Ana içeriğe git
elektronikprojeler
Konu: DC/DC Converter  (744 Kez okunmuş)

DC/DC Converter

Arkadaşlar merhaba. Yurt dışından almış oldugum bir oto amfisi var. Fakat benim istediğim değerleri alabilmem için normalde araçlar için kullanılan 13.8v dan biraz daha fazlası gerekiyor. 18v 300a civarında bir değer. Bunun için SMPS baktım ama ne devre şeması bulabildim nede kendisini. Araçta kullanıcam birde ona uygun olması lazım. Bagajda 2 tane 30cm woofer var bir tane akü olacak 72a ve birde bu SMPS devresini düşünüyorum. Yani ebatlarının ufak olması gerekiyor.Çok aradım. Sonra burada ki üyeliğim aklıma geldi ve sizlerin bana yardım edebileceğini düşündüm. Amfinin Speclerini aşağıda veriyorum. İlgilenirseniz memnun olurum.

Ground Zero GZPA 1.2750SPL

Plutonium-line
1 x 900W @ 4 ohm (14.4V)
1 x 1250W @ 4 ohm (18V)
1 x 1400W @ 2 ohm (14.4V)
1 x 2000W @ 2 ohm (18V)
1 x 1900W @ 1 ohm (14.4V)
1 x 2750W @ 1 ohm (18V)
THD: 0.01%
S/N Ratio: >70dB
Efficiency: >89%
Damping Factor: >400 @ 100Hz
Fuse: External 300A

Ynt: DC/DC Converter

Yanıt #1
oto amfisi diyorsun, sonrada arabada kullanmak için SMPS diyorsun.... biraz anlamsız olmuyor mu? anfinin içinde zaten araba gerilimine uygun SMPS vardır.... bu arada 2 gün önce bir arkadaş psu aldı 1500 watt, yani 120 amper, yalnız biraz pahalı 250 tl.. :D
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

Ynt: DC/DC Converter

Yanıt #2
adnan hocam belki akü gerilimini invert leyip smps ile düşürmek gelmiş olabilir aklına ama bende daha iyi bi yöntem var  18v için :) 12v araba aküsüne yüksek Ah bir 6v akü seri eklemen ve bu aküye şarj devresi yapman en mantıklısı ama 6v aküyü şarj ederken oto aküsüyle seri bağlantıyı kesmen gerekir

Ynt: DC/DC Converter

Yanıt #3

oto amfisi diyorsun, sonrada arabada kullanmak için SMPS diyorsun.... biraz anlamsız olmuyor mu? anfinin içinde zaten araba gerilimine uygun SMPS vardır.... bu arada 2 gün önce bir arkadaş psu aldı 1500 watt, yani 120 amper, yalnız biraz pahalı 250 tl.. :D



SMPS yanlış bir tabir olmul olabilir. Amfinin içerisinde çift besleme var sanırım yani hem 14.4v hemde 18v için. Çünki 2 değer için aynı omajlarda farklı güçler veriyor.Ben aracımda 18v sağlıyamadığım için bu şekilde olacağını düşündüm. Sizden yardım bekliyorum.

Ynt: DC/DC Converter

Yanıt #4
içinin ve dışının Resimlerini  ilave edebilirmisiniz?
birde devrenin iki farklı gerilim(voltaj) girişi mi var?
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

Ynt: DC/DC Converter

Yanıt #5

içinin ve dışının Resimlerini  ilave edebilirmisiniz?
birde devrenin iki farklı gerilim(voltaj) girişi mi var?


anfide iki farkı toroid var galiba adnan abi bizde bi bas anfisi açmıştık 1800 RMS lik onda da iki toroid vardı. hatta ceyranı verince birinden AC volt ölçebiliyorduk ama diğerinde gerilim görünmüyordu...

Ama arkadaşın istediği sanırsam anfi 18v a kadar çalışıyor ve arkadaşda bunun 18v ile çalıştığını sanıyor yanılmıyorsam. yada kapasitör gibi bi voltaj sabitleyici istiyor yanlış anlamadıysam...

Ynt: DC/DC Converter

Yanıt #6
anfide 2 farklı toroid olabilir gayet normal, tek toroid yetmediği zamanlarda daha güçlü olan bass anfi için büyük toroid, daha düşük güçlü anfi için küçük toroid kullanılır, yani yükü paylaştırabilmek için, onun her ikiside aynı anda görev yapar.
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

Ynt: DC/DC Converter

Yanıt #7
bende öle tahmin etmiştim :)
arkadaşın anfiyide 18 volt sınırda kullanmak ta ilerde sıkıntı yaratmaz mı ??
hanı ne bileyim 14 de 12 de 3 yıl kullanabilecekken 18 de kullanmak ömrünü kısalatmaz mı ? yanlış mı teşis koydum...
Ki zaten öyle tahmin ediyorum elemanlar gereğinden fazla ısınacak bir de hava sıcaklığını göz önünde bulundurmak lazım . bana kalırsa en mantıklısı minimum değerde kullanmak.

SAYGILAR