Ana içeriğe git
Konu: Regülatör Devresi (2849 Kez okunmuş)

Regülatör Devresi

Arkadaşlar merhaba...

Marea Weekend ELX aracımın aküsü için bir regülatör devresi yapmayı düşünüyorum. Piyasada akü ömrünü uzatıyor diye 30-50TL arasında fiyatlarda küçük bir kutu içinde bir ürün satıyorlar. Ne olduğunu sorduğumda cevap alamadım ama regülatör olduğunu sanıyorum.

Varta Blue Dinamic 74 Amper 12 Volt aküm var. Direk akünün + ve - kutbuna 12 Volt 100 Amper regülatör bağlamam bana birşey kazandırır mı?

Eğer mümkünse böyle bir devre yapmak istiyorum ve bunun için yardımlarınızı bekliyorum..


Arkadaşlar yorumlarınız üzerine regülatörün bir işe yaramayacağı kanaatine vardım. Artık yapmak istediğim şey şudur;

Aracın şarj sistemi ile akü arasına seri yada paralel olarak bir devre bağlayıp akünün dolu iken gereksiz yere şarj olmasını kesebilir miyiz? Ve aynı devreden kokpite kablo çekip lcd panel yada ledlerde akünün doluluk ve şarj oranını görmemiz mümkün müdür?


İlginiz için teşekkür ederim..

İyi forumlar...

Ynt: Regülatör Devresi

Yanıt #1
Güncel...


Ynt: Regülatör Devresi

Yanıt #3

Merhaba
Akünüz için basit bir regüle devresi ile 13.8 volt 1.0-1.5 amper ile şarj edebilirsiniz 100 ampere niye ihtiyaç duydunuz ki sebebini anlayamadım.
http://www.datasheetcatalog.org/datasheet2/8/0ujhh2scud4dfop1xfyut2u2qopy.pdf


100A yazmam biraz işin acemiliği sanırım. Aküm 74A olduğu için sağlam olsun mantığı ile söylenmiş birşey.. =)

Maruzatımı tam anlatabildim sanırm. Bu devreyi direk akü arabaya bağlıyken iki kutbuna bağlıyacam ve orda bağlı kalacak sürekli. Artık ömrünü mü uzatır yada voltajı regüle ettiği için araçtaki elektronik sistemler daha mı kararlı çalışır bilmiyorum. Biraz araştırma yaptım ve akü gerilimi düştükçe ömrünün kısaldığını söylüyorlar. Ben gerilimi 12V\'a regüle edersem akünün ömürünü uzatmak yerine kısaltmış mı olurum acaba?

İlginiz için teşekkür ederim.

Ynt: Regülatör Devresi

Yanıt #4
Merhaba
Bahsettiğiniz arabanın özelliklerini bilmiyorum.Ama bildiğim kadarı ile aküleri maximum amper gücünün 1/10 amper ile şarj ederseniz daha sağlıklı olur.Sakıncası yoksa Akülü arabanın ne amaçla kullanıldığını yazabilir misiniz?

Ynt: Regülatör Devresi

Yanıt #5

Merhaba
Bahsettiğiniz arabanın özelliklerini bilmiyorum.Ama bildiğim kadarı ile aküleri maximum amper gücünün 1/10 amper ile şarj ederseniz daha sağlıklı olur.Sakıncası yoksa Akülü arabanın ne amaçla kullanıldığını yazabilir misiniz?


Akülü araba derken?

Aracım Fiat Marea Weekend 1600Ccc 16V Stationwagon kasa bir otomobil ve 12 Volt aküye sahiptir.

http://www.google.com.tr/search?q=marea+weekend&hl=tr&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=jDXUTaaIDIyh-Qa2wKmuCg&ved=0CC4QsAQ&biw=1198&bih=624

Amacım da akü uçlarına bir devre bağlayıp akünün ömrünü uzatmak ve araçtaki elektronik sistemlerin kararlı çalışmasını sağlamak. Bu devrenin regülatör devresi olduğundan da emin değilim..

Ynt: Regülatör Devresi

Yanıt #6
Merhaba
Tamam anladım.Otomobilinizdeki akü standart bir akü,13.8 volt ile şarj oluyor.Akünüze dışarıdan bağlayacağınız hiçbir ek elemen yoktur.Akünüz eskimiş ise şarj tutması zorlaşmış olabilir.Yenilemenizde fayda var.Dışarıdan bağlayacağınız elektronik cihazlar kanaatimce hiçbir işe yaramayacaktır.

Ynt: Regülatör Devresi

Yanıt #7
AKÜ\'ye dışarıdan bir sistem bağlamak oldukça sakıncalı olabilir. çünkü araç çalışır halde iken zaten akü\'yü kendi şarj ediyor.
bir şöyle düşünün. eğer bu ürün işe yarıyorsa neden otomobil üreticileri bu cihazı araçlarına monte etmiyor???
kesinlikle önermem. dışarıdan bir müdahale otomobilin sistemine zarar verebilir.
şunu da bilirsiniz.
elektronik beyinli otomobillerin akülerine dışarıdan atlama yaparak çalıştıramazsınız. yani bi aracın akü kutup başlarını uzatıp , elektronik aksamlı bir aracın aküsüne dokundurursanız araca büyük miktarda hasar verir. Ana CPU mutlaka hasar görür.

Ynt: Regülatör Devresi

Yanıt #8
Herkese yorumları için teşekkür ediyorum.

Bu arada benim aküm sıfır yeni aldım ve hazır yeniyken şimdiden ömrü uzun olsun istiyorum.

Peki akü kutuplarına regülatör bağlamak ne kazandırır yada kaybettirir acaba?

Ynt: Regülatör Devresi

Yanıt #9
Aracın şarj sistemi ile akü arasına seri yada paralel olarak bir devre bağlayıp akünün dolu iken gereksiz yere şarj olmasını kesebilir miyiz? Ve aynı devreden kokpite kablo çekip lcd panel yada ledlerde akünün doluluk ve şarj oranını görmemiz mümkün müdür?

Ynt: Regülatör Devresi

Yanıt #10
Merhaba
Serkan bey kusura bakmazsanız size naçizane bir tavsiyem olacak.Otomobilinizin aküsü ve de elektrik donanımı üzerinde deneme mahiyetinde standartların dışında bir ekleme yapmamanızı önereceğim.Serviste dahi bu konulara tam vakıf eleman yok.Konuyu bilmeme rağmen,kaşla göz arasında serviste akü değişimi sırasında (yenisi bağlanmadan)eskisinin kutup başlarını çıkarınca radyo-kaset çaların kodu gitti.Şimdi radyoyu kullanamıyorum.Şase no kimlik no filan vereceksin veya resmi servise uğrayacaksın(tabii ödeme yapılacak)kodu öğreneceksin filan bir sürü iş.Bir de yanlış bir uygulama sonucu size pahalıya mal olabilir.Tekrar kolay gelsin.

Ynt: Regülatör Devresi

Yanıt #11
arkadaşlar, zaten araçlarda alternatör ile akü arasında eskilerin konjektör dediği, akü şarj devresi vardır. ve bu konjektör akü şarjı tamamlanınca akü şarjını bitirir, taa ki , akünün gerilim seviyesi belli değerin altına düşesiye kadar. Yani sizin yapmak istediğiniz zaten aracınızda mevcut. Ayrıca araçların elektronik ve elektrik sistemlerine yapacağınız ekleme ve çıkarmalar üreticinin sorumluluklarını bitirir, yani üretici hiç bir şekilde garanti koşullarını kabul etmez.
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

Ynt: Regülatör Devresi

Yanıt #12

Merhaba
Serkan bey kusura bakmazsanız size naçizane bir tavsiyem olacak.Otomobilinizin aküsü ve de elektrik donanımı üzerinde deneme mahiyetinde standartların dışında bir ekleme yapmamanızı önereceğim.Serviste dahi bu konulara tam vakıf eleman yok.Konuyu bilmeme rağmen,kaşla göz arasında serviste akü değişimi sırasında (yenisi bağlanmadan)eskisinin kutup başlarını çıkarınca radyo-kaset çaların kodu gitti.Şimdi radyoyu kullanamıyorum.Şase no kimlik no filan vereceksin veya resmi servise uğrayacaksın(tabii ödeme yapılacak)kodu öğreneceksin filan bir sürü iş.Bir de yanlış bir uygulama sonucu size pahalıya mal olabilir.Tekrar kolay gelsin.


Tek derdimiz teyp kodu olsun. Teybim Grundig AD182H2 model ve kodu unlock edilmiş.. Enerjisi yıllarca kesik kalabilir sorun yok. Sizin de bu kadar uğraşmanıza gerek yok. Sanayide işten az anlayan radyocular bile çözer sizin işinizi.. Ben aracıma çeşitli devreler ve sistemler bağladım zaten.. Bunu hobi olarak düşünün.. Kokpitin sağı solu önü arkası heryer düğme buton gösterge vs olsun istiyorum.. =)