pcbway

18F2520 kullanarak yaptığım devrede oz-sh-105d çalışmıyor

Başlatan M26, 03 Haziran 2013, 17:25:38

M26

Arkadaşlar merhaba ben bir sulama devrsiyle uğraşıyorum bir haftadır köyr yapacağım bir veya üç vanalı olacak 18f2520 kullanıyorum 16f84a ile basladım 16f877 felan en son 18f2520 de karar kıldım.

Benim problemim

1.  24V selenoid valf vanayı çektirecek bir devre parçası aşağıdaki şekilde hazırladım ama çekmiyor gerçekte çeker de isis de mi problem var bilmiyorum yardımcı olabilecek varmı?

2.  18F2520 nin config ayarlarını kullanmadan ben program yazdım ama problem oluştururmu gerçek zamanlı çalışmada ?



Aşağıda isis ve hex dosyaları var.

Yusuf usta

böyle çekmez hocam. transistörün emitörünü direkt şaseye ver ve röle voltajı olarak12v girip rölenin boşta kalan diğer ucunu tr kollektöre ver. artı röleye paralel ters akım koruma diyotu koy.
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.

M26

hacam tam anlayamadım zaten dediğiniz gibi bağlı değillermi birde ters akım nasıl oluşacak burada anlayamadım kusuruma bakmayın.

M26



hocam şu şekilde yapınca çalışıyor isiste ama  gerçekte nasıl olur ?

Yusuf usta

hocam sana tecrübeye dayanarak bilgi veriyorum. illa öyle yapacaksan yap. çalışmazsa döner gelirsin sözüme. röle çektikten sonra bırakınca emk diye birşey görmediniz mi okulda, ters akım oluşur transistörü bozar. diyot koyuyorsun ters yönde ki o oluşacak yüksek akımı engellesin. bak bir netteki röleli devrelere diyotsuz var mı hiç?

ayrıca beslemen 5 volt. rölen 5 volt mu?

işlemci çıkışlarında genellikle emitör şaseye verilir. zaten öyle değil mi diyorsun. sen söyle öyle mi? değil tabii ki. emitörünü görmüyor musun röleye gidiyor. eksi voltajı emitöre direkt ver. artıyı röleye gir sonra kollektöre çık.

not: işlemci voltajın 5... eğer rölen 5 değil daha yüksekse ve ana voltajdan alacaksan röle enerjisini kesinlikle dediğimgibi bağlamalısın.çünkü senin yaptığın bağlantıda tr tetiklendiğinde en fazla5 volt çıkış verecektir. giriş voltu ne olursa olsun.
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.

M26

hocam pardon ben illa öyle olsun demedim yanlış anlamışım yazdıklarınızı şu an dediğiniz gibi yaptım devre çalışıyor. birde emk aklıma gelmedi hiç  :-[


Yusuf usta

hocam sen orada ne yaptın ben anlayamadım. 5 volt röle çektirip o röle ile 24 voltluk röleyi mi çektiriyorsun? eğer böyle ise gerek yok. tr kollektörünün röle üzerinden gelen voltajını iptal et. yani röleyi  ayır 5 volt artıdan. direkt röleye artı 24 ver. işlemci tetiklediğinde zaten 24 röle çeker bu şekilde. 24 volt kritik bir voltaj tr de güçlü olsun. tr yanarsa işlemciye zarar vermesin diye işlemciden gelen beyz akımına bir diyot koy 1N4148 bile olur. geri voltaj gidemesin. aslında opto kuplör olsa daha iyi olur ama uğraşmak uzun dersen diyot da korur.

böylece çift röleye gerek kalmaz. zaten emiter direkt şase olması nedeni bu. hariçten artı voltaj girip o voltajı sürmek...
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.

M26

hocam devredeki ilk röle +5v röle ikincisi selenoid valf su vanası olacak gerçekte köyde bahçe sulaması için kullanıcam

Yusuf usta

rölesiz de yaparsın ki bu işi o zaman. direkt valfi sür gitsin. bir mosfet koy araya. mesela IRFZ44 koy. 1 numaralı ayağa 1k ile tetikleme ver. aynı anda bu bir numara gate ucudur, 22k ile şasele. üç nolu ayağa eksi ver. valfe artı 24 gir diğer çıkan ucu getir 2 numaralı ayağa bağla bitti. ne uğraşıyorsun ki röleyle. hem yer kaplar hem artı enerji harcar.
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.

M26

çok sağolun hocam böyle çok daha iyi oldu.  :)  tarif ettiğiniz yöntem böyleydi değilmi.



Yusuf usta

aynen hocam ellerine sağlık... devren hayırlı olsun :)
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.

M26


ta1ae

Devreyi bende yaptım,son derece başarılı bir calışma, tek kusuru herhangi bir sebeb ile resetlenirse, hic bir işe yaramıyor. Bahce kurudu demektir.Buna acil cözüm bulmalıyız, kodlar olmadığı icinde müdahele etme şansımız yok.

Flatron

Alıntı yapılan: ta1ae - 11 Temmuz 2014, 14:45:27Devreyi bende yaptım,son derece başarılı bir calışma, tek kusuru herhangi bir sebeb ile resetlenirse, hic bir işe yaramıyor. Bahce kurudu demektir.Buna acil cözüm bulmalıyız, kodlar olmadığı icinde müdahele etme şansımız yok.


Resetlenmesinden kasdettiğiniz nedir?

[mergedate]1405080492[/mergedate]
Bir MCU lu sistem resetlendiğinde kendisi bir kaç saniye sonra tekrar açılır çalışmasına devam eder(etmesi beklenir).Eğer siz voltajını bir saniyeliğine olsun keserseniz cihaz çalışmayabilir.Bu resetleme değildir.
Sisteminizde pil batarya tasarımını düzgün şekilde tasarlarsanız cihazınız problemsiz çalışır.

ta1ae

Evet ama resetlendiğinde girdiğiniz tüm bilgiler sıfırlnıyor, sulama periodu,saati ve en önemlisiisulama süresi 000 olduğu içinde sulama yapılamıyor.

Flatron

Alıntı yapılan: ta1ae - 19 Temmuz 2014, 12:14:59Evet ama resetlendiğinde girdiğiniz tüm bilgiler sıfırlnıyor, sulama periodu,saati ve en önemlisiisulama süresi 000 olduğu içinde sulama yapılamıyor.

Çünkü programı yazan kişi o değerleri hafızadan getirme kısmını yazmamış (Yada yazdığı halde kaynak koda eklememiş)
Çözümü :Ya elektrik kesilmesine karşı önleminizi alıp kullanacaksınız.Yada ayarları tutan başka bir sistem alacaksınız/yaptıracaksınız

ta1ae

Evet devreyi gerçek zamanlı, test ettiğimde başka sorunlarlada karşılaştım. Masraflar boşa gitmesin diye sıfırdan kod yazmaya başladım.Hazırcıya ekmek yok muhabbeti olmuş.