pcbway

hex dosyaları PICe yüklemek

Başlatan ltcelik, 06 Ekim 2010, 17:18:44

ltcelik

Arkadaşlar PIC e yeni sardım mazur görün cehaletimi ...

18F4550 çpil USB joystick için bir devre var onu tamamladım... Programlayıcım da var...  Hex kodları da ...  Devreyi tasarlayan arkadaş  20 parça ( 20 tane hex kodu iliştirmi 13er kB lık )
niçin tek hex kodu yok?
 şimdi bu hexleri çipe nasıl yükleyeceğim bilmiyorum..


Kullandığım arayüz micropro

Şimdiden teşekkürler..

neural

Kodların isimlerini yazabilir misin yada yapmak istediğin devrenin adresi varsa yollayabilir misin ?


gevv

link verdiğiniz site üyelik istiyor size yardım edecek kişiyi  uğraştırmak bıktırmak istemiyorsanız :) indirdiğiniz devreyi ve dosyalarını foruma yükleyin   320volt forum üzerinde  dosya ekleyebilirsiniz

ltcelik

Arkadaşlar bu devre HID USB Joystick olarak tasarlanmış.(6 aks 25 buton) .. Bazı butonların ve aksların çalışmadığı da rapor edilmiş ama ben devreyi tamamladım...  yazılım kısmında da yapabileceğim bir şey yok tek bildiğim Quickbasic :))

neural

Merhaba göndermiş olduğunuz hex dosyalarının karşılaştırmasını yaptım. 0x7B0 adresindeki veriler her bir dosyada farklılık göstermektedir. Yani programlar aynı ancak programı yazan kişi büyük bir ihtimalle farklı donanımlar için denemeler yapmış, konu ile ilgili bir açıklama olmaması çok ilginç. Siz tek bir programı mikrodenetleyiciye yükleyip denemelerinizi yapabilirsiniz.

İsterseniz sizde karşılaştırabilirsiniz. Ic-prog programı 5 adet farklı programı kendi tamponunda saklayabilmektedir. Bu tamponlar arasında karşılaştırma yapabilirsiniz.

Kolay gelsin.

ltcelik

07 Ekim 2010, 13:21:17 #6 Son düzenlenme: 07 Ekim 2010, 13:22:44 ltcelik
Sanırım aynı karttan birkaç tanesini  bağlamak için farklı VID ler vermiş, dediğniz gibi herhangibiri çalışr...

Bu arad HID ve USB protokolleri konusunda nasıl gelişebilirim, en azından Vbasic konusuna eğilmem gerekli her halde...

İlginize teşekkür ederim... Umarım ben de bir gün soruları yanıtlarım..

farkatmaz

slm arkadaşlar benim çok az bir bilgim var bu konularda. birşey sormak istiyorum bi arkadaşa akvaryum otomasyunu proğramı yazdırdım. ama hex dosyası var sadece elimde. bunu pıc e( 16 f 877) yazdırmak için ne yapacağım bilemedim ve birde bu dosyayı açıp ufak tefek değişiklik yapabilir miyiz