pcbway

Seagate Barracuda 2 TB 3.5 7200Rpm HDD Yanması

Başlatan frknacikel, 10 Temmuz 2017, 16:38:00

frknacikel

Herkese merhabalar. Seagate Barracuda 2 TB 3.5" 7200 RPM Sata 3.0 64 MB harici harddisk bilgisayara takıldığında koku gelmişti ve daha da hiçbir şekilde çalışmadı. İçini açtığımda kartın bir parçasının yanmış olduğunu gördüm. Kartın modeli "100645422 REV A".
Elektronikten hiç anlamadığım için buraya geldim. Şimdi bu kartı temin edersem veya kartın üzerinde yanan parçayı değiştirsem çalışma ihtimali var mıdır? Önceliğim kart üstündeki yerin tamir edilmesi tabi. Sizce yanan yer tamir edilip kullanılır mı? Normalde yanan kısımda 2 adet parça var. Daha önce açıldığından kaybolmuş. Ne parçası olduğunu bilmiyorum.




seron

Kartın derdine bakmadan evvel sizden bir ricada bulunalım.
Güç kaynağından çıkan tüm kabloları çıkarıp, bir cihazla ölçüp, değerleri yazıp burada paylaşabilir misiniz?
Örnek
Siyah-kırmızı: 4.98Volt
Siyah-sarı: 18Volt ...gibi ( ;) )
Güç kaynağının kablolarını anakarttan sökünce çalışmaz. YEŞİL renkli olanla herhangi bir siyah arasına tel sokarak daimi çalışması sağlanır. Daha sonra ölçüme geçilir.
Bu paylaşım arızanın nedenini bulmamızı sağlayacak. Şayet sorun HDD'de değilse yeni taktığınız parça da yanabilir.
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

frknacikel

Abi harddisk harici harddisk. Kasaya bağlı değil. Adaptörün değerlerini söyleyeyim mi?

seron

10 Temmuz 2017, 17:09:52 #3 Son düzenlenme: 10 Temmuz 2017, 17:14:07 seron
Alıntı yapılan: frknacikel - 10 Temmuz 2017, 17:01:08Abi harddisk harici harddisk. Kasaya bağlı değil. Adaptörün değerlerini söyleyeyim mi?
Adaptörün değilde kutunun içinde HDDnin güç girişine tekabül eden bağlantıları ölçüp verebilir misiniz?
Bir de içine çok önemli şeyler var mı?
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

frknacikel

Kusura bakma abi bu konularda çok cahilimdir. Dediğinizi şimdi anladım fakat o değerleri ölçecek cihaza da bilgiye de sahip değilim.    :-[ Zaten adaptör orijinal değildi. Yanmasının sebebi de buydu sanırım. Harddiskin orijinal adaptörünü alsam daha iyi olacak.

seron

Alıntı yapılan: frknacikel - 10 Temmuz 2017, 17:21:29Kusura bakma abi bu konularda çok cahilimdir. Dediğinizi şimdi anladım fakat o değerleri ölçecek cihaza da bilgiye de sahip değilim.    :-[ Zaten adaptör orijinal değildi. Yanmasının sebebi de buydu sanırım. Harddiskin orijinal adaptörünü alsam daha iyi olacak.
Dur dur hemen pes etme.

Bak şimdi, yazdıklarımı iyi oku:

Harddisklerin orjinal üzerinde gelen kutuları her nedense çok çabuk bozuluyor. Bazen voltaj ayarlarının bozulmasından ötürü HDDyi de bozabiliyor veya kutunun içindeki elektronik kartın başka bir yeri bozuluyor HDD açılmıyor. Buraya kadar tamam mı?

Senin HDDye gelince o yanan parçanın adı SMD diyot. Onun yerine başka diyot takılabilir. Ama Bu takılacak diyotun kart üzerine takılma şekli ve özelliği önemli olabilir. O diyot takılınca HDD çalışabilir de, çalışmayabilir de...

En son yapılabilecek şey, o HDDnin aynısından Bad sectorlu olandan bulup kartını değiştirmek denenebilir. Bu, yapacağımız en son şey. Çünkü kart aynı kart da olsa çalışmama hatta HDDyi kalıcı olarak açılmaz hale getirme rizikosu içerir. Bu da ciddi bir durum. O yüzden önce o çatırdayan diyotu değiştirmemiz lazım ki o da risk içeriyor.

Şimdi sen bu bilgileri aldın konuyu anladın. HDDnin tekrar çalışma şansı çok yüksek. Ama dikkatli olmak şartıyla.
İkinci el bilgisayar malzemesi olan yerlere gider de, Abi elinizde Bad sectorlu şuşu marka şu model (HDDnin üzerindeki marka model nosuyla aynı olması şart) bir HDD var mı diye sorarak mümkünse çook ucuz fiyattan düşürmeye çalış. Bulabilirsen al yine gel.

Yok bulamazsan elektronik yedek parçacılardan iki adet 1N4001 iste. Fiyatı ya 50kuruş ya 1TL tutacaktır. Lehimleme yapmamız gerekecek.

Elinde hiç malzeme yoksa bir bilene yaptırırsın.
Bundan böyle o HDD kutusunu kullanma. Çalıştırabilirsek bilgisayarına dahili olarak da bağlayabiliriz; Masaüstü ise. Yok bulamazsak uygun fiyatlı iyi bir HDD kutusu alırız. Ama önce tamir etmeye çalışalım. O HDD gayet güzel kaliteli. Kapasitesi de gayet iyi.

Tamam?
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

frknacikel

Abi sağ olasın. Öyle bir yazmışsın ki içime su serpmiş gibi oldun.  :-[ Ben Sivas'ın küçük bir ilçesinde oturduğum için bu harddiskten bulmam imkansıza yakın. Onun için yurtdışında şöyle bir kart buldum. Diyot değişimi işe yaramazsa bu kartı almayı düşünüyorum. Modeli falan aynı ama bir de sen bakabilir misin?
http://www.ebay.com/itm/100645422-REV-A-Seagate-PCB-Circuit-Board-Hard-Drive-Logic-Controller-Board-/141999069242

seron

Ortadaki çip kırmızı ile işaretlenmiş. Yazı okunmuyor muhtemelen arızalı olabilir. Bu arada diyotlar da rahat görülüyor. O iki tane diyottan lazım sana işte. Ama o kart o paraya alınmaz.
Gittigidiyor sahibinden gibi yerlere bak. Bu HDDden onlarca hatta yüzlerce ikinci el olarak bulursun boşver yurtdışına gerek yok. Yurtiçinden ikinci el olarak alır değiştiririz. Şimdi senin para durumu ne? istanbuldaki elektronik satıcılarından kargo ile malzeme getirtebilir misin? Eğer kart bulamazsak uyduruk 1N4001 diyotu getirteceğiz çünkü. Ayrıca TV tamircisi lazım sana bir de.
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

frknacikel

Abi 130 TL'ye 2.el aynısından buldum. Ama önce diyot işini denesek olur mu? Sonuçta olmazsa kartı değiştirmek zorunda kalacağım zaten.
Bir de görünmüyor ama kartın başka bir yerinde de yanma veya başka bir şey olmuş mudur?

seron

 ;D
Oğlum,
Yaşını bilmiyorum gırgırına oğlum diyorum kusura bakma ama,
Eğer sen, 130TLye seagate barracuda 2TB bulduysan, al onu mis kimin kullan :D Ne diye sapasağlam diski sökp kartını değiştiriyorsun ki? :D

http://www.hepsiburada.com/seagata-barracuda-2tb-3-5-7200prm-sata-3-0-64mb-cache-sabit-disk-st2000dm006-p-HBV0000025OE4?magaza=Techburada&wt_gl=cpc.elk.bilgisayar-diger.pla&gclid=CJKa3u2M_9QCFcFAGwodD14HLA

Yani...

İkinci el, BAD sectorlu 20TLye falan bul ki, hem paradan ziyan etme, hemi de kartını ya da diyotunu kullanırız dediydim. Yani yeni aldığın ikincel bozuk harddiskin sadece kartını kullanacak, disk kısmını kenara koyacağız. Böylece elindekini tamir etmiş olacağız. Ama sen 130TLye arızasız aynısından bulduysan, bana da bir tane al :D
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

frknacikel

Hahaha güldürdün abi. 18 yaşındayım, oğlun yaşında olabilirim belki.  :) Abi şimdi bendeki harddiskin içi tamamen doluydu. O yüzden mümkün olduğunca yeni bir harddisk almak değil de elimdeki kurtarmak istiyorum. Ve bunu az maliyetle yapmak istiyorum. 130 lira çok değil de öğrenci olunca çok geliyor bize.  :-[ Bu arada birkaç yere mail attım. Elinde aynısından bozulmuş harddisk falan varsa diye. Bakalım varsa dediğin gibi yaparız.

i3uz

Alıntı yapılan: frknacikel - 10 Temmuz 2017, 19:34:56Hahaha güldürdün abi. 18 yaşındayım, oğlun yaşında olabilirim belki.  :) Abi şimdi bendeki harddiskin içi tamamen doluydu. O yüzden mümkün olduğunca yeni bir harddisk almak değil de elimdeki kurtarmak istiyorum. Ve bunu az maliyetle yapmak istiyorum. 130 lira çok değil de öğrenci olunca çok geliyor bize.  :-[ Bu arada birkaç yere mail attım. Elinde aynısından bozulmuş harddisk falan varsa diye. Bakalım varsa dediğin gibi yaparız.

bu diyotları bozuk ve eski hardıski varsa ondan sökebilirsin.  bunlar aslında artı eksi sızmaları için konulmuş diyotlar. bir voltaj terslemesi olmuş ve artıya eksi, eksiye artı yada gerilim çoğalması olmuş. büyük ihtimal kart arızalanmış ama sen yinede bir denebakalım . dıyot yönleri bu şekilde olmalı.
Teori gerçek verileri vermez, pratikte yaptıkların doğru verilerdir.
Tanrı Türk'ü korusun
        TA1OME

Mr_YAMYAM

Konuya yardımcı olmak amacıyla..
TVS (Transiend Voltage Suppressor) elemanlarının öncelikle incelenmesi faydalı olacak kanaatindeyim.

seron

Alıntı yapılan: i3uz - 13 Temmuz 2017, 14:51:50bu diyotları bozuk ve eski hardıski varsa ondan sökebilirsin.  bunlar aslında artı eksi sızmaları için konulmuş diyotlar. bir voltaj terslemesi olmuş ve artıya eksi, eksiye artı yada gerilim çoğalması olmuş. büyük ihtimal kart arızalanmış ama sen yinede bir denebakalım . dıyot yönleri bu şekilde olmalı.
Bak bu benim aklıma gelmemişti. Başka bir karttan da sökülebilir.
Ama SMD olması şart mı? Yani ben arkadaşa o diyotların bildiğimiz redresör diyot olduğunu tahmin ederek 1N400X önerdim o olmaz mı?
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

i3uz

14 Temmuz 2017, 00:47:28 #14 Son düzenlenme: 14 Temmuz 2017, 00:47:59 i3uz
Alıntı yapılan: seron - 13 Temmuz 2017, 16:26:06Bak bu benim aklıma gelmemişti. Başka bir karttan da sökülebilir.
Ama SMD olması şart mı? Yani ben arkadaşa o diyotların bildiğimiz redresör diyot olduğunu tahmin ederek 1N400X önerdim o olmaz mı?
Belki olur ama genelde hizli diyot oluyor. O bakimdan baska kartan sokebilir hemde iri smd oluyor rahatlikla soker.
Teori gerçek verileri vermez, pratikte yaptıkların doğru verilerdir.
Tanrı Türk'ü korusun
        TA1OME