Ana içeriğe git
elektronikprojeler
Konu: L200 LM723 (4976 Kez okunmuş)

Ynt: L200 LM723

Yanıt #105
Yeni köprü diyot alicam o zaman kodu ne peki
[mergedate]1411730462[/mergedate]
Asma usta devreyi bu hafta sonu basmayi düşünüyorum  bi kontrol edermisiniz

Ynt: L200 LM723

Yanıt #106
Devredeki orjinal köprü diyot elinde varsa ona göre düzenleyip kullanabilirsin. Sorun yok.
Çiziminde bağlantı hatalıydı, düzeltirken hem yerini değiştirdim hem de pin sırasını piyasada sık rastlanan türle aynı yaptım.

Kolay gelsin.

Ynt: L200 LM723

Yanıt #107
Devreyi yapmaya başlıyımmı

Ynt: L200 LM723

Yanıt #108
;D başla arkadaşım.
Bırak yanlış olsun, bulup doğrusunu yapalım. Yarın sen bir başkasına yardımcı olursun.
Konu hakkındaki bütün yorumları unut , devreyi ilk gördüğünde kurup tek seferde çalıştırdığını düşün. Alacağın haz ile yarın bir sorun yaşadığında arızayı tespit edip gidererek alacağın haz farklıdır.
Pahalı hiç bir eleman olası bir hatada zarar görmeyecektir, ufak tefek kayıplar ile tecrübe kazanırsın. Tek kayıp zamandır. ::) Onun için bir an önce başla.

Kolay gelsin.

Ynt: L200 LM723

Yanıt #109
Bir açıdan baktığında evet akım ayarı yok, başka bir açıdan baktığında ise akım sınırlaması yapabiliyorsun :) şöyle ki,


aşağıda R22 5 watt  direnc akım sınırlaması yapıyor, o direncin değerini değiştirerek akım sınırlayabiliyorsunuz. örneğin 4 ddeğişik değerdeki direnci komutatöre bağlayıp istediğiniz sınıra ayarlayabiliyorsunuz,

hocam şu komutatör işini beraber halledebilirmiyiz ne zaman müsait olursunuz
ATATÜRK'ÜN KURDUĞU BU ÜLKEDE ATATÜRK'ÇÜYÜM DİYENE VE CUMHURİYETİMİZİ KORUYA BİLENE SEVGİLERİMLE NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE


Ynt: L200 LM723

Yanıt #111
@Adnancoskun  abi affına mahcuben iş yerinde az boş vaktim vardı değerlendireyim dedim. Doğru anladıysam eğer;

 
hocam şu komutatör işini beraber halledebilirmiyiz ne zaman müsait olursunuz

Komutatörü 4 kademeli varsayarsak her bacağına önceden belirlediğimiz omajdaki dirençlerin bir ucunu bağlarız. (Benim yazdığım omajlar sallamasyon)
Komutatörün ortasın da 1 tane çıkış ucu vardır. (Komutatöre göre değişir. Daha fazla da olabilir.)
Komutatörü 1.kademeye aldığında 1 nolu pin ortadaki çıkış ile kısa devre olur ve 22ohm 5w dirençten gelen akımı ortadaki uca iletir.
Akımı değiştirmek için komutatörü 2.kademeye alırsın bu sefer 2 nolu pin ortadaki pin ile kısa devre olur ve 12ohm 5w dirençten gelen farklı akımı orta uca iletir.
Böylece her kademede farklı akımları tek bir uca ileterek kullanabilirsin.

Hiç bir gemi sizi çok uzaklara götüremez, bir kitap kadar...

Ynt: L200 LM723

Yanıt #112
@Adnancoskun  abi affına mahcuben iş yerinde az boş vaktim vardı değerlendireyim dedim. Doğru anladıysam eğer;

Komutatörü 4 kademeli varsayarsak her bacağına önceden belirlediğimiz omajdaki dirençlerin bir ucunu bağlarız. (Benim yazdığım omajlar sallamasyon)
Komutatörün ortasın da 1 tane çıkış ucu vardır. (Komutatöre göre değişir. Daha fazla da olabilir.)
Komutatörü 1.kademeye aldığında 1 nolu pin ortadaki çıkış ile kısa devre olur ve 22ohm 5w dirençten gelen akımı ortadaki uca iletir.
Akımı değiştirmek için komutatörü 2.kademeye alırsın bu sefer 2 nolu pin ortadaki pin ile kısa devre olur ve 12ohm 5w dirençten gelen farklı akımı orta uca iletir.
Böylece her kademede farklı akımları tek bir uca ileterek kullanabilirsin.



bende 4 ortada 12 kenarda uç var
ATATÜRK'ÜN KURDUĞU BU ÜLKEDE ATATÜRK'ÇÜYÜM DİYENE VE CUMHURİYETİMİZİ KORUYA BİLENE SEVGİLERİMLE NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

Ynt: L200 LM723

Yanıt #113
bende 4 ortada 12 kenarda uç var
Bülent sen kaç kademe yapacaksın?
Ortadaki her bir uç için 3 kademe var

3 kademe yeterse ortadaki 4 ucu birleştir
Kenar 12 ucu da
1 -4-7 -10' u birleştir
2-5-8-11'i birleştir
3-6-9-12 ' yi birleştir.

Böylece 1 giriş 3 çıkış uçun olur...
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

Ynt: L200 LM723

Yanıt #114
3 kademe hocam 2 a 4 a 10 a olacak
ATATÜRK'ÜN KURDUĞU BU ÜLKEDE ATATÜRK'ÇÜYÜM DİYENE VE CUMHURİYETİMİZİ KORUYA BİLENE SEVGİLERİMLE NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE


 

Ynt: L200 LM723

Yanıt #116
bana uğra da bağlayalım.

tmm hocam Cumartesi Pazar boşum sen nezaman dersen sağolasın hocam allah razı olsun senden
ATATÜRK'ÜN KURDUĞU BU ÜLKEDE ATATÜRK'ÇÜYÜM DİYENE VE CUMHURİYETİMİZİ KORUYA BİLENE SEVGİLERİMLE NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE