Ana içeriğe git
Konu: 2.1 Amplifikatör için Yardım (7745 Kez okunmuş)

Ynt: 2.1 Amplifikatör için Yardım

Yanıt #15
@Mr_YAMYAM
Abi, devam edelim. Herkes bir şeyler öğrensin, amaç bu.
Eee, ne yapıyoruz? Öncelikle ne alınacak, nasıl bir şey alınacak?
Dijital Ses Kontrolü : %90 Tamamlandı
TEA2025B Ampli : %70 Tamamlandı
LM1875 2.1 Ampli : %40 Tamamlandı
Transistörlü Ampli v1.0 : Hazırda Bekliyor
Sırada : STK4191II Ampli

Ynt: 2.1 Amplifikatör için Yardım

Yanıt #16
@Mr_YAMYAM
Abi, devam edelim. Herkes bir şeyler öğrensin, amaç bu.
Eee, ne yapıyoruz? Öncelikle ne alınacak, nasıl bir şey alınacak?

Öyle devam etmeyelim bence Serhat. Sen araştır, bir tasarım ortaya çıkar, onu da YAMYAM abin ve başkaları eleştirsin, o geri bildirimi kendince değerlendir ve devreyi ortaya koy. Yani senin özgün tasarımın üzerinden gidelim, yoksa hazır kaşıkla ağzına verildikten sonra işi öğrenmiş olmazsın.

Şimdiye kadar yazdıklarına bakılırsa işin temel mantığını anlamışsın, ne yapılması gerektiğini biliyorsun, nasıl yapılması gerektiği  konusunda da bir çalışma ortaya koy, onun üzerinden gidelim. Ama gene de sen bilirsin. Her halükarda sorun olursa yanıtlamaya çalışırım.
Elektrik sayacı döndürücüsü ...

Ynt: 2.1 Amplifikatör için Yardım

Yanıt #17
Öyle devam etmeyelim bence Serhat. Sen araştır, bir tasarım ortaya çıkar, onu da YAMYAM abin ve başkaları eleştirsin, o geri bildirimi kendince değerlendir ve devreyi ortaya koy. Yani senin özgün tasarımın üzerinden gidelim, yoksa hazır kaşıkla ağzına verildikten sonra işi öğrenmiş olmazsın.

Şimdiye kadar yazdıklarına bakılırsa işin temel mantığını anlamışsın, ne yapılması gerektiğini biliyorsun, nasıl yapılması gerektiği  konusunda da bir çalışma ortaya koy, onun üzerinden gidelim. Ama gene de sen bilirsin. Her halükarda sorun olursa yanıtlamaya çalışırım.
Doğru diyorsun abi. Hemen bir şeyler çizmeye başlayayım. Birkaç dakikaya dönmüş olurum.
Dijital Ses Kontrolü : %90 Tamamlandı
TEA2025B Ampli : %70 Tamamlandı
LM1875 2.1 Ampli : %40 Tamamlandı
Transistörlü Ampli v1.0 : Hazırda Bekliyor
Sırada : STK4191II Ampli

Ynt: 2.1 Amplifikatör için Yardım

Yanıt #18
@Mr_YAMYAM
Abi, devam edelim. Herkes bir şeyler öğrensin, amaç bu.
Eee, ne yapıyoruz? Öncelikle ne alınacak, nasıl bir şey alınacak?
Elindeki hoparlörlere göre sistem toplamalıyız. İyi bir sistem dersen iyi hoparlör almalısın.

Önce bir ekran kartı... Pardon yaaf PC toplamıyoz :D Önce bir stereo ampli. Uygun güçte.
Sonra da mono bir ampli. Daha güçlü.
Filtre tasarımı daha sonra rahatlıkla halledilebilir. Önemli olan bass ampli ile stereo amplinin kalibrasyonunu yapabilmektir.

Ynt: 2.1 Amplifikatör için Yardım

Yanıt #19
Elindeki hoparlörlere göre sistem toplamalıyız. İyi bir sistem dersen iyi hoparlör almalısın.

Önce bir ekran kartı... Pardon yaaf PC toplamıyoz :D Önce bir stereo ampli. Uygun güçte.
Sonra da mono bir ampli. Daha güçlü.
Filtre tasarımı daha sonra rahatlıkla halledilebilir. Önemli olan bass ampli ile stereo amplinin kalibrasyonunu yapabilmektir.

Hocam param olursa PC de toplarız, merak etme ;D
Stereo ampli olarak LM1875, mono ampli olarak da LM3886 düşündüm. Şu an LM3886 amplinin çizimlerini yapıyorum.
LM3886'da Mute özelliği nasıl devre dışı bırakılır?
Filtreyi tasarladım bile :)
Kalibrasyon derken??
Dijital Ses Kontrolü : %90 Tamamlandı
TEA2025B Ampli : %70 Tamamlandı
LM1875 2.1 Ampli : %40 Tamamlandı
Transistörlü Ampli v1.0 : Hazırda Bekliyor
Sırada : STK4191II Ampli

Ynt: 2.1 Amplifikatör için Yardım

Yanıt #20
Hocam param olursa PC de toplarız, merak etme ;D
Stereo ampli olarak LM1875, mono ampli olarak da LM3886 düşündüm. Şu an LM3886 amplinin çizimlerini yapıyorum.
LM3886'da Mute özelliği nasıl devre dışı bırakılır?
Filtreyi tasarladım bile :)
Kalibrasyon derken??
LM3886 kolay değildir. Besleme ciddi paralar tutar.
Ama LM3886 beslemesini halledebilirsen, aynı gerilimle çalışabilecek LM1875 tasarımı zor olmaz.
LM1875 i 4-5W gibi bir değerde çalıştırırsak LM3886 da kendi gücünde çalıştırılabilir.
@Kazasker  deki trafo tam bu iş içindi.

Ynt: 2.1 Amplifikatör için Yardım

Yanıt #21
LM3886 kolay değildir. Besleme ciddi paralar tutar.
Ama LM3886 beslemesini halledebilirsen, aynı gerilimle çalışabilecek LM1875 tasarımı zor olmaz.
LM1875 i 4-5W gibi bir değerde çalıştırırsak LM3886 da kendi gücünde çalıştırılabilir.
@Kazasker  deki trafo tam bu iş içindi.

Haaaa...
Entegreleri değiştireyim o zaman. Çünkü o ciddi miktarların ne kadar ciddi olduğunu biliyorum ;D
Dijital Ses Kontrolü : %90 Tamamlandı
TEA2025B Ampli : %70 Tamamlandı
LM1875 2.1 Ampli : %40 Tamamlandı
Transistörlü Ampli v1.0 : Hazırda Bekliyor
Sırada : STK4191II Ampli

Ynt: 2.1 Amplifikatör için Yardım

Yanıt #22
@Mr_YAMYAM
Abi merhaba. Besleme çok pahalı olur demiştin, ben de entegreleri değiştireyim dedim...
Karar verildi. Sol ve sağ kanal için TDA2030, bass kanal için ise köprü TDA2050 kullanacağım.
Yine pahalı olur dersen bu sefer vazgeçerim ;D
Dijital Ses Kontrolü : %90 Tamamlandı
TEA2025B Ampli : %70 Tamamlandı
LM1875 2.1 Ampli : %40 Tamamlandı
Transistörlü Ampli v1.0 : Hazırda Bekliyor
Sırada : STK4191II Ampli

Ynt: 2.1 Amplifikatör için Yardım

Yanıt #23
@Mr_YAMYAM
Abi merhaba. Besleme çok pahalı olur demiştin, ben de entegreleri değiştireyim dedim...
Karar verildi. Sol ve sağ kanal için TDA2030, bass kanal için ise köprü TDA2050 kullanacağım.
Yine pahalı olur dersen bu sefer vazgeçerim ;D
Yine pahalı olur.

Ynt: 2.1 Amplifikatör için Yardım

Yanıt #24
Elindeki "akıllı" telefonu bir sene fazladan kullan, 5 tane amfi parası çıkar  ;D
Elektrik sayacı döndürücüsü ...

Ynt: 2.1 Amplifikatör için Yardım

Yanıt #25
Elindeki "akıllı" telefonu bir sene fazladan kullan, 5 tane amfi parası çıkar  ;D
Hocam elimde gayet akılsız bir Nokia var ;D
Yine pahalı olur.

;D
Ne kadar pahalı? LM3886'dan ucuz olacaksa yine yaparım.
Dijital Ses Kontrolü : %90 Tamamlandı
TEA2025B Ampli : %70 Tamamlandı
LM1875 2.1 Ampli : %40 Tamamlandı
Transistörlü Ampli v1.0 : Hazırda Bekliyor
Sırada : STK4191II Ampli

Ynt: 2.1 Amplifikatör için Yardım

Yanıt #26
LM3886 dan ucuz olur.
Teknik hesaplamalar ve konfigürasyon.
TDA2050 entegresine aşina olduğuna göre bu entegreden 3 adet kullanabiliriz.
İki tanesi 5 er watt diğeri de 25W için tasarlanır.
Güç gereksinimi hesabı. 25W+5+5=35W
Verim TDA2050 için %50 civarıdır. Her ne kadar datasheetlerde %75 olarak belirtilmiş olsa da bu verim seviyesine ulaşamayız.
35+35=70W minumum trafo gücü. Opamp ve diğer devreler için de gerekli güç hesaba katılacak olursa en azından 100W trafo şarttır. (Opamp güç harcaması az olsa da ripple etkileşimin az olması için uygun güçte tasarım gereklidir)
100W 2X15V trafo bulabilirsen ve benim şu konu içerisindeki besleme devresini yapabilirsen başka sorun kalmaz.
https://elektronikprojeler.com/index.php/topic,8147.45.html
Bu tür devrelerin PCB ye yapılması şarttır.  İlmine göre yapılmayan devrelerde osilasyon problemlerinden dolayı entegreler yanabilir.

Ynt: 2.1 Amplifikatör için Yardım

Yanıt #27
LM3886 dan ucuz olur.
Teknik hesaplamalar ve konfigürasyon.
TDA2050 entegresine aşina olduğuna göre bu entegreden 3 adet kullanabiliriz.
İki tanesi 5 er watt diğeri de 25W için tasarlanır.

Güç gereksinimi hesabı. 25W+5+5=35W
Verim TDA2050 için %50 civarıdır. Her ne kadar datasheetlerde %75 olarak belirtilmiş olsa da bu verim seviyesine ulaşamayız.
35+35=70W minumum trafo gücü. Opamp ve diğer devreler için de gerekli güç hesaba katılacak olursa en azından 100W trafo şarttır. (Opamp güç harcaması az olsa da ripple etkileşimin az olması için uygun güçte tasarım gereklidir)
100W 2X15V trafo bulabilirsen ve benim şu konu içerisindeki besleme devresini yapabilirsen başka sorun kalmaz.
https://elektronikprojeler.com/index.php/topic,8147.45.html
Bu tür devrelerin PCB ye yapılması şarttır.  İlmine göre yapılmayan devrelerde osilasyon problemlerinden dolayı entegreler yanabilir.

Dediğin gibi abi, o entegreyi seviyorum(Yanlış anlaşılmayalım. Ses çıkışını seviyorum ;D )
Elimde 60W 2x15VAC trafo var. Yetmez mi :(
Buralarda o tip trafolar yok, ondan diyorum. Bir adet trafo, 4 adet büyük kond. ve diğer malzemeler derken 200TL'den aşağıda çıkamam. Biraz da sıkıntılıyım.
Dijital Ses Kontrolü : %90 Tamamlandı
TEA2025B Ampli : %70 Tamamlandı
LM1875 2.1 Ampli : %40 Tamamlandı
Transistörlü Ampli v1.0 : Hazırda Bekliyor
Sırada : STK4191II Ampli

Ynt: 2.1 Amplifikatör için Yardım

Yanıt #28
Dediğin gibi abi, o entegreyi seviyorum(Yanlış anlaşılmayalım. Ses çıkışını seviyorum ;D )
Elimde 60W 2x15VAC trafo var. Yetmez mi :(
Buralarda o tip trafolar yok, ondan diyorum. Bir adet trafo, 4 adet büyük kond. ve diğer malzemeler derken 200TL'den aşağıda çıkamam. Biraz da sıkıntılıyım.

Sen sevdin de ben sevme mi dedim :D
Sevenleri ayırmayız biz :D
Ben de STK465 i seviyom noolacak yani. Kimse benim sevgilimi elimden alamaz :D
60W trafo da kullanılabilir. 2 adet 2050 ile 3 er watt alsak. diğerinden de 20W alsak kabaca işimizi görür.
Unutmadan..
Köprü kuvvetlendiricilere girersen işin içinden çıkamazsın. o yüzden tek 2050 öneriyorum. LM3886 ise 7-8A gibi akım gereksinimi vardır. O'na hiç bulaşma.
Tüm yapılacaklar, LM1875 li ampli devresindeki PCB leri çizmek ve eleman değerlerini hesaplayarak konfigüre etmektir.
Yanlış değilsem LM1875 ile senin TDA2050 nin bacak bağlantıları aynı idi. Konu içerisindeki baskı devreyi hazırlarsan tek yapmamız gereken şey eleman değerlerini yeniden belirlemek.

Ynt: 2.1 Amplifikatör için Yardım

Yanıt #29
Sen sevdin de ben sevme mi dedim :D
Sevenleri ayırmayız biz :D
Ben de STK465 i seviyom noolacak yani. Kimse benim sevgilimi elimden alamaz :D
60W trafo da kullanılabilir. 2 adet 2050 ile 3 er watt alsak. diğerinden de 20W alsak kabaca işimizi görür.
Unutmadan..
Köprü kuvvetlendiricilere girersen işin içinden çıkamazsın. o yüzden tek 2050 öneriyorum. LM3886 ise 7-8A gibi akım gereksinimi vardır. O'na hiç bulaşma.
Tüm yapılacaklar, LM1875 li ampli devresindeki PCB leri çizmek ve eleman değerlerini hesaplayarak konfigüre etmektir.
Yanlış değilsem LM1875 ile senin TDA2050 nin bacak bağlantıları aynı idi. Konu içerisindeki baskı devreyi hazırlarsan tek yapmamız gereken şey eleman değerlerini yeniden belirlemek.

Yanlış değilsin abi, TDA2050'nin bacakları ile LM1875'in bacakları aynı.
O zaman 2 PCB'yi de yapıyorum. Yanlız bilgisayar hocamla beraber yapıyoruz, ondan dolayı gecikebilirim.
O gecikme esnasında hoparlörler hakkında konuşsak?
Woofer hop. olarak şunu düşünüyorum:
https://urun.n11.com/hoparlor/pioneer-ts-g1610f-oto-hoparlor-16cm-280w-P241476431?recId=jp71clqz-abgq3e88fl5-S.W_DET_ALSO_LOOKED.C.c197_a316-17qqp9i
RMS gücü 40W. 90dBA duyarlılığa sahip.
Alınır mı?
Dijital Ses Kontrolü : %90 Tamamlandı
TEA2025B Ampli : %70 Tamamlandı
LM1875 2.1 Ampli : %40 Tamamlandı
Transistörlü Ampli v1.0 : Hazırda Bekliyor
Sırada : STK4191II Ampli