şarjlı matkap

Başlatan yolgezer, 16 Ekim 2014, 21:19:24

yolgezer

abiler şarjlı iki matkabım var.
bunların pilleri mefta:)
şimdi matkap 30 lira pili 20 lira değmez:) bunu trafo ile beslemeye kalktım. doğrulttum kondansator falan iyi tamam da dönmüyor meretler. çok yavaş ve zorlamıyor hiç. pilleri seri baglı 4 tane normal kalem pil. olarda motor canavar gibi :o
sorn nerdedir acaba?

pwm.c

birtane çıkma ve sağlam bir bilgisayar PSU bul bağla canavar gibi kullan... adaptörü aktif etmek için yeşil kabloyu siyahlardan birine bağlayacaksın.
şarjlı makkabın kaç volt ise yakın değerdeki çıkışa bağlamalısın. kablo renkleri: turuncu 3.3v , kırmızı 5v, sarı  12v, siyahlar ise ortak GND
_/\/\/\_ -[ı- -ı>|- -|ı|ı|ı- -ı< -||- -l[]l-

yolgezer

Alıntı yapılan: pwm.c - 17 Ekim 2014, 01:18:29birtane çıkma ve sağlam bir bilgisayar PSU bul bağla canavar gibi kullan... adaptörü aktif etmek için yeşil kabloyu siyahlardan birine bağlayacaksın.
şarjlı makkabın kaç volt ise yakın değerdeki çıkışa bağlamalısın. kablo renkleri: turuncu 3.3v , kırmızı 5v, sarı  12v, siyahlar ise ortak GND
o ufacık makineye psu olmaz. zaten 20 liraya kendi bataryası var:) yani anlamadığım 2-3 amper trafo bağladım gene zayıf döndürdü. oysaki normal 4 pil bağlayınca canavar gibi.

ndemir

neden olmasın ki ? ben psu nun 5volt çıkışıyla 4.7voltluk şarjlı matkabı kullanıyorum,işimi rahat hallediyor...

yolgezer

Alıntı yapılan: ndemir - 17 Ekim 2014, 02:01:05neden olmasın ki ? ben psu nun 5volt çıkışıyla 4.7voltluk şarjlı matkabı kullanıyorum,işimi rahat hallediyor...
üstad iyi niyet için teşekkür.
yalnız benim elimde psu yok boşta. bir sürü normal trafo var.
7 ampere kadar. hepsini denedim ama nedense düzgün çalışmıyor. ayrıca nedense pilde düzgün çalışıyor.
el kadar bir şey için trafo alacağıma giderim o bataryanın aynısnı alırım. daha ucuz:)
benim demek istediğm normal trafo neden çalıştırmıyor?

Flatron

Alıntı yapılan: yolgezer - 17 Ekim 2014, 02:04:02benim demek istediğm normal trafo neden çalıştırmıyor?

Devrenin fotoğrafını eklersen yardımcı olayım.(Kompananentlerin değerlerinide yazarsan iyi olur)

yolgezer

Alıntı yapılan: Flatron - 17 Ekim 2014, 02:25:23Devrenin fotoğrafını eklersen yardımcı olayım.(Kompananentlerin değerlerinide yazarsan iyi olur)
devre yok:)
makinede piller direkt bir anahtarla motora bağlı. onun haricinde paralel olarak pillere bir şarj devresi gidiyor. bildiğimiz zener diyotlu uyduruktan bir devre. olmasa da ollur.
ben de normal köprü diyot ve kutuplu bir kondans ile bir doğrultmaç kullandım. şimdi anlamadığım aynı trafo tda2003 e ses veriyor. bozulma da olmuyor. yani en az 3 amper veren bir alet.
bu trafo bu motoru çeviremiyor da neden zaten 1200 mah kapasiteli 4 pili seri bağladığımızda çeviriyor? orjinal pil toplamda 4.8 volt veriyor. ben 3.7 volttan başlayarak 6-9-12 ve 17 volt verdim hatta yanarsa yandsın diyerek netbookun adaptörünü bağladım ki 20 volt 2 amper. o bile çevirmedi ya:)
direkt pilin çevirdiği bir makine neden doğrultulmuş devrede dönmüyor?

Flatron

#7
En son durumda pillerle motor dönüyormu?
Evetse Kutuplu kondansatör ün değeri ne ve kaç volt?

[mergedate]1413503706[/mergedate]
Arkadaşa birşeyleri deneterek izah edelim dedik ama , Neyse
Her şarjlı matkabın motoru  torkludur.Sonuçta vida sıkıyor ve bu çekilecek akımın yüksek olması demek.
Bu motorlar ilk anda yüksek akım çeker (12 voltluk süpürge motorlarında ilk anda 8 amper okumuştum (yani 96 watt)  1 sn sonra 3-4 ampere iniyordu.)
https://elektronikprojeler.com/index.php?topic=2027.0
Burada anlatılanları kontrol et özellikle gevv in yazdıklarını.

Ayrıca voltajıi uygun uçlardan ver  (mesela pilleri çıkarıp pil terminallerinden ver daha sonra komitatör falan eklersin ikisinide kullanmak için) ve güç kaynağına (adaptöre) diyottan sonra en az 1000 Mikrofarad 16 voltluk bir elektrolitik kondansatör bağla.

elektrofizikci

Alıntı yapılan: yolgezer - 16 Ekim 2014, 21:19:24abiler şarjlı iki matkabım var.
bunların pilleri mefta:)
Bir öneri de ben bulunacağım. Olur mu bilmem. Vaktim olsa be nyapacaktım bunu ama vakit olmadığından denemeyi yapamadım. Hatta bunları yaparken video ve resim çekip bana yollarsan sevinirim :)  İki bataryayı da sök. bir tanesinin ortalarından seçtiğin 4 taneyi, diğerinin uçlarındaki ikişer tane ile yer değiştir, lehimle... sonra şarj etmeyi tekrar dene... tabi cihazları perte çıkarmadıysan henüz...  " Şarjlı sistemlerde bitik bataryalarda baştakinin bozulması tüm sistemi bozuk gösterir " diye bir teorim varda . Onu denemiş olacağız... Sağlıcakla...
"elektrofizikci" adıyla facebook sayfamdan, web sitemden, youtube kanalımdan, twitterden, hotmail adresimden ve Linkedin den takip edebilirsiniz. Elektrik Elektronik ve Makine üzerine fuarlar, söküm videoları, kendin yap ürünleri, teknik denemeler, robot yarışları bu sitede  [url=http://www.elektrof

yolgezer

Alıntı yapılan: Flatron - 17 Ekim 2014, 03:49:08En son durumda pillerle motor dönüyormu?
Evetse Kutuplu kondansatör ün değeri ne ve kaç volt?

[mergedate]1413503706[/mergedate]
Arkadaşa birşeyleri deneterek izah edelim dedik ama , Neyse
Her şarjlı matkabın motoru  torkludur.Sonuçta vida sıkıyor ve bu çekilecek akımın yüksek olması demek.
Bu motorlar ilk anda yüksek akım çeker (12 voltluk süpürge motorlarında ilk anda 8 amper okumuştum (yani 96 watt)  1 sn sonra 3-4 ampere iniyordu.)
https://elektronikprojeler.com/index.php?topic=2027.0
Burada anlatılanları kontrol et özellikle gevv in yazdıklarını.

Ayrıca voltajıi uygun uçlardan ver  (mesela pilleri çıkarıp pil terminallerinden ver daha sonra komitatör falan eklersin ikisinide kullanmak için) ve güç kaynağına (adaptöre) diyottan sonra en az 1000 Mikrofarad 16 voltluk bir elektrolitik kondansatör bağla.

iyi nite için teşekkür.i ama zaten denedim.:) zaten çözemediğimden
http://online.bauhaus.com.tr/Content/Uploads/ProductImages/12296/psr-select-sarjli-vidalama--1.jpg benim makine buna benzer.
 bundan iki tane var.
ben klöprü diyotlu normal diyotlu 4700-100uf kondanslı bir sürü devre denedim. hatta sonunda sıkılıpğ 2 trafoyu paralel bağladımj. olmadı yanarsa yansın ulan dedim seri bağlayıp 15 volt verdikm. ens sounda dellenip 20 volt verdim 4 voltluk makineye dönmüyor nalet şey. @elektrofizikçi abi onunla uğraşamam:) oloabnilir aslında. ama anca bir iki güne yaparım ama denemeye değer.
abiler elimde bu ara çok çok iş var. ve bu aslında en kolay ama en can sıkan durum. daha bir sürü yapmam geerken alet edewvat var. bir el atın da neden böyle oluyor çözelim?

seron

trafo çıkışına bağlanan doğrultucu devre direnç gösterdiği için
kaç volt verirsen ver,
ani yüklenmelerde güç kaybına neden oluyor. diyotların amper değerleri yüksek olur ve çıkışına uygun değerde kapasitör bağlanırsa sorun giderilebilir.

pillerin anlık akım değerleri trafolara nazaran daha yüksek olduğundan şarjlı matkaplara uygundur. örnek olarak bir pili ince bir telle kısadevre edersen tel kızarır ve eriyip kopar. ama adaptörlerde ısıtamazsın bile. bunun nedeni hem (kullandığın)trafoların anlık akım değerinin düşük olması, hem de doğrultma devresinin verim kaybına neden olmasıdır.

yüksek amperli doğrultucu kullan. örneğin 1N5408.

yolgezer

Alıntı yapılan: seron - 17 Ekim 2014, 15:36:57trafo çıkışına bağlanan doğrultucu devre direnç gösterdiği için
kaç volt verirsen ver,
ani yüklenmelerde güç kaybına neden oluyor. diyotların amper değerleri yüksek olur ve çıkışına uygun değerde kapasitör bağlanırsa sorun giderilebilir.

pillerin anlık akım değerleri trafolara nazaran daha yüksek olduğundan şarjlı matkaplara uygundur. örnek olarak bir pili ince bir telle kısadevre edersen tel kızarır ve eriyip kopar. ama adaptörlerde ısıtamazsın bile. bunun nedeni hem (kullandığın)trafoların anlık akım değerinin düşük olması, hem de doğrultma devresinin verim kaybına neden olmasıdır.

yüksek amperli doğrultucu kullan. örneğin 1N5408.
10 amper hazır köprü diyot kullandım yeter mi:)
anlamadığım 4.8 volt 0.3 amperlik bir mtor nasıl oluyor da kıytırık bir pille dönüyor da koca trafo ile dönmüyor? nerde hata yapıyorum anlamadım.
diğer arkadaşlardan da teşekkür ederim. yalnız el kadar bir parça için yarım kiloluk psu olmaz arkadaşlar.

Flatron

Mevlana nın bir sözü var diyorki
"Ne kadar bilirsen bil söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır."

Sevgili kardeşim:
Neden bir fotoğraf olsun eklemiyorsun ?
Neden devredeki kondansatörü yazmıyorsun
O kondansatörün sağlam olduğundan emin misin?
Neden başka  eccik büyük bir kondansatör lehimlemiyorsun?
Kondansatörlerin ESR değeri diye bir şey duydunmu?
Motorun bilmem kaç miliamper çekmesi herzaman o akımı çeker anlamında değildir.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12922__turnigy_d2836_11_750kv_brushless_outrunner_motor.html
bu motora bak bak bakalım kaç watt yazıyor.Amperine bak bakmışken

Ne bir değer veriyorsun ne bir fotoğraf paylaşıyorsun ne kondansatörü değiştiriyorsun.
Anlamadım gitti gidiyorsun.
Biraz anlayışlı ol genç kardeşim
Elektronikçi olacaksan ölçmeyi asla ihmal etmeyeceksin


yolgezer

Alıntı yapılan: Flatron - 17 Ekim 2014, 21:16:37Mevlana nın bir sözü var diyorki
"Ne kadar bilirsen bil söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır."

Sevgili kardeşim:
Neden bir fotoğraf olsun eklemiyorsun ?
Neden devredeki kondansatörü yazmıyorsun
O kondansatörün sağlam olduğundan emin misin?
Neden başka  eccik büyük bir kondansatör lehimlemiyorsun?
Kondansatörlerin ESR değeri diye bir şey duydunmu?
Motorun bilmem kaç miliamper çekmesi herzaman o akımı çeker anlamında değildir.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12922__turnigy_d2836_11_750kv_brushless_outrunner_motor.html
bu motora bak bak bakalım kaç watt yazıyor.Amperine bak bakmışken

Ne bir değer veriyorsun ne bir fotoğraf paylaşıyorsun ne kondansatörü değiştiriyorsun.
Anlamadım gitti gidiyorsun.
Biraz anlayışlı ol genç kardeşim
Elektronikçi olacaksan ölçmeyi asla ihmal etmeyeceksin


arkadaşım okumadı isen ben napayım? yaw sabah da ters bir yazını gördüm bir şey demedim.
devre falan yok! zaten tırt bir batarya ölçüm devresi var bir diyor 3 kondansatorlu. onun haricinde dümdüz bağlı bir makine.
ben ne yazdım? orada yazıyor 1000-4700 uf arası kondansator olsun olmasın denedim.
1-10 amper arası hazır-ya da tekli halde 4 diyottan oluşmuş köprü diyot denendir. 3-20 volt arası her tür enerjiverildi.
nedense pille düzgün çalşıyor. ama piller arızalı olduğundan anında bitiriyor enerjiyi. piller gidik.
ben bunun yerine normal bir trafoyu neden kullanamıyorum onu sordum. 17 volt 7 amper trafo denedim en güçlü amper onda. bunu haricinde 20 volt 2 amper denendi. aynı trafolar bu motordan çok daha güçlü olan başka matkabı çalıştırıyor. ki 20 voltluk adaptorü kendi matkabımda kullanıyorum. kutupsuz kondansator de denedim. 100 nanofarad ama o da kar etmedi. bunları tektek yazdım. resim veremem. çünkü sadece sayf açmaya yeten bir netim var.
geçen 5 tane fotoyu 1 saatte yükleyemedim.
kullandığım kondansatorlerin hepsi sağlam. denenmiş sıfır mallar. burada bahsedilen koca bir şey değil 4 voltluk.

http://images.hepsiburada.net/assets/Hirdavat/1500/Hirdavat_2721597.jpg
burada da resmi var işte.
siz benimn yazdıklarımı okumuyorsunuz sanırım. yaw biriniz psu tak diyor.
arkadaşım ben psu ya verecem ikinci el 20 lira. bu makinenin sıfırı 25 lira:)
biriniz diyor ki sen devre resmini göndermemişsin. arkadaşım bu makinede devre falan yok! bunu anla. bir batarya kontrol devresi var.o da kontak çalışınca susuyor. sana da diyorum ki ben bunu çıkardım yazılanları yaptım. okumayı bilmiyorsun da ondan mı resim istiyorsun ne?
anlaşıldı benim derdimi anca @Mr_YAMYAM abi çözecek.
abi bu makine benim elimde iki tane. ikisinind e bataryası bitik. bataryaları kendilernden pahalı. buna normal bir trafoyu bağladığımda verim vermiyor. dönmüyor meret. kendi pilleri de güçlü değildi. ben baya güçlü trafolar koydum. ayı trafoya başka veÇOK DAHA BÜYÜK BİR MATKABI
bağladığımda o matkap deli gibi dönüyor. inan kendi adaptöründe plaketi delemeyen matkap şak diye harddiskin kasasını deldi. o adaptorü bile bağladığımda makine dönsem mi dönmesem mi diye kararsızlık yaşıyor. bunu dönmeye nasıl karar verdirtiriz:)

Flatron

#14
Sen daha  DC yi  AC yi bilmiyorsa ben naapiim

Mr_YAMYAM

SORUN'un ÇÖZÜMÜ.
En az 40W 5-6V bir transformatör ve uygun köprü diyot kullanılmalıdır.
Yüksek voltaj çıkışlı trafolar bu yükte direk kısa devre olacaktır.
Köprü diyottan sonraki ana kondansatör çok önemli olmasa da bir adet 4700uF 50V 1 adet te 2.2uF polyester 63V ve yukarısı kullanılabilir.

yolgezer

#16
Alıntı yapılan: Flatron - 17 Ekim 2014, 22:17:59Sen daha  DC yi  AC yi bilmiyorsa ben naapiim

arkadaşım allah için benle laf yarıştırmaya kalkma. ben burada bir soru sordum. adam gibi cevaplar gelsin gelmesin teşekkür ederim sonuçta. ama derdim sorunun çözülmesi. bana ders vereceğine bu devre nasıl çözülür onu söyle.
öyle tepeden ağa ağa konuşma ile olmuyor. dünyayı da yeniden fethetmiyoruz. yapacağımız belli.
saçma sapan yorumları laf sokmaları bırak da ya çözüm sun ya sus.
[mergedate]1413573954[/mergedate]
Alıntı yapılan: Flatron - 17 Ekim 2014, 22:17:59Sen daha  DC yi  AC yi bilmiyorsa ben naapiim

arkadaşım allah için benle laf yarıştırmaya kalkma. ben burada bir soru sordum. adam gibi cevaplar gelsin gelmesin teşekkür ederim sonuçta. ama derdim sorunun çözülmesi. bana ders vereceğine bu devre nasıl çözülür onu söyle.
öyle tepeden ağa ağa konuşma ile olmuyor. dünyayı da yeniden fethetmiyoruz. yapacağımız belli.
saçma sapan yorumları laf sokmaları bırak da ya çözüm sun ya sus.
[mergedate]1413574006[/mergedate]
Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 17 Ekim 2014, 22:24:08SORUN'un ÇÖZÜMÜ.
En az 40W 5-6V bir transformatör ve uygun köprü diyot kullanılmalıdır.
Yüksek voltaj çıkışlı trafolar bu yükte direk kısa devre olacaktır.
Köprü diyottan sonraki ana kondansatör çok önemli olmasa da bir adet 4700uF 50V 1 adet te 2.2uF polyester 63V ve yukarısı kullanılabilir.

abi allah razı olsun senden. çünkü en azından istediğime yakın bir öneri sundun.
şimdi başını az daha ağrıtam:)
ben nerden bulayım 5 volt 50 watt trafo:) senin tanıdığın var ı satan? benim tanıdıklarım 30 wattan yukarı satmıyor da. sen satıyorsan rahatsız ederim kasımda seni. adres ver bana;:)
bir de neden o voltajda olmalı? yok ben 20 volt denedim o da çalıştırmadı... iki tane trafo aldığımda elde kalmasın da:)

ndemir

arkadaşım herkes yardım etmeye çalışıyo.gerginliğe gerek yok.birincisi psu büyük diyorsun ama trafoyla beslemeyi düşünüyosun o da sonuçta belli bi alan kaplayacaktır.ikincisi ben psu kullanıyorum 5 liraya aldım direkt prizin yanında duruyor 0.75 lik kabloyla uzattım engel teşkil etmiyor.üçüncüsü sırf bu dediklerini denedim güçlü AC bir trafoyu 4 diyot bir kondansatörle doğrultup çalıştırdım.sorun yok,bence sen voltajı uyguladıgın noktayı kontrol et.yani matkapta direkt motora mı uyguluyosun yoksa kumanda devresinde ki kırmızı siyah kabloya mı?birde keske bi tanede olsa bi resim koyaydın...benım eski matkabı 7805 le 5 volta düşürüp 2n3055 le akımı yetmesı için ufak bi devre kurmuştum.bu şekilde voltajı ayarlayabilirsin.ama sana tavsiyem trafoya vereceğin parayla al bi psu :) kafan rahat olur...

Mr_YAMYAM

Yoh ben satmıyorum. Yani bu gibi ticaretle uğraşmıyorum.
40W lık transformatörlerden 3V veya 5-6V arası gerilim alabileceğin modeller bulunur.
Özellikle 0-12V arası muhtelif çıkış veren bir trafo al ve 3V veya 4.5V kısmını kullan sorunun hallolur.
Köprü diyotun yüksek akımlı olmasını hatırlatayım. En az 15A lik olanlarından kullanmalısın.

yolgezer

Alıntı yapılan: ndemir - 17 Ekim 2014, 22:36:18arkadaşım herkes yardım etmeye çalışıyo.gerginliğe gerek yok.birincisi psu büyük diyorsun ama trafoyla beslemeyi düşünüyosun o da sonuçta belli bi alan kaplayacaktır.ikincisi ben psu kullanıyorum 5 liraya aldım direkt prizin yanında duruyor 0.75 lik kabloyla uzattım engel teşkil etmiyor.üçüncüsü sırf bu dediklerini denedim güçlü AC bir trafoyu 4 diyot bir kondansatörle doğrultup çalıştırdım.sorun yok,bence sen voltajı uyguladıgın noktayı kontrol et.yani matkapta direkt motora mı uyguluyosun yoksa kumanda devresinde ki kırmızı siyah kabloya mı?birde keske bi tanede olsa bi resim koyaydın...benım eski matkabı 7805 le 5 volta düşürüp 2n3055 le akımı yetmesı için ufak bi devre kurmuştum.bu şekilde voltajı ayarlayabilirsin.ama sana tavsiyem trafoya vereceğin parayla al bi psu :) kafan rahat olur...
psuya vereceğim paraya o makinenin sıfırını alırım:) be hafifi olsun itiyorum ondan dolayı.
zaten en olmadı birer tane akü alacağım. ama ben işi trafo ile halletmek istedim.
çünkü iyi olacaktı. trafo ne olursa olsun en azından smps ye göre az yer kaplar. sadece ağırlık değil yani derdim.
uyuladığım yer derken ben bu makineyi 3 ay öce yaptım. 3 aydır enerji yetmediğinden yatıyor. üstad, benim deemek istediğim bende böyle nerden baksan 10 tane motor var. bazıları benim acemi olduğumu  sandı sanırsam. eh baya bir makine var. şu anda bir haftalık iş var elimde. bir tane taşlamayı hallettttim. sonra bir iki kulaklık tamir ettim. sıra buna geldi. yani aklıma geldi:)
aslında hepiniz haklısınız bir yerde. çünkü ben  de böyle bir şey görmedim. yamyam abi de aslında benim denediğim bir şeyi söyledi. ha ben o kadar küçük voltajda kullanmadım. ama 120 watt civarı bir trafo kullandım. o düzgün çevirdi ama düşünsene o kadarcık bir alet için o trafo kullanılır mı;? hani makine büyük bir şey ols canım yanmaz. ama inan çok küçükler. ben de senin dediğin gibi bir usul ile yani bir trafo ve köprü diyotla bir matkabı kullanıyorum 2 senedir. sorun yok. önc beğenmedi trafoyu. ben de 4700 uf bir kondans taktım düzeldi idi. ama nedenseiki trafoyu seri bağladığımda düzgün çalıştı.
tamam yardım etmeye çalışanlara da teşekkürler ama ayı şeylerin tekrar edilip durması hadi onu geçtim bir de yaptığım şeyleri yap denmesi. bir de tepeden konuşulması sinir bozuyor. ben acemi çaylak değilim ki. bunları denedim zaten. gören de trafodan aldığım gücü hiç diyot kullanmadan vermeye kalktım sanacak:)
[mergedate]1413575155[/mergedate]
Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 17 Ekim 2014, 22:38:26Yoh ben satmıyorum. Yani bu gibi ticaretle uğraşmıyorum.
40W lık transformatörlerden 3V veya 5-6V arası gerilim alabileceğin modeller bulunur.
Özellikle 0-12V arası muhtelif çıkış veren bir trafo al ve 3V veya 4.5V kısmını kullan sorunun hallolur.
Köprü diyotun yüksek akımlı olmasını hatırlatayım. En az 15A lik olanlarından kullanmalısın.

abi, peki illa o voltta mı olmalı? 17 20 volt trafo neden sorun çıkarttı? yok alırsam elimde kalacak mallar da.
aslına bakarsan ben bu matkapların anahtarlarını da sıfır aldım. biraz onların parasını kurtarmaya baklıyorum:)= zaten masraf etmişim. edeceksem de çalışsın isterim:)

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: yolgezer - 17 Ekim 2014, 22:47:08abi, peki illa o voltta mı olmalı? 17 20 volt trafo neden sorun çıkarttı? yok alırsam elimde kalacak mallar da.
aslına bakarsan ben bu matkapların anahtarlarını da sıfır aldım. biraz onların parasını kurtarmaya baklıyorum:)= zaten masraf etmişim. edeceksem de çalışsın isterim:)
O kadar yüksek voltaj o yükte ve özellikle kalkınma için aşırı akım isteyen bir yükte kısa devre olacaktır.
Test etmek istiyorsan kullanmakta olduğun trafonun 3V çıkışı varsa bir bak.
Yani anlatımına göre trafo çıkışı 17 ve 20V ise 17V ve 20V ucuna iki tel bağlarsın olur biter.
Yok eğer bu trafon sadece 17V veren ise bir bakıştır etrafına daha önce almış olduğun kademeli bir trafon var mı.

yolgezer

abi, vardı da allah rahmet eyledi:) o zaman yapacağım belli. bunları aküleyecem. bir iki akü vardı onlarla bakacam çaresine.
ya da löye yapsam olur mu? telefon bataryalarınn önündeki akım korumasıı söksem, onu direkt bağlasam, şarj ededceğim de de düzenek kursam o bataryaı ona zımbalasam? olur dersen deneyecem:)


yolgezer

Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 17 Ekim 2014, 23:08:30Olmaz.

abi öldürdün beni ya:)
peki merak ettiğim bir şey var. hani lafı uzatmıyorum. benim öbür motor da 6 voltluk. ona 20 volt uygulayınca neden o tam devir veriyor? ikisinde de aynı işlemler yapılıyor?

pwm.c

#24
@yolgezer arkadaşım, hakaret olarak algılama ama gerçekten çok acemi birisin. bunu sana anlatmak pek kolay değil.
makkap hakkında aklıma gelen son şey bazılarının içinde pwm kontrollü dimmer bulunuyor yani elektronik bir düzenek var. belki... bu sistem yüksek voltajdan dolayı korumaya geçiyordur.
ayrıca, DC gerilimi uzak mesafelere nakil edilmesi zordur. çok kalın ve düz hatlar ister. yüksek akımda çalışan devrenin kablolarını 1 tur döndersen bile enerjide inanılmaz azalma gözlemlenir. kısaca, trafo kullanacağın zaman elindeki köprü diyot ile kondansatörleri motora yakın bağla ve uzun kablo hattını ise AC gerim olarak taşı.
son olarak, ikinci el bir PSU okadar çok pahalı değildir. alırsan elinde kalmaz başka cihazlarda çalıştırırsın ancak hurda malzemelerin hepsi sağlam çıkmıyor. bu durumda risklidir elbette.
_/\/\/\_ -[ı- -ı>|- -|ı|ı|ı- -ı< -||- -l[]l-

yolgezer

Alıntı yapılan: pwm.c - 18 Ekim 2014, 04:48:25@yolgezer arkadaşım, hakaret olarak algılama ama gerçekten çok acemi birisin. bunu sana anlatmak pek kolay değil.
makkap hakkında aklıma gelen son şey bazılarının içinde pwm kontrollü dimmer bulunuyor yani elektronik bir düzenek var. belki... bu sistem yüksek voltajdan dolayı korumaya geçiyordur.
ayrıca, DC gerilimi uzak mesafelere nakil edilmesi zordur. çok kalın ve düz hatlar ister. yüksek akımda çalışan devrenin kablolarını 1 tur döndersen bile enerjide inanılmaz azalma gözlemlenir. kısaca, trafo kullanacağın zaman elindeki köprü diyot ile kondansatörleri motora yakın bağla ve uzun kablo hattını ise AC gerim olarak taşı.
son olarak, ikinci el bir PSU okadar çok pahalı değildir. alırsan elinde kalmaz başka cihazlarda çalıştırırsın ancak hurda malzemelerin hepsi sağlam çıkmıyor. bu durumda risklidir elbette.
arkadaşım hakaret ediyorsun ama kendine.
seni gören kabloyu 100 metre tuttum sanacak:)
ben anlatamıyor muyum? biri gitti öbürü başladı. harbi bırakacamen sonunda bu forumu.
arkadaşım benim 2 senedir kullandığım kendi yaptığım bir matkap var. yani bu işi daha önce yaptıjm. ama o biraz daha büyük.
düz motor bu. içinde devre falan yok! 4.8 volt 300 ma değerini de üzerinde okudum. anlamıyor musunuz? onda madem motor var? yaw ben buna düz kalem pil takıyorum o neden takır takır çalıştırıyor? bu ikisinden başka ne taksam çatır çatır çalıştıran bir adaptör bunu neden çalıştırmıyor? bana diyorsun ki kabloyu kısalt 5 cm kablo 5. daha napam direkt trafo teline mi bağlayyım:) ben salağım ya. ben aptalım ya. bu adaptörü çalıştıramayacak? zaten konuyu hallettik gibi. vazgeçtim psudan trafodan okumadın mı? akü alacağım takacağım hala bana dc ac öğretmeye kalkıyorsunuz:)
tekrar söylüyrum. bu sefer okuyun da bir daha yazdırmayın. içinde devre falan yok. sadece 3 kondans ve bir diyottan oluşan bir batarya şarj ölçme devresi var. bir de 3 tane led. standart bir şey yani. kondans dediğim belki dirençtir hatırlamıyorum smd malzeme.
onlar zaten sadece şarj esnasında aktif luyor. ya da sen butona basıyorsun. yoksa batarya ile bağlı değiller. bataryalar dümdüz bağlı. bir kontak anahtar var. o anahtarı çıkarıp bataryayı dümdüz bağladım çalıştırdı.
trafo meselesinde 2 trafo bağladım öyle düzgün çalıştı. ama gene de istediğim gibi değil. yamyam abi de sorunu söyledi zaten.
buyüzden akü deneyeceğim. o da olmazsa aküyü başka işte kullanırım.
ikinci el psu en az 15-20 liradıur. bu makinenin orjinal bataryası 20 lira zaten makinein kendisi 25 lira. ben o paraları verdikten sonra kablo istemem. ağırlık yer kaplama istemem anlamıyor msuun? hiç olmadı tekini takacam arabaya onda zaten 60 amper akü var. çalıştırsın dursun.
ha siz hala anlamadı iseniz söyleyeyim ben matkabı parçaladım zaten. içinden çıkanları söylüyorum. yani matkap çok küçük bir şey. bataryası içinde. siz hala büyük koca bir şey sanıyorsuuz benim demek istediğm mini drill dedikleri türden bir şey.
maksimum da 2-3 milm bir delik açar. o kadar bir delik için 300 watlık bir psu sizce akıl karı mı? başka hiçbir İşime yaramayacak malzeme. koca matkap var elimde. ırf şuraya yazdıklarım için onu bulursam çalıştıracağım.

pwm.c

O kadar biliyorsun herşeyi ozaman neden bize soruyorsun? değil mi? sormasan söylemezdik.
_/\/\/\_ -[ı- -ı>|- -|ı|ı|ı- -ı< -||- -l[]l-

asma

Arkadaş sen her şeyi bildiğin halde bu yanlışları nasıl yapıyorsun?
Elinde bir motor var bir güç kaynağı, enerji verdiğinde motor güçsüz dönüyorsa ilk akla gelen voltajın çöktüğü , yeterli akımın geçmediğidir. Ama sen bunu ölçmek yerine şu kadar volt bu kadar amper yazıyorsun.
Motor dönerken uçlarında kaç volt ölçtün? Ölçtünmü hiç?
Ölçmeden buraya laptop adaptörü bağladım , iki trafo bağladım, kutupsuz kondansatör bağladım yazma.

Eski bilgisayar güç kaynakları 5 liradan her yerde bulunur, bende 10 tane var, 10 tanede içindeki EI-33 trafoları için söktüm. İşine yaramasa bile itiraz etmek için mesaj yazıyorsun.

Unutmaki karşındaki insanlar  cahil değil.
Kimisi öğrenci , kimisi emekli. Ortak noktaları elektronikle uğraşmaktan keyif almalarıdır.

yolgezer

arkdaşıkm ben sizinle uğraşamaycağım. konuyu kendine çekiyorsunuz ne diyim? farkında mısın? aynı şeyi bin defa söylediler. ben kaç amper çektiğini kafamdan uydurmadım . üzerindeki değerler bu.
matkap çalıştırmak daha önce yapmadığım bir şey değil ki sinirimi bomasın? kaç tane matkabı aynı şekilde çalıştırdım. şimdi diyorsun ki aşırı akımdan gelen şu bu.
5 liraya psu var.
arkadaşım. sana diyorum ki bunları ben de biliyorum zaten. tekdenemediğim yol bir psu-5 liraya satılacak psu güvenilmez. ewn kötü psu 60 liradan ikinci eli 20 liradan bşalar. dandik psunun derdi ile hiç uğraşamam.- bir de telefon bataryasının regulatorunu çıkarıp denememiş olmak. ben buna yakın değerde bir sürü matkap çalıştırdım. bu ikisinde çözemediğmi sordum buraya. herkes yaptıklarımı yap yap diye bir şeyler zırvalıyor.
siz bana ders vereceğinize önce kendi uslubunuza dikkat edin. ki vazgeçilmiş v akü bağlanacağı söylenen bir şey için hala akıl vermeniz de zaten yazdıklarımı okumadığınızı da fazlası ile anlatıyor. ben ikinci el psu alacağıma alırım bir tane sıfır 6 volt akü bir de yanına şarj devresi. tamamdır iş.
öbürü de araba dakullanılacak.
bunlar yazılmış çizilmişken hala bana edep terbiye dersi vermeye çalışmak nedir?

seron

pwm.c nin hatırlatması iyi oldu. matkabın içinde motorun hız kontrolünü sağlayan elektronik devre bulunur. ayrıca laptop adaptörü akım korumalıdır yani yüksek güç çeken birşeye bağlarsan akımı minimize ederek kendini korumaya alır, devreyi ya beslemez ya da az akımla besler.

aklıma bir fiklir geldi: pillerle oluyor, adaptörle olmuyor diyorsun. ölçme yapmak da istemiyorsun.peki şimdi bir çözüm önereyim:

pillerini cihaza tak.
düşük güçlü bir adaptörü seri direnç bağlayarak pilleri şarj edecek şekilde pil kutuplarına ilişkilendir.
adaptör+pil yeterli gücü sağlayacak, motor durduğu zamanlarda piller dolacak çalışırken pil+adaptör beraber moptora yeterli güç sağlayacaktır.

yine olmadı, bırak bu işi ;D (yeni pil al anlamında)

yolgezer

Alıntı yapılan: seron - 18 Ekim 2014, 14:01:16pwm.c nin hatırlatması iyi oldu. matkabın içinde motorun hız kontrolünü sağlayan elektronik devre bulunur. ayrıca laptop adaptörü akım korumalıdır yani yüksek güç çeken birşeye bağlarsan akımı minimize ederek kendini korumaya alır, devreyi ya beslemez ya da az akımla besler.

aklıma bir fiklir geldi: pillerle oluyor, adaptörle olmuyor diyorsun. ölçme yapmak da istemiyorsun.peki şimdi bir çözüm önereyim:

pillerini cihaza tak.
düşük güçlü bir adaptörü seri direnç bağlayarak pilleri şarj edecek şekilde pil kutuplarına ilişkilendir.
adaptör+pil yeterli gücü sağlayacak, motor durduğu zamanlarda piller dolacak çalışırken pil+adaptör beraber moptora yeterli güç sağlayacaktır.

yine olmadı, bırak bu işi ;D (yeni pil al anlamında)
teşekkürler abi. zaten şurada bana derman olan ya sen ya yamyam abi var.
yalnız ben yazdım bıraktım bu işi:) yani trafodan vazgeçtim. 20 lira da pil parası vermem.  akü alacağım bir tane bir de 7807 ile bir devre tasarlşayaağım. şarj olsun diye. herkes hazır devre deniyor. bakalım 7807 işinme yarayacakmı. :o
bu 78** serisi olmasa ben öldüm valla.

seron

#31
olur mu herkes yardım etmeye çalışıyor ama sen biraz hassasın çabuk darılıyorsun. yukarıda arkadaşların kızmasının nedeni inadına davranman. "üzerinde hazır yazıyor neden ölçeyim" gibi birşeyler demişsin. öyle olmaz. sana gerçekten iyi niyetle açıklıyorlar kızıyorsun. etiket değerleri farklı bir şey için, ölçüm farklı birşey içindir. bazı parametrelere ulaşmak için ölçüm yapmalı ve değerleri yazıp, mümkünse foto eklemelisin. kötü anlamda söylemiyorum. belki gözden kaçırdığın ufak bir hata vardır, nereden bileceğiz?

canını sıkma böyle şeyler için. kimse seni ezmez burada. kim gelse yardım ediyoruz.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: yolgezer - 18 Ekim 2014, 14:11:09teşekkürler abi. zaten şurada bana derman olan ya sen ya yamyam abi var.
yalnız ben yazdım bıraktım bu işi:) yani trafodan vazgeçtim. 20 lira da pil parası vermem.  akü alacağım bir tane bir de 7807 ile bir devre tasarlşayaağım. şarj olsun diye. herkes hazır devre deniyor. bakalım 7807 işinme yarayacakmı. :o
bu 78** serisi olmasa ben öldüm valla.
Olmaz ::)

yolgezer

Alıntı yapılan: seron - 18 Ekim 2014, 14:16:19olur mu herkes yardım etmeye çalışıyor ama sen biraz hassasın çabuk darılıyorsun. yukarıda arkadaşların kızmasının nedeni inadına davranman. "üzerinde hazır yazıyor neden ölçeyim" gibi birşeyler demişsin. öyle olmaz. sana gerçekten iyi niyetle açıklıyorlar kızıyorsun. etiket değerleri farklı bir şey için, ölçüm farklı birşey içindir. bazı parametrelere ulaşmak için ölçüm yapmalı ve değerleri yazıp, mümkünse foto eklemelisin. kötü anlamda söylemiyorum. belki gözden kaçırdığın ufak bir hata vardır, nereden bileceğiz?

canını sıkma böyle şeyler için. kimse seni ezmez burada. kim gelse yardım ediyoruz.
öyle değil dün şimdi isim vermeyeim birisiböyle neyseli falan tavırlarla konuştu. oradan canım sıkıldı. öbür taraftan ben işe artık para vermeden ya da alan kaplamadan bitirmek istedim:) şimdi psu alsam o kadar fazla ablyu nereye sokacam? onu kimse düşünmüyor. psu nun besleme kablosu bile ayrı dert olur. trafo olsa çok bir yer kaplamaz. hani laptop adaptörü gibi yaparım ben onu:) ama psu il upğraşılmaz. ona vereceğim paraya da yazık olur.
yamyam abi. ne olmaz? 7807 mi:) deneyelim ya elimde bir sürü regulator var zaten. ::)

Mr_YAMYAM

78XX serisi entegreler o motorun SURGE akımını karşılayamazlar.
Üstelik motorun iş yapması halinde çekilen akım çok yüksek olacaktır.
Motor üzerinde 0.3A yazısı burada yanlıştır. Çünkü;
4.5Vx0.3=1.35W eder.
1.35W lık bir motorla vatilatör bile döndüremezsin.
Ama 4.5Vx7A olsa 31.5W eder ki iş görebilir.

Tek yapman gereken olay bir trafo alman olacaktır. Başka şansın yok. Hemide en az 40W lık bir trafo. Üstelik te 4.5V olan bir trafo.

seron

abicim bak, dur bi dur sakin ol acele etme...

78XX model entegreler fazla akım istenmeyen yerlerde kullanılır ve akım destekelri düşük olup düşük verimli dirler ve fazla ısı ortaya çıkarırlar.

trafoyla o matkabı döndüremeyen entgreyle hiç döndüremez. çatır çatır yakarsın o olur yani. sana 4,5 ila 6V anlık akım değeri yüksek bir kaynak gerekli. mesela 6V akü diyeceğim kuş kadar PSU dan kaçıyorsun akünün de ağırlığını beğenmeyeceksin. bu işin çaresi pillere paralen adaptör bağlaman. kablo ne kadar uzun olursa olsun, adaptörün görevi matkabı çalıştırmaktan ziyade şarj yapmak olacağından elindeki ölü pillere ha bire elektron pompalayacak, sen de aralıklı olarak çalıştırarak kullanacaksın.

yukarıda elektrofizikçi dedi ki:
seri bağlı pillerde bazı nedenlerden ötürü piller arası fark oluşabilmektedir.
yani diğer piller normalken aradaki yada baş veya sondaki pilin birinin bile değerinin değişmesi tüm bataryayı kullanım dışı bırakır.

seri bağlı bataryalarda gerilim farkı oluşmasının nedeni:
-tampon şarj akımının zararlı bir yönüdür.
-kullana kullana zamanla ortaya çıkar.
-bilinçsiz-yanlış şarj tekniği
-üretim hatası
...

çaresi:
batarya paketi sökülür
her pil tek tek hassas ölçülür. virgülüne kadar.
değeri farklı lan pil bunununca şarj gerekiyorsa şarj, deşarj gerekiyorsa deşarj edilir.
paket kapatılır ve bir kez derin deşarj-şarj işlemine tabi tutulur.
kullanılır.

neyse çok uzattım.

yolgezer

Alıntı yapılan: seron - 18 Ekim 2014, 14:34:06abicim bak, dur bi dur sakin ol acele etme...

78XX model entegreler fazla akım istenmeyen yerlerde kullanılır ve akım destekelri düşük olup düşük verimli dirler ve fazla ısı ortaya çıkarırlar.

trafoyla o matkabı döndüremeyen entgreyle hiç döndüremez. çatır çatır yakarsın o olur yani. sana 4,5 ila 6V anlık akım değeri yüksek bir kaynak gerekli. mesela 6V akü diyeceğim kuş kadar PSU dan kaçıyorsun akünün de ağırlığını beğenmeyeceksin. bu işin çaresi pillere paralen adaptör bağlaman. kablo ne kadar uzun olursa olsun, adaptörün görevi matkabı çalıştırmaktan ziyade şarj yapmak olacağından elindeki ölü pillere ha bire elektron pompalayacak, sen de aralıklı olarak çalıştırarak kullanacaksın.

yukarıda elektrofizikçi dedi ki:
seri bağlı pillerde bazı nedenlerden ötürü piller arası fark oluşabilmektedir.
yani diğer piller normalken aradaki yada baş veya sondaki pilin birinin bile değerinin değişmesi tüm bataryayı kullanım dışı bırakır.

seri bağlı bataryalarda gerilim farkı oluşmasının nedeni:
-tampon şarj akımının zararlı bir yönüdür.
-kullana kullana zamanla ortaya çıkar.
-bilinçsiz-yanlış şarj tekniği
-üretim hatası
...

çaresi:
batarya paketi sökülür
her pil tek tek hassas ölçülür. virgülüne kadar.
değeri farklı lan pil bunununca şarj gerekiyorsa şarj, deşarj gerekiyorsa deşarj edilir.
paket kapatılır ve bir kez derin deşarj-şarj işlemine tabi tutulur.
kullanılır.

neyse çok uzattım.
allah senin cezanı vermesin:)yaw naptın yaw: ben 78** ile matkabı sürmeyeceğim ki. aküye şarj devresi deneyeceğim. sırf fgantezi. çalıırsa paylaşacağım. hem burada akü şarjından orun yaşayan arkadaşarımız var. sırf onlar için aslında. yoksa lm317 falan dolu elimde. onlarla uygun bir şeyler yapacağım. dolan akü ile de matkabı kullanacam:)

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: yolgezer - 18 Ekim 2014, 14:36:01allah senin cezanı vermesin:)yaw naptın yaw: ben 78** ile matkabı sürmeyeceğim ki. aküye şarj devresi deneyeceğim. sırf fgantezi. çalıırsa paylaşacağım. hem burada akü şarjından orun yaşayan arkadaşarımız var. sırf onlar için aslında. yoksa lm317 falan dolu elimde. onlarla uygun bir şeyler yapacağım. dolan akü ile de matkabı kullanacam:)
Hah o zaman olur işte.
Gerek LM317 ile gerekse 78XX serisi ile iyi bir sabit akım devresi yapar akünü şarj edebilirsin.
Üstelik böyle bir devre için voltaj da aranmaz. 6V luk aküyü şarj etmek için 20V bile verebilirsin mesele olmaz. Sadece LM veya 78XX ısınır o gadar. Sen de gıcıklığına böyük bir soğutucu bağlarsın.


yolgezer

Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 18 Ekim 2014, 14:39:52Hah o zaman olur işte.
Gerek LM317 ile gerekse 78XX serisi ile iyi bir sabit akım devresi yapar akünü şarj edebilirsin.
Üstelik böyle bir devre için voltaj da aranmaz. 6V luk aküyü şarj etmek için 20V bile verebilirsin mesele olmaz. Sadece LM veya 78XX ısınır o gadar. Sen de gıcıklığına böyük bir soğutucu bağlarsın.


abi harbi siz benim 78** ile motoru mu sürmeye kalkacağımı sandınız?
78** çok kolay bir entegre abi. önüne bir kutuplu-zaten filtre için diyotların çıkışına şart.- çıkışına da bir tane 100 nf kutupsuz koyuyorsun bitiyor:)
hem de maksimum 0.5 amper çekiyor. zaten 3 amperlik bir aküye de bu yeterli olur. 1 amper bile şarj olur bunla:) ben 78** i çok kullandım cidden hoş bir entegre. 12 volttan başlatıp takarım ısınma derdi de olmaz.
akünün de ağırlığı ne ki:) 200 gram. üstüne 10 lira. sıfır:)

denizket

Arkadaşlar şarjlı matkap alacağım ppek bilgim yok tavisyesi olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim

07 Osman

Alıntı yapılan: denizket - 26 Eylül 2022, 14:53:44Arkadaşlar şarjlı matkap alacağım ppek bilgim yok tavisyesi olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim

Bosch kullanıyorum, memnunum.

Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın