Yakıt tasarruf cihazı / Suyla çalışan araba olayı

Başlatan sibernetik, 24 Eylül 2010, 00:32:54

merakliadam


EFSABURAK

arkadaşlar  birkaç güne kadar pwm almayı düşünüyorum ama kafamı karıştıran hususlar, pwm diye takdim edilen birçok üründe frekans farklılıklarından bahsediliyor, hatta bir üründe isteğe bağlı frekanstan bahsediliyor, seçimimi ne yönde yapacağım? frekans bu devrelerde ne anlama geliyor bilemiyorum? benim sistem 13 plakalı 3 aktif 10 nötr plakadan oluşmakta ve devremde 5 amperi bilemediniz 6-7 amperi geçmeyecek şekilde sabit amperle çalıştırmayı istiyorum, lütfen fikir verebilir misiniz? nasıl bir pwm yada max kaç amperlik pwm seçmeliyim?

maho


XWOOFERX

Maho beyin önerdiği pwm güzel görünüyor fakat çok para. Daha ucuza CCPWM zaten bulmanız imkansız. Bide bu pwm i ebaydan getirtirken bazen gümrük te ya alıkonuluyor yada postada ortadan kayboluyor yada bazılarında sorun oluyor.ama çalışıyorsa kolay kolay bozulmuyor ve bozulmadıda. getirdiğim pwm çok oldu ama inanınki toplamda yazan rakamın iki katına maloldu. Ortalamada yani.Benim kullandığım pwm normal 40A lik bana ortalama maliyeti 65tl.Ben son derece memnun olduğum için CCPWM derdine girmedim.Zaten arada uçurum fiyat farki var. Frekans olayına gelincede ben sonuca baktığım için mevcut pwm yeterli olduğundan hiç kafayı yormadım. Şunu kıstas alınız 12v 16 amperde hararetsiz dakikada bir litre hidroksijen üretiyorsanız jeneratörde ve pwm de ve verilen akımın frekansında bir sorun yok demektir.

EFSABURAK

gitti gidiyor sitesinde, 5,6 civarında ürün var, bunların kimi 10 amper, kimi 20-30 amper, kimiside 40 amper özelliklede betelguz arkadaşımızın ürünü de orada sergilenmiş , 30 amper( max 40 amper çıkış diye yazıyor)  yada terside olabilir hatırlamıyorum sizce bu ürünlerden bir tanesini tercih edebilir miyim? ne dersiniz.

XWOOFERX

Gittigidiyor da kafama yatan bişey göremedim. Pek beğenmedim. Basit görünüyorlar.

maho

Dhl le île gönderilirse pek gümrüğü falan takilmiyor bi kaç gundede geliyor iki gün gibi ben Türkiye deyken özellikle dhl kullaniyordum ama fiat ne olur bilmem
Normalde benim aldığım yer gönderme parası yoktu beleş geldi ama tabi satış taktiği

[mergedate]1432150194[/mergedate]
Ayrıca bu 100 dolar
Burada diğer ccpwm ler var 150 ero 40 amper falan artı gönderme parası 180 190 ero yu buluyordu
Grrrrrr çooook para
Artı bu aslında eksi kutuptan çalıştığı için çok fazla teferruatlı değil
Yani Türkiye de iyi bi Elektronikçi çıkarır
Yani 20 30 liralık malzeme yok bile belki
Gerisi işçiliğe kalıyor

XWOOFERX


oktay

Merhaba arkadaşlar bu pwm devrelerdeki çalışma frekansını ölçü aletlerimiz deki frekans ölçen konumda ölçebiliriz bende kinde 20khz kadar olan var mesela, bu pwm devrelerini bu kadar kafanıza takmayın alın takın mosfetler yanarsa sayılarını çoğaltın daha büyük soğutucuya bağlayın dış alana taşıyın yada fan koyun tamam birde bu kadar büyük paralara gerek yok tahminimce kimse 20-30A lik hücre kullanmıyacak sanırım, daha öncede yazdım ben 20A lik getirtim ve modifiye ettim 2 mos vardı üzerinde eski p4 soğutucu ile 4 tane yaptım sonuç mükemmel. traliexpress diye bir satış sitesi var bir gezin derim ben ordan aldım.

EFSABURAK

oktay bey , yanarsa mosfet sayısını çoğaltın diyorsunuz da bulunduğum yer bir ilçe gezmediğim elektronikçi kalmadı pwm diyorum o nedir diyorlar, mosfet diyorum biz anlamayız diyorlar, yani oto elektrikçisinden tutun normal elektronikçilere de soruyorum aynı cevapları alıyorum, eminim basit devrelerdir ama ben dahil anlayan yok, bu mosfet nereden nasıl temin edilir?, bağlantısı nasıl yapılır bunları bir öğrenebilirsem sizin tavsiye ettiğiniz şekilde devreleri kurabilirim. gittigidiyor sitesinde uygun fiyata da veriyorlar ama güvenip te almak mesele...

maho

Arkadaşlar yanlış anlamayin ama internetten değişik ucuz diye aldığım bir pwm 30 amperlik hiç kullanamadim pot kirik geldi , tamir etmeye çalıştım olmadı
Birde yine 60 amperlik aldım üzerinde 20 ero civarındaydı onunda mofsetinin bir bacağında bağlı diyotmudur dirençmidir neyse cisladi pis pis kokular yanmaya başladı
Onun için guvenebileceginiz bir pwm bakin
Max kullanılacak değerlerden ziyade bunların sürekli uzun kullanım amperleri düşük oluyor
Mesela 40 amperlik aldiniz onu sürekli uzun 40 amper de kullanamazsınız
Bu düşer mesela sürekli kullanımı güvenli kullanımı 30/amper yanlışın varsa affola

oktay

Maho bey haklı üzerinde yazan değeri kullanmanız  için çok iyi soğutulmalı ve akım geçen yollar kalınlaştırılmalı, benim aldığım devrede mosfettler stp75nf75   75A lik iki tane idi (150A) ama soğutucusu küçük olduğundan ısınıyordu ve max 20A lik diye satılıyordu.

maho

Efsaburak, David lawton devrelerini bi araştır istersen artı aksesuar olarak jull hesabi manyetik ten akim yükseltecek eklentileri var
Yine David lawton un devresinin hazır malzemeleri ile hazır çizilmiş montaja hazır şekilde kit olarak İngiltere de satan vardı sen sadece montaj yapıyorsun
Yada hazır montajli da var tabi fiyat farkı ile
Yaşın gençmi bilmem oylese daha hızlı anlarsın
:))
Ben artik Samsung s4 gibi telefon üzerinden gözlerim kaldirmiyor fazla
Saygılar
[mergedate]1432204140[/mergedate]
Yine ek olarak soyleyim üzerinde 4 adet pot var frekansları düzenleyip en iyi sonucu en az ampere yakalama gibi
Artı loop lock gibi bir başka dewresi daha vardı sanırım

forsa

Arkadaşlar Aranıza yeni katıldım merhaba. Meraklı adam sağ olsun.
 Sitem yapım aşamasındayım aklıma takılan araç yanma odasına takılacak hortuma gaz kesici ve suyu filtre etmek için öneriniz ne olur.
Saygılar selamlar.

merakliadam

#2164
sn forsa hoşgeldiniz.

suyu filtre etmek için son bir bubler den geçirilebilir. yalnız bu bublerin  içinde temiz su oluyor.  Bülent bey AYRICA  hava filtreside önermişti.

birde gaz kesici soruyorsunuz. siz HHO üzerine çalıştığınız için Yıldız marka alev geri tepme valfı var isterseniz onu kullanabilirisiniz. kodunu bulup paylaşmam lazım ama Bülent bey  biliyordu. kendisi kullanmıştı ve tavsiye etmişti.

birde daha önce paylaşmıştık. gaz motora ince enjektör iğnesi gibi bir şeyle verildiğinde   kontrollu bir şekilde gazın motora verilmesine yol açıyordu.

Top şişirme iğneleri var .pompa ucuna takılan. uzun ince metalik bir şey. isterseniz gaz çıkışını buna bağlayın sonra bu şekilde motora bağlantı yapın.  takmadan önce bu top şişirme iğnesi   takılı halde iken çıkan HHO yu test edin yani ateşe tutun acaba geri tepme oluyor mu.  tecrübenizi paylaşırsanız memnun oluruz.

BÜLENT BEY;

[mergedate]1432279435[/mergedate]
Alıntı yapılan: XWOOFERX - 20 Mayıs 2015, 14:11:37Niye bunları yazıyorum biliyormusunuz.hidroksijenle tasarruf edebilmeniz yüzde olarak neredeyse yüzde 10 ihtimal çünkü optimum verilecek litreyi üretmek için CCPWM gerekiyor. Sadece bunun en dandik olanı bile 300-400 tl den başlıyor. Ben 2 yıl hidroksijenin her türlü varyasyonlarını yüzlerce kez denedim. Ha tasarruf etmedimmi derseniz ettim %30 ama her seferinde değil. Çünkü işte optimum değeri yakalamak çok zor. Çok zaman alıyor ayarlamak. Ama arkadaşlar SAF HİDROJEN İLE bu iş çok çok kolay. Çünkü saf hidrojen oksijensiz olduğu için birden yanıp yok olmuyor. Ve CCPWM de gerekmiyor basit bir pwm yeterli. Hidroksijenin optimum değerini bir kez tuttursanız öbürüne tutmuyor tutarsız bir sonuca ulaşıyorsunuz.Saf hidrojeni motor hacminin 8 de 1 i kadar verdirseniz anında net sonuca ulaşabilirsiniz. Azlığı veya çokluğu size kalmış. Ama belli bir miktardan sonra çok fazla verirseniz,başta elde edilen güç artışını kaybettiğiniz gibi normal gücününde altına iniyor. Sonuç şu: Zamanınızdan çalmayın boşa benim çok zamanım gitti. Saf hidrojeni elde ettikten sonra tasarrufum her zaman aynı şekilde oldu. Bide saf hidrojen de sensör derdi olmadığı için sonuca kolay varıyorsunuz.

Demişşsiniz mesajınızdan bir  alıntı yapıp teyiden bir şey  soracağım:

"Çünkü saf hidrojen oksijensiz olduğu için birden yanıp yok olmuyor"

şimdi aklıma takılan husus şu oldu. diyelim elimizde gayet düzgün bir CCPWM var. paraya kıydık aldık. düzenli birşekilde motorun 1/8 oranında HHO üretip motora veriyoruz. fakat asıl sorun bu HHO nun  yanında  oksijen olduğu için motorun içinde dengesiz ve zamansız şekilde yanabiliyor. bundan dolayı her zaman aynı oranda tasarruf sağlanamıyor. stabil ve tutarlı bir tasarruf  oranı olamıyor. motorun içindeki HHO ya da müdahele edemiyeceğimiz için değişken bir tasarruf oranı ortaya çıkıyor.

BUNU MU DEMEK İSTİYORSUNUZ. DOĞRU ANLAMIŞ MIYIM. YANİ MESELE CCPWM DEN ZİYADE SAF HİDROJENİN DAHA TUTARLI STABİL YANMA DURUMU MU?
 (SENSÖRLERİN ETKİSİ ZATEN BELLİ )

forsa

 Sn Meraklı.
  Yıldız marka alev geri tepme valfı  kodu olsa yarın alırdım.
 Saf hidrojen için nasıl bir filtre gerekiyor acaba?

maho

Ya o valfler pahalı mi
Öyle bir valfe gerek olduğunu sanmıyorum
Yine internet üzerinden hho için özel plastik, küçük kullanışlı ve ucuz var

[mergedate]1432288612[/mergedate]
ARKADAşlar android veya iPhone kullanan varmı ?
Artik forum kullanıcılarını hızlı iletişime taşımanın zamanı geldi diye düşünüyorum
Line diye bir uygulama var
Hem android hem iPhone hemde windows kullanıcıları kullanabilirler
İletişim ve teknolojiyi kullanalim artik derim

XWOOFERX

Evet Merakliadam tam doğru anlamışsınız. Hidroksijenin hızı yüzünden optimum değeri yakalamak çok zor oluyor. Zaten şimdiye kadar bu hho işinin hep muallakta kalma sebebi de bu yüzden. Ben bu hidrojen işini bütün dünya genelinde araştırdım ve işi bilen adamlar yani yıllarını buna verenler CCPWM şart ve bunun yanında güncel araçlar için ecu yü yanıltıcı sistemleri şart koşuyorlar.Tabii ki son varılan ortak kanı da 1/8 oranında hho.Ben niye saf hidrojeni savunuyorum çünkü beni en kolay sonuca bu ulaştırdı.Ve ben hiç CCPWM kullanmıyorum.bulduğum ve süper çalışan bir 40A lik pwm var onu kullanıyorum.Zaten en az 30A lik bir pwm almanızı tavsiye ederim çünkü koyduğunuz potasyum hidroksit maddesinin ne amper çetireceğini hesaplayamayabilirsniz ve ani yüklenmede düşük amperli pwm yanar ve paranıza yazık olur.
Saf hidrojen öyle biranda yanıp tükenmiyor. Şöyle söyleyeyim denemelerimde bardakta çok fazla saf hidrojen baloncuğunu briktirdiğimde 2 yada 3 saniye alevin yandığını gördüm. Bu deneyi lpg gazıylada denedim ve gözlemlemem sonucu lpg gazı bile saf hidrojenden hızlı yandı.lpg saf hidrojenden yüzde 40 daha hızlı yanıp tükeniyor.bu rakam benim milimetrik gören gözlerimin bana beynimden iletilen sonuçtur:)
Şimdi şunu belirtmek istiyorum. Hidroksijen gazını fazla verirseniz motor cortlar. Optimum değeri yakalamak için harcayacağınız km ve zaman ve para artık tahmin bile edemiyorum.Tabii birde etrafınızdakilerin saçma soruları noldu nasıl kaç lira yakıyor tasarrufun ney yok arabayı patlatırsın yok havaya uçarsın daha ne birsürü.Ve bunlar insanı yoruyor. Ben saf hidrojen jeneratörü nü yapamasaydım kafayı yerdim heralde.Ama şimdi tasarrufum net ve ben artık işin fantazi kısımına geçtim ve arabamdaki deneylerimden keyif alıyorum. Çünkü artık ayarı neye getirince ne olacağını biliyorum.
Sizleri de burada okuyunca kendi yaşadıklarımı düşünüyorum ve sizleri daha hızlı sonuçlara ulaştırmak için yazıyorum. Herkes kısa bir sürede sonuca varamıyor emek para ve zaman meselesi.Ben 60bin km yol yaptım hidrojen gazının her şekliyle.Ancak sonuca ulaştım.Çünkü bilgi yi ancak netten yabancı sitelerden okuduklarımla elde ettim.ve şuna inanınki bu iş gün gelecek lpg sistemleri gibi her arabada olacak ama tabiki saf hidrojen olarak. Dünya daha bu saf hidrojeni fazla keşfedemedi çünkü toplamda düzgün çalışan saf hidrojen jeneratörü yapan firma 5 tane bile yok.
Bu aralar yurtdışında olduğum için sizlere biraz daha fazla vakit ayırıyorum çünkü şuan 3 yıllık hidrojen işi ile uğraşmanın yorgunluğunu atmak için tatildeyim hiç bir iş yapmıyorum :) Saf hidrojenin vermiş olduğu huzuru yaşıyorum.

merakliadam

size  huzurlu  ve bol hidrojenli tatiller Bülent bey. ;D ;D
 tecrübeleriniz için sağolun.
 maldivlerdemisiniz. ;D ;D

maho

Bülent bey peki günümüz motorları saf hidrojenle çalışabilir diyebilir mıyız ki var
Mesela 10 litre 15 litreye kadar veya fazlası veya azı  bunu motora adapte edebiliriz demektir
Ben gerekli olan enerjiyi elde etme yolunda araştırma yapıyorum
İlerisi hibrid çalışma olacak
İyi tatiller

forsa

şimdi ben ne yapayım :)))
pwn devresi hho hücresi  oluşturdum  top şişirme aletini de temin etim.  Bunu motora vermek için ne yapmalıyım
Bülent bey Maho bey Meraklı bey
?

maho

Forsa,
Şimdi çikan gazi hava filtresinden sonra boğaz kelebeği ne yakin ve uygun bireye  monte et
Bubbler yaptinmi

forsa

Gaz çıkışı na kadar tamam  hiç bir şey almadım . Bubbler yapmadım  ne dir bilmiyorum ,yani sadece gaz çıkacak şekilde .  Ögrendiğim kadarı ile bir gaz kesici  ve top şişirme borusunu hava filtresi tarafından uygun bir yerden vermek. Aracım 2012 honda jazz.
kısaca oksijen elde etik den sonra neleri temin edip yanma odasına adapte etmeliyim.

maho

Buradan yazarak zor olur biraz
İnternetten bi şekil çikartirsin aslında nargile ictinmi mi hic dumanı çekince kavanoz daki su fukur fukur eder o misal

Gelen gazı bir tüp içinde sudan geçirmek

XWOOFERX

Sayın maho şunu söyleyebilirim ki eğer ki saf hidrojeni bizim lpg tankı gibi bir tanka depolayabilirsek araba kesinlikle çalışır çünkü açıkalanda yanışları birbirine çok yakın.olay zaten bujinin çakmasıyla ortaya çıkıyor. Onuda yapacağım ama bayağı bir para lazım şimdilik planlarını kafamda oluşturuyorum. Ben herkese bir lpg gazının nasıl yandığını deneylemesini öneriyorum.aynı hho testi gibi.Bunun için depodan gelen lpg borusunu araç kapalıyken söküp herşeyi hazırlayıp hortumu suya soktuktan sonra başka birisi anlık olarak kontağı açıp kapatması lazım sonra su kabarcıklarına araçtan uzak bir yerde çakmağı çakın. Benim neden saf hidrojen diye direttiğimi  herkes anlayacaktır.

forsa

Gereksinimim nedir  veya nelerdir. Sadece bunları yazsanız araştırı çalışır yaparım.

maho

Aslında dikkat etmen motorun hava çekişi esnasinda oluşan vakum senin bublerdeki suyu çeker benim başıma geldi

Jazz lar nasıl bilmem ama
Boğaz kelebeği nerde onu bul
Aslında  mantık olarak gelen gazi kelebeğe veya boğaza yakin bir yere bir delik açıp hortumun ucunu yönü hava alan boğaza en 7veya 8 cm mesafeden vermek
Bu hortumun ucuna top iğnesi dendi veya başka birşey
Mesela ben tükenmez kalem içini çıkarıp uç kısmından 3 veya 4 cm kesip , içinede ince boru sıkı geçecek şekilde taktim ve de garanti olsun diye yapiştirdim ha( sn bu boru kısmını ilk etapta geçe bilirsin) kestugim tarafida bir tane dirsekle açmış olduğum delikten dışarı çıkardım burada etrafında ne malzeme bulursun bilmem ( hani dirsek olmazsa da yine başka şekilde uygunsa düz de girebilirsiniz )
Bunu biz enjeksiyon diyelim
En kolay nasıl hesabına gelirse
Böylelikle hazır hale gelmiş oldu umarım yardımcı olur
[mergedate]1432304038[/mergedate]
Bülent bey bu patlama olayı bu işle uğraşanların ufakta olsa deneyim yaşamıştır hele dar alanda kaputun altında sesin dahada gürleşmesi
Öyle test yaparken leblebi büyüklüğündeki gaz in patlamasi beni bi kaç saat salladı kulagimda deprem oldu
 
Saf hidrojen
Benim kuzen Mercedes-Benz in yaptigi hidrojen arabasının neredeyse hiç ses çikarmadigini söyledi piyasada olan bi araç değil

Aslında saf hidrojenle max ne kadar uretebiliyorsan bir motosiklet üzerinde denemek lazim ,
Benim amacım uzun vadeli ve bir kombinasyan oluşturmak fakat ilk bu olayı çözmek
Sizin saf hidrojen olayına katılıyorum
Onun için max üretme yoluna gidiyorum
Aracın beynini bi şekilde kafasına çekiç vururuz kul yapısı degilmi
İşte belki turkiyeye 8 haziranda karar vereceğim dönüş için
Olmazsa burada işçi kurumumda bu iş için proje mahiyetinde destek çıkarsa devam edeceğim
İlk buharlaştırma ikinci eksoz sıcaklığı ni enerjiye çevirme üçüncü bu enerjiyi hidrojene çevirme adim adim



forsa

#2177
Sn maho  su kutusu ile tükenmez kalem ucu girişi arasında kullanmam gereken?
 Bir gaz kesici?
Diğeri hidrojen i kurutmam gereken filitre?
Sanırım  su kutusundan motora giderken saf hidrojen gitmiyor,  oksijen su buharı  hidrojen  karışımı motora gidiyor ayrıştırmak gerekirmi bu karışımı?
Çok düşük bir karışım olduğu için sorun cıkarmazmı?
100 km de 7 litre yakan araca 1/8 oranında hidrojen vericez bir bölü 8 oranında hidrojen vermeliyiz?
 Sağ olun yukarıdaki bilgiler son derece güzel.
Saygılar ve selamlar.

merakliadam

sn forsa baya hızlı ilerliyorsunuz maşallah yani; tebrikler ;) :D.
 birde eğer resim videopaylaşma imkanınız olursa  daha isabetli tavsiyelerde bulunabiliriz. 
[mergedate]1432323254[/mergedate]
alev geri tepmeyi önleyici valf hakkındaki Bülent beyin tavsiye mesajını kopyalıyorum

"Başlık: Ynt: Yakıt tasarruf cihazı / Suyla çalışan araba olayı
Gönderen: XWOOFERX 25 Ocak 2015, 22:25:41
Sayın meraklıadam flashback arrestoru herhangi bir sanayide teknik hırdavat malzemeleri satan bir dükkandan YILDIZ MARKA GAZ EMNİYETVALFİ DİYE SORARSANIZ SİZE VERİRLER.KOD NO :1018  BU NUMARALI OLANI ALIRSANIZ UYGUNDUR AMA DİĞERLERİ PEK HHO YA GÖRE DEĞİL."
[mergedate]1432323386[/mergedate]
Alıntı yapılan: XWOOFERX - 22 Mayıs 2015, 13:16:44Şimdi şunu belirtmek istiyorum. Hidroksijen gazını fazla verirseniz motor cortlar. Optimum değeri yakalamak için harcayacağınız km ve zaman ve para artık tahmin bile edemiyorum.Tabii birde etrafınızdakilerin saçma soruları noldu nasıl kaç lira yakıyor tasarrufun ney yok arabayı patlatırsın yok havaya uçarsın daha ne birsürü.Ve bunlar insanı yoruyor. Ben saf hidrojen jeneratörü nü yapamasaydım kafayı yerdim heralde.

Bülent bey çevresel bu söylemlerde ayrı bir mesele değilmi. :(  ama eminim sizi sonuca kamçılayan motive eden unsurlarda bunlar olmuştur. ;)

XWOOFERX

Sayın Forsa bu sayfaların 40 sayfa gerisinden başlayarak okursanız daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
Motora verilecek gaz miktarı aracın motor hacminin 1/8 oranında olacak. Yani 2000 CC hacminde motora 250ml hho. Yanlış anlamışsınız anladığım kadarıyla düzelteyim dedim. Bide bu işin şakası olmaz herşeyi iyi kavradıktan sonra yani biraz patlama deneyleri filan yaptıktan sonra araca montaj yapın derim. Hidroksijenin gücünü bilin yani. Nede olsa saf değil verilen hidrojen.

merakliadam

bende  şöyle ufak bir kaza diyeyim atlattım.  öğrencilerin suluk olarak kullandıkları kaplar var. onu bubler olarak kullanıyordum  -bu aradada bu suluklarıda tavsiye ederim. hem kalın hem plastik hemde çıkış yeri hortum montajına uygun.- içinde biraz HHO birikmiş. bende  mutfak çakmağı  vardı uzun olanlarından. suluğun çıkış yerine ateşledim. tabi GÜÜÜM ;D ;D ;D diye bir patlama sesi. çakmağın teneke olan başlığı yamuldu ;D çakmak ortadan ikiye kırıldı. ;D çevirmeli olarak takılan  suluk kapağı yerinden fırladı tavana çarptı. ;D
bencede tam montaj yapmadan açık ortamda bir iki deneme yapın. gazı tanıyın filan. hücrenizin su kaçırmadığınızdan emin olun. vs

forsa

Sayın Bülent bey tavsiyeleriniz için teşekkürler  Meraklı beyinde demek istediği aslında yavaş yavaş gidin çok hızlı gidiyorsunuz.  Bu tavsiyeniz üzre bir hafta daha erteleyecegim. Ya büyük sözü dinliyceksin yada usta sözü.
Emeklemem lazım.
Saygılar. Çok teşekkür ederim. Tekrar

maho

Forsa ingilizcen iyi ise tavsiye sayfalar var çok güzel veya tercumeden faydalanabilirsiniz
Sayfayı incelemen baya zaman alabilir çok detaylı
Mesela çokça bilinen hho4free.com

merakliadam

#2183
motorinde hidrojenin etkisi neden daha fazla görülür,,
http://www.youtube.com/watch?v=UKY3scPIMd8#ws

[mergedate]1432456997[/mergedate]
Benzin, petrolden imal edilen bir tür yakıt.
Kimyasal olarak benzin ham petrolün özelliğine bağlı olarak 120'den fazla hidrokarbon ihtiva eder. Bunların çoğu doymuş hidrokarbon yapısında olup, 4'den 12'ye kadar karbon ihtiva ederler.
Sentetik olarak benzini Alman kimyager Bergius'un metodu ile kömürden elde etmek mümkündür. Bu metoda göre kömür yüksek basınç altında katalitik hidrojenasyon ile sıvı hidrokarbonlara dönüştürülür.
Fischer-Tropsch ise karbonmonoksit ile hidrojeni katalitik olarak birleştirerek sıvı hidrokarbon elde etmiştir. Her iki metod ile hem daha pahalı hem de daha kalitesiz benzin elde edilmektedir. Ancak yakın bir gelecekte bu proseslerin ticari önemi olma ihtimali vardır.
Organik bileşenlerin parçalanması, katalitik veya ısı ile bozunmasıyla elde edilen benzin, bugünün motorlarının çoğu için gerekli olan yüksek performansı sağlar. Benzin en fazla içten yanmalı motorlarda ve bir dereceye kadar da özel sobalarda yakıt olarak, organik kimyada ise çözücü olarak kullanılır. Yağ endüstrisinin ilk zamanlarında büyük ölçüde atılan benzin, otomobil sanayiinin gelişmesiyle büyük önem kazanmıştır. Motor benzininin kaynama noktası 32,2 °C ile 210 °C arasındadır. Motor yakıtı olarak fonksiyonlarını tam yapabilmesi için, ticari benzin, şu özelliklere sahip olarak üretilmelidir:
Değişik yük altında ve hızda durmadan yanabilmeli;
Motorun kolay çalışması için soğuk havalarda yeterli olarak buharlaşmalı;
Sıcak havalarda aşırı derecede buharlaşarak tıkanmalara sebep olmamalı;
Motorda kurum teşkiline yol açan kaynama noktası yüksek olan bileşikleri bertaraf etmeli;
Depo içinde oksitlenmeye yol açmamalı;
Buji tıkanmasını ve karbüratör buzlanmasını minimuma indirmelidir.
Benzinin motorlarda hava ile olan hassas karışımı, iklim ve mevsime göre düzenlenir. Benzinin kalitesini belirten en önemli faktör, oktan sayısıdır. Oktan sayısı benzinin yanma esnasında vurmaya karşı direnç kabiliyetinin bir ölçüsüdür. Şayet oktan sayısı çok küçük ise motor vurur ve zarara uğrar. Oktan sayısı çok yüksek ise fazla kaliteli olması istenmediğinden gereksiz yere para ödenmiş olur. Otomobil motorları çeşitli oktanlara ihtiyaç gösterdiğinden piyasaya çok sayıda oktan sayıları farklı olan benzin sürülmektedir. Çeşitli türlerdeki benzinlerin verdikleri enerjiler arasında küçük farklar vardır. Şayet otomobil süpap vurmadan çalışıyorsa, farklı benzinlerle aldığı mesafeler aynıdır.
KAYNAK:http://tr.wikipedia.org/wiki/Benzin
Mazot
Mazot veya motorin dizel motorlarda kullanılan, ham petrolün damıtma ürünlerinden biridir.
Ham petrolün damıtılması sırasında 200-300°C kaynama aralığında alınan üçüncü ana ürün motorindir. Motorin dizel motoru yakıtıdır.
Yanma ısısını mekanik güce çevirmek için en yeterli mekanizma olan dizel makinesi, benzin ve gaz makinelerinden takriben 30 yıl kadar sonra 1892 de Dizel tarafından keşfedildi. Yüksek kompresyonlu bir makinenin geliştirilmesinin sebeplerinden biri, daha ucuz yakıtların kullanılabilme arzusundan dolayı idi. Termik verim bakımından dizel makinesi gaz ve benzin makinelerinden daha verimlidir. Çünkü daha yüksek bir sıkıştırma oranı ile çalışır, İlk İmâl edilen dizeller ağır devirli ve büyük silindirli olduklarından piyasaya arz edilen fueloil'lerin silindire püskür­tülerek yanma suretiyle kullanılmaları mümkün oluyordu. Fakat zamanla dizel imalâtçıları makine ebatlarını küçültüp devir adedini artırarak daha fazla güç üretimi yoluna gidince bu ihtiyaca cevap verecek yakıtların yapılması zaruret haline geldi. Çeşitli makine imalâtçıları değişik tip motorlar imâl ettiklerinden bunların herbiri için ayrı bir dizel yakıtı imâlinin imkânsızlığı karşısında ASTM de bunları bir sınıflandırmaya tâbi tutmak mecburiyetinde kaldı.

forsa

Sayın Meraklı ,  Oksijen hücresine elektrik verdiğimiz  plaka tarafından (+) oksijen (-) verdiğimiz  tarafında saf hidrojen üretiliyor muş.
Ne kadar doğru?

merakliadam

evet sn forsa anottan yani artı kutuptan oksijen çıkıyor katototan yani eksi kutuptan hidrojen çıkıyor. ardaki nötür plakalarda -önceki sayfalarda anlatıld-ı bir yönü eksi diğer yönü artı gibi davranıyor ve buralardanda kutba göre gaz çıkışı oluyor.

forsa

Sayın meraklı  bir kaç video seyrettim  saf hidrojen hakkında ve Bülent hoca saf hidrojeni üretmenin zor olduğunu sık sık vurgulamış  , + - kutuplara göre saf hidrojeni alır isek  ( forumda yazılanlardan yola çıkarak)  hidrooksijen 125 mili litre motora vereceğiz denmiş  . saf hidrojeni  ortalama ne kadar vermeliyiz.   sodyum hidroksit de bulunan saf hidrojeni motora vermeden önce nasıl bir filtre kullanmalıyız?  .. Yada kullanmalımıyız?
 Biri çıkıp pwn  devresi şudur  .  Motor hacmi şu olan araçlar şu kadar verim ile çalışacak hücre yapsınlar .  Hüçreyi böy le kullanırsanız demir kesmek için düzinelerce tüp kullanmasınız.  şöyle kullanır iseniz saf hidrojen alırsınız ve araç 100 km de 7 litre yakıyor ise 3.5 litre üretin 1 saat de.
Ben bu bu sorunlar ile uğraştım  bu yoldan gidince olmuyor.
Bir tek Bülent hoca bir şeyler  demeye çalışmış.
 Bir çelişki içine düştüm . Koca koca firmaların argeleri  ki biz bunları biliyor isek onlar uçmuştur.

XWOOFERX

Evet arkadaşlar bu konular hakkında kimsenin net bişey diyememesinin sebebini birkaçgün önceki yazımda söylemiştim. Hidroksijenin araçlar üzerindeki tasarrufunu bir ayara oturtturmak çok zor. Çünkü içindeki oksijen gazı yüzünden çok hızlı yanıp birden tükeniyor. Zaten araçların motorları bunun gücüne dayanacak şekildede üretilmiyor. En iyi işe yarayacağı sektör demir kesme makinası olarak veya mücevher atölyelerinde ince işçiliklerdeki kaynak makinesi olarak kullanılabilir.
Fakat SAF HİDROJEN gerçekten de hemen hemen bütün araçlarda tasarruf sağlar kanaatindeyim.Çok test denemelerim oldu ve saf hidrojenin farkı da faydasıda hidroksijenden  çok fazla. Saf hidrojeni köpüğe doldurup yaktığınızda yanışını gözle görebiliyorsunuz ve bu lpg gazıylada denedim aynı görünüyor. Fakat hidroksijenin yanışını görme gibi bir ihtimal yok çünkü çok hızlı yanıp tükeniyor.
Denemelerimde saf hidrojeni de 1 litre motora 125 ml gibi verilse yeterli olduğunu tespit ettim. Miktarı 3 misli artırdığımda da aracın çekişten düştüğünü tespit ettim. Saf hidrojen motora ciddi oranda güç artışı sağlıyor. Pwm normal olsada olur CCPWM olsada.saf hidrojen jeneratörü nü yapmak için uğraşacağınız zaman ve para ve bilgi çok olması lazım. Eğer bir tane saf hidrojen jeneratörü yapıyım derseniz hazırını alacağınız paradan fazlasını harcayacağınızı garanti ederim. Çok merak eden varsa alır bir adet açar içine bakar ve sonrada onu hidroksijen makinesi olarak kullanabilir ancak çünkü ben yaptığım jeneratörü öyle bir icat ettimki açıldıktan sonra sadece ben tekrar saf hidrojen üretecek şekilde yeniden kapatabilirim.Fakat şunu garanti veriyorum 2 sene herşeye karşı garantim altında.tabiki açılmadığı taktirde.hatta ciddi kullanıcıya 2 sene sonra jeneratörü yenisiyle değiştirme garantisi nide vermeyi düşünüyorum. Bence 20 sene sorunsuz kullanılabilir.tabiki doğru kullanım şartıyla.yakında firmalaşacağım.
Dünyada saf hidrojeni araçlarda kullanma olayı 2 yada 3 senedir var ve bunu ciddi düzgün bir şekilde yapan bir firma var. Oda Yunanistan ve Bulgaristan bağlantılı bir firma. Adamların Rusya'da ve Türkiye'de bayilikleri var. Ve hemen hemen her arabada tasarruf sağlamışlar. Makinaları da düzgün bir şekilde saf hidrojen üretiyor.
Fakat dünyadaki diğer hidrojen jeneratörü üreticileri nin yüzde 10 kadarı bu işi dürüst ve düzgün yapıyor diyebilirim. 400 e yakın firma var. Hepside para derdinde.işi bilerek yapan bir kaç adam var sadece.bu işle uğraşan hiç kocaman firmalar da yok ayrıca.hepsi de küçük girişimcilerin işi para kazanma doğrultusunda yaptıkları hidrojencilik.Ben hepsini de araştırdım. Çoğu jeneratörü hakkında yalan söylüyor. Yok şukadar litre üretir filan diye.
Koca firmalar şuanda insanları pilli araçlar yaparak uyutuyor. Çünkü onların belli bir ömrü var sonra pili bi dolu paraya satıp para kazanacaklar.kimsenin bu hidrojen işine bulaşmamasının nedeni bu.
O koca fabrikalar isteseler arabalara 1000 hatta 2000 amper üretebilen şarj dinamoları takabilirler ve sadece saf hidrojen ile çalışan bir motorda takabilirler.Ama sonrasında para kazanamazlar çünkü hidrojen jeneratörü doğru kullanım şartıyla çok uzun seneler sorunsuz çalışabilir.sonrasında petrol devleri ve devletler batarlar hatta başta Türkiye. Petrol den vergi alamazsa ülkeler iş yapamaz hale gelirler.
Şimdi lik bizim yapabileceğimiz tek şey saf hidrojeni takıp benim yaptığım gibi yüzde 30 tasarrufla yetinmek.

oktay

#2188
Merhaba arkadaşlar geçen aldığım pwm devresini modifiye resimi aşağıdadır mosfetleri aracın önüne yerleştiriyorum daha rahat soğusun diye bu haliyle rahat 40 -50A çekerim, resimdeki ampul H7 dir ısı ve akım testi için bağlanmıştır 0 - 5A arası akım çekmektedir hiç ısınma olmamıştır. bu arada kimse montaj yapıp test yapmıyor mu? acaba arkadaşlar. hho4free sitesinde mebran olarak kullanılacak malzemeler var h2 yapmak isteyenler bi bakın derim


maho

#2189
Video yüklemeye çalışıyorum bir turlu olmuyor çok uzun sürüyor sonra hata veriyor ..  yeni yaptığım bubler
Çok şık ve güzel birşey oldu
Yarin resim yüklemeye çalışacağım

Ayrıca japonların tsunami zamanında geliştirdikleri bir uygulama var
İsmi LİNE
bunun özelliği extra olarak windows tada kullanila bilmesi
Android ve app store iPhone  danda edinilebilir ,,
Anlık resim ve video yükleyip grupta paylaşabilir herkes bir pencerede konuşur ve herkes okur görür

Siz resimlerinizi çekip bilgisayara oradanda PC te atıp ondan sonra mi kullanıyorsunuz

Bu uygulama ile grup kurup grup olarak anlık iletişim yapabiliriz

Kimse yokmu benle ayni fikirde olan

Ayrıca groupme kakao ve diğer başka uygulamalarda var
Hemen hemen hepimiz de akilli telefon vardır olmayan da zaten PC ile iletişime geçiyor neden teknolojiyi kullanmiyoruz


XWOOFERX

Sayın oktay bey yaptığınız pwm devresinin toplam maliyeti nedir acaba. Ve nekadar zamanda tamamladınız. Bilgi verirseniz memnun olurum.

merakliadam

Bülent bey bu saf hidrojende en zorlandığınız kısım hangisi oldu. yani gazı dışarı almak mı , tasarımımı ??? O:)

XWOOFERX

Evet Merakliadam tam olarak bu konuda beni en çok yoran şey insanlara ne yapmak istediğimi anlatırken bana lazim olan malzemeleri temin etmek ve bilgisayar ortamında autocad programı ile bunlara şekil verdirip bu şekilleri nasıl elde edeceğimi araştırırken milletin deliymişim gibi davranmaları ve benim le aynı fikirde olmamaları herşeye olmaz demeleri filan. Tasarımını günlerce düşündüm çünkü en ufak bir hata olsa ayrıştırma yapmaz ve harcanan para da ciddi rakamlar olduğu için çok gergin günler geçirdim.herşey paraya bakıyor. Plakalar lazerde kesiliyor para contalar para kapaklar para herşey üst üste binince ciddi rakamlar cıkıyor. Size bu yüzden her seferinde uğraşmayın hazırını alın diye söylüyorum çünkü 1 adet saf hidrojen jeneratörü maliyeti yenisini almaktan çok ve çok pahalıya maloluyor. Yaptığım denemelerin ve hüsranla bomba gibi patlayan baloncuk lardan gına gelmişti.neredeyse bırakıyordum son anda ve tükenen paracııklarımla yaptığım son deneme ile mutluluktan uçuyordum ve patlamadı işte olayı çözmüştüm. Artık herşeyin neye sebep olduğunu ve neyin ne fark yarattığını biliyorum. Herkese bu yolda sabır diliyorum.

merakliadam

sn maho siz bilgisyaradan resim video yükleyebilyorsunuzda  cep telefonunundan mı yükleyemiyorsunuz. cep telefonnuda iken isterseniz tam sürümde göstermesini isteyin  belki öyle yüklenir. biliyorsunuz mobil modunda yükleniyor.

merakliadam

Bülent bey ARGE ler kolay olmuyor. zaman emek para isityor. NE GÜZEL SONUCA ULAŞMIŞSINIZ. ;)
hhh4free sitesindede membran resimleri ve yerleştrim usulleri var.
ayrışan gazı karışmadan dışarı alabilemk başlı başına bir sorun.
anladığım kadarıyla siz tasarımı üzerinde baya ciddi uğraşmısısnız . çalışmanızın ojinalliğ saınırım bu yönde. gazı verimli şekilde dışarı alabilmek. ::)

XWOOFERX

Ben bu işi çok ciddi olarak düşündüğüm için dandik bir mal üretemezdim çünkü ben 5 sene garanti vereceğim saf hidrojen jeneratörüme. Bundan ekmek yiyeceğim tabiki de yaptığım jeneratör çok başarılı olmalıydı ve olduda.ne su kaçağı ne bir hararet problemi nede saf hidrojen üretiminde en ufak bir problem yok. Tam kafamdakini gerçekleştirdim.hem diğer jeneratörler gibi fazla yer kaplamıyor çünkü civataları paslanmaz plakaların içinden geçerek suyun çalışma sırasında oluşturduğu ısıyı minimuma indiriyor ve aynı zamanda makinanın toplam boyutunda eninden ve boyundan diğer jeneratörlere göre 4 er cm daha küçük yer kaplıyor. Bu da araçlara montaj aşamasında ciddi bir fark..Çünkü çoğu araçlarda koyacak yer bulmak için çok zorlanılıyor.
Gaza gelince çok hassas bir ayar gerekiyor bunlar işin püf noktaları ve tabiki çözmek deneme ve zaman alan bir süreç.Fakat benim saf hidrojen jeneratörü öyle mükemmel çalışıyorki akımı verdiğiniz andan itibaren oksijeni ve hidrojeni çok güzel bir şekilde ayırıyor ve beklemeye filan gerek kalmıyor.kendi aracımda sürekli kullanıyorum en ufak bir sorun yok. Hatta Ankara da mavi dolmuşlardan birine taktım araç magirus 2500 turbosuz dizel. Sabah 6 dan akşam 12 ye kadar non stop çalışıyor adam çok memnun ve hatta 150 metrede performans denemesi yaptık hidrojenli ve hidrojensiz arasında 3 saniye fark var. Bu böyle bir dolmuş için ciddi bir fark. Tasarruf miktarı yüzde 30 ve ciddi oranda çekişte artış var.
Bu işte önemli olan saf hidrojen jeneratörünün uzun saatler çalışmasında performansında bir sorun çıkarmamasıydı bunu başardım şükür. Artık benim bütün testlerimden geçti. Şimdi bunu tatil den sonra halka sunmak için ciddi anlamda markalaşıp piyasaya sunacağım. Normalde şimdilik tanımadığım kimseye vermiyorum ama dolmuşcuya bi kere numarayı vermiş bulundum ve taktırana kadar kafamın etini yedi yani bende tamam takıyım dedim. Böylece uzun çalışma testinide uygulamış oldum ve sonuçlar çok iyi şükür.
Hho Free sitesinde güzel bilgiler var ama saf hidrojen jeneratörü nü dört dörtlük yapmak için yeterli değil. Üzerinde çok deneme ve çalışma yapmak gerekiyor.

oktay

Cevap geç oldu ama istanbul a gidip geldim Xwooferx bey bu devreyi çin den getirttim 6 $ aldım mosfetlerin fiyatı 1.5 - 2 tl arası ama ben oto anfi güçlendirme işi yapmıştım artan mosfetleri kullandım, soğutucuyu pc powersuply den söktüm yani bana pek bişeye mal olmadı, böyle bir devre en iyisi mosfetlerin bağlı olduğu soğutucular küçük olduğundan daha büyük bir soğutucu ile değiştirip dış alana taşımak üzerindeki mosfet 75A lik ti bunların aynı kılıfta (TO220) 110A  149A olanları var daha ama bence ideali mosfet başına max 20A olmalı. bu sitenin Güç elektroniği bölümüne bir göz atın dc motor kontrol devreleri vardır.

merakliadam



arkadaşlar  tablodaki hidrojenin özellikleri saf hidrojen  için anlaşılması daha  uygun kanaatindeyim. aynı ortamda saf hidrojen ve saf oksijenin  olma durumunun  -saf oksijenden dolayı biraz değişik bir yapı oluyor. kimyasal olarak değişik bir yapı olmasada fiziksel değişik bir yapıdır diyeyim başka ifade bulamadığım için böyle dedim. -  sonuçları daha farklı.

özetle şu ayırımı diyebilirmiyiz :

1-hidroksijen yakıt tasarruf
2-saf hidrojen yakıt tasarrufu

maho

Kolay gelsin oktay bey
Ben direk ev sigortası bagladim
Kurulum aşamasında bu senin taktiğin sigortayi denedim sök tak gına geldi bende öyle bir yola başvurdum , baya kolaylık sağladı

Bu arada bubler i anlatayım resim yüklemek güç benim için
İzah edeyim
Tamamen evde bulduğum malzelerden yaptım

Loreal elnett diye bi saç kremi sprey şeklinde
İçinde bir tüp dışı transparan oldukça sağlam bi malzeme iç içe geçmiş dıştan içindeki tüpten dolayı altın rengi
Bu dış kısmı aldım yine evden bulduğum bir kapağı içine sıkı geçecek şekilde bitane ayarladim bu şişenin alt kısmı tamamen açık üstü de bildiğimiz şişe gibi
Ölçü 16.5 cm uzunluk 5 cm çap

Asıl önemli olan kısım üstten dirsekle silikon hortumu şişenin tabanına indirdim
Başka bir kapağı da ortasından bu silikon boru gececeek kadar delik açtım bu kapak üzerine sayısız bircok delik açtım bu kapak şişenin en alt kısmından bir kaç cm üstüne gelecek şekilde sıkı bir şekilde geçti
Üstten gelen gaz bu silikon borudan geçerek şişenin tabanına inip burada kapaktan açmış olduğum minik  deliklerden geçerek çok sayıda minik kabarcıklar halinde çıkıyor
Youtuba yükleyip bi kısayol atmayı deneyecegim
Herkese tavsiye ederim
Basit şik ve kullanışlı ve çok ucuz oldu

Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın