Yakıt tasarruf cihazı / Suyla çalışan araba olayı

Başlatan sibernetik, 24 Eylül 2010, 00:32:54

merakliadam

Arkadaşlar daha önce biliyorsunuz sulu hücre yapmıştım. resimlerini ve tecrübelerimi aktarmıştım. şimdide kuru hücre denemek istiyorum.sulu hücre hem verimlilik hem güvenlik açısından kuru hücreye göre dezavantajlı durumda .

çok yüksek gaz beklentim olmadığı için ona göre bir hücre yapayım diyorum. dakikada 0,5  0,75  litre hho şimdilik bir tecrübe edinmek için yeter herhalde. çelik plaka olarak gene nikel krom kullanacağım. dediğim gibi deneme amaçlı olacağı için 316l  ile şimdilik uğraşma durumum yok. nikel kromda da  paslanma olmuyor,  bir tecrübe  için işimi görüyor. fakat 316L nin paslanma  ve aside dayanıklılık haricinde gaz verimliliği konusunda daha iyi olduğuna dair tecrübesi olan varmı acaba. :-\\



Çelik plakaların boy ve en hususlarında öneriniz nedir. ve kaç plaka kestirmeliyim.
  hücrelerin en dışında tutturulan plastik malzemenin kalınlık ve cinsi ile ilgili öneriniz varmı.
plakalar arası plastik yalıtım için ne dersiniz. kalınlık olarak kaç mm almalıyım. nasıl bir şey kullanabilrim.
Bülent bey sağolsun hücre dizilimi için +NNNNN-  şeklinde yani bir artı 5 nötr  sonra eksi plaka tavsiye etmişti. ısınma ve verimlilik yönünden ideal bulmuş. kendisne teşekkür ederim. fakat plakalar arası uygun boşluk mesafesi ve kullanılacak yalıtım plastik için ne dersiniz. 316L nin  aside karşı dayanım özelliği var. plakalar arasındaki plastik contalar içinde böyle bir husus varmı. yani herhangi bir plastik conta malzemesi olabilirmi yoksa bu yalıtıma kullanılabilecek özel yalıtım plastik türü varmı. tavsiyeniz nedir.



tecrübeler ve fikirlerini paylaşacak ve yol gösterecek  arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. :)

maho

Arkadasim
Benim yaptığım hücre biraz hibrid tarzı oldu yani , ne kuru ne ıslak hücre
Yani wetcell fakat dry cell gibi hapsetmiş durumdayım

Conta olarak teflon 2mm kullandım
4 nötr kullandım
4 nötr kullanmam amacı
Aracima direk çalışır vaziyette elimdeki plakalarla testler sonucu en iyi gaz çıkışı amper verileri değerlendirerek vardım
Fakat seni yaniltmayayim bu benim 9x9 plakalarla yaptığım testler senin plaka ebat ve ve diğer verilerle  farklı olabilir
Şuan deneme yanılma son olarak son seklini verdim yakında montaj lara baslayacagim
Conta olarak neopren tarzı birşey meşhur  kolay gelsin

XWOOFERX

Arkadaslar merhaba bu aralar pek vaktim olmadığı için ve sorunuza videolu cevap vermek istediğim için ancak şimdi yazabılıyorum.ben öyle tasarruf ettim böyle tasarruf ettım diye sadece lafta konusanlardan olmadıgımı size göstermek için tasarruf videomu ve kac litre gaz verdiğimi paylastım. Bu arada sadece bu site için yükledim litre testini bi kaç güne kaldırırım youtube dan haberiniz olsun.Bende hersey şeffaf herkeste öyle olması dileğiyle!
https://www.youtube.com/watch?v=2zPmC4l3KVg&feature=youtu.be

merakliadam

#1953
Bülent bey söylediğinin arkasında arkadaşlar . tebrikler.!!
başka videoları olanlar varsa bekliyoruz. ;)

bu arada aklıma bir şey takıldı. hidrojen üretimini su ile yapıyoruz. kışın soğuk havalarda hücrenin içindeki su donmuyormu .? ;D
benim kuru hücre ile sorularım hala geçerli arkadaşlar. Maho beye teşekkür ederim. başka yardımları olacak olanlarınkini bekliyorum.
[mergedate]1427272750[/mergedate]


Bülent bey
"Ben kendi aracıma Mazda 2500cc 4x4 turbo dizel e dakikada 300ml saf hidrojen verdiğimde yüzde 35 net tasarrufumu gözlemlemekteyim.Fazlası varda eksiği yok bunu böyle bilin.Önceden şehir dışına 90km süratle giderken yaktığını şimdi şehir içinde yakmaktadır.Kesin ve net sonucumdur" demişsiniz yukarıda

Şehir içinde dur kalk artsa  acaba tasarrufa etkisi nasıl  olur. yani olumsuz yönden . mesela dur kalk artsa tasarruf yüzde 20 lere filanmı düşer. varmı bir öngörünüz.

XWOOFERX

Benim test sonucum zaten şehir içi dur kalk şeklindedir.Araç kalkarken çok rahat kalktığı için tasarruf iyi elde ediliyor.Sonuç olarak saf hidrojenle tasarruf garantiiii.Kesin ve net sonucumdur.
 Kışın potasyum hidroksit miktarını biraz arttırıp pwm den amperajı kısarsak donma tehlikesi filan olmaz bu kış bizzat denedim.Biraz araştırırsanız potasyum hidroksitin antifiriz gibi görev gördüğünüde anlayacaksınız.No problem.Herşeyin testini yaaptım.

merakliadam

Bülent Bey bu membran olayı çok uğraştırıyormu :-\\ bende kuru hücreyi saf hidrojen şeklindemi tasarlasam. :)

XWOOFERX

Ben hidrojen işine başlayalı 3 sene oldu.Hidroksijen makinasından sonra kendimi tamamen saf hidrojen olayına odakladım ve büyük bir sabırla yılmadan deneyler yaptım.Ben bir yıllık araştırmalar ve denemeler sonucu saf hidrojen makinasında başarıyı elde ettim.harcadığım para ise haddi hesabı yok.150 den fazla makina denedim yaptım söktüm.Yaptığım makinayı büyük araştırmalar sonucu ortaya çıkardım.Anlayacağınız şudurki eğer başında biri bana deseydiki bende saf hidrojen makinası var ama 10 bin lira ben bu kadar uğraşacağıma onu alırdım.Ne zamanım kaybolurdu nede param.Bundan çok fazlasını harcamışımdır.Şunu samimiyetimle söylüyorumki öyle kolay kolay başarılı olunacak bir araştırma değil.Saf hidrojen makinasını yapmayı düşünen arkadaşlar şunu unutmasınki elemeye çalıştığınız gaz dünyanın en hafif molekülüdür ve oksijenden bile hafiftir.Burda sizlerle detay paylaşamıyacağım çünkü emeklerimin karşılığını almadan kimseyle birşey paylaşamam.

maho

Bülent bey tecrübe ve bilgi öyle kolay elde edilmiyor kazanilmiyor neticede bu işin ustası oldun Allah hicbir emeğinin karşılığını boşa çıkarmasın, seni anlıyorum kolay olmuyor bu işler , inşallah hedefinde ne varsa ulaşirsin
Bizim milletimiz , ben birşey yapıyorum dediğin anda hemen yorum hazır
Ya yapamazsin derler ya olmaz derler yada yaparsan seni ortadan kaldırırlar derler, bilmeyen anlamayan , başarılarının devamını dilerim karamsar olma kaybetmiş hiçbir şeyin yok zamanın gitmiş yanılmış yanlış yapmış düzeltmiş sokmuş takmişsin işinin ehli ustalarda boyle doğar buna örnek sin
Başarılarının devamını dilerim


merakliadam

Maho beye katılıyorum Bülent bey.  AR-GE kolay olmuyor. neticelerini alırsınız inş.
[mergedate]1427389479[/mergedate]
bende bu saf hidrojen üzerine bir araştırayım.  diyorum. en azından bilgimiz olur. :)

oktay

Saf hidrojen olayında tek önemli konu mebrandır yanlış hatırlamıyorsam bu malzemeyi bir firma üretiyordu bu malzeden burada bulan varsa haber etsin.

merakliadam

malzmenin ne olduğunu bilebilirsek internette araştırlır. :)
[mergedate]1427436058[/mergedate]
oktay bey siz denedinizmi saf hidrojeni. denedi iseniz sonuçları nasıldı.

oktay

13 ay önce 1486. konuyu ve sonrasını okuyun ben mebran yerine kumaş kullandım sızıntı sorunu vardı ama gazları ayırdım hidroksijen hücresini araca monte edeyim sonuca göre sade hidrojen hücresi yaparım.

merakliadam

kumaşla da sızıntı olsada bir sonuç aldınız yani.  . öylemi :)
[mergedate]1427494635[/mergedate]
Bülent bey bu saf hidrojen olayının nasıl farkettiniz . yani genelde hho üretiliyor. saf hidrojen pek gündemde yoktu. çok özel değilse paylaşabilirmisiniz. :)
[mergedate]1427570920[/mergedate]
Arkadaşlar  hidrojen  üretimi için hho dahil aracın harcayabileceği  en ideal amper koşulu  nedir. yani aracın alternetörüne aşırı yüklenmeden , yük getirmeden -elde edilecek hho yu yeterli sayıyoruz diyelim fazlada gözümüz yok kabul ediyoruz-  çalışabileceği maksimum amper sınır nedir sizce .?
yani ne kadar akım o kadar gaz ancak burdada aracın alternetör  kapasitesi  akü vs devreye giryor. hadi onlar tamam olsa bile gene çok fazla akım çekmek durumunda motora devamlı ek yük demek  dolayısıyla  bi orta yol bulunması lazım.bu konuda bir fikriniz varmı.? teşekkürler




oktay

Meraklıadam ben contaları dar kestiğim için ve silikon kulanmadığımdan sızıntı oldu bidaha yaparsam böyle bir sorun olmaz sonuç aldım tabi ancak contaları daha ince yapmak lazım az gaz çıktı

dursunmacka

Merhaba ;

Arkadaşlar saf hidrojen için uğraşıyosanız argede kullanmış olduğumuz basit bir çözüm kaliteli şemsiye bezi kullanabilirsiniz . Ancak ısıya fazla dayanıklı olmadığını söyliyeyim 6 plakalı hücreyi h2 O olarak rahatlıkla ayırabılıyor.

Çalışmalarınızda hayırlı işler...

merakliadam

Dursun bey şu an ne kullanıyorsunuz. yani arge bitti ise demek istiyorum :)
[mergedate]1427591942[/mergedate]
plaka boyutu ile ilgili bir tavsiyeniz varmı arkadaşlar . 12  volt için

oktay

kumaş olarak ben satenden yapmıştım oda ıslanınca gaz geçişine izin vermiyor plaka ölçüleri olarak en basit olarak 10x10cm 11 plaka conta 3 mm oring plaka üst gaz çıkış deliği 8 mm alt delik 4 mm olabilir 1 lt gaz çıkışı verir

merakliadam

#1967
Oktay bey plaka kalınlığı 1 mm mi. birde kaç amperde 1 litre acaba. 
birde plaka kalınlığının çok önemi varmı. 1 mm le 1,2 mm veya 1,5 mm çok farkedermi. :-\\

çıkış gaz fazlalığı için plaka yüzeyininimi artırmalı yoksa plaka sayısınımı. gerçi plaka sayısı artınca toplam plaka yüzeyi artmış oluyor ama
aynı yüzey alanını  geniş plakalı atıyorum 5 plakadan da alabiliriz dar alanlı 10 plakadan da alabiliriz. sizce hangisi daha uygun olur.

Arkadaşlar membran olarak naylon cinsi malzeme OLMAZ OLAMAZ.  yani ideal olarak olamaz :) onu öğrendim.
BİLGİNİZE
[mergedate]1427697576[/mergedate]
Arkadaşlar
HHO Cell Configurator  hesaplayıcı programı isteyenler için çok güzel bir program ama sağlamsını yapmadım. yani ne kadar doğru sonuçlar onu bilemiyorum .
birde metric seceneğini seciniz yoksa inch üzerindne hesaplama yapr. 1 inch 2,54 cm.
http://www.hho4free.com/configurator/cell_configurator.htm




XWOOFERX

Arkadaşlar bu saf hidrojen işini eğer ticari olarak düşünmüyorsanız size maliyeti çok fazla rakama patlar ve aynı zamanda da vaktinizden çok yer.Düzgün çalışan bir makinayı yeniden icat etmek yerine varolandan almanız hem parasal anlamda hemde vakit açısından size daha faydalı olacaktır. Ben o araştırma sürecinin nekadar maliyetli ve sıkıcı olduğunu gayet iyi biliyorum. Lütfen sözlerimi yanlış anlamayın.
Ben bu saf hidrojen işini sırf araç sensörlerden etkilenmesin diye araştırmaya başladım.Çok zaman oldu vazgeçtim bıktım ama çok şükür başardım. Herkese araştırmalarında başarılar dilerim.
Membran olarak naylon olmaz!!!

merakliadam

Bülent bey saf hidrojen ünitesinin nihai bedeli ne oluyor. onuda paylaşabilirmisiniz. reklam amaçlı sormuyorum. tercih size ait tabikii.

şöyleki. hidrojen saf olarak verilmesinin avantajlarını vs anladım ,bu konudaki paylaşımlarınız için gerçekten teşekkürler aydınlatıcı oldu, fakat maliyette maalesef önemli bir kalem. maliyet hesabını yaptığımızda saf hidrojen ünitesi daha maliyetli olacak tahminim. hazırıda olsa kendimizde yapsak. şimdi bir tercih noktasından şöyle bir yaklaşım nasıl olur.:

1-ya 1/8 motor hacmi oranında HHO üretip vereceğiz. bu şekilde oksijenin  zararını görmeden hidrojenden istifade edeceğiz.yani maliyet cihetiyle biraz daha uygun bir rakama hal edeceğiz.

2-yada saf hidrojenin maliyetine bakıp ona göre hareket edeceğiz.


saf hidrojen üzerine testleriniz devam ettiğini söylemiştiniz. saf hidrojen vermenin üst sınır varmı gözlemlediğniz. birde tabi bu üst sınır için harcanacak güçde (volt*amp) önemli bir parametre tabikii.

oktay

#1970
Plaka kalınlığı bence önemli değil 0.6-0.8 lik kullandım problem yok kalın olması uzun zaman içinde krozyana dayanıklı olması açısından iyi olur ancak maliyet artar max 15 A de 1 lt alınmalı, hücre küçük olunca ısı oluyor çok plaka yerine daha fazla alanlı az plaka daha iyi sadece biraz büyük olur araçta yer sıkıntısı olabilir, mebran olarak naylon olmaz tabi çünkü elektrik akımı geçirmez ha kağıt olmaz oda elektrik geçirmez yırtılır dağılır metal olmaz iyi akım geçirir ancak bir yüzü oksijen diğer yüzü hidrojen veriyor eee nasıl olcak ?

merakliadam


amuhurcu

... merhaba arkadaşlar bugun en sonunda bağlantı elemanlarını da aldım... + ... otomoiv bölümündeki dinamoyu aktifledim... şimdi sıra şu 5L/d üretim ile 0.5L/d üretim arasında nasıl bir fark var onu görmek.... bakalım elektronik devreyi nezaman bitirecem :) ...

merakliadam

kolay gelsin Aydın bey :)
[mergedate]1428059062[/mergedate]
Bülent bey HHO nun motora verdiği zararlarla ilgili paylaşabileceğiniz resim video varmı acaba .
size ait olabilir veya sizin gördüklerinize yakın internetteki video, resim linki varsa  olabilir.
[mergedate]1428071379[/mergedate]
Aydın bey potasyum hidroksit lazımmı.
devreyide kaç amper düşünyorsunuz.

XWOOFERX

HHO nun fazlası motorun içinde ki parçaları kırıcı etkisi vardır.dakikada 5 litre gibi bir rakam çok kısa zamanda motorun bozulmasına sebep olacaktır. Youtube da araştırırsanız bişeyler bulabilirsiniz. Ben o miktarda deneme yapmadım ama HHO yu iyi biliyorum.

merakliadam

şöyle bir ihtimal nasıl olur peki Bülent bey:

diyelim 5 litre HHO verdik motora ama asıl yakıtı -dizel benzin lpg neyse onuda- kıstık. yani hesap kitap yaptık ve 5 litre HHOnun motora patlama gücü ilavesine göre asıl yakıtı azalttık ve  toplam beygir gücü motorun dayanma gücüne göre olacak şekilde ayarlayabildik.
sual :böyle bir ihtimalde motora zarar olurmu?  :-\:)

amuhurcu

:) yakıtı kısamazsınız , %5 lik kısma için 150l/d gerekiyor....
[mergedate]1428161019[/mergedate]
hidrojen gerekiyor... bu kadar çok değer gerekmeseydi zaten bu hidrojen olayı daha 100 yıl önce piyasaya çıkardı... en azından petrolü olmayan ülkeler kesin çıkartırdı...


amuhurcu

bu adam hayal olabilir... yine bir amerikan oyunu da olabilir... dikkat edin..

merakliadam


XWOOFERX

Ben onu bunu bilmem sadece 5 litre demek çok ciddi bir değer. Bunu deneyen muhakkak video çekip denesin derim. Bizde aydınlanmış oluruz.herşeyi belli bir oranda ayarlayabilsekte 5 litre çılgın bir rakam. Bekleyip görelim bakalım. Motor dayanamaz!!!!!

merakliadam

#1981
öyleyse sadece 5 litre verelim :)

amuhurcu

ARKADAŞLAR 5L DENEYEN VAR MI
ARABAYI 5L İLE BOZAN VAR MI?? YOKSA.... SÖYLEDİKLERİMİZİN HEPSİ HAYALİ OLUR... HAYALİ DEĞİL İSE BU DURUMDA OLAY MATEMATİĞE SOKULMUŞ VE ELDE EDİLECEK KUVVETLER HESAPLANMIŞ DEMEKTİR... BU DA DEĞİLSE KLASİK TÜRK İNSANI :)

oktay

İyi geceler önceki denemelerimde bir balona gazı doldurup motora verdiğimde motor devirinde artış olmuştu verdiğim gaz tahmini 2 -3 litre kadar ederdi, bir konuda motor piston konusu hakkında yakında motor rektefe yaptıracağım orjinal piston yerine turbo için olan piston seçmeyi düşünüyorum xwooferx bu konuda fikriniz nedir vw motor 1.8 90ps yeni piston vw 1.8T .

amuhurcu

Oktay bey merhaba... sizin deneyde araç ne kadar sürede bu 2-3L yi tüketti..?..

oktay

#1985
Ben balonu gaz ile çok şişirmedim 1-1,5 lt kadar dolmuştur bu gazıda emmeden (distirbütör vakum yerinden) verdim 20-25sn de emdi bitti. rolantide

XWOOFERX

Syn oktay ve bey aracınıza turbonun pistonu olmaz.orjinal olanı neyse onu takın. Turbonun ve atmosferik motorun arasında sıkıştırma farkı vardır ve pistonnlar farklıdır.OLMAZZZ.

Ayrıca balondaki gaz o tepkimeyi veriyorsa 5. Litre hho napar bir düşünün.

merakliadam

#1987
arkadaşlar öncelikle Aydın beyin "KLASİK TÜRK İNSANI"  sözüne katılmıyorum. biz henüz klasikleşemedik. :( 
Ama Aydın  bey klasik türk insanı olarak ibni sina,  ali kuşcu, mimar sinan, Fatih sultan mehmet, oktay sinanoğlu, prof. dr .gazi yaşargil .......... vs. vs ve amerikadaki onlarca Türk bilimadamını kast ediyorsa  diyeceğim bir şey yok.
 ama insanları yermek hoş değil.  yermekle bir yere varılmaz. >:(

 Stanley Meyer gibi adına  kayıtlı birçok patenti olan  adama  hayal olabilir diyen - ki hayal olmasını kabul etmek  amerikan patent kuruluşunun hayali insanlara patent verdiğini kabul etmek demek -  bir akademisyene biz bir şey demiyoruz ses çıkartmıyoruz.  neden fikri teatimiz yeriliyor. Kaldıki  Bülent bey az çok videoları ve tecrübeleri ile destekli konuşuyor. yani ahkam kestiğini zan etmiyorum.

Aydın bey sizin deneme sonuçlarınızıda merakla bekliyoruz. mümkünse videolu olarak. en kötü cep telefonu bile video çekiyor. ;)

bununla biriikte  sadece 5 litre HHO ile   motora başka yakıt vermeden denemeler yaparsanız ve sonuç alabilirseniz fevkalede olur.
ama biraz video resim vs olursa  tecrübi sonuçlar ile daha sağlam zeminde tartışabiliriz diyorum. ;)

maho

Merhaba arkadaşlar
45 saniye 23 amper 1 litre gaz alıyorum
Pwm yok
Ogo marka akilli pwm sulaniyorum 138 dolar
Ucuz pwm aldım iki adet biri 30 amperlik ti pot yatağı parçalanmış bi vaziyette geldi
60 lığında mofsetin ayağındaki takılı neyse o cozladi
Ayrıca depoya 8 dolara eBay den aldığım pompayi taktim bugün ve de çok iyi oldu
Etanol kullandığım için sanki biraz daha fazla gaza ihtiyacım var sanki
2 litreye çıkarıp,
Artik ne kadar kullanabilir amper im kalırsa onada saf hidrojen takviye edeceğim
Enjektorlerin kablosundan  kabine paralel çektim  ommetreyi bagladim içeriden gaza ne kadar basiyorum volt cinsinden takip ediyorum
Kontrol panomda , alternatör sıcaklığı , amper-voltmetre, o2 sensor kontrolü ve simülasyonu ,
Hho açma kapatma, e85 açma kapatma
Gibi gerekli şeyleri kurdum
 Simdi yeni bir pwm lazim artı kesinlikle frekans ayarlı olsun
Aslında amperi sabitliyebilmenin bi yolu olsa tamam
Rezonansı becerebilsek 46Mhz
Puffffff nerdeee

oktay

#1989
Balon deneyine benzer bir deneyi de küçük tüp ile yapmıştım hava girişinden gazı verince devirde artış oluyordu, bence bu devir artışı biraz daha zengin karışım sonucu oluyor, ben piston işini araştırdım (piston strong ve sıkıştırma oran) hesabını da yaptım 90ps yerine 180ps lik bugün aldım takıyorum bu arada ben motordan 90 yerine 180 almak gibi bir düşüncem yok. Aydın bey bende pwm aldım uzaklardan 20A lik bunun mosfetlerini başka mosfetlerle değiştirdim ve sayılarının 2 den 4 e çıkardım büyük soğutucuya bağladım gayet iyi çalışıyor ( tek mosfetten 15-18A çekebiliyorum ) kolay gelsin herkese.   

merakliadam

#1990
sn maho pwm siz mi 23 amperde 1 litre alıyorusnuz.

ogo marka pwm den memnunmusunuz.  çin malımı acaba .web sitesinde ülke ismi göremedim.


pompa gaz çıkışını fark ettirmiş herhalde. :) pompanın sirkülasyon hızı nedir. gücü kaç wattır.

saf hidrojen üniteniz hazırmı. membranlamı yaptınız .

sorular biraz fazla oldu ama kusura bakmayın.

Birde bildiğim kadarıyla rezonanas frekansı olarak 42,8 KHZ rakamı okumuştum . MHZ değil yani. fakat  rezonans frekansı diye bir şeyin gerçekten olup olmadığını  bilemiyorum.

maho

Şu an pwm yok , pwm siz aldığım sonuç
Aslında soğurken 12 amper gibi başlıyor ısındıkça 23 ampere kadar çıkıyor
Sonra su veya KOH ilave ederek ayarlıyoruz
Sanirsam çin mali
Aslında çin mallarına alerjim var her taşın altından çıkıyorlar geleceğin felaketleri neyse
 Bugun suyun sıcaklığını ölçtum 56 dereceye kadar çıkmış pöff
Pompa olayına gelince benim drycell in onyüzü şeffaf olduğu için pompanın gerekli olduğu kesinleşti
Bu benim araba için geçerli
Drycell ile depo arası yükseklik max. ne olabilir ki
Saf hidrojeni ugrasmaya gerek yok Türkiye deki emekçi kardeslerimden alırım
Herz olayida 42 kHz bence kolay ulaşılabilir seviye sanırım tabi ustası değilim
Ogo ya gelince
Volt ve frekans ayarı önemli bence
Ayrıca sistem kullanılabilir amper seviyesinde ayari kendi otomatik karşılıyor
Yani senin anlık amper çekme olayında mesela rölanti de yuksek amper çekmeye kalkarsin alternatörün yanar vs gibi
Bu isi tabanından elektrik yükünü destekleyecek sistemle yatırım yapmaya başladım alternatör büyük faktör
Bu ay inşallah onuda monte ederim
Sadece ayakları uymuyor
Fakat adaptorle monte edile bilir
Kolay gelsin herkese başarılar


[mergedate]1428693898[/mergedate]
Bu arada pompa
an used for Water or Air Installation dimension: 10cm x 7.3 cm x 4cm/3.94 x 2.87 x 1.57inch
Motor dimension: 3.5 x 5cm/1.38 x 1.97inch(D x L)Outlet diameter: 6mm inner diameter, outer diameter of 8mm

Operating voltage: 12VCurrent: 0.4-0.8AMax
 Pump Head: 10m
Max Pump suction: 2mFlow: 200L / H Pressure: 1.2MPa

Gayet güzel

oktay

Hücre ile depo arası yükseklik ne kadar fazla olursa iyi tabi radyatör alt seviyeden kaput seviyesine kadar birde kullanılan hortumların iç çapları da önemli çıkış geniş geliş daha dar olmalı üretilecek gaz miktarına göre hesaplanmalı ben 0.2lt ile 2-3 lt ürettim hücrede sıvı değmeyen yer hep aynı ( şeffaf conta var fener ile yandan bakınca görünüyor)

maho

Valla hocam pejo 306
Hücreyi en alta radyatörün önüne yerleştirdim depoyuda hemen üste en yuksek yere on tarafa yerleştirdim
Gidiş borusu silikon 16 lık veya 14 luk
Fakat hücrenin on tarafı direk flexglass olduğu için pompadan sonra çok açık ara fark attı
Önce üstte bir iki santim boşluk oluşuyordu
[mergedate]1428736135[/mergedate]
Hatta 3 cm

merakliadam

fakat amper artmadan gaz artışı oluyormu yoksa  mevcut gazın çıkışını kolaylaştırmasımı  oluyor. gerçi buda bir fayda
[mergedate]1428741548[/mergedate]
birde bu ön arka kapak için hangi tür plastik kulanıyorsunuz sn maho.  bağlantı elemanları için öneriniz nedir. teşekkürler

amuhurcu

... arkadaşlar merhaba.... dün bmw nin kurduu bir sistemi derme çatma deneyini gerçekleştirdim... silindirlerden çıkan gaz sıcaklıgı yaklaşık 500-700 derece.. ben de gittim sıcak hava üfleyen havya aldım... düzenegi kurdum sanki yeni yanmış gaz geliyormuş gibi sistemin üzerine verdim.. verdigim sıcaklık yaklaşık 500derece idi... elde ettigim güç çakma sistem ile bile 3W oldu.. bu beni ümitlendirdi... 100 adet kullansam 300W eder ki bu bana bedavadan 20A 15V için vermek demektir ki işte o zaman gerçekten de yakıt tasarufuna geçmiş olurum...

maho

Harikasin bedava enerji hep boşa gidiyor
Bende yakıtı burada  buharlastirmayi düşünüyorum , yakında  uğraşmak için vaktim olacak
Sizin düzenek nasıl birşey BMW kullandığınız
Direk plakalara mi isi uyguluyorsunuz

Meraklı kardeş
Benim hücre aşağı yukarı 8*8 plakalar dan daha öncede resim attım
Fakat ikinci bir kez degistirdim çok fazla bi değişiklik olmadı

Ön  tarafa dediğim gibi sert bir malzeme olan flexiglas, çapı  6 mm lik elimde olan malzemeydi
Bir sıkıntı görmedim oldukça sağlam fakat birdahakine büyük hücre yaparsam 1cm lık bakacağım şeffaf olması hücreyi her daim görüyorsun bakması bile sevap dedirttirecek cinsten
Arka plakada
Compakt malzeme hani şu benzin istasyonlarında veya AVM tuvaletlerin de kabin olarak kullanılıyor ondan
Wet cell tipi fakat drycell oldu tamamen
Yani plaka yüzeyinin tamamı çalışıyor
Drycell düşünün kenarlarına conta dönüyorsunuz , iste o yok
Dıştan dışa sıfırdan tek conta ile kapatılmış vaziyette çok basit kolay ve verimli plakanın tamamını kullanmış oluyoruz
Kolay gelsin
Başarılar herkese

amuhurcu

bmw peltier üzerinden işi götürüyor.... ben de peltierein üstüne verdim bu sıcaklıgı... bir de stirling motor var.... piyasadaki peltier %5-8 ısı yı elektrik enerjisine döüştürürken; stirling %40 civarı... fakat bmw kendisi peltier geliştirmiş... baya verimli bişey... bu arada 100beygirlik bir araba yaklaşık 75kW üretiyor, bunun %30-35 i egzostan sıcak hava olarak kayboluyor haberiniz olsun...

maho

Bu Peltier le bi cocuk ugrasiyordu à ma ne oldu bilmem hangi forumdaydiki unuttum gitti
Neyse bi sonuc alirsan Bende denemek isterim
Gerçi katalizör borusuna manifolttan itibaren buharlaştırma yı yerleştirmeyi düşünüyorum
kendi orijinal enjektorlerini paralel  kullanarak deneyecegim
Yüzde 20 bile ekonomi yapsa super 30 da olabilir 40 ta
Hadi en kötüsü 15 olsun

[mergedate]1428782564[/mergedate]
http://www.tme.eu/fr/details/pm-62x62-267/modules-de-peltier/stonecold/tec1-12730/?brutto=fr&currency=EUR&gclid=CjwKEAjwjKOpBRChjsTyicbFy3QSJADP1gTNH5adDdGZ5f6VG1woJRRhF_vg9EApLnpSUt86AgcmQRoCGRvw_wcB
[mergedate]1428783233[/mergedate]
A-ha bu guzelmis 30 amper 50 ero

merakliadam


Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın