Led DevirSaati/Tachometer Hakkında yardım Lütfen

Başlatan WILD_TURK, 23 Aralık 2013, 13:34:33

WILD_TURK

Arkadaşlar ustalar öncelikle merhaba. Ben merakımdan dolayı alt linktedi devreyi kurdum.

http://www.piclist.com/images/boards/revbar/index.htm

Açık şemada sensör yazan girişlere aracımın devir saatinden kablo çekip bağladım. Ama aptallığımdan devir saatine elektrik gelip gelmediğini ölçmek aklıma gelmemiş ve devir saatine elektrik geliyormuş bu yüzden devre yandı.

Yardımcı olursanız sevinirim

Adnancoskun

devir saatinde gelen hangi kablo olduğu çok önemli, önden çkiş olan araçlarda tekerlek diskine yerleştirilmiş bir mıknatıs vardır, karşısında da sensör olarak ya reed anahtar yada bonin vardır, teker dönüp mıknatıs her geçişinde bir pals üretir, işte sizde o puls\'i kullanabilirsiniz. veya bir mıknatıs yerleştirip karşısına reed anahtar koyarsınız , reed anahtarın uçlarını switch 1 yazan yere bağlarsınız olay biter.
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

WILD_TURK

reed anahtar olayı tamam anladım abi de tekerleklerde öle bir sistem olduğunu hiç sanmıyorum neden dersen araç durduğu yerde de gaza yüklenince devir saati oynar...

Adnancoskun

Ben konuya dikkat etmemişim... Takometre derken hız göstergesi olarak algılamışım, yani motor devir RPM olarak algılamadım....
Motorun ön kısmındaki kasnaktan aynı işlemi yapabilirsin.... hali hazırda kasnak üzerinde bir mıknatıs olabilir, iyice bak, eğer varsa (ki muhtemelen vardır) başka bir noktaya da sen reed anahtar yerleştir, aynen olur....
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

WILD_TURK

Merakımı mazur gör abi de burdaki sensörün tam olarak görevi ne ben onu anlamış değilim...?

Bu sensörün bağlantı uçarına (misal olarak söylüyorum) ses girişi gibi bir frekans mı geliyor
yoksa o sensör bildiğimiz buton gibi birşeymi (reed anahtar bağla dediğin soruyorum)?
Yani peşpeşe tetiklemeyle mi ledler yanacak ?

Adnancoskun

Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

WILD_TURK

Hmm tahmin ettiğim gibi o zaman. buton ne kadar seri basılırsa gerilim o kadar süreklilik kazanıyor yani? Yanlışmı düşünüyorum yoksa

Adnancoskun

doğru düşünüyorsun. 1. entegrenin olduğu devre F/V converter, yani frekansı gerilime dönüştürüyor...... frekans nekadar yüksek ise çıkış gerilimi de okadar yüksek olacak....
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

WILD_TURK

Peki abi şöe bişey düşündüm;
Gazlı araçlarda kontağı açınca bir iki saniye sonra gaz beyni açılıyor karbüratöre gaz vermeye öyle başlıyor. Eğer marşa basmazsak, bobinden distiribitöre giden kabloya ince bir kablo dolamışlar o kabloda gaz otomatiğine gidiyo, elektrik geçmedği zaman bir iki saniye sonra gaz akışını kesiyor...

Bende benim devredeki + ucu o kabloya doladım - yi de şaseye bağladım ama devre çalışmadı :)

Adnancoskun

öyle olmaz tabi ki......
bence sen şöyle de yapabilirsin.

bobinden distribütöre giden kabloyu bir toroid nüveden geçir. hani şu filtrelerde falan kullanılanlar varya işte ondan kullanabilirsin. Sponra o toroid\'e 150-200 tur ince telden sargı yap. sonra o sargının uçlarını al ve yarımdalga doğrultup bir transistörün beyzine ver. transistörün kollektör ucunu Switch yazan yerin üst ucuna, emiterini de alt ucuna bağla. bir de öyle dene bakalım ne olacak? :D
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

WILD_TURK

Abi o iş yaş :D O kabloyu kesip araya filtre bobin gibi bişey koyarsam hele hele ince telden sararsam sonucunu tahmin edemiyorum. bugun bişey olmaz yarın mutlaka olur :)
O yarım dalga olayını da pek yapabilcemi sanmıyorum :D

asma

Kabloyu tabiki kesmeyeceksiniz.  ;) O kablo söküleybıl tekrardan takıleybıl özellikli olması gerekir.
İç çapı uygun troid nüve bulup içinden geçireceksiniz, iki ucuna kablo bağı takıp sabitleyeceksiniz.  ;)
Önce troide sarım yapmalısınız, sonrada denemeniz gerekiyor. İşe yaramazsa araca zarar vermeden işlemi geri dönme şansınız her zaman olacaktır.
İçiniz rahat olsun.   8)

WILD_TURK

#12
Dün akşam bu problemi Adnan abimle çözdük yinede teşekkür ederim yardımın için...
İlla bu nüveyi 150 - 200 tur sarmak şartmı? kim sarcak onu öle :D el dayanmaz ona :)

Ne bilim ilk okumada öyle anladım aptallığımı mazur görün :)

Adnancoskun

sarım sayısı belki de okadar gerekmez, o vakit şöyle yap derim, önce 10 tur sar diyotla doğrult ve çıkan gerilimi ölç... kaç volt olduğuna bakalım, eğer transistörü sürmeye yeterse fazlasına gerek yok...
:D
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

WILD_TURK


Adnancoskun

Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.


Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın