemedin.

ben voltajı sabit olarak düşünmüştüm zira her iki şekilde aynı trafonun aynı ucuna bağlanıyorsa, sizin de bildiğiniz gibi, direnç artacağından, akım azalacak ve Watt değeri düşecektir. lakin bu lambaları ferformansını düşürmeden çalıştırmak için voltajı yüksetirseniz, tabiki W artar. (VxI=W) yani yanlış anlaşılma oldu diye  böööle de üzerime gelmyin canıııım ;D

...

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: seron - 22 Mayıs 2015, 15:32:39yok bu sefer dövemedin.

ben voltajı sabit olarak düşünmüştüm zira her iki şekilde aynı trafonun aynı ucuna bağlanıyorsa, sizin de bildiğiniz gibi, direnç artacağından, akım azalacak ve Watt değeri düşecektir. lakin bu lambaları ferformansını düşürmeden çalıştırmak için voltajı yüksetirseniz, tabiki W artar. (VxI=W) yani yanlış anlaşılma oldu diye  böööle de üzerime gelmyin canıııım ;D

...
Bu anlatım acemi bir kişinin anlatım şekli.
Ne demek Watt değeri düşecek. Böyle bir anlatım olmaz.
DOĞRU ANLATIM ŞUDUR.
Bir güç kaynağına (Trafo ya da adaptör) bağlanan yük, kendi direnci doğrultusunda güç kaynağından güç çekecektir.
Eğer 12V çıkış gerilimine sahip bir güç kaynağımıza 3 adet 60W lık halojen lambayı serii bağlayıp çalıştırırsak o güç kaynağından ÇEKECEĞİMİZ GÜÇ DÜŞECEKTİR.
NEDEN?
Lambaları serii bağlamakla güç kaynağının YÜK DİRENCİNİ artırmış oluruz.
Çıkışa bir REOSTA bağlayıp direnci değiştirirsen neler olacaktır.
REOSTA'nın gücü mü düşecektir.


seron

haklısın abi. de...
benim anlatımım bozuk idare et(me).
yoksa reostanın güç değeri düşmez. devrenin genel gücü düşmüş gibi olur. yaw olmaz tamam. devreden geçen akım düşer işte.
özetle bir sabit gerilim kaynağına üç adet paralel bağlayınca 10+10+10=30wattlık almaç bağlı gibi olur;
seri bağlanırsa 10/3=3,333333... Watt lık almaç bağlı gibi olur.

ya da olmadıysa anlayın işte yaw... ülem konu benim yüzümden ne hallere geldi. ben gaçıyom yamyam abi havya ile geliyor. (gerçekten gaçıyom arkadaş geldi çarşıyı biraz gezip gelcem)

Mr_YAMYAM

Temel olarak yazayım da okuyanlar da anlasın.
Güç kaynağının gücü.
Yükün gücü.
ÇEKİLEN GÜÇ.
Bu kavramları birbirleri ile bağdaştırırsak yanılgı payımız çok olacaktır. Bizim ET'siz @seron  gibi :D
ÖRNEK bir anlatımla ecik anlaşılır olmasını sağlayayım.
Elimizde bir akü var. 12V 100A/h değeri üzerinde yazmaktadır.
Öyleyse bu akünün gücü 12X100=1200W diyebilirmiyiz?


seron

saatte en fazla 100Amper çekebilirsin aşarsan aküye zarar verirsin diyebiliriz.

soruya gelirsek, aküyü bozmayı göze alırsak 100Amperin üzerinde de çekersin.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: seron - 22 Mayıs 2015, 19:57:22saatte en fazla 100Amper çekebilirsin aşarsan aküye zarar verirsin diyebiliriz.

soruya gelirsek, aküyü bozmayı göze alırsak 100Amperin üzerinde de çekersin.
Öyle bişii yok. :D


Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın