Yakıt tasarruf cihazı / Suyla çalışan araba olayı

Başlatan sibernetik, 24 Eylül 2010, 00:32:54

merakliadam

ARKADAŞLAR BENDE PAYLAŞTIĞINIZ DEĞERLİ BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.
 sn XWOOFERX bu geri tepmeyi önleme valfını arıyordum gerçekten iyi oldu teşekkürler

arkadaşalar kuru hücre tasarımı ile ilgili ufak bir fikrim var paylaşyım diyorum . fikri ve değerledirmesi olanlar olursa memnun olurum. şöyleki. normalde kuru hücre için kullanılan plakalar şöyle :
[mergedate]1422259196[/mergedate]
bu plakalardan plaka başına takribi 2 volt düşecek şekilde uygun sayıda yan yana getiriliyor. gaz çıkışıda su devir daim ile sağlanıyor. ancak aklıma şu husus geldi. gazlar normalde yukarı çıkar. yükselir. bu yükselmeye uygun şekilde gazların çıkacağı ve toplanacağı şöyle bir tasarım nasıl olur.  resmi painte çizdim anlaşılamayan yer olursa açıklamaya çalışırım.

[mergedate]1422259338[/mergedate]
sn XWOOFERX basınç ayarı içinde bir gösterge kullanıyormusnuz.

ercan_elo_bil

merhaba,
videoyu izledim ;
hidrojen elementi en hafif  element olduğu için depolanması çok zor veya imkansız diye biliyorum yani normal metal(demir) bir tüpün icerisine(lpg gibi) depolarsanız belli bir süre sonra kullanmasanızda bitecektir, yani hidrojen elementi metal(demir) elementlerinin arasından süzülüp havaya karışacaktır.
kısa vadede hemen kullanılabilir olur ise belki metal tüpden sızmadan kullanılır.

XWOOFERX

sayın meraklıadam ben herhangi bir basınç sensörü veya göstergesi kullanmıyorum çünkü buna gerek yok bence.ben ayarlı pwm kullanıyorum istediğim amperi verebiliyorum böylece basıncını pwm üzerindeki potansiyometreden kolayca yapabiliyorum ayrıca benim yapmış olduğum jeneratörde en ufak bir sorun sıkıntı yok.ne su kaçırma ihtimali var nede ısınma problemi. yeni modellerede gerek yok çünkü sistem okadar basit ve mükemmel derecede çalışıyorki ben istediğim oranda gazı elde edebiliyorum.sizlere sahibinden deki ilan linkimi veriyorum.orada resimleri var inceleyebilirsiniz.
Ayrıca arkadaşlar şunu bi anlamanız lazım: saf hidrojeni elde ettiğinizde depolama işleminde en ufak bir sıkıntı yok ve ayrıca gaz çıkış borunuza flashback takmadan bile çakmakla çakıp hortumun ucundaki alevi görebilirsiniz.saf hidrojen sisteminde flashback e gerek yok çünkü patlama gibi bir olay olmuyor.eskaza hortumun ucuna çakmakla yaksanız bile su bidonu veya bubler patlamıyor.bunu video koyup göstereceğim size.sadece hortumun ucunda saf hidrojen yanmaya başlıyor.tarafımca denenmiştir.ama sakına bunu hidroxijen üreten makinada denemeyin :)
Arkadaşlar bu hidrojenle ilgili bütün merak ettiklerinizi kafanıza takılanları bana sorabilirsiniz.elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
jeneratörümü incelemek isteyen olursa bu linkten bakabilir :
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-saf-hidrojen-yakit-tasarruf-jeneratoru-15-ila-50-tasarruf-154006860/detay/

XWOOFERX

Arkadaşlar sizin için saf hidrojenin flashback arrestorsuz yanışını videoya çektim ve youtube a yükledim.
https://www.youtube.com/watch?v=EEXGeu_SLrM&feature=youtu.be

merakliadam

sn hidrojen pro  çalışmanızı tebrik ediyorum . dediğiniz şekilde  olursa gerçekten güzel olur. motorun dönme  devir sayıısına göre üretim olayı  çok isabetli ve harika olur. daha mantıklı. şoför mahalline takılacak bir kontrol panelide  insanlara güven duygusu verir. olay benim kontrolümde hissi bu tür yeni  işlerde  ayrı bir ihtiyaç oluyor.

sn    XWOOFERX saf hidrojen üretiminizde videoda akım değerini söylüyorsunuz ancak ne kadar litre saf hidrojen elde ediyorsunuz bun bir ölçümünü yaptınızmı acaba? paylaşabilirmisiniz ne kadar güç ne kadar h2 ?

çimşit

#1755
s.a arkadaşlar ben ankarada yasamaktayım bende sizler gibi bu konuda ufak terek çalşmlarım oldu hatta köyde traktörümüzde aktif bir şekilde çalşır çihazım var ama bazı arkadaşlar kadar profeyonel deil özellikle bu işin elektronik kısmından hiç anlamıyorum bu konuda    bana yardımcı olursanız sevinirim .XWOOFERX ankarada yaşadıgını yazmışsın bana yardımcı olabilir misin

XWOOFERX

#1756
Sayın hidrojenpro, şuanda üretilen gaz miktarını net olarak ölçüm yapacağım bir aletim yok ama kafamda güzel bir ölçüm aleti yapmayı planlıyorum ki videolu ve net birşekilde herkezin görüp anlayacağı bir ölçüm aleti yapmak istiyorum.maximum gaza gelince zaten herşey konulan plakalarla eşdeğer.ne kadar fazla hücreli jeneratör yaparsanız ona göre gaz üretiminiz artar ve tabikide çekilen akım miktarıda artar.basınlı üretim demekle neyi kast ettiniz anlayamadım ama benim jeneratörümde gaz çıkışla veya üretimle ilgili en ufak bir sorunum yok zaten.ne suda bir ısınma var nede yetersiz bir üretim .yani ben bunları düşünmüyorum bile.hidrojen ve oksijen beraber üreten jeneratörümde var onuda yapabiliyorum zaten ama beni asıl heyecanlandıran saf hidrojenin yanışı.çünkü lpg gazınıda bardaktaki suya koyup çakmağı yaktığımda aynı saf hidrojenin yanışı gibi yanıyor.benim kafamdaki asıl iş sıralı sistem enjeksiyonlu bir lpg kitine saf hidrojeni basınçlı olarak versek nolur onu merak ediyorum.sizinle tek anlaşamadığım konu siz çok aşırı bir üretim istiyorsunuzki buda motora çok zararlı.dakikada 3 litre hidrojenle beslediğiniz motor taş çatlasa 20bin km dayanır.kendini çok çabuk bitirir.ve dünya genelindede bu işi çok litrelerle yapan kimseyi pek görmedim.mesela bütün makalelerde aracın litresinin 4 te biri kadar bir gazdan bahsediliyor,hatta kiminde de litrenin 8 de biri kadarını tavsiye ediyorlar.buda 2000 motor bir arabada 250 ile 500 ml gibi bir gaz ortaya çıkıyor.ama siz 3 litrelerden bahsediyorsunuz ilginç.denemelerinizide merakla takip ediyorum.olmayacak bişey yok sonuçta ama ben bu işi dünya genelinde bütün videoları ve makaleleri okuyarak yapmaya çalışıyorum.edindiğin son fikir ise bunun en tehlikesiz ve en mantıklı olanınnın saf hidrojeni basınçlı bir şekilde saf hidrojen için üretilmiş tanklarda depolayıp o şekilde bir ecu nun kontrolünde araca vermek.tekrar söylüyorum saf hidrojen patlayıcı değil yanıcı bir gazdır ve depolanması tehlike teşkil etmez, lpg ne ise oda odur.fakat saf hidrojeni oksijenle birlikte depolamak heleki araçlarda bizlerin yapacağı iş değil.ki zaten motorlarımız onun gücüne göre üretilmiyor şuanda.ha isteseler onuda yaparlar ama depolama tehlikeli.böyle oluncada ben kafamı sadece saf hidrojene yoğunlaştırmayı tercih ediyorum ve denemelerimi bu doğrultuda sürdürmeye devam edeceğim.hidroksijen üreten jeneratörü sadece isteyen olursa yapıyorum.ki çok çok kolay bir iş o.saf hidrojen üreten makina çok teferruatlı karmaşık ve zahmetli ve bi okadarda daha fazla maliyetli.enjektör ucu sıcaklığı ölçmek gibi bir şansım yok ve hiç düşünmedim.ben aracın bütün verilerini cep telefonumda görüyorum zaten.bunlar kısaca : map,maf,afr,oksijen1,oksijen2,sıcaklık,voltaj,devir,km,g kuvveti,gps konumu filan ve dahada fazlaları.sıkıntılı birşey olsa zaten anlarım telefondan.sizin için videolu bir üretim miktarı ölçümü yapacağım ama bu biraz zaman alır sanırım çünkü önce ölçme aletini iyi bir şekilde yapmam lazım.
Sayın çimşit bende ankarada ostimdeyim bana ulaşmak iterseniz telefondan arayın görüşelim elimden gelen yardımı esirgemem.bende jeneratörün çektiği akımı istediğiniz miktarda azaltıp çoğaltabileceğiniz ve aynı zamanda kaç amper yük çektiğinizi ölçen ölçüm ve ayar cihazlarım var.
Konuyu takip eden arkadaşlarım ben herşeyi şeffaf birşekilde sizlerle paylaşmaya çalışıyorum.bu işide ciddi olarak takip ediyor ve denemeler yapıyorum ve denemelerimi videoya çekiyorumki herşey seffaf bir şekilde görünsün diye.fakat bir arkadaşımız benim videolarımdan birini almış videom'sesini kesip fon müziği koyarak kendi youtube kanalına yuklemıs, internet ortamında ticari olarak bu işi yapmış olduğu sitenin sayfasına koymuş.saf hidrojenin yanışını göstermek amacıyla.oradaki videomda benim makinamın görüntüsü var fakat ben görünmüyorum ama üretim bayağı bir tatminkar olduğu için kendine güzel gözükmüş zannedersemki bu yüzden videomu şeçmiş, canısağolsun.ama bir sorsaydı daha etik olurdu.inanın memnuniyetle koyabilirsin derdim zaten.kendi makinasının gaz üretim videosunuda merakla bekliyorum ( heralde çekmeye zamanı olmadı aceleyle bir video koyayım diye düşündü).ilanın linkini vereyim belki ona yardımcı olmuş olurum.
http://www.ebay.com/itm/PURE-HYDROGEN-DRY-CELL-GENERATOR-GAS-19x15cm-/111578674968?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19fa9b7718
buda video linki : http://youtu.be/9t3JXpp_xZY
Bu arada hidrojen işleride ülkemizde bomba gibi tek tek patlamaya başladı çok sevindirici bir durum bu benim için.Herkesi çok yakından takip ediyor ve inceliyorum.Herkeze hayırlı kazançlar diliyorum.
[mergedate]1422441064[/mergedate]
Ayrıca benimle irtibata geçmek isteyen arkadaşlara telelfonumu verebilirim.Her konuda teknik destek alabilirler. : 0 532 452 92 38 Bülent

merakliadam

sn  XWOOFERX baya uzun uzun açıklamışşsınız. sağolun. saf hidrojen o zaman daha  kontrollu yanıyor. yani sırf bu kontrol ve veriimlilik için tercih nedeni olabilir. düşünmek lazım. :o

gaz miktarının ölçme işi için basit bir usul var.daha önce bahsetmiştim. su dolu büyükçe bir kovaya  1 veya yarım litrelik pet şişeyi daldırıyoruz.içi su doluyor. saf hidrojen hortum çıkışınıda kovanın içindeki  şişeye sokuyoruz ve gaz çıkışı ile birlikte kronometreyi çalıştıryoruz.  şişenin içindeki su ne kadar sürede  boşalıp gaz dolarsa dakikada üretim miktarını tespit edebiliyoruz. ;D

hidrojene  ilginin türkiyede artması bencede sevindirci bir. olay. yalnız burada önemli nokta kaliteli profesyonel ürünün üretilmesi. böyle bir hidrojen jeneretörü üretildikten sonra  yurtdışına da satışı yapılır.   mesele profesyonel olabilmek.  birde marka olabilmek. MARKALAŞAMAMAK  Türkiyenin önemli bir sorunu maalesef :(


seron

Türkiye'de çalışma disiplini yoktur. markalaşılsa ne olacak? >:(

dün bir alışveriş merkezinin kafeteryasında arkadaşımla çay içiyordum. temizlikten sorum(n!)lu kadın geldi, biz çay içerken masamızı silmeye ve kül tablamızı dökmeye başladı. müşteri kalktıktan sonra yapılır bu! müşteri oturuken değil!!!

bu örnekti. bu durum her işletmede böyle. bu, toplumumuzun disiplin anlayışından kaynaklanıyor.

merakliadam

#1759
tamam sıraya onuda yazalım.
eksiklikler :
1-çalışma disiplinin olmaması,
2-markalaşamamak,
[mergedate]1422446565[/mergedate]
arkadaşlar birde bu hidrojen üretimi ile ilgili muhtemel bazı sorunları sıralamayı düşünyordum.

önce farkında olduğumuz sorunları listeleyelim,sıralayalım derim çözümlerini sonra araştırmaya başlayabilirz. ;)
1- arçtan arac verimin değişmesi meselesi
2-ne kadar gaz gerektiği ve ne kadar az enerji ile bunun üretilebileceği
3-saf hidrojenmi karşıkmı daha verimli olduğu
4-motor devir sayısına göre gaz üretebilme ve motora verebilme
5- kontrol paneli
6- pazarlama,tanıtım
7-markalaşamama
8-seri üretim
9-mali destek
10-ar-ge maliyetleri
.....vs eklemek istedikleriniz varsa listeyi güncelleyebilirz.

seron

3-istikrarsız ve dışabağımlı ekonomi politikaları
4-devlet teşviklerinin yetersiz olması
5-ekonomik-yapısal sorunlar
6-yoksulluk ve buna bağlı olarak uygulama geliştiricilerinin yetersiz olması ve/veya çalışma imkanlarının çok kısıtlı olması
... uzar gider.

değerli arkadaşlar dürüstçe söylemem gerekirse şahsen çalışmalarınızı mantıklı bulmamakla beraber SAYGI DUYUYORUM. ancak yukarıdaki sorunlar giderilemediği sürece şuraddan şuraya hareket etmen/miz çok zor görünüyor.

merakliadam

#1761
4 , 5 ve 6 madde ile ilgili hususlarda itirazım var. destekler var arkadşalr.
 dışa bağımlı ekonomi ..maalesef.

seron

şöyle anlatayım;

elinizdeki modellerin parçalarının birçoğu yurtdışı menşeilidir. dolayısıyla pahalıdır. kendiniz ülkemizde yapmaya ya da yaptırmaya kalkışırsanız birdünya sıkıntıyla karşılaşabiliyorsunuz ki yine yüksek maliyet demektir.

çalışmalarını yürüttüğünüz sistemin her araç ve motorda stabil sonuçlar veremiyor oluşu da başka bir sıkıntı. tüm bunlar önemle üzerinde durulması gereken sorunlardır.

ben bu konuda cahil bir insanım affedin; ama bu sistemi gerek yakıt tasarrufu açısından gerekse motor ömrü açısından değerlendirmeye çalışırsak:

yapım ve kurulum maliyeti çok yüksek,
sık sık bakım ve yenileme istiyor,
birmiktar HHO ya da türevini üretmeniz için aküye ve şarj dinamosuna dolayısıyla yakıta yükleniyorsunuz,
gerçek anlamda ne kadar tasarruf ediliyor ya da motor ömrünü etkiliyor, tesbit etmek güç.

ancak devrenin geliştirilmesi ile mesela akü akımını direkt vermek yerine konunun başlarındaki gibi meyer devresei gibi osilatörlerle kullanılması belki gerçek anlamda ekonomik olabilir.

bu konu, şu an için hobi dir. uygulamaktan zevk alanlara saygı duyarım. ama yıllarca yapılan uygulamalardan gerçek ve kesin çözümler üretebilmek çok zor. ayrıca her araca uygulanamıyor olması, çok ince hesaplar ve ayarlar uygulanmak zorunda olması da ayrı bir dert.

merakliadam

sn seron yazdıklarınıızn bir kısmına katılmakla birlikte yaklaşımınıza pesimistik mi diyeyim realistikmi diyeyim :( bilemedim :-\\

seron

;D karamsaristik ;D

aramızda üniversite görevlisi bir abimiz var. buabimiz konuya mantıklı yaklaşmış aslında ama neticede her araçta farklı sonuca ulaştığını belirtmiş. bu demektir ki, yapılan çalışmaların bir kısmı boşa gidebilir. hangi motor modellerinde uygun sonuç alınıyorsa, sistemi ona uygun şekilde üretmek sanki daha iyi gibi. ancak hangi motorda verim elde ediliyorsa ona uygun model üretmeniz için, tüm araç modellerini tek tek denemek gerekiyor ki....

fazla uzatmadan, bu yazı turaya benziyor. elinizdeki araç için yaptığınız sistem oldu oldu, olmadı gitti... ;D aynı sistem başka araçta kullanılacak demektir.

amuhurcu

... lab ortamı ile deney ortamı farklı dedim... yoksa farklı araçlarda farklı sonuçlar elde ettim demedim :)

merakliadam

arkadaşlar bu hidrojen olayının engelleri ile ilgili yokmu karşılaştığınız sorunlar burada çözüm arayalım. listemize ilaveler bekliyoruz :-\\

seron

Alıntı yapılan: amuhurcu - 28 Ocak 2015, 21:33:16... lab ortamı ile deney ortamı farklı dedim... yoksa farklı araçlarda farklı sonuçlar elde ettim demedim :)
traktör motorlarının bazılarını deneyip farklı sonuçlar elde etmişsiniz, bir de bazı marka modellerle ilgili bilgi vermişsiniz ya, onu dedim. şu anda bende Doğan SLX var. doğal olarak benim arabaya bu sitemi ugulamak mantıklı olmaz.

Alıntı yapılan: merakliadam - 28 Ocak 2015, 21:59:59arkadaşlar bu hidrojen olayının engelleri ile ilgili yokmu karşılaştığınız sorunlar burada çözüm arayalım. listemize ilaveler bekliyoruz :-\\

engel yok. fiyatları çok yüksek. ülkemizde yapmak da ayrı bir sorun. azmedene imkansız diye birşey yoktur.

merakliadam

#1768
yüksek fiyat bir engel. herkes o fiyatı veremez. fiyatın yüksekliğinin bir nedeni 316L dene çelik kullanılması. yani malzemenin pahalı olması. yalnız nikel krom denen mutfak malzemlerinikullanıldığı metal neden olmuyor. ben sanayiide kestirdim  8*13 ebtaında 12 adet -sulu hücre için- kalınlığı 1 mm idi  50 tl tuttu. bir iki hafta önce acele ile kestirmiştim bir kaç defa kullandım. kararma sarama yapmadı. bu kuru hücrede nikel krom  denendimi acaba .  hidrojen pro ve diğer arkadşalrdan bu konuda ne der. zira maliyet meselsi ulaşılbilriliği azaltıyor.

merakliadam

#1769
sn hidrojen pro siz sorunları aşmıssınız bize mesele kalmamış. ver abi oradan iki kilo hidrojen:)

listeye varsa  başka  ilaveler bekliyoruz. ???

arkadaşlar haddim olmayarak bu marka olayına değinmek istiyorum. sistemin temel mantığı aynı. bakkal gidersiinz salça  veya ayçiçek yağı almak istersiniz. esasen  ürünlerin ham maddesi bir. farklı bir şeyden yapılmıyor. A marka domates salçası ile B marka domates salçasındada domates kullanılıyor. ancak tüketici tercihini markaya göre yapabiliyor.  güzel bir marka ismi ve bunun tanıtımı ile ürününüz vasat bile olsa insanların güvenini kazanmış ise satıyor. aksi halde uzaydan da gelse satmıyor. eee bu işide satmak için yapılıyorsa MARKALAŞMANIN  kurallarına göre hareket etmek gerekiyor. vesselam.

hidrjen pro gerçi marka olarak  powerx demişsiniz ancak tekliflere açık iseniz  powerhidro  , hidropower veya hidrojenpro nasıl olur. powerx den hidrojen pek anlaşılmıyor gibi :D

Not :arkadaşlar burası paylaşım forum sitesi ancak ticari yönüde var paylaşımlarımızın bence bir beisiyet yok zira bence asıl önemli   olan enerji problemimize bir nebzede olsa katkı sağlayabilmek diye düşünüyorum.

merakliadam

dizel araçalarda  doğalgazla çalıştırmak için bir dönüşüm kiti var. böylece yüzde 70 doğalgaz yüzde 30 dizel kullanılıyormuş . naturelgaz diye bir bursa firması yapıyor. sıkıştırlmış doğlagazı  satıyor bu şekilde.  dizel doğalgaz dönüşüm kit artınca çıkyor.

merakliadam

işte listeye bir ilave madde hidrojen prodan :
gaz hidrojenin depolanma ve nakliye sorunu
[mergedate]1422480970[/mergedate]
Alıntı yapılan: hidrojenpro - 28 Ocak 2015, 23:35:35... çok cıddı sekılde devır daım makınalarıyla uğraşalım varmı babayıgıt.

olabilir.  benden ok.
[mergedate]1422481101[/mergedate]
bu dizel-doğalgaz dönüşüm kiti hidrojen uyarlanabilirmi yoksa doğlagaza münhasır kalır fikri olan varmı?

merakliadam

halep orda ise arşın buradaymış. videolar youtube ise laboratuarda burada ;D
bekliyoruz.

merakliadam

#1773
yaptıysanız gurur duyarız. kendimiz yapmış gibi seviniriz :)

yalnız burada önemli bir hussu var.  verimlilik,  ve  büyük ihtiyacı ne kadar karşılaycağı. mesela bir at bir arabayı çeker ancak bir tır yük için ne kadar at gerekir. teorik hesabı bulunur. şu kadar denir. ama pratikte kimse bir tır  yükü atla çekmiyor. zira başka parametreler devreye giriyor.


merakliadam

sn seron a  "yazdıklarınıızn bir kısmına katılmakla birlikte yaklaşımınıza pesimistik mi diyeyim realistikmi diyeyim :( bilemedim :-\\   "

demiştim.

sn hidrojen pro sizide yazılarınızdan anladığım kadarıyla  ultraoptimistik ile surrealistlik arasına bir yere koymamız lazım geliyor :)

çimşit

#1776
xwooferx arkadaşım telefon numaranı rica etsem enesbicer06@gmail.com adresine gönderebilir misiniz?  bir de sormak istediğim bi konu var sizlere bu videoda 7 saniyede gaz çıkışlarını göstermiş ve mavi hortuma karbon çıkışıda eklemiş ve bu şekilde ateşi tavlamak için ya da kesmek için kullanıyor. adamın cihazı gayet verimli gibi gözüküyor. bu cihazla 5 şalama çalıştırdığı videosu var. sormak istediğim şu karbonu gaz halde hortuma nasıl vermiş?
http://www.youtube.com/watch?v=01b5i9Ys8OI#t=109
 

seron

hidrojenpro'nun verdiği ilk videoda 2.20'ye dikkat edin: tahtanın altından siyah bir kablo geçiyor gizlenmiş. video hilelidir. videonun youtube sayfasında yorumlara da dikkat ederseniz çoğu yorumcu buna işaret etmiş ve bir tanesi de "FREE ENERGY: THE IDIOTS SCIENCE (salakların bilimi: bedava enerji)" yorumu yapmış. bunun gibi çoğu videonun da hileli olduğunu hatırlatmak isterim.

XWOOFERX

Sayın çimşit, bu videodaki carbon filan değil.sudan sadece hidrojen ve oksijen çıkar.rus suyundan karbon çıkıyorsa onu bilemem :)  benim youtube daki kanalımda da buna benzer bir videom var ama o sadece hydroxijen gazıdır.başkada bişey değil.adamın aleti 220 voltta 85 amper çekiyor.makinanın üstünde yazıyor.bukadar çok amperde öyle bir gaz çıkışı gayet normal ama oraya carbon işareti koymuş orası yalan tabiki.basit bir hho makinası.benim videolarımdaki kutulu makine kesim yaptığımız gazı  12 voltta  10 amperde çıkarıyor.kestiğimiz sac balata spreyi kutusudur kalınlığıı heralde 0,6 mm filan olması lazım..
free enerji videolarına gelincede sadece fake güç diyebilirim.yani yetersiz enerji.zaten böyle birşey olsa çinliler kralını yapıp piyasaya çoktan sürerlerdi.bisürü benzinli dizel jeneratörlerde çöpe giderdi.mesela hho işi fake olsaydı dünya genelinde yüzlerce firma bu hidrojen jeneratörlerinin üretimini yapmazdı heralde.hidrojen geleceğin tek enerji kaynağıdır yakalayan kar eder inanmayanda kardan zarar eder :)  bu iş aynı lpg sistemi ilk çıktığında milletin lpgnin araca zararlı olduğunu düşünmesi gibi bişey.ama şimdi lpgsiz benzinli araç bile yok.
Bana hidrojenle ilgili soru sormak isteyen arkadaşlar youtube daki kanalımdan telefonuma ulaşabilirler.  youtobe kanal ismim : XWOOFERX

çimşit

#1779
sayın XWOOFERX yazdıklarınız dogrudur nede olsa bu konuda daha tecrubelisiniz. ama sunu sormak isterim size basınç altında hidrojen ve oksijen bir birine karışmaz  mı gazları ayrı ayrı tanklara gönderildigini varsayalım  o zamanda tankta oluşan basınç ile hidroliz kabında  gazlar birbirine karışmış bir vaziyette çıkmaz mı ? amacım bu videoyu savunmak deildir. insan soru sormadan kendini geliştiremiyor.
bir örnek video daha
http://www.youtube.com/watch?v=hMMePY2YWe0#ws
buda bu adamın sitesi
http://auto-minsk.maxbb.ru/forum45.html

XWOOFERX

Sayın çimşit, basınç altında gaz karışımı filan olmuyor.Benim hidrojen makşnamda ben istediğim gazı ayrı ayrı alde edebiliyorum.ayrıca hidrojenin depolanacağı tüp okadar yüksek teknolojiye sahip olmalıki gazı dışarı çıkarmasın çünkü hidrojen gazı dünyanın en hafif ve yoğunluğu en az olan maddesidir.Siz zannedersem benim youtobe daki videolarımı izlemediniz.bi izlerseniz dahada iyi anlamış olursunuz.çünkü hidrojeni ve oksijeni ayrı kablarda depoluyorum ben yani su haznem 2 adet ama ikisindeki suda karışık olarak aynı makinaya aynı anda giriyor.Makinamın yapmış olduğu dünyanın en hafif molekülü olan hidrojeni oksijenden eleyip saf halde dışarı vermesidir.su tankının birinden saf hidrojen birindende oksijen çıkmaktadır..ve saf hidrojenin gazı tamamen tehlikesizdir ve patlayıcı değildir yanıcı bir gazdır.aynı lpg gazı gibi bir yanışı vardır .tarafımca denenmiştir.
[mergedate]1422696777[/mergedate]
Ayrıca vermiş olduğunuz videoda adamın makinası hidroksijen gaz üretmektedir başkada bişey değil.hidrojen  artı oksijen.
[mergedate]1422696921[/mergedate]
Burdaki videoda sorunuzun cevabı var sanırım sayın çimşit.
https://www.youtube.com/watch?v=EEXGeu_SLrM

merakliadam

 XWOOFERX  bu saf hidrojen kuru hücrenin tasarımı sizemi ait. . birde verimlililğini ölçmedniz belki ama  aynı ebattaki kuru hücreye göre  -aradaki  izolasyon maddesindne dolayı- verim düşüyormu.

XWOOFERX

Evet saf hidrojenin herşeyi benim tasarımım ve tamamen kendi el işçiliğimle ortaya çıkmış bir ürün.ölçüm aleti yapacağım vaktim olmadı henüz.yapınca videolayacağım. verim olarak sadece normal hücrelerin ürettiği hidroksijenden oksijeni saymazsak 2 hidrojen 1 oksijen diye hesaplarsak 3te bir eksik üretiyor diyebiliriz çünkü saf pksijen diğer taraftan çıkıyor.gözlem olarak hidrojen oksijenden 2 kat fazla olduğunu gördüm.izolasyon maddesi etkilemiyor.

merakliadam


XWOOFERX

O jeneratörü imalat yaparken dünyadaki bütün jeneratörleri inceledim ve mükemmel olması için hiçbir masraftan kaçınmadan projelendirdim.Diğerlerinin bütün eksi yönlerini elemeye çalıştım ve şuanda benim gözümde mükemmel oldu diyebilirim.Gayet orjinal bir ürün oldu :) bana orjinal :)
Bu arada çok orjinal bir h2 ölçüm aleti yaptım en kısa zamanda ölçüm videosu gelecek.
[mergedate]1422740336[/mergedate]
Evet arkadaşlar sizin için youtobe daki XWOOFERX kanalıma gaz ölçüm videomu yükledim.Merak eden arkadaşlara her konuda sorularına yanıt vermeye çalışacağım.Halep ordaysa işte size gaz ölçüm aletide burda  :) yaptım oldu :)
Videodaki saf hidrojen makinesi 5 hücreden ve 6 plakadan oluşmaktadır.Bir artı ve bir eksi girişi vardır.Dikkat etmenizi istediğim bir husus ölçülen gaz saf hidrojen gazıdır.yani H2O nun sadece H2 si ölçüm aletine girmiştir.diğer kabın içindekide saf oksijen gazıdır.Çakmakla yakıldığında hiçbirşey yanmadığını görmekteyiz.
https://www.youtube.com/watch?v=rhBtFhiS9VE&feature=youtu.be

amuhurcu


XWOOFERX

Sayın muhurcu hidrojen jeneratörüm 73 saniyede 1 litre saf hidrojen üretiyor.Yani H2. Ama hho yu hesap etmek istersek.ortaya şu çıkar: 73 saniyede 1 litre H2 + 330mililitre de Oksijeni ürettiğini düşünürsek ki yüzde 33,3 ü oksijen olduğu için sonuç 73 saniyede 1,33 litre HHO üretiyor demektir. İçten çıkan şişe 1 litrelik fanta şişesidir.

amuhurcu

... xwooferx, yapmış olduğunuz ürünün 10katını yani 10adedini aynı anda tork ölçer (aynı zamanda güç ölçer ) merkezinde deneme şansınız var mı?... ürünler için enerjiyi 220V şebekeden çekerek....  oradan çıkacak sonuçlar yol haritasını gerçekten belirleyici olacak...
[mergedate]1422815402[/mergedate]
.... çıkan gazı otomobile vererek deneme....

XWOOFERX

Sayın mühürcü böyle bir şansım yok aslında çok isterim ama bunun için ciddi maddi imkaların olması lazım.Ben sadece bu jeneratörlerin üretimini yapıyorum ve eş dost arkadaşlarımla bunları paylaşıyorum.Şuanda üretici grubundayım ama ileride maddi imkanım olsa muhakkak dediğinizi yapmayı düşünüyorum.
Benim asıl hayalim saf hidrojeni depolayıp sıralı sistemli lpgli bir motora lpg yi iptal edip saf hidrojeni vererek çalıştırmak.Kesinlikle çalışacağını biliyorum çünkü lpg ile aynı yanma alevi içeriyor.Bizzat denemesini yaptım aynı alev çıkıyor.Asıl iş saf hidrojeni bir tanka nasıl sıkıştırarak doldururuz onu bilmiyorum.Gelecekteki işlerimden en başlıca olanı bu olacak.Gelecekteki bütün ihtiyaçlar birgün hidrojenden karşılanacak buna herkez emin olabilir.Bitmeyen bir güç sudur.

oktay

Sayın wooferx bende zamanında hidrojen oksjen ayrı çıkaran bir hücre yaptmıştım gaz çıkışı az oluyordu sizin hücredeki akım görünüyorda volt görünmüyor siz 24 v kullanıyordunuz sanırım.

XWOOFERX

Oktay bey ben o videoda sadece 12 volt kullandım.5 hücreli 6 plakadan oluşan bir jeneratördür o videodaki.24 volt 15 amperde çok çok fazla bir üretim oluyor ama plaka sayısı yüksek olması lazım.Beni videolarımda 24 voltluk makina deneyimde var youtobe de XWOOFERX adlı kanalımda mevcut.Buradaki makinada 10 amper 24 volttur.
https://www.youtube.com/watch?v=PSdgvZ1SkR4

XWOOFERX

ürünün tasarımı tamamen bana ait olup içeriği  bende saklı kalsın. Çünki cok emek verdim bu saf hidrojeni üretebilmek için 150 tane jeneratör bozup tekrar yaptım  cok membranlar denedim  fakat sonuca ulaşmam baya bir zaman aldı (1 sene kadar).

hücreyi 24 saat denedim herhangi bir ısınma problemi yok nonstop saatlerce çalısabilir.

merakliadam

#1792
sn XWOOFERX   "Benim asıl hayalim saf hidrojeni depolayıp sıralı sistemli lpgli bir motora lpg yi iptal edip saf hidrojeni vererek çalıştırmak.Kesinlikle çalışacağını biliyorum çünkü lpg ile aynı yanma alevi içeriyor.Bizzat denemesini yaptım aynı alev çıkıyor." dediniz

bu durumda benzine vs ye gerek kalmıyacak . öyle ise fevakalede olur . hdrojeni depolama gerçekten okuduklarımdan anladığım kadarıyla  zor.  ama belki değişik yeni bir usul bulunur. pratik bir çözümü olur.

"devıre göre akım olayı tümüyle cozulmustur ... kartı uretmeden önce kısa bır sure o 2 sensorunun kalıcı olarak zengın yakıt algılatmak ıstıyorum ....o2 sensöru zengın yakıt gördüğünde ne voltaj verır fakır  yakıt gördüğünde ne voltaj verır bılen varmı ."

devire göre akım olayını çözdü iseniz TEBRİKLER  sayın hidrojen pro.  üretim değerleriniz ne oldu acaba.  kaç devirde kaç hhho.

"XWOOFERX seperator olarak ne kullanıyorsun mebran falan mı . yada ipek v.s...."

benim aklımdada seperatörsüz  membransız bir saf hidrojen üreten kuru hücre tasarım modelim. var . fırsat olursa bi deneyeyim bakalım.


[mergedate]1422861045[/mergedate]



oksijen sensoru  meselenin önemli bir parçası oldu. konu ile ilgili ufak derlemeler:

Oksİjen sensÖrÜnÜn vazİfesİ
oksijen sensörü.


Oksijen Sensörleri, motorun egzoz manifolduna yada manifolt çatalına monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için
egzoz gazlarını sürtünme yoluyla aldıgı ısıyı elektirige çevirir ve beyne
Sinyal gönderir beyin okudugu bilgiyi bir voltaj üreterek hava-yakıt karışımının
çok fakir veya zengin oluşum ayarını gerçekleştirir Bu sayede, aracın istediyi deyerleri kontrol ederek hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutar
görevi bir nevide laboratuar oldugu için performans ve yakıt Kordinasyonunu tamamlar .
GÖREVİNİ TAM OLARAK YAPAMAYAN OKSİJEN SENSÖRÜ
[ ARIZALI ] bir oksijen sensörü arızası egzozt Gazlarının yanlış okumasına sebep olabilir buda
katalatik konvertörün gereginden fazla ısınmasına bu ısınmadan Dolayı gaz çıkışında dolum fazlalıgından dolayı geri basıncı artırmasına sebep ola bilir
Yada aşırı ısıya maruz kalan kırılgan bir malzemeden yapılan katalitik kırılma yada çatlamaya
Maruz kalabilir çatlama yapan kataletik içten içe sürtünerek dagılmaya bu
dagılan parçalarında koparak
Gerisinde kalan egzoz sistemine fırlayerak egzoz bogazında tıkanma yapabilir
geçişin zorlaşması sonucu ara ara kesiklik sorunu başlar ilk akla gelen ve bizi yanıltan yakıt kirlidir deriz
Aracın performansı ile bu kadar yakından ilgili olan bir sitemin görevi arıza tanımaktır ve . birçok araçta oksijen sensörü arıza lambası mevcuttur. Arızalı
oksijen Sensörü yakıt sarfiyatının %25 kadar artmasına neden olur. Sensör arızaları tamir edilmez, bu arızaların orjinal bir Sensörle degişmek suretiyle
aracımızın olmasa olmaz parçasına özen gösterelim bana göre aracın bir nevide tamircisidir .




Yakıt Tüketiminde Tasarrufun sırrı. Oksijen/Lambda Sensörü


 
Egzoz gazındaki oksijen miktarını ölçen ve çalışma sıcaklığında (300 °Cnin üstünde) egzoz gazındaki oksijen miktarına bağlı olarak 50-900 mV arası voltaj üreterek elektronik beyne durum ile ilgili bilgi ileten oksijen sensörü, yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlıyor.

Oksijen Sensörü Nasıl Çalışıyor?
Kumanda cihazı, oksijen (lambda) sensörünün voltaj cıkışından karışımın oranını tespit ediyor (fakir veya zengin). İdeal karışım oranını sağlamak için, püskürtülen yakıt miktarı ayarlanıyor. Eğer karışım çok zenginse püskürtülen yakıt miktarı düşüyor. Benzer şekilde karışım çok fakirse püskürtülen yakıt miktarı kontrol ünitesi tarafından enjektörlere iletilen komut ile artırılıyor. Oksijen sensörü egzoz gazındaki oksijen miktarıyla ilgili bilgiyi beyne iletiyor ve yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlıyor.

Oksijen sensörü olmazsa...
Benzin motorlarında ideal yakıt hava karışım oranının oluşturulması için yanma sonu motoru terk eden egzoz gazlarının içerdiği oksijen miktarı da önem tatır. Dolayısıyla atmosfere atılmak üzere motoru terk eden yanmış gazların içerdiği oksijen miktarının tespiti için oksijen sensörüne ihtiyaç duyulur. Bu ihtiyacı kartılamak için Bosch tarafından üretilen oksijen sensörleri araçtan cıkarıldıdında ise, kontrol ünitesi oksijen sensör sinyalini sıfır olarak algılar. Bu, fakir karışım anlamına geldiğinden enjeksiyonların açık kalma süresini artırarak karışımı zenginleştirmeye calışır, böylelikle motorun yakıt sarfiyatı artış gösterir.
Birden fazla olursa...
Bazı araçlarda ise birden fazla oksijen sensörü bulunur. Çünkü bu araçlarda katalizatör öncesi ve katalizatör sonrası birer lambda bulunur. Katalizatör öncesi lambda, yanma sonucu çıkan egzoz gazlarının içinde bulunan oksijen miktarını tespit edip optimum bir püskürtme miktarının tespiti için kontrol ünitesini uyarır. Katalizatör sonrası lambda ise katalizatörün kötü
etkiden arındırdıdı egzoz gazlarının ölçümünü yaparak katalizatörün arıtma peformansı bilgilerini kontrol ünitesine iletir.
Oksijen sensörünün avantajları
%15e varan yakıt tasarrufu sağlayan oksijen sensörü, katalitik konvertörün zarar görmesini önler. Artan motor performansıyla daha çok sürüş keyfi sağlar ve yasa gereği beklenen emisyon seviyelerinde calıtma imkânı verir. Bu avantajları sunan oksijen sensörleri her 30.000 kmde kontrol edilmelidir. Aksi halde, işlevsel olarak görevini yerine getiremeyen oksijen sensörü oldukça fazla yakıt sarfiyatına neden olabilir.
"Üniversal Oksijen Sensörü"ne ödül
700 değişik tip oksijen sensörü yerine sadece 7 tip oksijen sensörünü piyasaya sunan Bosch, "Üniversal Oksijen Sensörü"programıyla Paristeki "Equipe Auto 2003″fuarında "Silver Trophy"ve Frankfurtta gerçekleştirilen "Automechanika 2004″fuarında da "Innovation Award"ödüllerine layık görüldü. Stok maliyetinde düşüş sağlayan üniversal oksijen sensörünün aynı zamanda ürün bulunabilirliğine de oldukça pozitif etkileri bulunuyor. Bağlantı elemanlarının pratik kullanımı sayesinde kolay monte edilmesi de üniversal oksijen
sensörünün tercih edilme nedenlerinden bir diğeri. Rakiplerine oranla montaj atamasında kullanıcı tarafından yapılabilecek herhangi bir yanlıtlıda kartın demonte edilip tekrar monte edilebilir olması da ustalar için önemli bir artı yönü.



Oksijen sensörü kontrol prosedürü
Posted by: Abdullah DEMİR 5 Eylül 2010 Yorum Yaz
Oksijen sensörü kontrol prosedürü Otomotiv
Oksijen sensörü kontrolünde ilk olarak temel kontroller yapılır. Bunlar soket bağlantısının ve kablo­ların devre kesintisi ve kısa devresinin kontrolü ve ardından çıkış sinyalinin dalga formunun anal­izini içerir. Normal olarak periyodik değişim yaklaşık olarak 200 mV'un altında ve 600 mV'un üzerindedir. Bir anormallik yok fakat sensör çıkış voltajı belirtilen değerin dışında ise hava/yakıt oranı ile ilgili maddeleri kontrol edin. İlk olarak enjektör hatası, conta boşluğundan hava kaçağı, hava emme sensörü arızası, emme havası sıcaklık sensörü arızası, soğutma suyu sıcaklık sensörü, yakıt basıncı ve benzeri. 0,5 V'un üzerinde zengin yanmanın uygulanması kontrol edilir ve ardından hava emme sensörü hasarı ve enjektör kaçağı kontrol edilebilir. Ortalama çıkış voltajı 0,45 V'un altında ise bu fakir yanmayı belirtir ve vakum kaçağı ile sensör hasarının kontrolünü gerektirir. Özellikle ZrO2 oksijen sensörünün direnci doğrudan kontrol edilmez. Oksijen sensörünün kendisi voltaj ürettiğinden direnç ölçümü sensöre zarar verebilir. Oksijen sensörü arızasına veya oksijen çıkış voltajının hatalı hava/yakıt oranından ötürü normal olmadığına karar verebilmek için oksijen sensörü ısıtıcı parçası terminaline 14 V uygulayın ve yaklaşık 1-2 dakika bekleyin. Ardından 10 – 100 mV arasında olabilecek sensör çıkış voltajını okuyun.
Çıkış voltajı uygun ise oksijen sensörü normaldir, diğer parçaları kontrole devam edin.
Arıza Belirtisi:
Hatalı hava /yakıt oranı,
Çabuk hızlanma zayıf veya sürüş hızlanması zayıf ya da motor duruyor.
Yüksek yakıt tüketimi,
Yüksek CO ve HC emisyonu,





 Oksijen Sensörünün Görevi Nedir?
Lambda Sensörü olarak da anılmaktadır.
Oksijen Sensörleri, motor egzoz manifolduna monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir veya zengin olduğunu gösterir. Bu s
ayede, aracın her sürüş şartında hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutularak optimum performans ve yakıt ekonomisi sağlanır.

Oksijen Sensör Arızalarının Tanımı

Aracın performansı ile bu kadar yakından ilgili olan bir parçanın arıza tanımı nispeten kolaydır. Birçok araçta oksijen sensörü arıza lambası mevcuttur. Aynı zamanda, sürücü fazla yakıt sarfiyatından şikayet eder. Arızalı Oksijen Sensörü yakıt sarfiyatının %30 değerine kadar artmasına neden olur. Sürüş konforunun azalması ve yanma kayıpları klasik Oksijen Sensör arıza belirtileridir ki, bu arızaların hepsi araca uygun bir Oksijen Sensörü takılmak suretiyle giderilebilir.

Sensör Arızası İle İlgili Problemler
* Araç performansının düşmesi
* Aşırı yakıt sarfiyatı
* Katalitik kövertörün aşırı ısınarak arıza yapması

Bakım ve Servis

Yeni çıkan çevre koruma yasaları araçlarda katalitik konvertör kullanılmasını ve yılda bir kez emisyon testinden geçmelerini zorunlu hale getirmiştir. Başarısız bir motor ve egzoz emisyon testinin en başta gelen sebeplerinden biri arızalı Oksijen Sensörüdür. Bu nedenle Oksijen Sensörleri her 30.000 km. de bir kez kontrol edilmelidir. Aracınızda yukarıda söz edilen arızalardan birini yaşadığınız zaman Oksijen Sensörü değiştirmekten asla kaçınmayın.

Oksijen Sensörüyle Yakıt Tüketiminde Tasarruf

Egzoz gazındaki oksijen miktarını ölçen ve çalışma sıcaklıdında (300 °C'nin üstünde) egzoz gazındaki oksijen miktarına bağlı olarak 50-900 mV arası voltaj üreterek elektronik beyne durum ile ilgili bilgi ileten oksijen sensörü, yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlamaktadır.

1976 yılında ilk kez Bosch tarafından kullanıma sunulan oksijen sensörü, günümüze kadar 350 milyon adetten fazla üretildi.


merakliadam

#1793
[mergedate]1422866693[/mergedate]
[mergedate]1422868002[/mergedate]
arkadaşlar konu ile ilgili sensor satıcısı ile yaptığım online görüşmeyi paylaşıyorum. mesele aydınlanıyor.
[mergedate]1422868512[/mergedate]



arkadaşlar önceki hidrojen üretimi ile ilgili muhtemel baz sorunlar başlıklı listeyi yeniden ekliyorum


1- araçtan arac verimin değişmesi meselesi  -bu anlaşıldı galiba
2-ne kadar gaz gerektiği ve ne kadar az enerji ile bunun üretilebileceği
3-saf hidrojenmi karşıkmı daha verimli olduğu - burda herhalde saf hidrojen olması yönünde
4-motor devir sayısına göre gaz üretebilme ve motora verebilme  -buda hidrojen pro tarafından çözüldü
5- kontrol paneli  hidrojen pro tarfındna çözüldü
6- pazarlama,tanıtım
7-markalaşamama
8-seri üretim
9-mali destek
10-ar-ge maliyetleri
11-gaz hidrojenin depolanma ve nakliye sorunu

[mergedate]1422869591[/mergedate]
arkadaşlar  daha önce bahsetmiştim fakat herhalde pek dikkat çekmedi şimd tekrar ediyorum.
google de"dizel doğalgaz dönüşüm kiti" diye aratınca  bir çok link çıkıyor. kit en önemli kısmı sıkıştırlmış doğalgaz basıncına dayalı olan tank kısmı. diğer kısmı çok maliyetli değil sanırım. ancak bu kit ile yüzde 30 dizel yüzde 70 doğalgaz kullanılıyor.  DOĞALGAZ LPG DEN DAHA EKONOMİK OLUYORMUŞ.peki doğalgaz yerine hidrojen kullanılsa nasıl olur. bu durumda  dakikada çok fazla hho ya ihtiyaç var.  bunun KARŞILAYABİLECEK 3-4KW LIK HİDROJEN ÜNİTELERİNİZ VARMIDIR ACABA. TEŞEKKÜRLER.

omerkaya1981

sayın meraklıadam peki nakliye sorunu demişsiniz nakliye yapmaya ve depolamaya ne gerek var bence gerek yok onun yerine suyu nakliye yapsanız daha iyi değilmi hem tehlikesi yok hemde araç kaza anında güvenlik amaçlı ürtetimi durduran ve motorun stop etmesini sağlayan bir sistem kursak daha mantıklı olur herhalde değilmi?

[mergedate]1422882662[/mergedate]
sorun değil çözüm üretmek lazım değilmi?

[mergedate]1422882682[/mergedate]
pazarlama yapmayada gerek yok birisi desinki ben sudan tasarruf yapan bir cihaz taktırdım tasarrufu yüzde elli yapıyor dedi an aracı olan herkez bunu araştıracaktır siz bu çalışmayı yapın geliştirin yüzde elli tasarrufu her arabadaolacak şekilde ayarlayınca ne pazarlamaya nede reklama ihtiyaç var kısa zamanda yayılır sadece her şehirde mutlaka bu işle uğraşmış bu işe gönül vermiş kişileri toplayıp bayilik sistemiyle servis ağı kurmak yeterlidir

amuhurcu

... yalnız dikkate değer küçük bir ayrıntı var.. o da bu konu ile ilgili bütün dünya çalışıyor ve eğer şu ana kadar sağlam bir sektör oluşmadıysa acaba niye?....

omerkaya1981

acaba niye bu soruyu ben size sorayım sizce 1. seçenek teknoloji yeteri kadar gelişmedi 2. seçenek birileri resmiyette bu işlerin önünü kesiyor yani patent lisans vs zorluk çıkarıyor 3. seçenek bu sistem yapıldı rafa kaldırıldı tüm dünya uygun zaman bekleyip bazı kişilerin ceplerinin dolmasını destekliyor bu yüzden ne yatırım yapıyor ve teknik olarak yapılabilirliğini sorgulayıp araştırmıyor ?

merakliadam

zaten bu forumun işi az çok serbest fikir alışverişi.
ayrıca sn ömer bey maalesf alışkanlıkları değiştirmek kolay değil. bazı şeyler zaman isityor. ayrıca siz tasarruf dersiniz öncedende tartışıldı her araçta aynı oran garanti olamıyor. ayrıca diğer biri çıksa dese araca zarar veriyor vs. yani bir şeyin faydalı bir ürün olmakla birlikte aynı zamanda insanlarıada inandırmak gereikiyor.

omerkaya1981

haklısınız zaten bu şekilde söylenti olduğu için çok gelişemiyor bilinç siz yeteri kadar araştırma yapmamış kişiler yüzünden motoru arızalanan kişi diyorki hidrojen sistemi taktırdım motor arızalandı faydasından çok zararı oldu diyebilir haklıdır zarara uğramıştır.fakat işi detaylı araştırınca hidrojeni sudan geçirip su buharını ve içindeki naoh ve koh buharlaşmasından dolayı motora gitmesi engelenmemiştir birde hisdrojenin geri tepmesi engellenmeyince bazen alev karburatörden geri tepebilir buda karburatöre zarar verebilir bu çalışma  yapılmadan hidrojeni bilinçsizce veren kişi sorumlu olduğu halde aracın sahibi ön yargılı olarak kötülemesi normaldir yani işin özü yeteri kadar araştırmadan yaptım oldu deyip araca bağlanması yeteeri kadar denemeden ticarleştirilmesidir
[mergedate]1422894673[/mergedate]
aynı oranda olabilir denemelerde 1600 cc motorun hidrojen ihtiyacıyla diğer başka motorun çalışma verimi ve yapısına göre hidrojen verilebilir

merakliadam

bir ürünün nihai tüketicisi-buna hepimiz az çok dahiliz- ürünü alıp takıp kullanmak ister. ürünle ilgili muhtemel riskler ve tehlikeler üreticisinin testinden denemesinnde geçmiş olması beklenir. yoksa  riskli bir şeyi herkes kolay kolay kullanmaz.
ama bu risklerin giderilmesi zor değil. kimyasalın aracın motoruna da yansıyor durumu esasen iki adet buble yani su kabından geçirilse tahmnim bir sıkıntı kalmaması gerek.

Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın