Ana içeriğe git
pcbway
Konu: smps trafosu (4613 Kez okunmuş)

smps trafosu

Siteye yeni üye oldum ve smps trafosu hakkında şunu merak edi
yorum ; neden 1000 wattlık 50hz lik saçlı yada toroidal trafonun ebatları ve ağırlığı büyükken;  50khz lik smps çıkış trafolarının ebatları ve ağırlığı küçük oluyor... Şimdiden teşekkürler...Mühendis abilerimiz cevaplarsa sevinirim...

Ynt: smps trafosu

Yanıt #1
normal sac nüveli trafolarda elektrik akımı direkt olarak kendi AC sinüsoidal dalgalanmalarının nüvede oluşturduğu manyetik alandan faydalanarak dönüştürülür.

Smps ise adı üzerinde, switch mode power supply... anahtarlamalı güç kaynağı... yani daha az sarımlı bir bobine belirli kısacık aralarla elektriği verip verip çekiyoruz. ne ile? mosfet ile. mosfeti örneğin 22KHz (saniyede 22 bin kez) açıp kapayan bir osilatör kullanıyoruz.

yüksek frekansla bu elektriği kısacık bobine verince bu bir kısa devre ya da patlamaya yol açmıyor. Böylece bobin ve nüvenin sac yükünden kurtulup minicik bir trafo ile işi bitiriyoruz.

çok kısa olarak budur...
pwm üzerine birkaç makale oku, sg3524 ve 3525 ve hatta TL434\'le yapılan devreleri incele konuyu daha da kavrarsın.
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.

Ynt: smps trafosu

Yanıt #2
Yani demek istediğiniz ; düşük frekans ile sürülen trafo büyük, yüksek frekansla sürülen trafo küçük olur....Yüksek frekans radyo; dalgasında frekans yükseldikçe ,antenin boyunun kısalması gibi.... Başka bi sorum olacak.... SG3525 entegresiyle mosfetleri sürdük diyelimki , trafodan yüksek akım akıtmak için mosfetleri çoğaltıp paralelmi bağlıyacağız (ses amfilerindeki gibi), yoksa trafonun primer sarım sayısını mı azaltacağız...(yüksek wattlı smps yapmak için 500-1000watt gibi)(IRFP460A mosfetiyle...)(Half bridge moduyla yapılmış smps devresinde)

Sizce ekteki verdiğim AC-DC smps devresi doğrumudur ve de kaç watt tır..

Ynt: smps trafosu

Yanıt #3

Yani demek istediğiniz ; düşük frekans ile sürülen trafo büyük, yüksek frekansla sürülen trafo küçük olur....Yüksek frekans radyo; dalgasında frekans yükseldikçe ,antenin boyunun kısalması gibi.... Başka bi sorum olacak.... SG3525 entegresiyle mosfetleri sürdük diyelimki , trafodan yüksek akım akıtmak için mosfetleri çoğaltıp paralelmi bağlıyacağız (ses amfilerindeki gibi), yoksa trafonun primer sarım sayısını mı azaltacağız...(yüksek wattlı smps yapmak için 500-1000watt gibi)(IRFP460A mosfetiyle...)(Half bridge moduyla yapılmış smps devresinde)

Sizce ekteki verdiğim AC-DC smps devresi doğrumudur ve de kaç watt tır..


Eğer mosfetlerin akım sınırı yetiyorsa paralel bağlaman gerekmez. Datasheetinde IDS akımına bakman yeterlidir fakat şunu da unutmamak gerek; mosfette ısı arttıkça dayanabileceği akımda azalmaktadır. Onun için datasheetlerde  25 derece ve 100 derece olmak üzere iki ayrı akım değeri verilir. Trafonun sadece primer sayısını oynamak B yi yani manyetik akıyı değiştirmek demektir buda nüvede çekirdek kayıplarını artırabilir. Eğer akının değişmesini istemiyorsak kesinlikle sarım sayıları tek taraflı değiştirilmemelidir. Trafo eğer gücü kaldırıyorsa sargılara ek paralel destek yapılmalıdır. Yani atıyorum 5 paralel telden oluşuyorsa hesabı yapılıp daha fazla paralel telden oluşması gerekmektedir. Fakat gereğinden fazla paralel tellerinde kapasitif etki yapacağı unutulmamalıdır. Buda çıkışta istenen gücü almamızı engelleyebilir. Tabi yüksek akımın geçtiği yerleri tekrar gözden geçirip uygunluğu konusunda karar kılınmalıdır.

Trafo bilgileri vs verilmeden kaç watt olduğunu bilmek imkansız gibi bişi.

Şunuda belirtmekte fayda var SG3525 ve TL494 gibi klasik voltaj kontrollü entegreler yerine artık UC3825 gibi akım kontrollü entegrelere geçilse çok daha iyi olur. Çünkü akım kontrollü devrelerle yapacağınız düzgün SMPS ler diğerlerine göre çok daha iyi performans verecektir.
"Ne kadar çok bilgi o kadar düşük ego, ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego" Albert Einstein

Ynt: smps trafosu

Yanıt #4
Şu anda half bridge - full bridge  smps hesaplarıyla uğraşıyorum...Trafonun primer sarım sayısını değiştirmeden , kalınlığını değiştir diyorsunuz tamamdır... Half bridge 50-0-50 volt 5 amper/500 watt örnek trafo hesaplama formüllerini Word dosyası şekline çevirdim. Eksik bişeler varsa düzeltirseniz sevinirim...

Ynt: smps trafosu

Yanıt #5

Şu anda half bridge - full bridge  smps hesaplarıyla uğraşıyorum...Trafonun primer sarım sayısını değiştirmeden , kalınlığını değiştir diyorsunuz tamamdır... Half bridge 50-0-50 volt 5 amper/500 watt örnek trafo hesaplama formüllerini Word dosyası şekline çevirdim. Eksik bişeler varsa düzeltirseniz sevinirim...


Hesaplar doğru gibi fakat bunlar half bridge hesapları. Gauss u 2100 değilde 1600 alsanız daha iyi olur çünkü 2100 biraz yüksek kalmış. Ben 1600G alıyorum genelde. Pressmann ın kitabında 1600G nin iyi seçim olduğu yazıyor 50 yada 100kHz e kadar tam hatırlamıyorum. Duty cycle ı kesinlikle 0.8 al. Yani her bir transistör için max 0.4 al. Max ton süresi için 0.8T/2 yi kullan. Half bridge, push pull yada full bridge yapıyorsan ve voltaj kontrollü ise bridge ile trafo arasına kutupsuz kapasitörü kesinlikle koyman lazım. Yoksa mosfetler gümleyecektir.
"Ne kadar çok bilgi o kadar düşük ego, ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego" Albert Einstein

Ynt: smps trafosu

Yanıt #6

Hesaplar doğru gibi fakat bunlar half bridge hesapları. Gauss u 2100 değilde 1600 alsanız daha iyi olur çünkü 2100 biraz yüksek kalmış. Ben 1600G alıyorum genelde. Pressmann ın kitabında 1600G nin iyi seçim olduğu yazıyor 50 yada 100kHz e kadar tam hatırlamıyorum. Duty cycle ı kesinlikle 0.8 al. Yani her bir transistör için max 0.4 al. Max ton süresi için 0.8T/2 yi kullan. Half bridge, push pull yada full bridge yapıyorsan ve voltaj kontrollü ise bridge ile trafo arasına kutupsuz kapasitörü kesinlikle koyman lazım. Yoksa mosfetler gümleyecektir.


şöyle bi hazır devre var onu inceliyorum

Ynt: smps trafosu

Yanıt #7
Evet adam eklemiş dediğim kapasitörü, yalnız çıkış kapasitörü için 100uF kullanmış bana biraz az geldi. Neye göre hesapladı bilmiyorum fakat düşük ESR kapasitör dahi kullansa hesaba göre en az 220uF falan çıkabilir. Yani çıkış filtresini bi gözden geçirmek lazım. Şimdilik bi hata gözüme çarpmadı fakat öle üstün körü baktım. Detaylı incelemedim.
"Ne kadar çok bilgi o kadar düşük ego, ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego" Albert Einstein

Ynt: smps trafosu

Yanıt #8

Evet adam eklemiş dediğim kapasitörü, yalnız çıkış kapasitörü için 100uF kullanmış bana biraz az geldi. Neye göre hesapladı bilmiyorum fakat düşük ESR kapasitör dahi kullansa hesaba göre en az 220uF falan çıkabilir. Yani çıkış filtresini bi gözden geçirmek lazım. Şimdilik bi hata gözüme çarpmadı fakat öle üstün körü baktım. Detaylı incelemedim.

100 mikrohenrilik bir filtre bobinine 100 mikrofarat yetmezmi diyorsunuz ... sonuçta çıkıştaki yüksek frekanslı gerilimi doğrultuyor...Yani çıkıştaki DC gerilimde arta kalan yüksek frekansı sönümletiyor...

Ynt: smps trafosu

Yanıt #9
Valla yetip yetmeyeceğini hemen söyleyemem tam olarak ama onun hesabı var, hesaba göre yetip yetmeyeceği çıkar. Herşey çıkışta istenen akım ve voltaj dalgalanmalarına bağlı ve tabi çıkıştaki ripple frekansına.
"Ne kadar çok bilgi o kadar düşük ego, ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego" Albert Einstein

Ynt: smps trafosu

Yanıt #10
Bu arada AWG ve SWG tel ölçülerini de koyalım..... Akım yoğunluğu ve tel çaplarını referans almak için...

Ynt: smps trafosu

Yanıt #11
ETD Trafoların özellik tablosu...


Ynt: smps trafosu

Yanıt #13
Bir makaleden alıntı....Örnektir... PWM Sinyali

Burada, en üstte verilen grafik, Duty Cycle %10, ortadaki %50, alttaki ise %90 için çizilmiştir. Bu oranlarla üretilecek olan analog sinyal değeri, %10 için 0.9V, %50 için 4.5V ve %90 için 8.1V olacaktır.

Ynt: smps trafosu

Yanıt #14
SKİN EFFECT ; akımın yüksek frekansa bağlı , tel kesit alanındaki oluşturduğu, yüzey akımı.... Frekans azaldıkça akım telin merkezine doğru yoğunlaşıyor.. Frekans arttıkça ise akım , tel kesitinin yüzeyine doğru yoğunlaşıyor... Bu olayların tümü tel boyunca gerçekleşiyor..

Ynt: smps trafosu

Yanıt #15
Nüve materyalleri , ısı ve frekans tel kesiti...

Ynt: smps trafosu

Yanıt #16
Kondansatör ve bobinin frekansa bağımlı iç direnç değişim tablosu , bir bobinin manyetik alan çizgileri... ve ETD serisi HF trafoların açık şekli..

Ynt: smps trafosu

Yanıt #17
Bir nüvede manyetik akı yoğunluğu ve sarım akımları...
Turuncu renk  manyetik akının yoğun olduğu yerler.. Maviler ise manyetik akının olmadığı yerler...

Ynt: smps trafosu

Yanıt #18
Arkadaşlar gençlerimiz ve abilerimiz bu kez Half Bridge Ac-Dc SMPS blog diagramını çizdim..Full Bridge SMPS \'de bununla aynıdır fakat transistör çiftlerinden trafonun primer girişine 310/2 Volt değil de 310 Volt gider... Elektroniğin hangi konusu olursa olsun Blog diagramlar işin başlangıç noktasıdır.   Bilgi bilgidir... :)

Ynt: smps trafosu

Yanıt #19
Yapacağımız Half Bridge ya da Full Bridge Smps dizaynları için örnek olabilecek hazır yapılmış bir devre... Devre 500 Watt lıktır.
Trafonun nasıl sarıldığına ve tel yapısına dikkat edelim.. Devrede iki adet Mosfeti 4 adet bipolar transistör sürmektedir... Trafo telleri ,yüksek frekansa bağımlı SKİN EFFECT (yüzey etkisi) \'ni ortadan kaldırmak için çok damarlı yapılmıştır... 500Watt \'lık smps lerde genelde ETD 59 nüvesi kullanılmakta... Devre şemalarını okumak ve resimleri okumak birbirini tamamlar. Resimlerden bile bir çok bilgi çıkarmak mümkün... :) Karışık bir sistemi çözebilmek bazan ,basit ve temel bakış açısıyla giderilebilmektedir... Hayat ta böyledir ; yanlış yönlere saptığımızda işler karmaşıklaşır... ;)

Ynt: smps trafosu

Yanıt #20
PCB si guzelmis :) Trafoda litz teli kullanilmis. Trafoda cok fazla paralel tel kullanmak interwinding capacitance denilen sarimlar arasi kapasitans olusmasina neden olabilir buda istenilen gucu almamizi engelleyebilir. 500w icin sogutucular kucuk olmus belki fanli bi sistem olabilir tabi. mosfetleri surmenin degisik yollari var onlarida paylastigim konuda gostericem.
"Ne kadar çok bilgi o kadar düşük ego, ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego" Albert Einstein

Ynt: smps trafosu

Yanıt #21

PCB si guzelmis :) Trafoda litz teli kullanilmis. Trafoda cok fazla paralel tel kullanmak interwinding capacitance denilen sarimlar arasi kapasitans olusmasina neden olabilir buda istenilen gucu almamizi engelleyebilir. 500w icin sogutucular kucuk olmus belki fanli bi sistem olabilir tabi. mosfetleri surmenin degisik yollari var onlarida paylastigim konuda gostericem.

Teşekkürler Wolf88 katkılarından dolayı.... :)

Ynt: smps trafosu

Yanıt #22

Teşekkürler Wolf88 katkılarından dolayı.... :)


aslinda benim bi katkim yok okuduklarimi paylasiyorum dostum :) kitaplardan herkes ogrenebilir aslinda sadece zaman harcamak lazim :)
"Ne kadar çok bilgi o kadar düşük ego, ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego" Albert Einstein

Ynt: smps trafosu

Yanıt #23

aslinda benim bi katkim yok okuduklarimi paylasiyorum dostum :) kitaplardan herkes ogrenebilir aslinda sadece zaman harcamak lazim :)

Wolf88 okuduklarını paylaşmak ta bir katkıdır. Belki de biçok kişinin göremeyeceği noktaları görüyorsundur.. Onun için bu önemlidir... :)

Ynt: smps trafosu

Yanıt #24
eyvallah dostum saol oyle dusundugun icin, amacim beraber ogrenip ogretmek:)
"Ne kadar çok bilgi o kadar düşük ego, ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego" Albert Einstein

Ynt: smps trafosu

Yanıt #25
paylaşımlarınız için teşekkürler. biliyorum zannederken oldukça fazla şey öğrendim.

elektronik adaptör dediğimiz hani son moda cep telefonlarının şarj adaptörleri de bu mantıkla yapılıyor sanırım. karmaşık olduğundan pek sevememiştim onları ama şimdi ilgim arttı işte.
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: smps trafosu

Yanıt #26

paylaşımlarınız için teşekkürler. biliyorum zannederken oldukça fazla şey öğrendim.

elektronik adaptör dediğimiz hani son moda cep telefonlarının şarj adaptörleri de bu mantıkla yapılıyor sanırım. karmaşık olduğundan pek sevememiştim onları ama şimdi ilgim arttı işte.


Evet seron; eskiden ilk cep telefonları çıktığında 1-2 ay içinde ısınıp bozulan trafolu adaptörler üretmişlerdi.. Şimdi ise bütün güç kaynakları SMPS(SWİTCH MODE POWER SUPPLY) güç kaynaklarına dönüştürüldü. Isı problemi de azaltıldı...Teknoloji ilerliyor... :) Buna yönelik olarak ta teknik insanların bunu takip etmesi gerekiyor...

Ynt: smps trafosu

Yanıt #27
daha önce aldığım bir harddisk adaptörünün arızalanmasıyla beraber, artık çıkma güçkaynağı kullanıyorum ve haliyle taşımak sorun oluyor.

5V 1A --12V 2A destekleyen bir adaptör yapmaya kalksam olur mu? piyasada pek yok da...
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: smps trafosu

Yanıt #28

daha önce aldığım bir harddisk adaptörünün arızalanmasıyla beraber, artık çıkma güçkaynağı kullanıyorum ve haliyle taşımak sorun oluyor.

5V 1A --12V 2A destekleyen bir adaptör yapmaya kalksam olur mu? piyasada pek yok da...

alttaki devrede ETD29 nüveli trafonun II , yani sekonder çıkışını 2*19 sarım ve tel çapını 1.13 mm alırsan çıkış 2*12 Volt/70Watt olur...(3 amper)...12 voltun çıkışınada LM7805 koyarsan 5volt/1amper elde etmiş olursun.. Tabi denemek lazım... :)

Ynt: smps trafosu

Yanıt #29
sağol.

yalnız 7805 lerle yaptığım testlerde genelde hüsrana uğradım. çok ısınıyor ve 100-150mA \'dan fazla akım pek vermek istemiyor :D. belki de çakmasını almıştım. şu an antalya\'da 50krş-1tl arası...

trafo malzemeleri de olmadığına göre bu iş şimdilik yaş. keşke atmasaydım adaptörü belki tamir olurdu :\'(
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: smps trafosu

Yanıt #30

sağol.

yalnız 7805 lerle yaptığım testlerde genelde hüsrana uğradım. çok ısınıyor ve 100-150mA \'dan fazla akım pek vermek istemiyor :D. belki de çakmasını almıştım. şu an antalya\'da 50krş-1tl arası...

trafo malzemeleri de olmadığına göre bu iş şimdilik yaş. keşke atmasaydım adaptörü belki tamir olurdu :\'(


Bak bu siteden malzemeleri(nüveleri) getirtebilirsin seron istanbulda...

http://www.bluemavi.com/vitrin/kategori_vitrini1_new.asp?kategori=35#ara

tutacağı 20-30 tl ....Hem devre üzerindeki primer sarım sayısı ve tel çapı sabit kalmak koşulu ile (70 Watt) , sekonder sarım sayılarını ve kalınlığını değiştirerek farklı gerilimler elde edebilirsin...

Ynt: smps trafosu

Yanıt #31
nüveler süper tasarım yalnız...

ben şu çin malı mp3 chargerlerinden söküp bu devrenin aynısından bir yapmaya çalışayım. ama makaleleri okyup daha derinlemesine anlamam lazım.
daha sonra profesyoneline geçerim.

istanbulda perakende smd parça satan yer var mı? başka projelerim için onlardan da lazım. işitme cihazı falan yapıyorum.
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: smps trafosu

Yanıt #32

nüveler süper tasarım yalnız...

ben şu çin malı mp3 chargerlerinden söküp bu devrenin aynısından bir yapmaya çalışayım. ama makaleleri okyup daha derinlemesine anlamam lazım.
daha sonra profesyoneline geçerim.

istanbulda perakende smd parça satan yer var mı? başka projelerim için onlardan da lazım. işitme cihazı falan yapıyorum.


bu site de smd elemanlar da satılıyor...

Ynt: smps trafosu

Yanıt #33
SMD komponentleri direnç.netde de bulabilirsiniz.
"Ne kadar çok bilgi o kadar düşük ego, ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego" Albert Einstein

Ynt: smps trafosu

Yanıt #34

SMD komponentleri direnç.netde de bulabilirsiniz.


çok pahalı aboooov!

ilk sitede 10luk paketlerde 0,70 kuruş gibi komik rakamlar var...
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: smps trafosu

Yanıt #35
Pahalı olup olmadığını bilmiyorumda sadece bulunduğunu biliyordum. Yalnız bluemavi de kdv hariçtir. Gerçi 0.7TL nın kdv si olsa nolur olmasa nolur.
"Ne kadar çok bilgi o kadar düşük ego, ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego" Albert Einstein

Ynt: smps trafosu

Yanıt #36

Pahalı olup olmadığını bilmiyorumda sadece bulunduğunu biliyordum. Yalnız bluemavi de kdv hariçtir. Gerçi 0.7TL nın kdv si olsa nolur olmasa nolur.


:)) Wolf 88 Zaaten parçalar ucuz , önemli olan piyasada yaygın olmayan ve işe yarar tasarımlar yapabilmek ve bundan gelir elde edebilmek... :) Onun için de geniş çaplı piyasa araştırması gerekiyor...

Ynt: smps trafosu

Yanıt #37
arkadaşlar konunun epey dışına çıktık ama ben ticari amaç gütmeyen ve amatör düzeyde çalışan birisiyim ve bilgi-pratik seviyem kötü. smd parçaları [size göre] basit elektronik cihaz ve çeşitli entegre devreler yapımında kullanmak istiyorum. mesela evde iki tane işitme cihazı yaptım ama boyut sorunu var. smd olsa süper olacak. ikincisi gerek basit regülatör çipleri gerekse osilatör veyahut preamp çipleri yapmak istiyorum. bunların paint programında :) taslaklarını oluşturdum ve hiç de fena gözükmüyorlar. tek sorun parça. bir fabrikam olmalıydı benim... ;D[/size]
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: smps trafosu

Yanıt #38
arkadaşlar konunun epey dışına çıktık ama ben ticari amaç gütmeyen ve amatör düzeyde çalışan birisiyim ve bilgi-pratik seviyem kötü. smd parçaları [size göre] basit elektronik cihaz ve çeşitli entegre devreler yapımında kullanmak istiyorum. mesela evde iki tane işitme cihazı yaptım ama boyut sorunu var. smd olsa süper olacak. ikincisi gerek basit regülatör çipleri gerekse osilatör veyahut preamp çipleri yapmak istiyorum. bunların paint programında :) taslaklarını oluşturdum ve hiç de fena gözükmüyorlar. tek sorun parça. bir fabrikam olmalıydı benim... ;D[/size]

gelişme var mı projende?
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.

Ynt: smps trafosu

Yanıt #39
gelişme var mı projende?
ne gelişme olacak? >:( Malzeme yok ki burda abi?
SMDyi bırak burada satılan BC547ler bile hep patates. 0,10W dirençler olur hani çeyrek watlıkların küçüğü o bilem yok. Utanmasa çeyrek watlıklara bile yok diyecek.
Elimde SMD elemanlar ve baskı imkanı olsa o el yapımı entegre konusunda ciddiyim. Bazı ototeyplerin falan içinde oluyor görüyorum. devreyi kurup bir maddeye batırıp çıkarmış, bacakları dışarıda, anakarta monte etmiş. o yapıyorsa ben niye yapamıyayım. Çinden getirtmek de istemiyorum istiyorum ki buralarda olsun yürüyerek gidip alıp geleyim. bir tane prototip yaparım olursa çoğaltırım... Sen neden yapmıyorsun? ;)  :D
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: smps trafosu

Yanıt #40
Ser-on zamanında ne döktürmüşüz demi.. Kelimelerin felsefesi... ;) bu arada kemal neler yapıyor acaba...
Fizik kanunu şöyle der... Çözünürlük ne kadar artarsa,sistemin hata yapma olasılığı azalır..

Ynt: smps trafosu

Yanıt #41
ne gelişme olacak? >:( Malzeme yok ki burda abi?
SMDyi bırak burada satılan BC547ler bile hep patates. 0,10W dirençler olur hani çeyrek watlıkların küçüğü o bilem yok. Utanmasa çeyrek watlıklara bile yok diyecek.
Elimde SMD elemanlar ve baskı imkanı olsa o el yapımı entegre konusunda ciddiyim. Bazı ototeyplerin falan içinde oluyor görüyorum. devreyi kurup bir maddeye batırıp çıkarmış, bacakları dışarıda, anakarta monte etmiş. o yapıyorsa ben niye yapamıyayım. Çinden getirtmek de istemiyorum istiyorum ki buralarda olsun yürüyerek gidip alıp geleyim. bir tane prototip yaparım olursa çoğaltırım... Sen neden yapmıyorsun? ;)  :D
ben zaten yeterince belaya neyim bulaştım dostum yeterin gayri bu kadar imalat :) her şeyi devletten beklemeyin siz de yapın :)
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.

Ynt: smps trafosu

Yanıt #42
Ser-on zamanında ne döktürmüşüz demi.. Kelimelerin felsefesi... ;) bu arada kemal neler yapıyor acaba...
Kemal maalesef bir duruma kızarak gelmemeye başladı. Şu an ne yaptığını bilmiyorum. Mühendis idi galiba kendisi. Hatta 320volt anasayfamızda trafo hesap excelleri de vardı.
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.