pcbway

coppercam

Başlatan mervedamar, 13 Kasım 2020, 12:06:34

mervedamar

Merhabalar, Coppercam kullanan var mı aramızda?
Ben pcb kazıma işlemini yapacağım. Pcb boyutu 200-12mm proteusta çizim yapıyorum.Daha sonra coppercamdetop copper dosyasını açıyorum ve gereklşayarlamaları yapıyorum. Daha sonra candle programında gode açıyorum ama açılan ekranda çizdiğim yolların birazı yok. Ve kazıma denediğimde o yolu çizmiyor. Ama coppercam ekranında görebiliyorum eksik yolu. Gcode oluşturduktan sonra candleden açamıyorum. Yardımcı olabilecek var mı?

seron

Bildiğim kadarıyla burada coppercam kullanan yok.
Sizi picproje'de bir ara görmüştüm orada sordunuz mu?
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

mervedamar

Evet ordada sordum. Coopercame güvenemedim açıkçası. Kaldırıp tekrar yüklediğimde sorun çözüldü. Flatcam denemek istiyorum bide. Ama fazla örnek bulamadım. İstediğim hassasiyeti bi türlü yakalayamıyorum.

seron

Hassasiyeti yakalamak derken sanırım siz CNC ile kart oluşturma tekniğinden bahsediyorsunuz. Ben bu konuda bilgi sahibi olmadan yazıyorum, geçmişte bazı forumlarda bu işin çok sıkıntılı olduğu ve sadece elektronik için kurulmuş CNC tezgahlarında bu işin yapılabildiği; ayrıca yine de bazı sıkıntıların çıkabildiğini okumuştum. Şu an anlatamayacağım kadar fazla detay var (unuttum). Yani eksen motorlarının ayarları, boşluk ayarları, vb birçok faktör bulunmakta bu nedenle CNC PCB tekniği normal makinelerle yapılamıyormuş. Bu nedenle elektronikçilerin kazıma yöntemi ile kart oluşturmadan kaçındıklarını duydum. Maalesef burada yazabildiklerim bu kadar.

İyi çalışmalar.
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

mervedamar

Aslında evet çok zamhmetli ve zor bir iş, sabır gerektiriyor açıkçası. aslında tek problem pcbnin monte edileceği yerin düz olması. Çünkü 35 mikronda kazıma yapılması gerekiyo. benim problemim bu. makine düz bir tahtaya sahip. Ama kesme ve delme de yaptırığımdan üzerine bir mdf monte ettim. düz olan tahtanın zarar görmemesi açısından. bu mdfyi tamamen kazıyıp onu da düzledikten sonra pcb monte edicem. umarım bu şekilde olur. Olmak zorunda

mustafayilmaz

Picprojeye ne oldu? Birkaç gündür giremiyorum ben.

seron

Alıntı yapılan: mustafayilmaz - 17 Kasım 2020, 01:52:21Picprojeye ne oldu? Birkaç gündür giremiyorum ben.
Hocam doğrudur. Bi sıkıntı var sanırım.
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.