220 v / AC girişli 70A 12v akü şarj devresi lazım (çalışan)

Başlatan WILD_TURK, 25 Temmuz 2013, 18:47:21

WILD_TURK

Aracımın aküsünü şarj etmek için bir devreye ihtiyacım var  (trafosuz )araştırdım bulamadım
yardımcı olabilecek var mı ?

t.t

70 amper aküyü şarj için 7 amper akım gerekir trafosuz  bunu yapabilmenin yolu piyasada smps led adaptörleri var 12-15.6v arasında ayarlanabiliyor 10 amperliğini alıp gerilimi 13.8 veya 14.4 e ayarlayıp  dolduğunda şarj kesme devreleri sitede mevcut çıkışına ekleyebilirsin kolay gelsin

WILD_TURK

ya aslında dün akşam eşyakları karıştırıken bi toroid buldum 300 -350 watt civarı 3 tane simetrik çıkışı var +-12ac, +-15ac ve +-25ac bu trafoyo 12 ucunun birini köprüyle doğrultsam direk şarj etmez mi ? kondanstorle beraber 16 17 volt falan yapıyo

stk4221

300W/12V=25A yapar üstadın da anlattıgı gibi akünün şarj gerilimi kapasitesinin 10/1 olmalı . akünü bozabilir . imkanın varsa güzel akım sınırlamalı şarj devereleri var onlardan yap akılın kalmaz geride
 
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

WILD_TURK

varmı bildiğiniz çalışan bir devre 14 volt 10a gibi

bi devre buldum ama :

kaynak: http://www.diy-electronic-projects.com/p70-10-Amp-13-8-Volt-Power-Supply

Kemal88

Valla benim kullandığım devre var hem akım hem voltajı ayarlanabiliyor fakat SMPS tarzı şarj edici değil. Eksiği elbette var mesela şarjı kesmiyor fakat akülerin üstünde yazar standby use, cycle use gibi. Çıkış voltajını ve akımını ayarlayarak standby use olarak kullanılabilir. Bu da 12V için yaklaşık 13.6 ile 13.8 arasında değişiyor aküye göre. Yani buda aküyü sürekli olarak şarj voltajında tutmak oluyor. Arkadaşların dediği gibi şarj akımı kapasitenin 10 da biri kadar olmalı.

Ekleme: Devreye baktım anladığım kadarı ile bu devrede şarj akımını kesme yok. Yani standby-use olarak kullanabilirsin o da yine sürekli şarjda tutmak anlamına geliyor aküyü. Verdiğin devrede hem akım hem de voltaj ayarlanabiliyor fakat ne kadar iyi onu denemeden bilemeyiz.
"Ne kadar çok bilgi o kadar düşük ego, ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego" Albert Einstein

WILD_TURK

otomatik kesmesine gerek yok 3 - 4 saat şarj eder kaparım üstteki devre işimi görür mü yani ?

Kemal88

Verdiğin devre iş görür gibime geliyor ama denemeden bilemeyiz. Yapman gereken çıkış voltajını potansiyometre ile araba aküsünün üstünde yazarmı bilemiyorum stand-by use voltajına ayarlayacaksın, çıkış akımını limitlemek içinse okuduğum kadarı ile R5 direnci ile yapılıyor, buradan çıkış akımını 7A olacak şekilde ayarlayacaksın ama direnç hesaplamasını entegrenin datasheet inde yazar büyük ihtimal. Stand-by use kullanımın amacı şarj kesmeden güvenli olarak şarjetmektir ama en iyi şarj yöntemi cycle use olandır.

Ekleme: aslında stand-by ile cycle-use bataryayı kullanım şeklidir. Birçok şarj yöntemi var fakat en iyisi bildiğim kadarı ile 3-stage şarj yani 3 aşamalı şarjdır. Yanlış bilgi vermiş gibi olmayayım =)
"Ne kadar çok bilgi o kadar düşük ego, ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego" Albert Einstein

Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın