Elektrikli Sobanın Teli Sürekli Atıyor?

Başlatan seron, 05 Kasım 2014, 13:37:16

seron


Arkadaşlar elimde 3 rezistanslı bir soba var. Ama maalesef başım dertte. "ocak teli" olarak satılan tellerden satın alarak güzelce bağlıyorum, bir saat kadar çalıştıktan sonra ya dipten, ya da rezistansın ortalarından kopuyor(atıyor). Söke taka yoruldum gidip yenisini alacağım ama bir de size danışayım dedim.

800W tel taktım olmadı.
1000W yine aynı.
Ve en son dün akşam 1200W lık telle yaptığım denemede yine aynı şey oldu.

Veriler:

-priz gerilimi 220,3 Volt olup normal görünüyor.

-bağlantı hatası yok, eminim.

-Soba üç adet cam rezistanslıdır.

- Üç rezistansın üçü de 1 saate kadar atıyor. (sırayla yaptığım denemede)

-"Ocak için satılan" tel ile "soba için satılanın" alaşımı farklı olabilir mi? Ondan mı atıyordur?

-Termostat düğmesinin MAX konumuna gelince durmasını sağlayan tırnak içeriden kırılmış. İstediğin yöne istediğin kadar döndürüyrsun. Acaba sıcaklık normalin üstüne çıkınca mı tel eriyor? henüz soğuk ama?...

-Ben tel takmayı  mı bilmiyorum? Zira hafif de olsa tüpün bazı yerlerinde teller daha sıkışık duruyor ve aşırı derecede kızararak diğer bölgelere göre fazla parlıyor.

Yardım edebilir misiniz? Bir ...ıkırık sobayı yapamadım moralim çok bozuldu!!!
@serkan_48  nerdesin dostum? sen de el atıver!..


seron


Mr_YAMYAM

Elektrik sobalarında ısıtıcı tel takılmadan önce, tel dışarda elektrik verimek suretiyle boyu ayarlanmalıdır.
Anlaşılan sen bunu yapmadan teli takıyorsun :)

seron

eveeeet? takmadan evvel elektrik vermiyorum. cam boruların ölçüsüne getirmek için soğukken elimle gerip uzatıyorım.

demek ondanmıymış?

Mr_YAMYAM

Alıntı Yap-Ben tel takmayı  mı bilmiyorum? Zira hafif de olsa tüpün bazı yerlerinde teller daha sıkışık duruyor ve aşırı derecede kızararak diğer bölgelere göre fazla parlıyor.
Zaten olayı yukarda kendin açıklamışsın :D
Sıkışık olan bölümler aşırı ısınarak, o bölgeden telin yanmasına sebebiyet verirler.
Düzgün açılan teller her bölgede eşit ısınmalıdır.
Alıntı yapılan: seron - 05 Kasım 2014, 14:01:40eveeeet? takmadan evvel elektrik vermiyorum. cam boruların ölçüsüne getirmek için soğukken elimle gerip uzatıyorım.

demek ondanmıymış?
Bu oldukça yanlış bir uygulamadır. Rezistans tel boruya monte edilmeden önce borunun uzunluğu tespit edilir. Rezistansın iki ucuna uzun kablolar takılır. Kabloların rezistans uçları iki adet pense vbg. aletlerle tutularak tele 220V verilir. Rezistans gevşeyecektir. Penselerle çok hafif uzatılarak rezistans boyu boru uzunluğuna kadar çekilir. Kısa bir süre daha beklenilerek elektrik kesilir.
Rezistans soğuyunca yerine mone edilir.

seron

@Mr_YAMYAM abi,
dediklerini aynen uygula(maya çalış)dım.

hırdavatçıya gidip 3 adet 1200W krom-nikel ocak teli, kablo, fiş aldım.

eve gelerek düzenek hazırladım ve cam boruyu yere koyarak tele 220 uygulayıp hafifçe uzattım(zorlamadım kendisi gevşeyip su gibi oluyor zaten), boruyla aynı uzunluğa geldi ve söndürdüm.

sobaya güzelce monte ettim.

yaktım.

sonuç: ortadaki lamba 30dk sonra ark ışığı vererek, cızırdayarak gitti!...
en üsttekini yakınca dipteki bağlantı yerinden ışıltı veriyor ama şimdilik yanıyor.
en alttaki evden çıkarken sorunsuz yanıyordu, bizimkiler sen git, birşey olursa gelince söyleriz dediler...

montajı yaparken aklıma geldi:
1- teller çoğunlukla bağlandıkları yerden, çok nadiren de ortalardan biryerden eriyip kopuyor...
2- teller ilk kez koptuğunda dikkat etmiştim, fabrika, teli özel bir yöntemle dipteki madeni şeride kaynaştırmış idi.
3- teli elle bu uçlara bağlıyorum ve penseyle sıkarak sağlam tutturmaya çalışıyorum.

eee? daha ne yapayım? hadi ustalar çözelim de kapatayım konuyu.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: seron - 05 Kasım 2014, 20:29:17@Mr_YAMYAM abi,
dediklerini aynen uygula(maya çalış)dım.

hırdavatçıya gidip 3 adet 1200W krom-nikel ocak teli, kablo, fiş aldım.

eve gelerek düzenek hazırladım ve cam boruyu yere koyarak tele 220 uygulayıp hafifçe uzattım(zorlamadım kendisi gevşeyip su gibi oluyor zaten), boruyla aynı uzunluğa geldi ve söndürdüm.

sobaya güzelce monte ettim.

yaktım.

sonuç: ortadaki lamba 30dk sonra ark ışığı vererek, cızırdayarak gitti!...
en üsttekini yakınca dipteki bağlantı yerinden ışıltı veriyor ama şimdilik yanıyor.
en alttaki evden çıkarken sorunsuz yanıyordu, bizimkiler sen git, birşey olursa gelince söyleriz dediler...

montajı yaparken aklıma geldi:
1- teller çoğunlukla bağlandıkları yerden, çok nadiren de ortalardan biryerden eriyip kopuyor...
2- teller ilk kez koptuğunda dikkat etmiştim, fabrika, teli özel bir yöntemle dipteki madeni şeride kaynaştırmış idi.
3- teli elle bu uçlara bağlıyorum ve penseyle sıkarak sağlam tutturmaya çalışıyorum.

eee? daha ne yapayım? hadi ustalar çözelim de kapatayım konuyu.
Bağlantı hatalarına birşey diyemem. Çünkü sen mürekkep yalamış... Pardon transistör ve direnç ısırmış (bilgili) bir kişisin.
Ortadaki rezistansın gitmesi durumu şu olasılığı gündeme getiriyor.
Ortadaki rezistans üstteki ve alttaki rezistans tarafından ısıtılmıştır. Aslında rezistansların üzerinden gereken HAVA soğutması ile ayakta dururlar. Bu hava sirkülasyonu rezistansın adabına uygun değilse rezistans yanabilir.
Termostat gibi birşeyden bahsetmiştin. Bu aparat devre dışı ise rezistanslar tüm gücü ile çalışıyor demektir. Bir de tam uyumlu rezistans kullanmamışsan bu durum ortaya çıkıyor. (Bence)

seron

hava olayı hariç, diğer dediklerinde yüksek olasılıkla haklı olabilirsin; gerçi orta rezistans patladığında termostat iyi-kötü çalışıyordu ve minimuma yakın bir noktada olup 5-7 dk da bir kesip açıyordu. ancak 3. ya da 4. kez çalıştırdığında çalışma başladığından itibaren 5dk sonra mı ne, gitti.

üç rezistansı yanı anda yakmıyorum. orada sorun yok. nedendir anlamadım gitti. neyse... ben önce konuyu çözüldü yapayım, sonra da sobayı odunluğa atayım da konu tatlıya bağlansın... ;D

serkan_48

Soba rezistanslarında birde şöyle bir durumla karşılaştım. Rezistansı kuvars camın içine yerleştirildiğinde sarmal düzeni bozuluyor yada ısındığında kümeleşme yığılmalar oluyor. Bu durumda rezistans enerjilendiğinde bu kümelenen kısımın ısısı normalden daha yukarı çıkıyor. Bir süre sonra rezistans telinin deformasyonu ve eriyerek kopmasına kadar gider.

Kuvarsın içine yerleşen telin homojen aralıklarla dağılmalı. Ayrıca rezistans telinin enerji kablosu ile olan birleşimi önemli. Sıkı bağlantı olmalı. rezistansa kadar gelen kablo kalın kesitli olmalı. Burada bağlantı önerisi olarak uygulanan yönteme ek olarak bir klemensin içi sökülüp bu eke haricen sıkılması faydalı olabilir.

kolay gelsin.

Adnancoskun

Telin boyu kisa sarılmış olabilir mi? Ornegin; Yani hesaba gore. 12 metre olmasi gerrken tel boyu 10 m sarilmis olabilir mi?
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

seron

serkan teşekkür ederim. dediğin homojen dağılmama sorunu yamyam abinin tavsiyesine uyunca tamamen bitti. ama soba telinin patlaması bitmedi. dün üçü de yine patladı. yenisini alacağım.

adnan abi bilmiytorum inan ki. teli bir hırdavatçıdan naylon poşet içerisinden çıkararak alıyorum. üzerinde krom-nikel tel" yazıyor ve Türk Malı. ama soba tellerinde acaba demir-nikel mi kullanılıyor?

satın aldığım teller "ocak teli" diye bilinir ve aynısından daha önce alıp eski zaman işi taş ocağa sarmıştım, onlarda sorun yok yıllardır (ara sıra kullanıyoruz) çalışıyor. ancak sobaya takınca atıyor. muhtemelen sobanın tel alaşımı ile ocak telinin alaşımı farklı. zira krom nikel, demir nikelden daha yumuşak olabilir... birazdan araştıracağım internette "soba teli ayrı mı oluyor" diye. sonucu bildiririm, hepimize kaynak olur...
[mergedate]1415273124[/mergedate]
SONUÇ:

arkdaşlar elektrikli sobalarda kullanılan tel ocak teli değil . fabrikalar özel tel kullanıyor. boşu boşuna tel alıp değiştirmeye çalışarak kendinizi yormayın:

http://www.bayburt.edu.tr/sites/default/files/ev_cihazlari_dersi_elektrikli_sobalar.pdf


Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın