pcbway
avatar_sayangku

yeraltı görüntüleme cihazı yapımı

Başlatan sayangku, 04 Nisan 2016, 20:18:24

sayangku

sa arkadaşlar 2 gündür yeraltı görüntüleme cihazı  çalışma mantığına bakıyorum biraz birşeyler aklımda oluştu ama kafamda
deli sorular var :)
en basitinden  https://www.youtube.com/watch?v=k6cIkYm8peI 
bu video da gelen bilgiyi nasıl 3d resim olarak çıkartıyolar tam anlayamadım bu iş için sanırım flc -100 sensörü gibi
magnetometer sensörler kullanıyorlar  bana biraz bunun hakkında özellikle yazılım olarak yani sensörden aldıgı bilgiyi nasıl
işliyorlar da pc de bir 3d görüntü oluşturuyorlar bunu merak ediyorum  bende eger yapablirsem basit bir cihaz yapmayı düşünüyorum
c sharp , pic , arduino bilgim var iyi kötü birşeyler yapmayı düşünüyorum tabi sizinde katkılarınız olursa sevinirim
bende önemli buldugum bilgileri bu konu altında paylaşıcam
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

Asof544

09 Nisan 2016, 17:35:21 #1 Son düzenlenme: 09 Nisan 2016, 17:45:42 Asof544
Bendensin bedave.Uğraş uğraş çıkılmıyor işin içinden em le uğraştım kaç gün.
https://support.office.com/tr-tr/article/Verilerinizi-y%C3%BCzey-grafi%C4%9Finde-g%C3%B6sterme-1050ffc6-6143-4ee7-82b3-421bea88a1e8

burayı oku fikir edinirsin.
http://www.emo.org.tr/ekler/403e0fe5273ab53_ek.pdf
Anladığını bana da anlat lütfen.

Asof544

09 Nisan 2016, 17:36:49 #2 Son düzenlenme: 09 Nisan 2016, 17:47:57 Asof544
Alıntı yapılan: sayangku - 04 Nisan 2016, 20:18:24sa arkadaşlar 2 gündür yeraltı görüntüleme cihazı  çalışma mantığına bakıyorum biraz birşeyler aklımda oluştu ama kafamda
deli sorular var :)
en basitinden  https://www.youtube.com/watch?v=k6cIkYm8peI 
bu video da gelen bilgiyi nasıl 3d resim olarak çıkartıyolar tam anlayamadım bu iş için sanırım flc -100 sensörü gibi
magnetometer sensörler kullanıyorlar  bana biraz bunun hakkında özellikle yazılım olarak yani sensörden aldıgı bilgiyi nasıl
işliyorlar da pc de bir 3d görüntü oluşturuyorlar bunu merak ediyorum  bende eger yapablirsem basit bir cihaz yapmayı düşünüyorum
c sharp , pic , arduino bilgim var iyi kötü birşeyler yapmayı düşünüyorum tabi sizinde katkılarınız olursa sevinirim
bende önemli buldugum bilgileri bu konu altında paylaşıcam
Burada 3b yok ki saqdce sinyal analizörü kullanılmış.
Olaya yertaltı görüntüleme dedektörleri karıştırırsan zor bilgi buluyorsun.Yada ayrıntısı yok.Diğre teknolojilerede göz atmak gerek nede olsa bazı yöntemler işe yarar gözüküyor.

sayangku

hocam verdiginiz likleri inceliyip yorum yazıcam dünde bir kaç bişey gördüm onları şimdi sizle paylaşim dedim

hocam bu linkteki dedektörde http://www.teknolojiekibi.com/yeni/index.php/topic,4900.0.html
3d görüntüleme sistemi var   bu video da https://www.youtube.com/watch?v=S3kjSrQvXLY
 görülebiliyor ama malesef açık kaynak kodlu değil en fazla dedektörü yapablirsiniz bu forumda takılırken manyotometer olan bölümü yapamazsınız   şimdi burda 3d görüntüleme programını TE 3D Viever  adında programla analiz etmişler manyatometer aldgi bilgiyi işlemsel yükselteçlerle yükseltip bluetooth ile pc göndermişler diye tahmin ediyorum veriyi
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

mustafayilmaz

yeraltı görüntüleme için GPR kullanılıyor. ama bu görüntüler ayna gibi olmuyor. bu görüntüleri yorumlamak gerekiyor.
bu tip cihazları anlamak için öncelikle, metal dedektörlerinin çalışma biçimini anlamak gerekiyor.
ben şuanda VLF dedektör tasarımı ile uğraşıyorum.
sizde en basitinden bir BFO veya VLF dedektör tasarımını/uygulamasını deneyiniz.
yeraltı cihazlarının en zor kısımlarından birisi de; bobinin fiziksel olarak tasarımı.
bobinlerin güzel bir şekilde sarılmış olması gerek.

GPR daha sonraki aşama ;)

GPR

örnek bir GPR çıktısı :

Asof544

Alıntı yapılan: sayangku - 10 Nisan 2016, 12:51:19hocam verdiginiz likleri inceliyip yorum yazıcam dünde bir kaç bişey gördüm onları şimdi sizle paylaşim dedim

hocam bu linkteki dedektörde http://www.teknolojiekibi.com/yeni/index.php/topic,4900.0.html
3d görüntüleme sistemi var   bu video da https://www.youtube.com/watch?v=S3kjSrQvXLY
 görülebiliyor ama malesef açık kaynak kodlu değil en fazla dedektörü yapablirsiniz bu forumda takılırken manyotometer olan bölümü yapamazsınız   şimdi burda 3d görüntüleme programını TE 3D Viever  adında programla analiz etmişler manyatometer aldgi bilgiyi işlemsel yükselteçlerle yükseltip bluetooth ile pc göndermişler diye tahmin ediyorum veriyi
Matlab biliyormusun bu program grafik oluşturmada kullanılıyor.İşe yarayabilir bibak istersen.

Asof544

Alıntı yapılan: mustafayilmaz - 10 Nisan 2016, 14:53:47yeraltı görüntüleme için GPR kullanılıyor. ama bu görüntüler ayna gibi olmuyor. bu görüntüleri yorumlamak gerekiyor.
bu tip cihazları anlamak için öncelikle, metal dedektörlerinin çalışma biçimini anlamak gerekiyor.
ben şuanda VLF dedektör tasarımı ile uğraşıyorum.
sizde en basitinden bir BFO veya VLF dedektör tasarımını/uygulamasını deneyiniz.
yeraltı cihazlarının en zor kısımlarından birisi de; bobinin fiziksel olarak tasarımı.
bobinlerin güzel bir şekilde sarılmış olması gerek.

GPR daha sonraki aşama ;)

GPR

örnek bir GPR çıktısı :

Bunlardan haberdarım.Anten yere fiziksel olarak temas ediyor izlediğim vidyolarda hep öyle.

sayangku

 su an için gpr zor gelir bana magnetometer ile yapıcam bu işi  bide hocam pim 2 daha önce toplamıstım çok eskiden delta pulse yani pi dedektör mantıgı biliyorum vlf göre cok daha etkili ve biraz daha kolay tabi vlf ayrim da pi göre daha iyi diyolar dogruda olabilir cunku alici ve verici ayri pi gibi degil neyse size matlab konusunda katiliyorum simdi ders videoları izlemeye basladim  ve kafamda bazi sekiller biçimlendi  cip olarak arduino kullanıcam arduinon analog girisine https://www.youtube.com/watch?v=801OBRnfV0I  video daki sensörden siparis edip direk baglıcam gelen bilgileri ise  int deger=analogRead(A0);
  Serial.println(deger);  // gönderilen her veri bir alt satıra geçirilmelidir
  delay(100);
komutları ile seriporttan  bilgi alicam alicam bilgiyi c sharp 2 boyutlu grafik cizdirip c sharp tan da matlab aticam burda ise 3 boyut yapmaya caliscam  sonra mustafa yılmaz hocamın dedigi gibi yapicam
istediğin görüntünün oluşabilmesi için 3 farklı değer elde etmen gerek.

örneğin x=0.001m ve sabit olsun, y düzleminde 0-1000m arasında gezinelim.  z düzlemi içinde sensörden aldığımız verileri okuyalım.
her 0.001 saniyede sensörden 1000 tane örnek alalım.

sonra x düzleminde 0.001m yana kayarak işleme devam edelim. bu işlemi 1000... defa yaparak araziyi tarayalım.
 
bu verileri çok iyi yazılım bilgimizle, bilgisayara çizdirelim. y ve z den gelen veriyi değerlendirirsek grafik elde ederiz.
aynı konumda x'den gelen verileri yan yana eklersek, istediğimiz görüntü oluşur.

daha sonra işin makyaj kısmında; sensörden gelen veriler 0-10 aralığında ise kırmızıya boya. 10-20 aralığında ise turuncuya... gibi renklendiricam
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

sayangku

hocam önemli bilgiler edinirseniz özellikle paylasin lütfen cünkü konuya gercekten cok yaklastım en kisa zamanda sensörü alip denemeler yapicam eger biterse becerebilirsek paylasicam bana bitane lazim gerisi umrumda degil millet deli gibi cok para ödemesin böyle cihazlara
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

mustafayilmaz

@sayangku magnetometer hiç çalışmadım, bilmiyorum. fakat projelerine rastlamıştım.

görüntü oluşturmada C# yeterli olur diye düşünüyorum.
fakat verinin elde edilme aşaması daha önemli.
MATLAB yerine de LABVİEW araştırabilirsiniz, daha pratik olarak.

sayangku

Alıntı yapılan: mustafayilmaz - 11 Nisan 2016, 00:35:13@sayangku magnetometer hiç çalışmadım, bilmiyorum. fakat projelerine rastlamıştım.

görüntü oluşturmada C# yeterli olur diye düşünüyorum.
fakat verinin elde edilme aşaması daha önemli.


MATLAB yerine de LABVİEW araştırabilirsiniz, daha pratik olarak.

hocam ikisinede bakıyorum suan hangisinde daha çok kaynak varsa ona yönelicam
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

mustafayilmaz

sensör yapmayı araştırdınız mı hiç?

EMS-100 deneme yapmak için oldukça pahalı geldi bana.



radyolarda buna benzer bobin vardır.

bu bobine metal bir cisim yaklaştığın da, ikinci bobinde bu değişim yakalanabilir. (VLF prensibi)

op-amp olarak LM358, MCP601 vb kullanılabilir.


sayangku

aynen hocam pahalı bir sensör gercekten ama suanlık yapcak bisey yok gibi birde hocam hiç denemedim ama eger sizin bildiginiz birşeyler varsa ben devreyi kurup bobini sarabilirim sonrada test edebiliriz burda ben video çeker atarım
birde baksanıza hocam teknoloji ekibi TE-MS1 adında flc -100 alternatifini yapmiş
http://www.teknolojiekibi.com/te-ms1/
lugatek de ems -100 yapmiş demek ki yapılabilir imkansiz olan şeyler degil dogrusu
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

sayangku

11 Nisan 2016, 20:44:44 #13 Son düzenlenme: 11 Nisan 2016, 20:45:46 sayangku
1- Devre elemanları verici bobin üzerinde bir elektrik akımı oluşturur.
2- Bu akım bobin etrafında manyetik alan oluşturur.
3- Bu manyetik alan metaller üzerinde Eddy Akımları dediğimiz vericiye ters yönde akımlar oluşturur.
4- Alıcı bobin bu akımları algılar
5- Alıcı bobinden gelen sinyaller alıcı devrede katbekat büyütülür 
LM358 sinyali yükselticek bir devre şeması kurarız  ozaman 
burda ayrıntı bobin degerleri ve omajları bunu nasıl yapabiliriz ?

''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

mustafayilmaz

öncelikle yapılmış projeleri incelemek gerek.

geotech

bobinlerin sarım sayısı hakkında şuan fikrim yok.

Asof544

Alıntı yapılan: sayangku - 11 Nisan 2016, 20:44:441- Devre elemanları verici bobin üzerinde bir elektrik akımı oluşturur.
2- Bu akım bobin etrafında manyetik alan oluşturur.
3- Bu manyetik alan metaller üzerinde Eddy Akımları dediğimiz vericiye ters yönde akımlar oluşturur.
4- Alıcı bobin bu akımları algılar
5- Alıcı bobinden gelen sinyaller alıcı devrede katbekat büyütülür 
LM358 sinyali yükselticek bir devre şeması kurarız  ozaman 
burda ayrıntı bobin degerleri ve omajları bunu nasıl yapabiliriz ?


Yeterli olmaya bilir bikaç katlı kurmalı hatta filtre devresi eklenmeli bence.Yada sinyal yükselteç devrelerinide ayrıca inceleyebilirsin.

sayangku

12 Nisan 2016, 21:59:39 #16 Son düzenlenme: 12 Nisan 2016, 22:00:13 sayangku
Alıntı yapılan: Asof544 - 12 Nisan 2016, 12:24:05Yeterli olmaya bilir bikaç katlı kurmalı hatta filtre devresi eklenmeli bence.Yada sinyal yükselteç devrelerinide ayrıca inceleyebilirsin.

manyetometer sensörlerde metalin manyetikleşme oranına göre derinlik değişir oyüzden derinlik konusunda birşey diyemiyosun  fazla ama en ufak aldıgın data bile işlemsel yükselteclerle yükseltirsek onu algılayabiliriz
dediginiz de haklılık payı var tabikide siz bizimle şema paylaşırmısınız kafanızda varmi bişeyler
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

mustafayilmaz


sayangku

Alıntı yapılan: mustafayilmaz - 13 Nisan 2016, 17:11:23YL-TEZ

Fabrication of an Induction Coil Magnetometer for Geomagnetic Field
Measurement


Induction Magnetometers Principle

Roux_A_etal_SCM_Instrument.pdf

Induction Coil Sensors

konuyla ilgili yerli yabancı kaynak çok.
Özellikle Tübitak yeraltı tespit cihazları konusundaki çalışmalara destek sağlıyor. ;)

hocam siz ciddimisiz tubitak bunu boş iş olarak görmüyo yani çevremdeki insanlar zorla bana bıraktırmaya çalısıyor boş işlerle ugrasma diyor özellikle işyerindekiler ben led aydınlatma işi yapıyorum trafo tamiri led sürücü kartları yazılım tasarım ıvırzıvır işler geliyo bana ama dedektörler benim ilgimi çekiyor özellikle pim 2 toplayıp çalıstırdıktan sonra bu işe sardım gerçekten işin içine girmeyen bilemez hocam
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

mustafayilmaz

aynen belirttiğim gibi. yukarıda eklediğim MANYETOMETRE tezini inceleyiniz.


sayangku

hocam verdiginiz linkleri detaylı bir sekilde inceliyorum  birde benim aklıma ultrasonik sistemler geldi
acaba burda topragı hiç olarak gösterebilirmiyiz tipki hava gibi  cünkü böyle birşey yapsak ilk olarak topraga carpicagindan hiç bir anlam ifade etmez tabi bunun taşı felanda var gercekten baktımda oluru yok gibi geldi :)
boşluk bulma desen nasıl bir algoritma kurulur oda ayrı mesele
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

sayangku

az önce ultrasonik hsr04 modülü vardı onunla cisim algılama yaptım öylesine bir an aklıma geldi bir işe yarar diye ama oluru yok gibi duruyor belki cok gelismis transduserler felan kullanılsa ne gibi sonuclar dogurur oda ayrı konu
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

mustafayilmaz

düşük frekanslarda toprak etkisi azalmaktadır. fakat aynı performansı yakalamak için bobin değerlerinin, devasa sarım sayılarında olması gerekebilir.

bize ne kadar lazım? burada amacın iyi belirlenmesi gerekmektedir.

ben 1-2 deneme yaptım. ferrit nüveye vidayı 1cm yaklaştırınca 5mV civarında bir değişim yakaladım.



mucit05

SATILIK  300 MW kadar Satılık
 GES,RES HES
Çağrı Mektupları ALANLARA
ve  SATANLARA DANIŞMANLIK YAPIYORUZ.
FİNANS TEMİN EDİLİR.
KURULUM YAPILIR.7-10 YIL
VADE YAPILIR.
------------------------------------------

YAKITSIZ ENERJİ PROJELERİMİZ
 3 ANA BAŞLIKTA TOPLAYABİLİRİZ
 
BİZE DESTEK OLACAK MÜTEŞEBBİSLER ARIYORUZ.
1- YAKITSIZ JENERATÖR --- YAKITSIZ ENERJİ SANTRALİ
1000 m2 yerde 10 mw Enerji santrali kurabiliriz.Önce 10 kw,sonra 50-100-sonra 500 kw  1 mw yapacağız.1 MW yaptıktan sonra 100 mw da yapılabilir .Hemde 10.000 m2 alana 100 mw Enerji santrali kurulabilir.
Bunun ilk başta Sponsor destek arıyoruz.
2-YAKITSIZ ARABA = Yakıtsız 100.000 km gidecek Araba projemiz hazırdır. Protip için Arge desteğine ihtiyacımız vardır. Eski Mercedes Araba da deneyeceğiz inşallah.
3- YAKITSIZ KOMBİ = Çeşme suyuyla çalışan Kombi ile Hem evi ısıtacağız,Hem soğutacağız hemde ocak ta Tüb veya Doğalgaz kullanmadan Yemek pişirecek sistemi yapacağız. İnşallah Rabbim bizim aklımıza bunları düşürdüyse bu İCADIN da vakti saati gelmiş demektir.
Size 100.000 km yakıtsız giden manyetik Enerji ile çalışan Arabayı, 1000 M2 De 10 Mw Enerji Üreten Santrali ,Suyla Çalışan ve Evlerimizi Bedava Isıtan Soğutan Ve Yemeklerimizi Pişiren Kombi Yi Yapalım. Bunun için Her İddiaya varız Bu icadlar elbet yapılacak er ve ya geç ama bu lütüf ve başarı Türkiye li Müslüman Mucitlerin olsun inşallah.
----------------------------------------------
MUCİT ENERJİ VE
İCADLARIMIZ

Sayın Yatırımcılar
             Dikkatinizi Çeken Projelerimize
Sponsor veya Üretici Firma Olarak Ortak Olabilirsiniz.
1- Manyetik motor
2-Hidro Kombi
3-Yakıtsız Motor
4-Gravity Motor
5-Rüzgar gülü 8 kanatlı (beta)
6-Yakıtsız Motor
7-Sonsuz Enerji Üretim Sistemi
8-X Enerji
9-İcadlar
10-Suyla çalışan otomobil
11-Yeşil çağ enerji projesi.
12- Yakıtsız otomobil
13- Yakıtsız Hidro Motor
14- Hava ile çalışan Motor.
MEHMET KUTLUK
0+554 412 53 57
mucit.enerji@outlook.com,
kutluklar-enerji@hotmail.com,
www.mucitenerji.com
TURKEY

mustafayilmaz


sayangku

Alıntı yapılan: mustafayilmaz - 16 Nisan 2016, 16:41:46grafik çizdirme programı,

http://www.visualizer3d.com/

hocam hem iş hemde aksamları bu işle mesgul oldugum için siteye giremedim  hazır sizide yakalamısken soru sorım dedim  siz delta pulse 3 bilirsiniz 3s cikti 3s 3d cikti ilk delta pulse 3 yazılım olarak boşluk bulma özelligi koydum diyor karadag hocam bunu nasıl yapıyor ben anlamadım bir metal dedektör boslugu nasıl bulabilir sizde gercekcilik payi varmi varsa bana izah edemisiniz rica etsem birde  izledim videolardan anladim kadariyla magnetometer sensörler miknatislasmis metalleri cok daha iyi algiliyor mesala tornavida ucu gibi acaba demir tozlarınıda algilarmi beni yanilta bilirmi topraktaki ve tasdaki tozları algılarsa işimiz zor ben magnetometer ayrim yapsin diye ozellikle yapicam atiyorum bendeki pim 2 dedektor var onla tuttum araziyi diidit diye öttü belki mineralli toprak belkide hakkatteden bisey var içinde sonra ben bide oraya benim magnetometer tuttum oda biseyler gösterdi eger magnetometer biseyler gosterirse burda altin yoktur dicam :) ya civi var yada at nali :)  gibi kafamda ayrım yapmıs olcam siz nedersiniz bu yoruma
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

sayangku

yada kılıc vb biseyler de olabilir dicam ferromanyetik maddelere duyarli daha cok magnetometerlar pasli olması metalin işime gelir mıknatıslı birşey derinlik artar hepten işime gelir vb şeyler işte :)
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

sayangku

http://www.visualizer3d.com/ bide verdiginiz linkteki program her cihaza uygunmudur mesala ben bunu kendi cihazimda kullanabilirmiyim acaba öyleyse yirtik demektir biraz olsun
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

sayangku

''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

sayangku

''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

mustafayilmaz

17 Nisan 2016, 22:47:52 #30 Son düzenlenme: 17 Nisan 2016, 22:48:26 mustafayilmaz
boşluk olayını en iyi GPR ler yapıyor, fakat metal dedektörü nasıl yapar bilemiyorum.
çünkü ben hiç arazi çalışması yapmadım. bahsedilen ürünler ticari bir ürün.

ayrımda vlf cihazlar daha iyidir. cihaz parası önemli değil derseniz hazır alın.
arazide uğraşmak sizin için daha önemliyse cihaz yapmak ile uğraşmayın.

grafik çizdirme vs yazılımsal şeyler, hazır bir program/tool mutlaka vardır.
önerdiğim yazılım belli cihazlarda çalışıyor sanırım.


sayangku

hocam vlf ,pi, bfo bunlar hep hikaye digerleride öyle tabiki ayrim işene ben toprak altinda kesinlikle inanmiyorum
ve yapan varsa da hodri meydan diyorum  videolar ve havada ki testler yanilticidir toprak da eger gercek birşeyler yapmak istiyorsak eger demir tozu mineral kayalasmis demir tugla tasi gibi benzeri şeyleri ayirt edelim gerisi hikaye  benim dedektor did dedi zaman ben demeliyimki bu toprak altında civide cikabilir at nalida altinda gümüş te ama ellle tutulur gözle gorulur bisey ciksin yeterki kalite bu olsun butun dunya markalarina meydan okuruz ozaman kardeşim deriz bu makine ottu ise eger senin eline metal yada altindan bisey kesin gelicek
he bu anlattim birinci kısımdı
ikinci kısıma gelirsek eger bizim makine öttü bende magnetometer sensörü ile bide üstünden gectim eger benim magnetometer data aldigimi görürsem 2 boyut olur 3 boyut olur neyse ben derimki burda altın olma olasiligi dusuk  burda miknatislasmis bir metal yada bakir bisey var derim ona göre kazmayı vurmaya karar verirm bakarim kılıc cikar bakarım civi cikar bunu yine bilemem özellikle pasli ve miknatislasmis bir cizim ise derinlik artar yerin 2 metre altina kadar cok rahat data alabilirim
he bu sensörler elime gecince ben altina verdigi tepkiye gozetlicam ya cok az tepki vercek yada hiç
okudum bilgilere göre ve şu soyledim özellikte parada versem 50 bin tl versem bulamam böyle bir makine eminim ama kendim yapardam maksimim 1000 tl tutsun arge calismam oda yakıcam malzemeleri hesaba dahil ettim :)
anlıcanız hersey hikaye 3 boyutlar 5 boyutlar bu verdigim bilgilere göre makıne tasarlanirsa son kullanıcı dicek ki ben bu işin sonunda ya civi bulucam ya kılıc  yada aldıgım bilgiler dogrutusunda altın bulucam dicek işe baslıcak
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

i3uz

Alıntı yapılan: sayangku - 18 Nisan 2016, 00:17:11hocam vlf ,pi, bfo bunlar hep hikaye digerleride öyle tabiki ayrim işene ben toprak altinda kesinlikle inanmiyorum
ve yapan varsa da hodri meydan diyorum  videolar ve havada ki testler yanilticidir toprak da eger gercek birşeyler yapmak istiyorsak eger demir tozu mineral kayalasmis demir tugla tasi gibi benzeri şeyleri ayirt edelim gerisi hikaye  benim dedektor did dedi zaman ben demeliyimki bu toprak altında civide cikabilir at nalida altinda gümüş te ama ellle tutulur gözle gorulur bisey ciksin yeterki kalite bu olsun butun dunya markalarina meydan okuruz ozaman kardeşim deriz bu makine ottu ise eger senin eline metal yada altindan bisey kesin gelicek
he bu anlattim birinci kısımdı
ikinci kısıma gelirsek eger bizim makine öttü bende magnetometer sensörü ile bide üstünden gectim eger benim magnetometer data aldigimi görürsem 2 boyut olur 3 boyut olur neyse ben derimki burda altın olma olasiligi dusuk  burda miknatislasmis bir metal yada bakir bisey var derim ona göre kazmayı vurmaya karar verirm bakarim kılıc cikar bakarım civi cikar bunu yine bilemem özellikle pasli ve miknatislasmis bir cizim ise derinlik artar yerin 2 metre altina kadar cok rahat data alabilirim
he bu sensörler elime gecince ben altina verdigi tepkiye gozetlicam ya cok az tepki vercek yada hiç
okudum bilgilere göre ve şu soyledim özellikte parada versem 50 bin tl versem bulamam böyle bir makine eminim ama kendim yapardam maksimim 1000 tl tutsun arge calismam oda yakıcam malzemeleri hesaba dahil ettim :)
anlıcanız hersey hikaye 3 boyutlar 5 boyutlar bu verdigim bilgilere göre makıne tasarlanirsa son kullanıcı dicek ki ben bu işin sonunda ya civi bulucam ya kılıc  yada aldıgım bilgiler dogrutusunda altın bulucam dicek işe baslıcak


olay dediğin gibi ayrım olayı arazide çok sıkıntılı. ama insanlara dedektör satarken gelde anlat bunu.. adam diyorki altını görünce ötsün.. mantık bu.. altın toprakda yanlız başına durmuyorki demir kaba koyuyorlar eee toprak oksitleniyor. bide toprakda başka mineraller varsa al sana karma karışık durum.. dolasıyla bu iş kararlı değil.. bence sadece delta pulse şeklindeki dedektörler uygun. metal malesef tek referans olucak.. bulduğun yeri kazacaksın başka şekilde olmuyor. dolasıyla değersiz bişey diye ayrıma inanıp kanmamak gerekiyor değerli olabiliyor. zaten her öten şeyde ayrı macera .. bakalım görüntülemede bi gelişme olucakmı..
Teori gerçek verileri vermez, pratikte yaptıkların doğru verilerdir.
Tanrı Türk'ü korusun
        TA1OME

sayangku

Alıntı yapılan: i3uz - 18 Nisan 2016, 17:29:22olay dediğin gibi ayrım olayı arazide çok sıkıntılı. ama insanlara dedektör satarken gelde anlat bunu.. adam diyorki altını görünce ötsün.. mantık bu.. altın toprakda yanlız başına durmuyorki demir kaba koyuyorlar eee toprak oksitleniyor. bide toprakda başka mineraller varsa al sana karma karışık durum.. dolasıyla bu iş kararlı değil.. bence sadece delta pulse şeklindeki dedektörler uygun. metal malesef tek referans olucak.. bulduğun yeri kazacaksın başka şekilde olmuyor. dolasıyla değersiz bişey diye ayrıma inanıp kanmamak gerekiyor değerli olabiliyor. zaten her öten şeyde ayrı macera .. bakalım görüntülemede bi gelişme olucakmı..


hocam ben çalısmalara hız veridim kafamda bazı şeyler var sensorler bi gelsin hele teorimi pratige dökersem buraya video koyucam işallah bide baana bilgisi olanlar biraz daha yardimci olursa işlerim kolaylasicak işh şuanakadar arkadaslardan epey bisey ögrendim sagolsunlar
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

sayangku

''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

sayangku

''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

i3uz

27 Nisan 2016, 09:10:51 #36 Son düzenlenme: 27 Nisan 2016, 09:15:22 i3uz
ilk linkte verdiğin reed röle modülle yapılmış. 1 tlye aldığımız alarmlar varya onların içindeki sensör. reed röle icindede 1 tel var bunu ikiye bölmüşler kestikleri ucları yakın bişekilde yanyana koymuşlar. mıknatıs yaklaştırıldıgında ikisi birleşiyor yanı anahtar gibi çalışıyor.. bu devrenin daha kalitelisini cep telefonu ile yapabilirsin. google playde gaus meter veya manyetik dedektör yaz kur eğer telefonunda magnetik dedektör varsa bulduğun her mıknatis, magnetik oluşan herşeyi degerini okuyabilirsin.
Teori gerçek verileri vermez, pratikte yaptıkların doğru verilerdir.
Tanrı Türk'ü korusun
        TA1OME

sayangku

2 adet  flux magnetometer sensör aldım bu hafta sonu çalısmalara başlıcam umarım iyi birşeyler ortaya çıkartabiliriz
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

sayangku

27 Nisan 2016, 09:33:35 #38 Son düzenlenme: 28 Nisan 2016, 15:17:37 sayangku
Alıntı yapılan: i3uz - 27 Nisan 2016, 09:10:51ilk linkte verdiğin reed röle modülle yapılmış. 1 tlye aldığımız alarmlar varya onların içindeki sensör. reed röle icindede 1 tel var bunu ikiye bölmüşler kestikleri ucları yakın bişekilde yanyana koymuşlar. mıknatıs yaklaştırıldıgında ikisi birleşiyor yanı anahtar gibi çalışıyor.. bu devrenin daha kalitelisini cep telefonu ile yapabilirsin. google playde gaus meter veya manyetik dedektör yaz kur eğer telefonunda magnetik dedektör varsa bulduğun her mıknatis, magnetik oluşan herşeyi degerini okuyabilirsin.
verdiginiz bilgiler için tesekkür ederim google play birseyler indirdim işe yarıyo ama mesafe cok kısa
http://www.bilisimogretmeni.com/visual-studio-c/visual-studio-c-dersleri-c-ile-grafik-islemleri-3-ici-dolu-sekil-cizmek.html
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

toyer


sayangku

arkadaşlar bugün ilk grafiksel görüntümü aldım projemde  birazdaha iyileştirme yapınca ilk resimleri atıcam işallah
''Paranın Başkaları İçin Taşıdığı anlam,
  benim için  birşey ifade etmiyor ''
                                                   Nikola Tesla

Ejder

merhaba  iyi  günler   cevabini  aradigin  sorunun  özeti      flc  100   kalite  olarak  iyi  bir  sensor   degil    cogu  zaman  ansizin  sensör  bozulabiliyor   ayrica  3 boyutlu  olarak  görüntüyü  vermez     göüntüyü  3 boyutlu  gösteren    radar   programlarinin   kendisidir  cünkü   programlar  ona  göre  yazilmistir   ister  3d  visilaizer  olsun  ister  future  160   programi    flc  100   sadece  aldigi  analog  bilgileri    islemciye  verir    islemci  analog  dan  digitale  cevirir    ve  bluetooth  veya  usb  üzerinden  aktarir    flc  100  ve  diger  magnometrelerin  calisma   sistemi  hepsi  ayni   kisaca   bu  sensörler   le   ilgili  örnek  vereyim    dünyanin  enerji  akimi   kibleye  dogrudur   pusula  her   zaman   kibleye   dogru  yönünü   cevirir  yön  konusunda eger  yanlisim   yoksa    eger  dünyanin   bir  enerji  akimi  olmasaydi   pusulada  dönmezdi   sensörde calismazdi   magnometre  sadece  toprak  altinda   giden  enerjiyi  tespit  etmekle  yükümlüdür   onun  disinda  baska  hic  bir  ise  yaramaz   ama   burda   teknik  olarak  mantigimizi  calistirdigimizda    toprak  altindaki  mahzen  ve  bosluklari  görebiliriz   bu  da  söyle  oluyor    arazide   enerji   akimin  istikametinde    toprak  altinda  gittigi  yönde  eger 2  metre  ilerisinde  bir  bosluk  varsa  enerji  bosluga  düser   ve  bosluga  düstügü  zaman    flc  magnometre  enerji  algilama  mantigiyla   calistigi  icin  örnegin  3voltluk  bir  enerji  veriyorsa  mutlak  0.5  volt  ile  1volt  arasinda  ya   asagi  düser   yada  yukari  cikar   bu  sadece  bir  örnektir  voltajlar  ve  daha  sonra  bosluk  bittigi  zaman  bu  sefer  de  yukar  ciktigi  icin  enerji     eski  voltaj  seviyesine  cikar  3  volta   örnegin  3  voltan  0.5  volt  cikardiginizda  2.5  volt  kalir   burda   radar  programinda   ne  yapiyor  bir  boluk  yani  mahzen  oda  gösteriyor  tabi  buda  renk  olarak  mavi  secilmistir    mesela  ucaga  bindiginiz  zaman   kolunuzda  yada  yaninizda  yükseklik  tespi  eden  saat  veya  cihaz   varsa   ucagk  yükselme  ve  alcalma  esnasinda   denizden  kac  metre  yüksek  oldugunu  gösterir     oda  boslugunu bu  sekilde  tespit  eder   altin  veya  diger  maddeleri   ise  ayni  sekilde   tespit  eder   metalin  üstünde    veya  altinda  gider  yani  metal  olsun  bosluk  olsun  enerjiyi  engelleyemez  yani  önündeki  engelin  ya  üstünde  ya  altinda  gectigi  icn   bosluk  ve  metal  tespiti  yapilir   eger  maden  altin   ise   altin  iyi  bir  iletken  ve  paslanmaz  oldugundan   radar  programinda  kare  olarak  görülmektedir   ayrica   beton  ve  minarelli  alanlarda    yüksek  gelirim  ve  benzeri  yerlerde  radar   calismaz  baz  istasyonlari  vs   

FIRTINAA

Konuyu hortlatmak gibi olmasında hocam sırf bu konuşmalarınız ve yardım istediğiniz için üye oldum buraya.
Ben jeofizik mühendisiyim.
Eğer Yer altı araştırma görüntüleme için jeofizik mühendisinden yardım almalısınız eğer bir araştırma planınız varsa.

Yanlış kaynaklarla kendinizi yırtmayın. 3d görüntüleme için birçok ölçü alınır direk ham verinin haritalamasını yapmazsınız .
Yani bu iş o kadar kolay değil o yüzden için içinden çıkamamış olma ihtimaliniz yüksek malesef :)
Jeofizik nedir ne yapar alt dalları astrofizik sismoloji vs araştırınız.

Geleyim sorunun cevaplarına.
Manyetometre yapmak istiyorsunuz ama hangi tür ve ne amaçla.

1.konu eğer küçük proje vs için istitorsanız fluxgate manyetometresinin modüllerini çok rahat bulabilrsiniz.
Ama yer altı araştırmaları için cihaz yapayım diyorsanız çok yüksek hassasiyet ve duyarlılıkta olmalı yani devre sitelerindeki çoğu parça manyetometre beş para etmez işe yaramaz ancak küçük hobi tarzı projelerde kullanışlı olur.

Yeraltı araştırması için proton nüklüer rezonans tekniğiyle çalışan manyetometre lazım. Ama cihazı bulsanız dahi dediğiniz gibi 3D analiz ve yorumlama vs vs birçok konuda yine mühendislik bilgisine ihtiyacınız var.
(Fluxgate de iş yapar ama proton kadar iyi sonuç vermez)
 
3 boyutluluk için ölçüm ve gerekli yazılımı bulsanız bile malesef filtre ve özel veri alanizi yapamayacağınız için veri anlamsız olacaktır.

2.konu manyetometrenin çalışma prensibini bilmelisiniz ancak o şekilde cihazı yapmaya başlayanilirsiniz ki dediğim gibi hassasiyet ve parçaları bulma konusu sıkıntılı malesef.

O ilk attığınız video fluxgate manyetometresiydi sanırım.
Çalışma prensibi birbirine ters sarımlı 2 yarı iletken meteryale sarılı bobinden oluşuyor. 1. Bobine uygulanan alternatif akıma bağlı 2. Bobin üzerinde potansiyel oluşuyor. Sarımlar ters olduğu için bpbinler birbirlerini sıfırlıyor. Ama ortamda bir manyetik alan var ise 2. Sarımda oluşan potansiyelde değişme yaşanıyor bu şekilde aradaki farkla manyetik alan ölçülmüş oluyor kabaca. Aslında eski bir teknoloji taa denizaltılarım tespiti için geliştirilen bir sistem sonradan modifiye edilmiş hali bu yer altı araştırmaları için tabi.
Proton manyetometresi ise kabaca protonların yaptığı larmor frekansının ölçülmesi mantığına dayanıyor.
 Ve nanotesla düzeyinde milivolt düzeyinde vs yani düşük düzeylerde çok hassas cihaz yapmak oldukça zor.
Ve maliyetli.
Radioactif yöntem cihazlarına hiç girmeyim bile