Ana içeriğe git
Konu: Led Stop (274 Kez okunmuş)

Led Stop

Merhabalar Led Stop Yapmak istiyorum size göre çok kolaydır ama anlamadığım konular var :)


yan yana 10 adet led dizicem bu ledler pararel veya seri olabilir

ben bu aynı led üzerinden hem park amrülü görevi görmek istiyorum hemde fren ampülü

Yani Açıkcası PArklar Açılınca Led Kısık Yanıcak  Frene Basınca LEd Tam Performans Yanıcak

bilgileriniz için şimdiden teşekkürler...

Ynt: Led Stop

Yanıt #1
Merhaba
Mesela 7808 entegresi  ile parklar beslenicek. Fren hattinin 12 voltu doğrudan  ledlere gidecek.
Yani parklar yandığında 8 volt ile çalışacak frene bastığında aynı ledlere 12 volt gelecek. Daha parlak yanicak.
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

Ynt: Led Stop

Yanıt #2
benım amacım mantar led 3.3 luk ama 

1 adet mantar ledi nasıl hem kısık hem parlak yakabilirim detaylı anlatırsanız sevinirim .

Ynt: Led Stop

Yanıt #3
Bahsettiğin çift duy ampül oluyo. Mesela 12 led düşün. Bunlardan üç tanesini parkdan gelen artıya geri kalan 9 ledi frenden gelen artıya bağla. Eksi ortak zaten. Parkda 3 led yanar. Zaten stop camından kısık görünür. Frene basınca 9 led yanarak daha çok ışık yayar gibi gibi ...

Ynt: Led Stop

Yanıt #4
Mesela 4 seri 10 paralel yaptin devreyi. 4*3.3v : 13.2v volt yapar. Sen bu devreyi 8 volt ile beslersen sönük yanacak. Bir anda 13 volt ile beslenirse cok parlak yanacak.
   Arkadaşın dedigide 9 ledin 3 ünü park yap 6sini fren. Buda farklı bir  Çözüm. 
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

Ynt: Led Stop

Yanıt #5
bilgileriniz için çok teşşekkür ederim ama aradığım cevap bu deyil

eski motorsikletım  arka stop leddi  10 led var içinde  parkları açınca hepsi kısık yanıyor frene basınca tam ışık yanıyor ben böyle bişey yapmak istiyorum

Ynt: Led Stop

Yanıt #6
Benim yazdığımı dikkatli okursan istediğine çözüm var içinde.
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

Ynt: Led Stop

Yanıt #7
bilgileriniz için çok teşşekkür ederim ama aradığım cevap bu deyil


eski motorsikletım  arka stop leddi  10 led var içinde  parkları açınca hepsi kısık yanıyor frene basınca tam ışık yanıyor ben böyle bişey yapmak istiyorum
Frenden gelen 12 volt'u direkt ver
Parktan gelen 12 voltun önüne 220 ohm ve 1N4001 diyot koy hepsi bukadar
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

Ynt: Led Stop

Yanıt #8
Bu şekilde
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

Ynt: Led Stop

Yanıt #9
hocam bilginiz için çok teşşekkür ederim ama benım kafam yine karıştı

4 sıra led çizmişssiniz  3 taneden seri bağlamışsınız direk 12v verince ledlere çok gelmiycek mi ? 3.3 ten 9.9 v ediyor ?  ledlerin ömrü kısalmaz mı

Ynt: Led Stop

Yanıt #10
hocam bilginiz için çok teşşekkür ederim ama benım kafam yine karıştı

4 sıra led çizmişssiniz  3 taneden seri bağlamışsınız direk 12v verince ledlere çok gelmiycek mi ? 3.3 ten 9.9 v ediyor ?  ledlerin ömrü kısalmaz mı

O sadece temsili, evet sen 4 tane led'i seri bağla
Veya en güzeli 3 led'i seri bağla ve her seriye birtane de direnç bağla daha sağlıklı olur
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

Ynt: Led Stop

Yanıt #11
Böyle
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.