pcbway

tda 2052 4*60w yardım arkadaşlar beceriksiz elektronikçi için lütfen

Başlatan ByKaCaR, 14 Ekim 2011, 18:30:55

ByKaCaR

arkadaşlar görüntü ve sese sistemleri dalı okuyorum fakat hiç alakam yok daha bir devrenin arızasını bile bulamıyorum biraz da okuldaki hocaların kabahati ama neyse çok heveslendim yaptım bu devreyi fakat çalıştıramadım 35w 2*15vac ile denedim  ama çalışmadı ne yapmam gerekiyor arkadaşlar yardım edermisiniz

acartacettin

devrenin net şemasını werirsen yardımıcı olabilirz 2. resimde turuncu kablonn olduğu yerde kısa devre var sanırsam

ByKaCaR

orada atlama vardı ustten yapmayı unttum bende oradan cektım de devreye hop bağladım  fakat ses vermedi

ByKaCaR


asma

Merhaba
Öncelikle uygun trafo kullanmamışsın.
Gücü çalışmasını test edecek kadar var ama voltajı yetmeyebilir.

Yapman gerekenler:
Röleler çekiyor mu? evet ise,
Besleme voltajının şaseye değerlerini ölçmelisin. +20Vdc ve -21Vdc gibi değerleri bildir.
Bu voltaja göre entegrenin mute/st-by ucunda gerekli voltaj olmayabilir. Yani play moduna geçmeyen entegrelerden ses çıkmaması normaldir. Ölçmen gereken, (-Vs) eksi beslemeyle (pin3) mute/st-by ucundaki voltajdır. Bunu 1k lık direncin iki ucunu ölçerekte bulabilirsin.
Bu voltaj 0~1,8V arasındayken entegre standby modundadır. 1,8~2,7V arasında mute modunda ve bu voltajdan 5volta kadar play modunda olur. Yalnız play modunda çıkıştan ses alabileceğini belirtmeme gerek var mı?
+20V ve -21V ile çalıştığını düşünerek, bu özelliği aktif edecek dirençlerdeki (7,5k ve 1k) voltajı hesaplıyalım. (41/8,5=4,8V) Yeterli gözüküyor. Ölçerek sağlama yaparsan, yardımcı olabiliriz.  ;)

ByKaCaR

hocam yenıyım demıstım bu dedıklerınızden bısey anlamadım bu devre denenmıs hocam calısıyo fakat nerede sorun oldugunu bulamıyorum bılmedıgımden kaynaklanıyo bu elektronıği ben entegrelerden kaynaklandığını dusunuyorum

asma

Alıntı yapılan: ByKaCaR - 22 Ekim 2011, 19:00:16hocam yenıyım demıstım bu dedıklerınızden bısey anlamadım
Ne yani devredeki röleyi bilmiyormusun, çekip çekmediğini anlıyamıyormusun.
Röle çekiyor mu? sorusuna cevap veremezsen bizler sana nasıl yardım edelim?

Ölçü aletin var mı? İki nokta arasındaki voltajı ölçmeni isteyince yapabilirmisin?
Resim üzerinde noktalar belirtip a-b arası voltajı sorsam doğru kademede ölçüp yazabilecekmisin?
Yok yapamam dersen nasıl bir yardım istiyorsun?
Birisinin gönder bana çalışır hale getirip sana yollayayım demesini mi bekliyorsun? Hazır satılanlardan alsan daha rahat ederdin.
 
Dahası tasarımı paylaşan kişinin adını çıkartmış, kendi adını yazmışsın. Adından bahsedip teşekkür etmemişsin. Bu da yardımlaşma isteklerini azaltıyor.  Okuldaki öğretmenlerine de kabahat bulup benim yazdıklarımdan anladığın ve anlamadığın bölümleri ayıklama gereği duymadan kestirip atıyorsun. Lütfen öğretmenlerine kabahat bulmaktan vaz geç, hatayı kendinde ara. Bu süre içinde bana hocam diye hitap etme.
Diğer forumlarda da sorununa çözüm arıyorsun. (bu normal)
Demişsin ki: hocam roleler tetıkledi fakat ses alamadım
Şimdi ise: dedıklerınızden bısey anlamadım
1K direnci mi bulamadın, iki ucundaki voltajın ne demek olduğunu mu bilemedin. Mute yada Play terimleri çok mu yabancı geldi...


ByKaCaR

evet entegre de play mute terimleri orayı anlayamadım entegre ölçmeyi bilmiyorum daha önce de hiç denemedim benim ismimi yazmam tamamen okulla alakalı baskasının ısmını gorunce kımden aldın kaca aldın vs. sorular soruyolar anlatıyorum çizim baskasına ait ama anlamıyorlar ne yapabilirim ama o yuzden haklısınız bişey demiyorum 1k direnci de biliyorum fakat ne dediğinizi anlamdım nasıl yapacagımı  roleler cekıyor evet tetıklıyor ölçü aletimde var  istediğiniz yeri de ölçebilirim ve de okuldakı hocalar gercekten doğru soyyluyorum  seslendırme dersımıze gırıyor sorulan soruya inanın duzgun cevap alamıyorum yemin etmelımıyım bu konuda ? ( hiç bişey bilmiyorum dimi ben :( bu durum gercekten uzuyo benı  lutfen sizde anlayıs gosterın )