Ana içeriğe git
elektronikprojeler
Konu: LM1875 li iyi kalite ampli tasarım döküman ve sonuçları (477 Kez okunmuş)

Ynt: LM1875 li iyi kalite ampli tasarım döküman ve sonuçları

Yanıt #15
Eline sağlık Gökhan, gayet başarılı bir sonuç!

Ama ufak bir düzeltme de gerekiyor. Balans potu ters çalışıyor gördüğüm kadarıyla. Potun ibresi nereye bakıyorsa, ses oradan çıkması lazım.
Elektrik sayacı döndürücüsü ...

Ynt: LM1875 li iyi kalite ampli tasarım döküman ve sonuçları

Yanıt #16
Bir de loundness açıkken biraz daha fazla bass kazancı verebilirsin.
Elektrik sayacı döndürücüsü ...

Ynt: LM1875 li iyi kalite ampli tasarım döküman ve sonuçları

Yanıt #17
Yapılan tasarımın karşılaştırmaları.
LM1875 modern power op-amp sınıfında olup 20-30W civarı güç alınabilmektedir.
Bir amplideki çıkış gücü kaliteyi belirlemediği için bizler yeterli olabilecek bir güç verebilen uygun fiyatlı bir çıkış entegresi seçmiştik.
Bu cihazımızı bazı ürünler ile kıyaslarsak...
Birkaç sene öncesinde arkadaşımız @ozgurece  ye temin ederek EBU PPM modifiyesi yaptığımız AKAI AM U-2 modelini ilk olarak gösterebiliriz.
http://forum.diyaudiotr.com/projeleriniz/akai-aktif-modifiye-ebu-digital-ppm-montaji-t2223-30.html
https://youtu.be/ntU_W9gzv9I

1980 li yıllarda üretilmiş olan bu ürün o yıllarda tutulan bir ürün idi. Üst sınıf olmasa da teknik özellikler olarak, iyi kalite müzik dinlemek için ideal fiyatlı bir ürün olarak piyasada yer etmişti.
Bizim projemiz ile bu ürünü kıyasladığımızda prensip olarak aralarında pek fark olmadığını, hatta bizim amplimizin bu üründen az ya da çok avantajları olduğunu da görebiliriz.
Yani bizim projemizde yer alan amplimizin genel karakteristiği bu ürüne eşdeğer diyebiliriz.
Gerek ton kontrol karakteristiği, gerekse loudness ilavesi neredeyse birbirleri ile eşdeğerdirler.
Tabiiki firma o yıllarda iyi bir estetik amacıyla uygun bir VU metre ilavesi yapmıştır. Bu ilave o yıllarda dinleyicilere fazlasıyla hitap edebilmekte idi.
Aynı markanın farklı birkaç ürününü de kıstas olarak getirisek...
https://www.hifiengine.com/manual_library/akai/am-u22.shtml
AM U-2 nin biraz daha pahalı modeli olan bu ürünü yakından incelediğimizde, bizim amplimiz ile hiç te farklı olmadığını görebiliriz.
X
Teknik karakteristik olarak çok fazla farkı olmasa da kanal karışması değerinin (Channel Separation) 55db gibi kötü bir değerde olduğunu görebiliriz.
Bu özellik ise iyi kalite hoparlörler ile dinlenildiğinde bir kanalın diğerine karışması olayını rahatlıkla algılanabilir olduğunu  ifade etmektedir.
Bizim tasarımımızda montaj hataları olmamış ise bu değer çok daha iyi seviyede olacaktır.
Bu ürün ise o yıllarda biraz daha iyi kalite potansiyometreler ve düğmeler gibi ekipmanlar ile göze batmaktadır.
Bu özellik ise haliyle bu ürünü satıldığı yıllarda biraz daha pahalı yapmaktadır.
Aynı markanın bir başka modelini incelersek..
X
https://www.hifiengine.com/manual_library/akai/am-u55.shtml
Daha yüksek çıkış güçlü ama bir o kadar da daha ciddi bir tasarım.
Bu ürün ise o yıllarda herkesin alabileceği bir ürün olmayıp, üst seviye olmasa da oldukça iyi kalite ürünlerdendi.
Genel dinlemede sağlanan güç bandını gözardı ettiğimizde, bizim tasarımımızla arasında pek te fark olmadığını görebiliriz.
Özetle belirtirsek..
Tasarlayıp meydana getirmiş olduğumuz LM1875 li ampli cihazımız bu gibi ürünler ile yarışabilecek karakteristikte bir amplidir.
Bizler böyle bir ampliyi tasarlayabilmek için harcadığımız bütçenin daha aşağısına bu tür cihazları ikinci el olarak daha uygun fiyatla temin edebiliriz.
Ancak BUNU BEN YAPTIM diyebilmenin de elbette bir bedeli olacaktır.

Ynt: LM1875 li iyi kalite ampli tasarım döküman ve sonuçları

Yanıt #18
@Mr_YAMYAM hocam modifiye yaptığınız AKAI nin ses kalitesi Aşağıda resimdeki Sony den daha güzel. Üstelik Sony TA-D505 de Grafik Eq var. Ayarlıyorum ayarlıyorum Akai nin sesini yakalayamadım. Siz AKAI ye EBU ppm montajından sonra sanıyorum kutupsuz köndansatör değişimi yaptınız .(Sizin Teknik bir sırrınız var eleman kapasitör , kondansatör ama henüz kimse keşfedemedi :) )Loudnes On konumunda sesi bana göre çok güzel. Amaaa Technics de birkaç parça dinlerseniz bir daha diğer anfilerin sesi yavan yavan geliyor. Technics den sonra diğer anfilere geçişte alışma modu ,zamanı gerekli. 







Ynt: LM1875 li iyi kalite ampli tasarım döküman ve sonuçları

Yanıt #19
@Mr_YAMYAM hocam modifiye yaptığınız AKAI nin ses kalitesi Aşağıda resimdeki Sony den daha güzel. Üstelik Sony TA-D505 de Grafik Eq var. Ayarlıyorum ayarlıyorum Akai nin sesini yakalayamadım. Siz AKAI ye EBU ppm montajından sonra sanıyorum kutupsuz köndansatör değişimi yaptınız .(Sizin bir sırrınız var ama henüz kimse keşfedemedi :) )Loudnes On konumunda sesi bana göre çok güzel. Amaaa Technics de birkaç parça dinlerseniz bir daha diğer anfilerin sesi yavan yavan geliyor. Technics den sonra diğer anfilere geçişte alışma modu ,zamanı gerekli. 

Tabiiki yakalayamazsın :D
Akainin band genişliğini alttan ve üstten ecik genişletmiştim. Devrenin izin verdiği ölçüde.
SONY'lerde ise band genişliği daha dar'dır.
İşte konumuzun içeriğindeki LM1875 li ampli sendeki AKAI ile eşdeğer karakteristiktedir. Yani senin AKAI ile arkadaşlarımızın yapmış olduğu ampli hemen hemen eşdeğer seviyededir.
Ama Full modifiyeli olan TECHNICS daha başkadır.
Technics amplide üst seviye grounding, duyma limitlerinin üzerinde dinamik güç bandı ve geniş bir frekans spectrumunda ton kontrol imkanı bulunmaktadır.
Aynı ton kontrol devresi olmasına karşın, sadece turnover frekansları farklıdır. Dinamik Süper Loudness için ise ayrı bir pre ampli devresi ile sinyal işleme yapılmış olup, çıkış seviyesi, istenilen ampli headroom seviyesine göre kalibre edilmiştir.
Kabaca cihaza baktığımızda çok fazlaca detay olmamasına karşılık, oldukça fazla kalibrasyon ve seviye ayarlaması bulunmaktadır.
İşte bu kalibrasyon ve seviye ayarlamaları hem alçak frekanslarda hem de yüksek frekans bölgelerinde yapıldığı için, böyle bir tasarımı bilmeyen birilerinin yapabilmeleri pek mümkün olmamaktadır.
LM1875 li ampli tasarımı konusu içerisinde tiz bölgesi için bir kalibrasyon yapılması için hatırlanırsa Cx kondansatör ilavesi devreye eklenmişti. Ama bu ilave uygulama, çıkış katını tehlikeye attığı için ve hiçbir arkadaşımız bu ölçüyü yapamadığı için, bu özelliği devre dışı bırakmıştık.