pcbway

PIC 16F84A İle 12 Kanal RF Kumandalı Alıcı Verici Devresi...

Başlatan erhan27, 13 Mayıs 2012, 01:04:18

erhan27





Merhaba arkadaşlar üzerinde çalıştığım ve sonunda yapmayı bitirdiğim 12 kanal RF alıcı vericimi sizinle paylaşmak istiyorum..

Devre denendi sorunsuz çalşıyor..
Isis ve Ares çizimleri mevcut ayrıca devrenin baskı devre şemaları pdf halinde var.



kaptannemo

Erhan bey paylaşım için teşekkür ederim. Merak ettiğim konu alıcı verici arasındaki menzil antenlerin biribirini görmesi halinde güvenli olarak ne kadardır. Menzili arttırmak gerekirse neler yapılabilir.

mustafa010203

Paylaşım İçin Teşekkürler Benzer Çok devre var ama güvenemiyordum En Kısa zamanda devereyi kurucam.

Eğer Mümkünse Çalışmanın Çizimlerini Proteus 7.7 sürümde atabilirmisiniz Benim Kullandıgım sürüm 7.7 sizin kullandığınız sürüm yüksek oldugundan çizimlere ulaşamadım Değişiklik Yapmak istediğim bazı yerler var

Teşekkürler

kuylus

Merhaba 
öncelikle sitenize yeni üye oldum  tüm emeyi geçenlere teşekürler
 12 kanal kumanda hakkında birkaç sorum olacak,

devrenin kumanda kısmı  normalde sukunet halinde ne kadar  güç tüketiyor  takılan 12v mini pil  kumandayı nekadar süre çalıştırabiliyor, sormamdaki asıl neden   kumandada kullanılan pic,7805, rf verici modül, pilli devreler için çok fazla  güç tükeyiyor olması  o yüzden bu devredeki pille  kumandanın nekadar süre çalışabileceyi örneyin günde  20 defa basılıyor olsa

diyer sorum ise şifreleme olayı, bunu nasıl yapıyoruz  detay vermeniz mümkünmü

Teşekürler

Kuylus

kuylus

Alıcı kısımdaki rölelerin çalışma  şekli  bas  çalıştır , bas durdurmu , yoksa basılı kaldıgı sürece çalış  bırakınca dur şeklindemi

Kuylus

yazici67

@kylus arkadaşım yazılımdan anlaşıldığı kadarıyla çalıştır-durdur şeklinde...

erhan27

Alıntı yapılan: kaptannemo - 18 Ağustos 2012, 00:36:15Erhan bey paylaşım için teşekkür ederim. Merak ettiğim konu alıcı verici arasındaki menzil antenlerin biribirini görmesi halinde güvenli olarak ne kadardır. Menzili arttırmak gerekirse neler yapılabilir.

alıcı verici arasındaki menzil kaplı ortamda özellikle duvar varsa ev içi gibi bölgelerde 10m kadar.
ama açık alanda herhangi bir engel yoksa 100-200m veya daha fazla olabilir. denemek lazım benim deneme fırsatım olmadı bu projeyi üniversitede bitirme ödevi olarak yaptım :D
hocaya teslim ettim kısacası devrenin keyfini çıkaramadım.. iyi bayramlar..

Alıntı yapılan: mustafa010203 - 18 Ağustos 2012, 11:25:19Paylaşım İçin Teşekkürler Benzer Çok devre var ama güvenemiyordum En Kısa zamanda devereyi kurucam.

Eğer Mümkünse Çalışmanın Çizimlerini Proteus 7.7 sürümde atabilirmisiniz Benim Kullandıgım sürüm 7.7 sizin kullandığınız sürüm yüksek oldugundan çizimlere ulaşamadım Değişiklik Yapmak istediğim bazı yerler var

Teşekkürler

mustafa bey. ilginiz için teşekkür ederim yalnız şöyle bi durum var. devreyi proteus 7.10 da çizdim dikkat ettiyseniz bazı elamanların paketleri isis ve ares in orjinal paketleri değil o paketleri ben yaptım. sizin kütüphanenizde olmadığı için değişiklik yapamazsınız. paketler benim pc de kayıtlı.. ama paket yapmayı biliyorsanız istediğiniz gibi değişiklik yapabilirsiniz.


Alıntı yapılan: kuylus - 19 Ağustos 2012, 02:16:04Merhaba 
öncelikle sitenize yeni üye oldum  tüm emeyi geçenlere teşekürler
 12 kanal kumanda hakkında birkaç sorum olacak,

devrenin kumanda kısmı  normalde sukunet halinde ne kadar  güç tüketiyor  takılan 12v mini pil  kumandayı nekadar süre çalıştırabiliyor, sormamdaki asıl neden   kumandada kullanılan pic,7805, rf verici modül, pilli devreler için çok fazla  güç tükeyiyor olması  o yüzden bu devredeki pille  kumandanın nekadar süre çalışabileceyi örneyin günde  20 defa basılıyor olsa

diyer sorum ise şifreleme olayı, bunu nasıl yapıyoruz  detay vermeniz mümkünmü

Teşekürler

Kuylus

sayın kuylus. size şöyle bir açıklama yapabilirim. devredeki 7805 kullanmamdaki amaç 5v sabit gerilim elde etmek çünkü pic 16f84 ve rf verici 5 v ile çalışıyor. aslına bakarsanız 7805 1 amper akım geçirebiliyor ama devrede ki pic çok küçük bir akım ve güce sahip yanlış hatırlamıyorsam 25miliamaper ve 25 mW yanlış yazmış olabilirim. tam doğrusu pic 16f 84 ün vve rf vericinin datashett lerinde var. şimdi bakamadım. şu kadararını söyleyebilirim verici devresini o pille çok uzun süre kullanabilirsiniz. çünkü o pil ve devre araçlardaki kapı kilidi (açma kapama) işini yapan devrenin kanal olarak arttırılmış hali. yani bir arabanın uzaktan kumandasını ne kadar kullanabiliyorsanız bu devreyide o pille o kadar süre kullanabilirsiniz.
size daha net bilgiler vermek isterdim ama bu devreyi üniversitede bitirme ödevi olarak yaptım ve çalıştırdıktan sonra hocaya teslim ettim öyle uzun bi süre kullanma şansım olmadı.

Alıntı yapılan: kuylus - 19 Ağustos 2012, 02:19:32Alıcı kısımdaki rölelerin çalışma  şekli  bas  çalıştır , bas durdurmu , yoksa basılı kaldıgı sürece çalış  bırakınca dur şeklindemi

Kuylus

çalışma şekli bas çalıştır ikinci basışta durdur..

mustafa010203

Seizin vesilenizle 7.10 u Kurdum Benim Paketlerim 7.7 De Olduğu için Daha önce kurmamıştım

Teşekkürler Kolay Gelsin

yazici67

Proteus kurulumunu yaparken Converter Files adlı bölümü seçerseniz, eski formatlı şemalarıda açabilirsiniz...

mustafa010203


yazici67


sumselfat

hocam bu devreyi basınca çalışan çeknce duran şekilde nasıl yaparız lütfen acil cevap...

yazici67

Özel mesajda da sorulmuştu. Bas-Çek kodunu ekledim. Devre vs. zaten aynı. Sadece yazılım için yeni HEX kodunu derledim. Değişen kod sadece verici tarafı, alıcı tarafında bir değişiklik yok...

sumselfat


yazici67


FurkAn-sArı

iyi çalışmalar arkadaşlar.
ben bu devreyi kendime göre küçülterek yaptım yalnız bir hata oluştu hatada vericide butonlar 1.2.3. diye sıralanmış alıcıdada röleler 1.2.3 diye sıralarnmış ama  vericiden 1 basıldıgında alıcıdan 12röle çalışıyor bunu ben devreyi yaptıktan sonra fark ettim kod olarak hex dosyası oldugu için düzeltme yapamıyorum bir yardımcı olsanız... vericiden 1 butona basıldıgında alıcıdan 1 röle çalışacak şekilde 1.2.3.4 tane yapsanız yeter yada asm kodunu gönderseniz bende düzeltme yapabilirim yardımlarnız en kıza zamanda bekliyorum ben devreyi 4 röleliye düşürdüm.

erhan27

furkan bey devrede sizin dediğiniz gibi bir sıralama sorunu yoktu şahsen kendim yaptım çalıştırdım. Eğer kendi çizdiğiniz devrede böyle bir sorun varsa rölelerinizin sıra adlarını değiştirin veya devre şemasına göre baskı devre şemanızı çizin. devrenin kaynak kodlarını değiştirerek bir sonuç alacağınızı düşünmüyorum ama yinede paylaşmak esastır. bas dosyalarını yayınlıyorum :)

sumselfat

Alıntı yapılan: yazici67 - 13 Kasım 2012, 21:54:57Önemli değil...
Hocam verdiğiniz hex dosyasıyla devreyi proteusda denedm buton şeklinde oldu tamam ama 2 butona aynı anda bastığımda sadece birisi çalışıyor yani çoğul çalışmıyor.  :-\\ ben çoğul çalışmasını istiyorum bi yardım edermisiniz lütfen

yazici67

Çoğul çalışması için yeniden program yazmak lazım. Vakti olan arkadaşlar yazabilirse yazarlar. Şu an sıfırdan yazacak vaktim yok kusura bakmayın... Ama ancak bu hafta sonuna yazabilirim...

mustafa010203

Merhaba
Bende kurdum geçen ay devreyi fakat kumandadan 4 nolu
buton\'a bastığım zaman bir ledi yakacak kadar akım çıkmıyor
pic\'ten, yaklaşık olarak 300mv oynama oluyor sadece

ve pil konusunda aslında pekte idareci bir devre değil :)
ben sürekli çalışıp pilin ömrünü azaltmasın diye jumperla
açıp kapatıyordum devreyi, bir gece takılı kalmış juper
sabah kumanda çalışmıyordu jumperi söktüm bi 20 dk
sonra taktım 2 dakika çalıştı bidahada çalışmadı.
 
benim hazırladığım kumandada değişiklik olarak sadece
7805 değilde 78L05 kullandım pic\'in fazla akım çekeceğini
sanmıyorum nasıl olsa picden çıkış almıyoruz.

kumandamıda ekledim.
şuan evde değilim resim ekleyemedim.

sumselfat

Alıntı yapılan: yazici67 - 15 Kasım 2012, 16:59:03Çoğul çalışması için yeniden program yazmak lazım. Vakti olan arkadaşlar yazabilirse yazarlar. Şu an sıfırdan yazacak vaktim yok kusura bakmayın... Ama ancak bu hafta sonuna yazabilirim...
lütfen hocam yazarsanız ben beklerm hafta sonununa kadar  ö.deil gerçekten çok lazm bu devre

engin.763

Bir insan iyi bir mühendis olabilir,yada iyi bir doktor,çok iyi bir yöneticide olabilir ,ama ne olursa olsun insan iyi yumruk atmayı ve iyi nişan almayı mutlaka bilmeli....

FurkAn-sArı

16 Kasım 2012, 23:00:42 #23 Son düzenlenme: 17 Kasım 2012, 23:41:40 FurkAn-sArı
tamam arkadaşlar sorunu buldum pıcde fln sorun yok hangi pıc programlayıcısıyla atarsan at sorun vermiyor sorun arkadaşlar rf alıcı vericide... bu devredeki rf alıcının datas bakarsanız rf 3/12 v la çalışıyor yanı hangisi olursa fark etmez ama pıyasada satılan çoğu rf ler hepsi 3 v luk bunu göz önünde bulundurun 5v luk rf alıcı verici alın devrenize takın sorunsuz çalışıyor.

erhan27

çok şükür devreyi çalıştırabilen biri çıktı :D
arkadaşlar daha önceden de söylediğim gibi devrede hiç bir sorun yok gayet istikrarlı çalışıyor bazı arkadaşlar pil ile çalıştırmış ama bu devre röleler nedeniyle fazla güç istiyor en az 5 watt lık bir kaynakla beslemenizi öneririm çünkü ben 1.5 watlık bir kaynakla beslediğimde rölelerin hepsi bir anda devreye girmiyordu. tek tek oluyordu..

vericinin fazla pil kullanmasının sebebi 7805 regülatör entegresidir.  eğer elinizde 5 voltluk bir pil varsa direk onunla besleyin daha uzun süre kullanabilirsiniz.

erhan27

Alıntı yapılan: sumselfat - 15 Kasım 2012, 21:44:45lütfen hocam yazarsanız ben beklerm hafta sonununa kadar  ö.deil gerçekten çok lazm bu devre

arkadaşım devre çoğul çalışıyor yeniden program yazmana gerek yok...

sumselfat

hocam devreyi rf modüller olmadan direk data uçlarını birbirine bağlasak alıcı-verici devre çalışırmı _?

Mustafacan

Alıntı yapılan: sumselfat - 19 Kasım 2012, 02:27:06hocam devreyi rf modüller olmadan direk data uçlarını birbirine bağlasak alıcı-verici devre çalışırmı _?
çalışır.

sumselfat

Kafayı yiyecem biri yardm etsn lütfen brenner 8 kullanıyorm şöyle bir hata alıyorum neden olabilir :
Blank-Check :
## 264 error(s) in FLASH
-- ID is blank
-- EEPROM is blank
(-- 1 error(s) in CONFIG, don\'t care)


Lütfen yardım edin ödevim ama bitürlü program atamadm :-\\

FurkAn-sArı

Alıntı yapılan: sumselfat - 19 Kasım 2012, 02:27:06hocam devreyi rf modüller olmadan direk data uçlarını birbirine bağlasak alıcı-verici devre çalışırmı _?

ENTEGRENİN 17 AYAKLARINI DİREK BAGLARSANIZ BİRBİRİNE EGER DEVREDE SORUN YOKSA ÇALIŞMASI GEREK.

RaMu

Emek verip hazırladığınız bu devreyi paylaşıma sunduğunuz için teşekkür ederim.

Turkishmech

Arkadaşlar öncelikle emeği geçenlere teşekkürler ben bu devreyi yaptım ve hem erhan27 beyin hemde yazıcı67 beyin verici hex dosyası ile çalıştırdım basınca çalışıp basınca duran devrede, basınca çalışıp bırakınca duran devrede çalıştı fakat benim bir problemim var butona basınca çalışıp bırakınca duran devrede aynı anda 1 den fazla buton çalışsın istiyorum fakat olmuyor yanlızca 1 tanesini çekebilliyor.  program yazılması lazım denmiş daha önce! Bu programı acil yazabilirseniz çok müteşekkir olurum acil yardımlarınızı bekliyorum (aynı anda 2 yada daha fazla butona bastığımda bastıklarım çekecek bırakınca bırakacak )

yazici67

Evet, arkadaşların isteği üzerine çoklu işleyen kodu yazdım. Tabi Basic programcısı değilim, öyle takır takır yazamıyorum, ama Basic de güzelmiş. Neyse... Bu kodlar Toggle cinsinden. Yani basıp bırakıyorsunuz, role aktif oluyor. Tekrar basıp bırakıyorsunuz, role pasif oluyor. Basma bırakma sürelerine dikkat edin. Eğer 200 ms den fazla basılı tutarsanız tekrar basış algılar ve dolayısıyla role tık-tık şeklinde sürekli açılıp kapanır. Kolay gelsin...



E-mail ile gelen istek üzerine programın basınca aktif, bırakıldığında pasif olan ( Push-Pull ) ile çoklu verisyonunu da yazdım. Ektedir...

Turkishmech

fatih beyin göndermiş olduğu hex kodlar tarafımdan proteusta denenmiş olup mükemmel çalışmaktadır kendisine çok teşekkür ederim emeğinize sağlık...

erhan27


Turkishmech

Arkadaşlar fatih beyin göndermiş olduğu hex kodlar tarafımdan proteusta denendi ve mükemmel çalışmaktaydı Ancak gerçek devre üzerinde çalıştırmayı başaramadım, benimle aynı sorunu yaşayan oldumu? vericiyi çalıştırınca birkaç röle kendi kendine çekip bırakıyor, butonlar çalışmıyor ve verici hoparlör yardımı ile dinlendiğinde sürekli karışık bir sinyal yolluyor. Sanırım programda ufak bir hata var fatih bey ile mail yoluyla iletişime geçip sorunu bildirdim vakit ayırabilirse çözümü bulacağını umuyorum.

yazici67

Arkadaşlar, kodlarda bir sıkıntı olmuş. Sorun, RF modüllerin baud oranlarıyla ilgili. Yani PIC\'lerin iletişim hızına RF modüller cevap veremiyor. Bu durumu baud oranını düşürerek düzeltim ( düzelmiş olması gerekir ). Yeni yazılım ve HEX kodları ektedir...

Turkishmech

malesef henüz düzelmedi ortada gözden kaçan ufak bir hata olduğuna eminim ama acaba ne? bu arada çalışan devrede watchdog timer on çalışmayanlarda power up timer on olarak ayarlanmış  ???  ha birde kristal xt olarak ayarlı sanırım doğru... config ayarları zaten gelen hex içinde olduğunda bir değişiklik yapmıyorum ben...


Turkishmech

arkadaşlar bu devre için push-pull olarak ve aynı anda birden fazla buton çalışacak şekilde program yazabilecek biri varsa lütfen yardımlarını bekliyorum fatih bey ilgileniyordu ancak iletişim koptu ayrıca birlikten kuvvet doğar şu programı yazabilecek arkadaşları bekliyoruz lütfen!!! 2 günlük Dünya 21 aralık yakın vallahi gözüm açık gidicem :D

Fatih beyin yazdığı push pull çalışan ancak 2-3 butona aynı anda basınca çalışmayan (düzenlenecek program)
https://elektronikprojeler.com/index.php?action=dlattach;topic=2703.0;attach=1960

yazici67

Yeni bir sürümünü yazdım. Şunları değiştirdim:
- Gecikmeleri kaldırdım. Program buton durumu değişene kadar sürekli çalışıyor.
- Değişkenler BILGIA ve BILGIB olmak üzere iki tane. Değerler bu sürümde iletişim kodundan sonra peş peşe yollanıyor.Dosyalar ektedir...
Not : Devrede PORTA.0 pinlerini vericilerden ayırarak doğrudan bağlayın. Yani alıcı verici kablolu olarak haberleşsinler. Burada GND uçlarını da bağlamayı unutmayın. Bu şekilde sorun modüllerle mi ilgili yoksa yazılımla mı ilgili anlamış oluruz...

Turkishmech

yapmak istediğim sistemi tek kanal çalışan fatih beyin ilk yazmış olduğu bas çek program kodunu kullanarak yaptım fakat 24 adet röle ihtiyaım olduğundan bu devreden 2 adet yaptım ancak aynı yerde çalışırken rölelerde takılmalar oluyor devrelerden biride 3.57mhz diğerinde 4.19mhz kristal kullanarak sorunu büyük ölçüde çözdüm bu kodları devreler aynı alanda birbirinden etkilenmeden çalışabilecek şekilde düzenleyebilirmisiniz lütfen çok acil


eğer iki devre birbirinden etkilenmeden çalışırsa benim sorunum çözülmüş olacak...

fatih beyin gönderdiği ve kullandığım tek kanal çalışan bas çek (butona basınca röle çeken basılı kaldığısürece çekili kalan ve bırakınca röle bırakan fakat iki tuş aynı anda çalışamayan program kodları)

https://elektronikprojeler.com/index.php?action=dlattach;topic=2703.0;attach=1960

mehmet_kal

selam arkadaslar bu devreyı borda kudum ancak ne sımulasyonda ne de bord da calıstıramadım yardım larınızı rıca edıyorum sımulasyonda verici ve alıcıyı butun olarak cızdım 17 nolu pını dırek olarak bagladım alıcıdan hıc cıkıs alamıyorum.yardımcı olursanız sevınırım krıstal  kac mhz ben 4 mhz baglıyorum.....ıyı calısmalar

Turkishmech

mail adresi verirseniz alıcı ve vericinin aynı proteus dosyasında birleştirilmiş çalışan halini atabilirim...

bu arada forumdaşlar benim bir üsteki sorunuma cevaplarıda bekliorum lütfen...

mehmet_kal


ÇAVU$

bu devrenin nersi tam olarak çalışmamaktadır bilgilendirirmisiniz

ali.karakus

devre çok güzel olmuş paylaşımın için teşekkürler sorum olucak bu alıcı kısmına rölelere led bağlamak istesek nasıl bağlamalıyız yani röle 1 aktif olduğunda ledi yansın pasif olduğunuda ledi sönsün şeklinde yardımcı olursanız sevinirim

erhan27

devrede röle çıkışları sıralı klemenslere bağlı onlar rölenin kontakları istediğin gibi anahtar olarak kullanabilirsin canın ne istiyorsa bağlayabilirsin basit anahtar mantığı

equlle

erhan27 abicim ben devreyi 11 röleli yaptım 12. röleyi proteusta iptal ettim ancak ilk başta 11 10 9 8 7 ve 6 . röleleri taktıgımda butonlara basınca sadece 2 röle çekiyordu ama farklı bir modül kullanmıştım senin dediğin modülü aldım 11 den 1 e kadar tüm röleleri taktım devre alıcısı 4.7 volt a kadar çalışıyor ancak ondan sonra kısadevre hatası veriyor sorun nedir birde bu devrenin vericisiin ledi sönük yanıyor bende acaba çalışma videosunu atarmısın lütfen bu benim dönem ödevim .

Capoeiraist


ApoAtes

Selam\'ûn Aleyküm,
öncelikle herkese hayırlı geceler diliyorum ve devre hakkında sorumu soruyorum; Devrede kullandığımız akü yada batarya 12V 2,6A olursa alıcıdaki rölelerin klemenslerine 6V 2A ile çalışan DC Motor bağladığımızda Motor\'u çalıştırabilirmiyiz ? Eğer hayır diyor iseniz neden çalıştıramayız ve nasıl çalıştırabiliriz? Teşekkür eder saygılarımla iyi geceler dilerim.
Et-tekraru ahsen, velev kâne yüz seksen...

Tekrar etmek iyidir, yüz seksen kere de olsa...