pcbway

PCB delinmesi sorunu

Başlatan emre_41, 24 Aralık 2014, 21:23:55

emre_41

 Pcb plakete baskiyi yaptim fakat delikleri asit isleminden once delmek istiyorum deneyen varmi. Fark eden birsey olurmu . iyi aksamlar :)

Flatron

24 Aralık 2014, 21:39:50 #1 Son düzenlenme: 24 Aralık 2014, 21:40:35 Flatron
Farkeder

Sen erimemesi gereken bakırı ortaya çıkarırsan ve kaldırırsan ,malzemeleri lehimlerken ayaklarında bakır alan eriyeceği için düzgün lehimleyemezsin

yolgezer

matkabi milimlik oturtmalisin. yoksa etrafini cizeer. sonra da boyayi inceltir ki asite atinca etrafini oyar asit. ha ben delerim sonra cizerim dersen bilemem:-)

emre_41

Once asite atinca delincek yerler kayboluyor nekadar ugrasirsan ugras duzgun olmuyor bu sefer elemanlar yamuk yumuk oluyor . :)

Mr_YAMYAM

Ben önceleri öyle yapardım. :D
1 mm lik uç ile tüm delikleri delerdim. Sonra marker kalemle yolları ve pad'leri çizerdim.
Pad'lerin sağlam olması için delik etrafını birkaç kez boyardım.
Asite atınca yollarda deformasyon olsa da PAD'ler sağlam çıkardı. Sağlam padlerin arasında yollar bozuk çıksa da telleri padler arasında lehimler, yolları hallederdim ;D
Hatta asite atmadan önce tüm malzemeleri deliklere yerleştirir bakardım. Böylece hatalı çizim ya da konulmamış malzeme varsa ortaya çıkardı.

yolgezer

elemanlari ustuste bindirmedikce pek dert etme bence dostum. delinecek yerler niye kaybolsun hem? asitten cikarinca zimparalamazsin hemen, deliklerini delip zimparalarsin olur biter. hatta bazilari bordu cikarinca zimlaralamiyor da.

stk4221

deliklerin silinmemesi lazım yollar kalkmıyorsa deliklerde silinmez asitte kaç saniye bekletiyorsun. mesela ben forvel marka tuzruhu kullanıyordum aman allahım    2 dk  salla salla dur  asitte sonra  tuz ruhu bitti   TİTİZ  marka aldım  mükemmel 10 sn  de tamam  dır iş birde plaketin kalitesi çok önemli imkanın varsa  epoksi olanlardan al  daha düzgün çıkar 
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

yolgezer


serkan_48

Dostum tavsiye istersen şöyle yap.

Sen deliklerini del deldiğinde yan kısımlarda bakırlar açılacak bu yüzeyi kapatmazsan asit o yüzeylerde aşındırma yapacaktır. Lehim bunu kapatabilir ancak kaliteli iş olsun dersen bir oje al deldikten sonra her deliğe oje ile kapatma yap.

Kuruduktan sonra asite at. ojenin olduğu noktalara da asit işlemeyecektir.

Kolay gelsin.

yolgezer


Adnancoskun

Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

yolgezer

o zaman tum devreyi ucuz oje ile kapatsak:-)  daha iyi olmaz mi?

serkan_48

Alıntı yapılan: yolgezer - 25 Aralık 2014, 00:30:40o zaman tum devreyi ucuz oje ile kapatsak:-)  daha iyi olmaz mi?

Eskiden pcb kalemi öyle her yerde kolay bulunmuyordu. Bizde bu çözümü yapıyorduk. Baskı devre çiziminde oje kullanıyorduk. asit indirgeme sonrasında asetonla sildinmi tamam. Ama tek sorun uygulaması gerçekten zor oluyordu. İnce hatlar çizmek güç oluyor.  Biraz asetonla inceltip şırınga ile devre yolları az çizmedim. Valla ne yalan söyleyeyim devre kalemi ile çizilenden daha kaliteli pcb alıyordum oje ile.

Şimdi eskisi gibi değil. Artık bir çok yöntem var. pozitif 20 var devre kalemi var lazer çıktı ile yapılıyor v.s. v.s.

yolgezer


stk4221

Alıntı yapılan: yolgezer - 24 Aralık 2014, 22:34:42epoksi iki kat pahali.
arkadaşın çalışmalarını  yaptıgı ve benim bahsettigim  tek  yönlü !!  epoksi plaket  8 tl  , normal plaket 5 tl  @serkan_48  kardeşimin de bahsettiği etkili bir yöntemdir.
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

yolgezer

bilmiyorum bana iki kat fiyat bictiler. bdn epoksi aliyorum ama herkes alamayabiir.

emre_41

Epoksi plaketin çok zor delindiği ve kesildiği söylendi bana doğru mudur. Delme kesme konusunda elimde her türlü imkan var ama yinede cesaret edemedim.

yolgezer

aksine epoksiyi delmesi kesmesi cok kolay. ben dun gece kil testeresi ile cok kolay kestim. ama normal pcb cok cozr kesiliyor. matkapla tek tek deloip kiriyordum

serkan_48

Ben normal pcb yi maket bıçağı ile 10 tur 20 tur çiziyorum. Çizerken ilk 3 - 5 tur normal kesme ağzı ile yer açıyorum. Yer açıldıktan sonra bıçağın ters ucu ile deva mediyorum o zaman derinlik açıyor kazıyor. sonrada bir cetvelle hizalayıp kuvvet uygulayınca kolay kırılıyor. En son bir zımpara ile düzeltiyorum.

stk4221

ben dekupajla kesiyorum bıçak aşagı yukarı hareket ettigi için plaketi saglam tutmak gerekiyor  onun haricinde sıkıntı yok delinmeside normal bir zorlugu yok  geçen sefer normal plaket aldım baskı sıkıntı havyayı görünce yollar kalkıyor bir daha tövbe ettim epoksi plaket güzel tavsiye ederim arada 3 lira gibi fark var 
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

emre_41

Bende bidaki sefere epoksi plaketi deniyecegim. Kaliteli matkap ucu almak gerek sanirim

yolgezer

@stk4221 hakli. bir de  bende hem duz pcb ve wpoksi pcb ka2206 plaketleri var. teki uc tane entegre tatktim diye paramparca oldu oburunde cok az yeri kalkti.

serkan_48

Pcb den bakır hattın kalkması iki nedenle olduğunu düşünüyorum.

1- pcb üzerindeki hatlar çok ince ise hızlı ısınıp kalkıyor.
2- bakırı aşırı ısıtırsanız bu nedenle de bakır hat kalkıyor.

Deneyimlerimde bu iki nedenden dolayı bakır hat kalkması yaşadım. Lehimleme yapılırken yüzey temiz olursa lehim tutması kolayaşır ve fazla ısıtmaya gerek kalmaz. Hat kalkma olayıda az olacaktır.

Kolay gelsin.

yolgezer

tabi asiri isitma da kaldiriyor. ama bazi entegreler, misal benim kullandigim entegrenin orjinali, asiri sert bacakli. arkadan bir kakiyorum bir yolu kaldiriyor:-)  nedeni de lehim artigi degil, bacak kenarina surtuyor. obur plakette ise boyle bir sprun yok.
bir de dedin ya hatlar ince oluyor, bazi devrelerde artuk asiri asit mi koymuslar yoksa bakiri mi az anlamadim kil kadar.