pcbway

Pil Şarj Devresi - Bir Bakabilir misiniz?

Başlatan seron, 27 Eylül 2020, 21:23:42

seron

Bu bir lityum pil şarj devresi.

[attach type=image]14357[/attach]

Adam bunu uygulamış kullandığını söylüyor. Baskısı da var.

[attach type=image]14359[/attach]

Zaten linkini atıcam o sorun değil. Devreye baktığımızda kullandığı malzemeler zor bulunur cinsten değil küçük transistörler BC557'nin SMD versiyonu. Büyük transistör 1A kollektör akımına sahip fazla araştırmadım ama yok gibi onun yerine dirençnette benzeri var aynı SOT-223 kılıf. MOS için bir şey diyemem.

https://www.direnc.net/bcp56-16-ht-1a-80v-npn-transistor-sot223

Neyse devre benim çok hoşuma gitti bunu yeniden çizip hem THT'lisini hem SMD'lisini paylaşıcam... da... aklıma takıldı bu devrede otomatik kesme var mı? Anlattığına göre LED pil doldukça akım düşüyor giderek köreliyormuş. TL431 ile hassas gerilim duyarlılığı sağlamış ama pil dolunca kesime gitmesi şart bu yüzden bakıp bilgi verebilir misiniz ben baktım orasını çözemedim.

Kaynak:Çekssski elektronikssski
https://www.belza.cz/charge/liich.htm

Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

Malicarpar

Benim Yaptığım Devreye de Bakarmısın Seron ustam 4+1 ses sistemi yapmıştım  Yeniden Tasarımı Değiştirdim önemli ölçüde inceleyip fikrini söylersen sevinirim

stk4221

Bukadar zahmete ne gerek var gardaş dw01 kontrolcusu ve tümleşik fet Yani 8205. Toplam da 4 adet kompanent ile şarj desarj yapıyorsun
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

seron

27 Eylül 2020, 22:40:17 #3 Son düzenlenme: 28 Eylül 2020, 08:34:37 seron
Alıntı yapılan: Malicarpar - 27 Eylül 2020, 21:52:26Benim Yaptığım Devreye de Bakarmısın Seron ustam 4+1 ses sistemi yapmıştım  Yeniden Tasarımı Değiştirdim önemli ölçüde inceleyip fikrini söylersen sevinirim
Hocam ses devrelerinden hiç anlamıyorum maalesef ya... :-[ Seni donanımhaberde bir iki defa gördüm zannettiğinin aksine benden daha uzman durumdasın. PCB tasarımına gelince elinden gelenin en iyisini yapmışsın ben daha iyisini çizemezdim. Şayet teknik bir hata yoksa bir 4+1 için güzel dizayn. Uygun kutulama ile gayet kullanışlı olabilir.

Alıntı yapılan: stk4221 - 27 Eylül 2020, 22:28:53Bukadar zahmete ne gerek var gardaş dw01 kontrolcusu ve tümleşik fet Yani 8205. Toplam da 4 adet kompanent ile şarj desarj yapıyorsun

Ya ona bakılırsa şöyle söyleyeyim TP4056 şarj modüllerinin tanesi ciklet parası. Burada amaç pratik yapayım diye SMD'lerle çalışarak kendimi geliştirmeye çalışıyorum ortaya çıkan şey kullanışsız bile olsa belki bir isteyen çıkar indirir. Neyse biraz kafayı vurup yatayım dingin kafayla daha iyi karar veririm belkim.

Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

seron

29 Eylül 2020, 18:54:54 #4 Son düzenlenme: 29 Eylül 2020, 18:56:18 seron
@stk4221
Senin dw01'li devreden smd versiyon çizmeye başlıyorum. Bu aralar sık uğra sen de bakarsın. Bu iletiyi okuduğunda kendi yaptığın devre vardı o başlığı buraya link atar mısın.
İyi çalışmalar.

Not:
Başlığa konu olan devreden de yapıcam takipte kalın.
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

seron

DW01 ve 8205'li Lion kontrolör devresi hazır.

[attach type=image]14387[/attach]

Devre kolay görünse de açık şema olmadığından pinleri bulmakta zorlandım. Dolayısıyla birinin insaniyet namına kontrol etmesi önemle arz olunur. He tamam derseniz derhal çoklanmış baskı pdf olarak paylaşıcam. Ha şu da var isteyen ucuzundan satın alır isteyen yapar orasına ben karışmam ben sadece yaparım hacı.

Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

stk4221

Gardaş çok iyi. Bu 8205 datashetinde 5amp diyor. Ben birkaç bms modül incelediğimde şunu gördüm pil sayısına göre dw01 ile şarj desarj fet i ilave edilmiş.
   Bende amatörce birşeyler çiziyorum hangimiz erken cizerse paylaşır.
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

stk4221

vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

seron

Alıntı yapılan: stk4221 - 29 Eylül 2020, 21:45:448205 in 1ve 8 neden kisadevre
1 ve 8 Drain bacakmış ve şemasında da birleşik gözüküyorlar. Ben de bakır bara koydum yanlış dersen ayırayım.

Mosfet ilavesine gelince de nasıl bir mos kullanılacağını bilmediğimden orjinal haliyle bıraktım.
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

stk4221

https://www.youtube.com/watch?v=iWlZPY2MKBw
gardaş datashetinde bir ama bu devrede şarj deşarj yaptıgı için 1 ve 8  kullanılmıyor. keza video dada boş bırakılmış.
8205 n kanal mosfet  ben ırfz 44n kullanmıştım. smd olarak ırfr024n olarak cizmeye başladım. proje tamamlanırsa bildigin 3s-4s-5s vb.  bms modül olacak 

vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

seron

Hayır :)
Videoda 2:07'ye bak.
Birden fazla mos IC'sinin kullanılması nedeniyle birleştircek yer bulamamış.

Zaten sorun da değil. O iki bacak başka projelerde kullanılırken lazım olacak. Yani içerde zaten birleşik ben birleştirsem de birleştirmesem de birleşik zaten. Ama videoyu verdiğin iyi oldu orda birden fazla mos kullanarak akım dayanırlığını arttırmış. Ben de aynısından çizicem  8)  :s7:  :ebebe:
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

stk4221

gardaş olabildigince küçültmekte fayda var
https://www.robitshop.com/urun/1-s-15a-3-7-v-18650-lityum-li-ion-bms-pcm-pcb-6mos-pil-koruma-asiri-sarj-desarj-modulu.
2. olarak bunların yerine 2 fet koyarak daha kücük ama daha güçlü cıkış alınabilir.
 işin ince nüansı. şarj ederken pil başına 1 amperlik fet olsa yeterli. deşarjda güçlü cıkış lazım.
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

seron

17 liraya satıyor :)
Tamam?
Boyutu küçük yaparız sorun değil.
Resimdekini beğendiysen aynısını değil ama benzerini yaparım.
Çift taraflı yapamam çünkü pin-hol kendi imkanlarımızla yapamayız. Hani deliğe çakılan şeylerden onlardan bulunmaz. Bulsak da biz yapamayız ama çine toplu bastırcaksan öyle olur.
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

stk4221

yok gardaş ben iyi kötü kendim çiziyorum önemli olan sipesifik birşeyler çıkarmak. 8205 le yapılanlar kolay basit şeyler.
 
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

seron

Devrede hata var niye söylemiyonuz ::)
Allahtan paylaşmamışım.
100R ---> 1k olacak.
1k ----> 100R olacak.
1k'nın bir bacağı Pilin eksisinde değil; kullanımın (Batt-) eksisinde olacak. Yani MOS'un diğer tarafında.
Neyse düzelttim.
4 Moslusunu da çizdim kontrol ediyorum. Milimlik düzeltmeler kırpmaları da ayarlayıp paylaşırım müsait olunca.
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.