Ana içeriğe git
Konu: İki pc power suplyy birleştirme (9361 Kez okunmuş)

İki pc power suplyy birleştirme

Merhaba  Arkadaşlar
Elimde iki adet pc power supply var.Biri 300W diğeri  235W değerin\'de bunları ikisini birleştirip\'de voltaj\'larını ve amper\'ini arttıra bilirmiyiz.

Ynt: Pc power supply

Yanıt #1
seri bağlayarak voltajı arttırabilirsin paralel bağlayarakta amper değerini arttırabilirsin
bende bunu staj gördüğüm bir fabrikada görmüştüm
30 kupona alınmadı bu vatan

Ynt: Pc power supply

Yanıt #2
ikisinide aynı fişetakacaksındır büyük ihtimal bu durumda gnd uçları ortak olacak yani seri bağlamaya kalktığında şese yapar paralel bağlamak için sadece çıkış uçlarını beraber bağlamanız yeterli

ortak fişin mantığını açıklamak gerekirse psu ların kabloları 3x dir yani faz nötr ve topraklamadır ve topraklamada doğrudan psunun kasasına bağlıdır aynı şeilde çıkışın gndside kasaya bağlıdır yani aynı fişe takılı psular topraklama yolu ile ortak gndye sahip olurlar

Ynt: Pc power supply

Yanıt #3
Amaç nedir öğrenmek gerek.  ???
mft nin seri bağlantı açıklamalarına ilave olarak paralel bağlantıda da problem olacağını ilave edeyim.
Amaç eğer fazla güç tüketimi olan PC ye yeni ve pahalı PS almaktansa eldeki iki PS yi birlikte kullanmaksa olur. Uygulamaları mevcut. Güçlü olanla ana kartı diğeriyle optik sürücü ve HDD leri (molex leri) beslersin.
Seri bağlamak için toprak bağlantısı güç kaynağı içinden iptal edilir (sakıncalıdır) Yalnız birer voltajı seri bağlıyabilirsin.
Paralel için hızlı ve düşük iletim voltajı olan diyotlarla aynı türden tüm çıkışlara paralel bağlantı yapılabilir. (PS lerin içinde to-220 yada to-247 kılıflı üç bacaklı ortak katot diyotlar var. Bunlar uygundur) Çıkış voltajında diyot voltajı kadar düşme olacaktır. Mesela biri 12V/8A diğeri 12V/7A ise düşük olanın iki katını (biraz temkinli olarak) geçmeyecek şekilde yük kullanabilirsin. (en fazla 13A çekecek yük gibi)

Kolay gelsin.

Ynt: Pc power supply

Yanıt #4
Benim istediğim sadece voltaj ve akımı biraz arttırmak pc bağlamak için,akım ve voltajı potansiyometre ile ayarlamak.

Ynt: Pc power supply

Yanıt #5

Benim istediğim sadece voltaj ve akımı biraz arttırmak pc bağlamak için,akım ve voltajı potansiyometre ile ayarlamak.

Ben de bunu anlamıyorum zaten. pc bağlamak için PC ye bağlıyacağınız PS nin voltajını arttırmayı düşünmeyin bile.
Bir bilgisayar güç kaynağı nasıl akım ve gerilim ayarlı güç kaynağı olur dersen. Sitede mevcut:
http://320volt.com/akim-voltaj-ayarli-atx-smps-guc-kaynagi-modifiye/
https://elektronikprojeler.com/index.php?topic=2219.0

Ynt: Pc power supply

Yanıt #6
Hocam kusura bakmayın yanlış yazmışım.Pc\'ye bağlamak için diğil.Güç kaynağı olarak kullanmak istiyorum sitedekileri inceledim.Benim istediğim 2 PS birleştirmek sizce mümkün mü?

Ynt: Pc power supply

Yanıt #7
Ben seri ve paralel bağlantı için bilgi vermiştim (azda olsa) Siz potansiyometreyle akımını ve gerilimini arttırmak istediğinizi yazdınız. Şimdi iki güç kaynağını birleştirmek mümkün mü yazıyorsunuz.
Birleştirmekten kastınız iki kutuyu birbirine vidalamak değilde elektriksel olarak birlikte kullanmak ise iki eleman seri veya paralel bağlanabilir düşüncesiyle yazdığım cevabı tekrar okuyup anlaşılmayan yer varsa sorunuz. Cevaplamaya çalışırım.

Yada kısa soru:
Benim istediğim 2 PS birleştirmek sizce mümkün mü?
Kısa cevap:
Evet bence mümkün.


Ynt: Pc power supply

Yanıt #8
Benim istediğim iki ps\'nun devresini  elektriksel olarak bağlayıp akım ve gerilimi arttırmak ve aynı kutu içinde toplamak.Potansiyo metre ile istediğim akım ile gerilimi kendim ayarlamak istiyorum.

Ynt: İki pc power suplyy birleştirme

Yanıt #9
Hocam ikisini birleştirirlir  dediniz nasıl yapabilirim.Yardımınızı bekliyorum...

Ynt: İki pc power suplyy birleştirme

Yanıt #10
Daha önce yazmıştım. Seri veya paralel olarak birleştirilebilir.

Seri bağlamak için toprak bağlantısı güç kaynağı içinden iptal edilir (sakıncalıdır) Yalnız birer voltajı seri bağlıyabilirsin.
Paralel için hızlı ve düşük iletim voltajı olan diyotlarla aynı türden tüm çıkışlara paralel bağlantı yapılabilir. (PS lerin içinde to-220 yada to-247 kılıflı üç bacaklı ortak katot diyotlar var. Bunlar uygundur) Çıkış voltajında diyot voltajı kadar düşme olacaktır.



Ynt: İki pc power suplyy birleştirme

Yanıt #11
Teşekkürler hocam... :)

Ynt: İki pc power suplyy birleştirme

Yanıt #12
bilgisi ve yardımcı olabilicek arkadaşlara şimdiden tşk ederim benim istegim şu ve kesin ve net bir cvp yapmam için yeterli elimde iki adet 1100 watt psu var ben ben anakartımı ve ekran kartlarımı beraber çalıştırmak için bu iki psu uyu paralel bağlantı yapıp anakarta birlikte girmek istiyorum böylece hdd ekran kartı işlemci cdrom vs tüm bilgisayar aksesuarları eşit yükte çalışıp psuların fazla yüke mağruz kalmasını istemiyorum bu iki psu yu birbirine paralel bağlamak anakarta vs elemanlara zarar verirmi zarar vermicekse en kısa zamanda uygulamak istiyorum

Ynt: İki pc power suplyy birleştirme

Yanıt #13
emre pc yi oyun için güçlendirmek istiyorsan 600W yada 750 W bir power ihtiyacın olucak eyerki elinde blok  600w lık bir power varsa onu kullan  ben derim hiç birleştirme  neden  ! !!! 1100w az  degil

günde 4 saat kullansan  4400 w ayda 132 000 W yapar bir deneyim olsun diyorsan sen bilirsin
ama ben böyle kullanıcam dersen yazık günah derim  

koy balkona solar panelleri kendi elektrigini kendin üret al bir invertör canavar gibi kullan 
( amacım akıl vermek degil sadece görüşümü bildirdim)  şimdi den kolay gelsin  ;)
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

Ynt: İki pc power suplyy birleştirme

Yanıt #14
ilgilendiğiniz için tşk ederim öncelikle durumu şöyle izah edeyim
biraz elektronik bilgisayar benim özel ilgi alanım sigram içkim yoktur en kötü alışkanlığım elektronik eşyalardır evimdeki bilgisayar özelliklerine gelince arkadaşım şimdilik zaten bir tanesini kullanıyorum ama ilerde ihtiyacım artıcak çünkü 650 watt gücünde iki adet ekran kartı kullanmayı düşünüyorum bunun yanında sıvı soğutma yapıcam
şuanda evde gigabyte ud5 anakart 32 gb ram li x3960 extrem serisi intel işlemci 240 gb ozc ssd diskli kendimce yapabildiğim en sağlam oyun kasası ayrıca server olarakda kullanabilceğim bir kasaya sahibim ilerde arşiv ve oyun için yüksek grafik kartı kullanmaya başlıyınca birde over clok olayına girine 1100 watt yetersiz gelir diye düşünüyorum bu yüzden iki psu yu birleştirip öyle kullanmak istedim bir role yardımıyle 2 ci psu yu aktifleştre biliyoruz fakat benim amacım gücün eşit dağılımından yana bilmem anlatmak istediklerimi anlatabildimmi :) paralel bağlantıda ana karta yada psu ya herhangi bir zarar gelirmi