pcbway

Güneş Paneli Amper Yükseltmek

Başlatan yilmaz80, 17 Temmuz 2011, 16:14:44

yilmaz80

17 Temmuz 2011, 16:14:44 Son düzenlenme: 17 Temmuz 2011, 18:40:37 gevv
selam arkadaşlar ufak güneş panlleri var bunlardan 25 volt alıyorum ama amper çok düşük nasıl yükseltirim bana yardımcı olurmusunuz şuan sadece 0.11 mah alıyorum bunu ne ile 1 yada 3 amper cıkarabilirim yardımcı olursanız.

gevv

güneş panelinin akımını yükseltmek  mümkün değil  daha güçlü bir panel almanız gerekli

RaMu

Sayın gevv; gerilimi düşürüp akımı yükseltse olmazmı? Gerilim sabit kalsın dememiş arkadaşımız, ayrıca gelen akımı kondansatörde depolasa, sonra aniden verse, tetikleme yapsa, yine olur ama amacına uyarmı bilemeyiz (bu bahsettiğim devreleri solar engine adıyla aratınca bulabilirsiniz) birde güneş paneline güneşi odaklamak için aynalar yada mercekler kullanabilir, ısıya dikkat etmek lazım tabi.Parelel güneş panelleride kullanılabilir.
  Son olarak aslında soruya bakınca sanki yoktan bir enerji gelecekte bu panelim gerilimi 24 voltta tutup, akımınıda 2 3 ampere çıkaracak birşey isteniyormuş izlenimi ilk anda bendede oluştu.

gevv

bahsetiğiniz yöntemlerde belki az çok artacak ama  0.11 ma   gücü olan bir panelin gücü 1ampere  çıkartılamaz 

cem310

Elimde 18 ile 22 volt arasında 0.55 amper 10 watt güneş paneli var. Bunun gerilimini düşürüp amperini 1 ampere çıkara bilirmiyim?
Bunun için nasıl bir yol izlemeliyim. Kondansatörde depolasam neler kullanmalıyım bu konuda yol gösterecek bir arkadaş var mı?

seron

Kaç volt kaç ampere gereksiniminiz varsa onu da belirtmelisiniz.
Güneş panelleri paralel bağlanabiliyor mu bilmiyorum ama, paralel bağlandığı takdirde amperi artırırsınız.
Eğer tek bir güneş paneli varsa, devre kullanılacak demektir.

Siz gereksinimlerinizi yazın, yardıcı olacak arkadaşlar çıkacaktır.
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

Yusuf usta

Alıntı yapılan: cem310 - 30 Nisan 2016, 09:35:48Elimde 18 ile 22 volt arasında 0.55 amper 10 watt güneş paneli var. Bunun gerilimini düşürüp amperini 1 ampere çıkara bilirmiyim?
Bunun için nasıl bir yol izlemeliyim. Kondansatörde depolasam neler kullanmalıyım bu konuda yol gösterecek bir arkadaş var mı?

22Vx0.55A= 12,1W
demek ki max 12watt bir panelin var.
1 amper olsun dersen,
xV.1=10W
V=10W

yani kaç volt olursa 10W ile 1 amper elde ederiz sorusu 10Volttur.
Ama bunun için panelin maksimum voltaj ve akımla çıkış verirken bu aldığın gerilimi kayıpsız düşürür regüle edersen bu mümkündür. benim görüşüm bu...
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.

seron

Aynen. Verilen değerler muhtemelen ortalama değil de max değerlerdir. yani anma gerilimi ve akımı olarak verilen bu değerlere göre hesap yapıldığında sabit bir sonuca ulaşılamayabilir.

Uygun bir regülatör devresi ve akü ile istenen sonuca ulaşılabilir; yanılıyor muyum?
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

cem310

30 Nisan 2016, 21:24:39 #8 Son düzenlenme: 30 Nisan 2016, 21:27:37 cem310
Arkadaşlar öncelikle çok teşekkür ediyorum. Ortalama 12 volt 1 amper yada 750 ma gibi bir değere ihtiyacım var büyük panel kullanırsam maliyet sorun direk 1 yada 750 ma değeri kullanmam gerek voltajı 7812 ile düşürdüm ama istediğim amperi vermedi amperi ne ile sabitleye bilirim? Yada ne gibi kondansatörler kullanıp akım sabitlenir?

seron

Alıntı yapılan: cem310 - 30 Nisan 2016, 21:24:39Arkadaşlar öncelikle çok teşekkür ediyorum. Ortalama 12 volt 1 amper yada 750 ma gibi bir değere ihtiyacım var büyük panel kullanırsam maliyet sorun direk 1 yada 750 ma değeri kullanmam gerek voltajı 7812 ile düşürdüm ama istediğim amperi vermedi amperi ne ile sabitleye bilirim? Yada ne gibi kondansatörler kullanıp akım sabitlenir?

Temsili resimdir.
İhtiyaca göre devre ucuz ya da pahalı dizayn edilebilir. Sizin sorununuzu çözecek şey tam olarak bu.
7Ah lik akü güneş yokken 1A çekildiğinde ortalama 7saat idare eder.
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

cem310

otomatik şarj devresi işimizi görmüyor arkadaşlar zaten 1 amperde vermiyor bir çok marka model denedim ben akımı sabitlersem zaten aküyü devreden çıkaracağım güneşli saatlerde 3 yada 5 saat bir cihaz çalışacak. Bunun harici çocuklar falan deney projeleri soruyor güneş panelinden bir motor çalıştırma mesela 5 watt panelden yada 3 watt panelden motor çalıştırmak istiyorlar doğrudan pilsiz bunlara da yardımcı olmak istiyorum.

seron

Anladım.
Ama dediğiniz şey için kondansatör olmuyor. Onun amacı ani voltaj gidip gelmelerinde gücü stabil tutmaya çalışmak.

Size lazım olan şey ise düzgün bir akım sınırlamalı regülatör devresi sanırım.

Ben o kadar detaylı bilmediğim için aradan çekileyim, kolay gelsin. :-[  :-X
Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.

cem310

Teşekkürler ysrdımların için Araştırıyorum ama sanırım öyle bir devre çok zor bulunacak.

seron

02 Mayıs 2016, 17:11:54 #13 Son düzenlenme: 02 Mayıs 2016, 17:28:18 seron
Alıntı yapılan: cem310 - 02 Mayıs 2016, 11:46:38Teşekkürler ysrdımların için Araştırıyorum ama sanırım öyle bir devre çok zor bulunacak.
Yahu olur mu? ???
12Volt 1A Regülatör devresi dedin mi ganimet gibi bulursun...
Bir de ben bakayım nerdeymiş bunlar...
Hmmm şurada bir tane var, üstelik ayarlıymış:
http://www.devreyapimi.com/2012/10/09/1-5v-35v-ayarli-guc-kaynagi-devresi/
Bunu da buldum:
https://www.google.com.tr/search?q=12Volt+1A+Reg%C3%BClat%C3%B6r+devresi&biw=1152&bih=702&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjauafYx7vMAhWiCJoKHT6rDU4Q_AUIBygB#tbm=isch&q=LM317+12Volt+1A+Reg%C3%BClat%C3%B6r+devresi&imgrc=5X5TUwKe9fhASM%3A
Bu da olabilir:
https://www.google.com.tr/search?q=12Volt+1A+Reg%C3%BClat%C3%B6r+devresi&biw=1152&bih=702&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjauafYx7vMAhWiCJoKHT6rDU4Q_AUIBygB#tbm=isch&q=LM317+12Volt+1A+Reg%C3%BClat%C3%B6r+devresi&imgrc=BsUKhGBQcR0cDM%3A

LM7812 Entegreleri genellikle dayanıksız ya da patates olur. İyisinden bulabilirseniz büyükçe bir soğutucu ile ve birbirine paralel bağlayaraktan 12Volt ve yaklaşı 1A elde edebilirsiniz. Burada kayıp baya yüksek olur ve kazanç konusuna birşey diyemem. Yani bir panelden en iyi şekilde faydalanmak için uygun değildir. ama siz öğrenciler için deneme amaçlı deyince akla gelenler bunlar.

Şayet sağlıklı ve uzun ömürlü olması isteniyorsa, yukarıda çizdiğim resim en iyisidir.

Kolay gelsin...

NOT: verdiğim örnek devrelerin düzgün çalışıp çaşışmaması hakkında araştırma ve bilgi sahibi olma sorumluğu size ait.
NOT-2: Verdiğim devrelerdeki Amper düzeyleri yüksek görünebilir; sorun değil. sizin itiyaç duyduğunuz minimum akım gereksinimini sağlaması yeterlidir.


Ceryanlı devreler olarak prensibim: Az iş, çok laf! O kadar!
Ayrıca şunu unutmayın, atasözüdür, oylarınız damlaya damlaya... Dağdan kestim kereste.