Yakıt tasarruf cihazı / Suyla çalışan araba olayı

Başlatan sibernetik, 24 Eylül 2010, 00:32:54

maho

http://oktanplus.com/product.php?id_product=11

Bu linkteki hazır kiti almayı düşünüyorum fiyatı uygun
Başlangıç için fena değil
Adapte etmek için efie de var ama
O2 sensor için kendim ufak bir dalgalı devre yapmayı düşünüyorum 555 devreli

Nasıl olur sizce
Deneyip göreceğiz siparişi yarin vereceğim
[mergedate]1417563327[/mergedate]
Selam arkadaşlar

Bi konuya değinmek istiyorum

Plakalar arası kullanilan yalıtkan conta olarak kullanılmak istenilen madde
Hani şu elektronikcilerin kullandığı devre kartları yokmu sert bi malzeme ,
Bir kaç yerde gördüm bu malzemeyi kullanmışlar oldukça mantıklı geldi
Ne dersiniz

merakliadam

Alıntı yapılan: Erdal - 03 Aralık 2014, 00:37:47Eğer yukarıda saymış olduğunuz ünvanlara sahip iseniz böyle bir hata yapmış olamazsınız. Lütfen buradaki olayı açın... Bir atom çok şeyi değiştirir. Hatta her şeyi değiştirir. İkinci Oksijen atomunun nereden geldiğini şiddetle merak ediyorum. Yoksa su yerine hidrojen peroksitmi kulanıyorsunuz?
[mergedate]1417559256[/mergedate]
Eğen elektrolizde hidrojenperoksit (H2O2- Halk dilinde oksijenli su da denir) kullanıyorsanız neden sudan hidrojen üretmek dediğinizi anlayamadım.
Erdal bey  gerçi Aydın beye sormuşşsunuz ama , sorunuzdaki o2 yanlış değil. kimyasal denlemde denkleştirebilmek için o 2 rakamı ilave oluyor. yani kastedilen gene su.

amuhurcu

ilkokula gitmiş bir insan bile  dogada tek atom olarak yalnızca soygazlar bulundugunu bilir......
[mergedate]1417630357[/mergedate]
... bu arada sistemi yaptıktan sonra...  otomobil sistemini degistirebiliriz.... amaç topyekun motor sistemini degistirmek olsun... tamirci mantıgı degil ... tasarımcı mantıgı ile hareket edilmeli.....
[mergedate]1417630847[/mergedate]
... yine kötü bir haber vereyim....

Kama By Reis KM 170FY 5 Hp İpli Çapa Tipi Dizel Motor jeneratör....
 
Maksimum Güç   5 Hp
Çap   70*55
Silindir Hacmi   211 cc
Çalıştırma Şekli   İpli
Motor Tipi   4 Zamanlı Tek Silindir Hava Soğutmalı Direk Enjeksiyonlu
Yakıt Tüketimi(g/kW.h)   280
Yakıt Kapasitesi   2,5 Lt.
Yağ Tipi   sae 10w30
Ağırlık (kg)   27

şimdi ben yaklaşık 150w ile 1L/dak h2+o2 üreiyorum... bana gereken 30L/dak   %10 mazottan kar saglamak için..  30L/dak , 5L/saat mazot harcayan otomobil için %10 kar saglanır yani 0.5L/saat mazot karı...

ben 30L/dak h2+o2 için 30*150W yani 4500W harcıyorum.... yani yukarıdaki jeneratör ile enerji saglamış olsam 4,5KW*0.28g/Kwh yani 1.26L/saat mazot harcıyacagım....  yani 0.5L/saat mazot karı için 1.26 L/saat mazot harcamalıyım!!!!! KAR DEGIL ZARAR OLUR....  bu durumda bu sistem ancak motor koruyucu olarak çalıştırılabilecek gibi gözüküyor....

merakliadam

Aydın bey gene güzel bir hesaplama yapmış . elinize sağlık .
Arkadaşlar hesap kitap yapılmadan bu iş olmaz gerçekten . yani eğri oturup doğru konuşmak lazım. ben forumun başından bu kısma kadar az çok okumaya çalıştım.  fazla bir hesap kitap işine gidilmeden bir hevesle  işlere başlanılıyor sonra sonuç pek tatminkar olamayınca yarım kalıyor arkadaşların hevesi gidiyor. onun için eğri oturup doğru hesap kitap ile hareket edilmesi hoşumuza gitmesede  bence daha münasip. halep orda ise arşın burda şeklinde bir atasözümüz var malumunuz.

Bu arada Aydın bey benim öğrendiğim kadarıyla -bu konuda hazırlanmış tubitak tezleri var-    mazotlu motorlardan ziyade benzinli motorlar doğrudan hidrojenle çalıştırlmaya müsait. nedenini izah edemiyorum hatırımda değil çünkü ama yapı itibariyle benzinli motor hidrojenle çalıştırlmaya uygun.  birde sadece akım olayına dayalı klasik sistmele bu 30 litrenin elde edilmesi karlı veya avanatajlı değil zaten. dolayısıyla akıma dayalı üretim yerine başka usullerle bu işe yaklaşılması gerekir diyorum. önceki mesajlarımdada bunun belirtmiştim.
bu arada forum her seviyeden  insanların katılımına açık. herkesin konunun ayrıntılarıyla ilgili ilkokul bilgise de olsa hatırında kalmayabilir.  hatırlayayamaması olabilir.  dolayısıyla  hatırlatma yolunu kullanmamamız sinerji ve fikir alışverişi yönünden daha uygun olacağı kanaatindeyim. teşekkürler
[mergedate]1417682934[/mergedate]
Alıntı yapılan: maho - 03 Aralık 2014, 12:20:58http://oktanplus.com/product.php?id_product=11

Bu linkteki hazır kiti almayı düşünüyorum fiyatı uygun
Başlangıç için fena değil
Adapte etmek için efie de var ama
O2 sensor için kendim ufak bir dalgalı devre yapmayı düşünüyorum 555 devreli

Nasıl olur sizce
Deneyip göreceğiz siparişi yarin vereceğim
[mergedate]1417563327[/mergedate]
Selam arkadaşlar

Bi konuya değinmek istiyorum

Plakalar arası kullanilan yalıtkan conta olarak kullanılmak istenilen madde
Hani şu elektronikcilerin kullandığı devre kartları yokmu sert bi malzeme ,
Bir kaç yerde gördüm bu malzemeyi kullanmışlar oldukça mantıklı geldi
Ne dersiniz
Sn maho verdiğiniz linke ulaşamıyorum.
ikinci husus sorunuz içinde şöyle diyebilirm. normal conta sıkıştırma ile esner ve daralır buda daha iyi tutunma sağlar. ancak devre kartı esnemez. bilmem çok fakedermi

omerkaya1981

1.-daha öncede belirttiğim gibi suyun rezonansı var 42khz civarı saf su olursa bu suyu kimyasal koymadan suyu parçalayarak yapmaya uğraşmalı klasik elektrolizle değil daha farklı bir sistem olabilir stan meyer isminde bir amerikalı biri vardı zehirlendi bu adam bu işi çözdü ve yemeğine zehir koyarak öldürüldü çalışmalarını incelemiştin daha önceden bazı çalışmalar yaptım şu anda ara verdim bu iş çözülebilir puls train yani merdiven dalga üretimi şeklinde pwm puls üretimi 42 khz ve ince ayar yapılabilmeli +- 500hz şeklinde pll devresiyle rezonans kilitlenmeli bu adam bu sistemi kullandı kimyasal sız ve kimyasallıda olabilir ama sodyum hidroksit ile vede potasyum hidroksitle bu iş olmaz farklı kimyasalları deneyelim magnezyum hidroksit periyodik cetvelde bir inceleyin öz drençlerini ona göre konulacak metalin hidroksiti ne olabilir bunu bir araştırın
2-su yerine daha farklı ucuz kimyasallarda olabilir mesela h2o2 (hidrojen peroksit ) veya h3o3 ve benzeri daha üstüde olabilir kimyacılarla görüşün


[mergedate]1417726140[/mergedate]
C6H8O7 hatta limon tuzu h2o2 birleştirip saf suda koyup deneme yapılabilir bir kimyacı bu işi çözecektir kısa devre meyili göstermez diye düşünüyorum böylelikle aşırı akımda çekmez voltajı yükseltip 300-700v civarı amperde az olur puls train merdiven dalga üreteci pwm tekniğiyle bu iş hallolur sadece deneme ilk önce az akım çok hidrojen üretimi labaratuar gibi çalışma ortamı lazım kaç amper kaç volt kaç litre gaz üretimi geliştirilmesi lazım diye düşünüyorum

merakliadam

Ömer bey bu pulse trainden başlasak iyi olur diye düşünüyorum. hiç kimyasalsız yol öncelikli olmalı bence. kimyasallı yol zaten belli ve yapılan bir usul ve hazırı larıda var zaten . yani o hususta hazır alınması daha uygun olur. ama yenilik açısından pulse train olayı üzerine düşünlürse bu forumun  beyin fırtınasına ve yenilik yönüne daha uygun olur düşüncesindeyim.

amuhurcu

arkadaşlar merhaba...

... eğer yüksek gerilim kullanılırsa sanki akımdan bağımsız gibi olunacak görünüyor.. fakat yine gözden kaçan başka bir şey var oda

... diyelim ki ben 10000V kullanıcam hidroliz için....  1L/dak için 150W ihtiyaç var...  yani   150W=10000V*I ==> I=0.015A !!! şimdi akım yok gibi duruyor fakat siz eğer 12V tu 10 000 V yapacaksanız (yani yıldırım gerilimini kullanmıyorsanız!) bu durumda  12*I=10000V*0.015A OLMAK ZORUNDA!!!  yani I=(10000*0.015)/12V=12.5A çekilecektir 12Vluk kaynaktan.... 

... suyun içinine alkali metaller ilave ediliyor ki su iletken hale gelsin.... eğer su iletken halde değil ise yani SU_R=1000000ohm ise bu durumda 150W için P=V^2/R=I^2*R ==> yani V=12250V ve I=0.0122A olur....  ki bu gerilimi 12V luk gerilim kaynağından elde edilecekse.... 12*I=1000000*0.0122 => I=(1000000*0.0122)/12 ==> I=12.5A .....

merakliadam

#1607
Aydın bey forumun başındaki sibernetik beyin yazılarının okursanız konuyu güzel özetliyor. yüksek  voltaj  fakat düşük akım . mili amperler seviyesinde kalan. toplam watt gene düşük oluyor. yüksek voltaj ve frekans olayında akım elektrolize girmiyor. kimyasalda gerekmiyor.
[mergedate]1417781420[/mergedate]
 :)

oktay

1.5 mm lik conta ile 6 plakalı hücremi dizdim ilk ölçümde 12.3v 5A 16 derece sıcaklılkta 32 sn 250ml  son ölçümde 11.7v 8.5A 49 derrecede 22sn 250 ml oldu sonuç  ince contada daha az koh kullanılıyor 5 hücre  yerine 6 hücreli sistemler  yapınca daha az ısınma oluyor  gazda daha fazla çıkıyor. Suyun frekansla parçalanması hakkında youtube geçenlerde bir video seyterttim çok yüksek frekanslarda yapıyorlar  yanılmıyorsam ghz  di galiba adam veriyro enerjiyi sonra yakıyor üstüne çıkan hidrojeni

maho

Herkese merhaba

Benim etanol için almış olduğum bir devre var burada resim eklemeyi bulamadım
Sigara paketinden küçük


Bu devre beyinden enjektorlere giden kısma araya bağlıyor sun yani
Beyinden 4 adet kablo çıkıyor ve enjektör e komut ediyor
Siz bu beyinden çıkan kabloları bu devreye oradan da çıkanları enjektör e bağlıyor sun
Ne oluyor
Ölçümler şöyle
Beyin rölanti de 1,2 volt gönderiyor
Araya dvreye bagladagimizda devreden 1.6 volt çıkıyor neden
Çünkü benzin daha çok yanıcı 1.2 volt
Etanol ile 1.6 volt ile daha fazla yakıt gönderiyor ki performansı yakalasin
Konumuzla
BU DE VRE UZERİNDE 4 ADET AYNİ DİRENC VAR
BU DİRENCLERİ 50 OHM OLCTUM

HİDROJEN DEVREYE SOKUNCA
BU ELİMDEKİ DEVRENİN O DİRENCLERİNİ DEGİSTİREREK YAKİT AKİSİYLA İSTEDİGİM GİBİ OYNARİM
BU BU İŞ İCİN COK İDEAL OLUR DERİM SİZ NEDERSİNİZ
BU DEVRENİN UZERİNDE POTANSİYEMETERDE VAR
 
[mergedate]1417823601[/mergedate]
Ethenal ile araç benzine nazaran daha az km yapıyor 60 litrede 100 km gibi en fazla
Ama yari yarıya fiyati
Motora belli bir miktar hidrojen tam dengeliyecek bakalım sonuç ne olacak

160 eroya 25 amper max güçlü 2 lpm gaz veren 15 amper normal çalışma düzeni

[mergedate]1417823989[/mergedate]
İnternetten aldım yola çıktı yarin alırım

Sonuçları yazarım

[mergedate]1417824063[/mergedate]
EGER HERKES ONGORURSE

GROUPME
LİNE
WATSUP GİBİ BİR UYGULAMA
VEYA FACETE Bİ GURUP ACALİM DERİM

ANİNDA RESİM HABER BU KONU İLE İLGİLİ PAYLASİM YAPABİLİRİZ

merakliadam



amuhurcu


maho

Merhabalar
Bugün kendi yapmış olduğum o2 sensorunu taktim
Sonuç
Harika çalışıyor
Rölanti de enjektör değerlerini ölctum ayni değerleri verdi ikaz lambası da yanmadi gerçi dunde baglamistim fakat devreyi yaparken bir iki hata yapmisim
Düzeltim

Ethanol kullandığım için bahsetmiştir enjektorlerin voltajını yükselten bir kit takılıydı haliyle litre olarak fazla yakıt çekiyordu
Sanırım hho dan sonra bu kite gerek kalmayacak
20 amperlik veya 15 amper le baslayacagim
Alternatorden sonra (PMA) 30, 45 AMPER yükselterek cikacagim

Sırada yarin eğer siparisim gelirse sistemi kuracagim

350 farad lık 2.6 voltluk 6 adet super kapasitorleri sipariş vereceğim
Son olarak alternatör PMA alternatörü

merakliadam

Alıntı yapılan: amuhurcu - 07 Aralık 2014, 11:18:35kimyasal işlemlerinden görülüyor ki madde ancak akımla orantılı ortaya cıkar...

The WFC ( Water Fuel Cell ) based on the work of Stanley Meyer uses ordinary tap water or distilled water, this is not a common Faraday electrolysis process, the WFC uses the parametric resonance effect with High Voltage and Low Current to split the water molecule.
 ;)

merakliadam

Alıntı yapılan: maho - 07 Aralık 2014, 16:33:45Merhabalar
Bugün kendi yapmış olduğum o2 sensorunu taktim
Sonuç
Harika çalışıyor
Rölanti de enjektör değerlerini ölctum ayni değerleri verdi ikaz lambası da yanmadi gerçi dunde baglamistim fakat devreyi yaparken bir iki hata yapmisim
Düzeltim



sn maho kullandığınız devrenin şeması varmı paylaşabilirmisiniz. şu ana kadar bir sıkıntısı oldumu.teşekkürler.

maho

Ya buradan nasıl foto paylaşım yapılıyor bir turlu bulamadım
Bu arada hazır almış olduğum kit i taktim 20 amper de calistiriyorum
Ayrıca 6 adet kapasitör u seri bagladim onuda bugün taktim akuyu bagaja koydum ne olur ne olmaz

Bu kapasitör hakkında detaylı bilgi verebilecek olan varmı
2.7 volt 350 farad
Seri bağlandığında 16.5 volt yapıyor
Acaba bir tanesini birine paralel baglasam daha mi iyi olur

Aracı arka arkaya marsa basınca stop edip bi sıkıntı yok
Farları açıp kısa sure içinde marsa basınca sıkıntı yok
Hemen alıyor

Sanırım şarj olayından kurtuldu fazla yük çekmeye çek akuyu şarj için

Bu arada kaç litre gaz veriyor 20 amper de henüz olcmedim

Önümüzdeki hafta Paris e gideceğim uzun yol olarak
O zaman test etme imkanim olur ne kadar ekonomi yapıyor

Herkese basarilar

merakliadam

#1617
sn önce yanıtla tuşunun tıklayın sol altta resim yüklemek için tıklayın yazıyor. orayı tıklayarak resim yükleyebilrisiniz
.gaz ölçümünü  mesela 1 veya yarım litrelik su şisesini su dolu kovaya daldırın içi su dolsun . hidrojen hücresinden çıkan gazı kovanın içindeki ve içi su dolu olan şişeye tutun. işenin ağzı yere bakıyor olsun.dakika tutun şişe ne kadar sürede gaz doldu. böyle bir usulle dakikalık gaz çıkışını ölçebilirsniz.

maho

Alıntı yapılan: merakliadam - 12 Aralık 2014, 15:54:59sn önce yanıtla tuşunun tıklayın sol altta resim yüklemek için tıklayın yazıyor. orayı tıklayarak resim yükleyebilrisiniz
.gaz ölçümünü  mesela 1 veya yarım litrelik su şisesini su dolu kovaya daldırın içi su dolsun . hidrojen hücresinden çıkan gazı kovanın içindeki ve içi su dolu olan şişeye tutun. dakika tutun şişe ne kadar sürede doldu. böyle bir usulle dakikalık gaz çıkışını ölçebilirsniz.
[mergedate]1418394782[/mergedate]
Android telefon kullanıyorum
Buluyorum o dediginizi olmuyor
Bir turlu
Sayfa normal masa bilgisayarı gibi çalışıyor
Bu site o yönden cok zayif
[mergedate]1418394950[/mergedate]
Neyse
Sensor simulatoru ile olcumlerimi aktarayim

Simülatörü taktiktan sonra , hho düzeneğini hala takmamişken
Arabada müthiş bir performans artışı oldu tabi haliyle de yarim depo ile 250 280 km yol yapıyordum
Düştü 170 180 km ye

Simulatorun üzerinde potansiyemetre var onla ayarlaniyor
Sonra tam kistim bu sefer araba kerkinmeye baslayadi

Normalde hic bir düzenek siz
Araba enjektorlere 0.50 volt akim gönderiyor

Fakat şuan yeni bir ölçüm yaptım 0.60
0.70 volt gönderiyor
Devrede bir iki bir şeyi degistirmem gerekiyor sanırım kondansatörü belki 10 UF lık bir kondansatör var sanırım onu 4.5 ile degistirecegim

Sonra yine yazarım

amuhurcu

arkadaşlar merhaba,

yine gıcık gerçeklerle yüz yüze gelmeye hazır mısınız....

http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/thermo/electrol.html

ilgili sayfada görülecek ki 1mol Hidrojen için 237Kj lük bir enerjiye ihtiyaç var....

şimdi: sayfa 106 daki hesaplamalarım çerçevesinde %10 yakıt tasarruffu için 30L/dakika Hidrojene ihtiyaç olduğunu hesaplamıştım...

..yani 0.5L/sn hidrojen açığa çıkmalı ...

... 1L hidrojen 0.082gr ise  .... &10 tasarruf için 0.021gr/sn lik hidrojene ihtiyaç duyulmktadır.... yani 0.021 mol/sn..

site dikkate alınırsa 0.021*237000joule /sn lik enerji ile %10 tasarruf gerçekleşecek hidrojen ile >>> yaklaşık 5000joule/sn !!!!!  bu deger 1sn de  verilmesi gerekiyor!!!  Wat eşittir joule/sn ise bana 5000joule/1sn yani 5KW güce ihtiyacım olacak!!!!!!!!

şimdi ben yaklaşık 150W ile 1L/dak hidrojen elde ediyorum ve 30L/dk için 150w*30>> 4.5KW güce ihtiyaç duyacagım!!!!

iki işlemden de görülecek ki enerji hesaplamaları yaklaşık birbirini tutuyor... farklar yuvarlamalardan ileri geliyor + çıkan hidrojenin tam olarak L/dk deneysel hesabının kayması....

şimdi bilmem ne meyer deneyi diye geçen ve güya Allahın enerji korunumu yasasının önüne geçtiğini iddia eden adam ne kadar ciddiye alınmalı.... ki bu adamın yüz mimiklerini iyi inceleyin..... bu adam ne kadar prof. olabilir veya dogru söylüyor olabilir.... >:(

...  hidrojen ilavesi direk olarak yakıt tasarrufu kazancı olarak karşımıza çıkamayacaktır.....


merakliadam

#1620
Aydın bey verdiğiniz link zaten klasik elektroliz meselesini ele almış. aynı şey. altındada  hidrojen den elektrik üretimi ele alınmış yani elektrolizin tersi. akımla hidrojen eldesinde dediğiniz ve yazıda söylenen hususlara bir itiraz yok zaten. burada ihtilaf yok. ama atlanılan bir husus var. yukarıdaki faradayla ilgili verdiğniz videoda da klasik elektroliz için sadece suyun değil başka maddelerle ilgili elektroliz örnekleri için kimyasal yaklaşım var. burdaki denklemler  ve yapılan açıklamalar da bir sıkıntı ve  itiraz yok. olamazda. ancak atlanılan husus şu.  meyerin gittiği usulde suyun polar  kovalent  bağ özelliğinde faydalınılmakta. bilindiği üzere  su oksijen ve hidrojenden oluşuyor. hidrojenin kütle numara 1 oksijenin ki ise 8 . birlişmlerinde  kütle çekim olarak oksijen hidrojenden 8 kat fazla çekim gücüne sahip. karpuzla portakal gibi diyeyim anlaşılması için. su molekülü oluştuğunda elektronların çoğu kütle çekimin fazlalığından dolayı oksijen tarafına toplanır ve su molekülü polar bir özellik gösterir. hidrojen tarafı artıdır. oksijen tarafı eksidir.

ayrıca konunun biraz anlaşılması için çok basit bir deney önerebilirim. tarağınızı saçınıza veya herhangi bir yün kumaşa sürün.  yüklenmiş olur bu şekilde. sonra -bildiğiniz bir deney- kağıt parçacıklarına  yaklaştırın çekecektir. çeşmede suyu ip kalınlığında ince akacak şekilde açın ve gene yüklü tarağı suya yaklaştırın temas ettirmeyin, tarak  suyu gene kendine doğru çekecektir. yani suyun böyle statik elektrikten etkilenme özelliği vardır. halbuki statik elektrik bildiğiniz üzere potansiyel enerjidir. akım azdır.  yünlü bir kazak  yüklü olunca 7000  volt  potansiyel enerji yüklenebiliyor ve sizide yüklüyor.
( bknz :  http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/elektrik/moduller/elektrigintemelesaslari.pdf sayfa 26 )
http://hayalimbilisim.blogspot.com.tr/p/statik-elktrik-ve-olusumu.html

kazağı çıkartırken veya kapının koluna elinizi yaklaştırıken veya arkadaşınızın  elini  tutacakken  bir atlama olur. çok defa yaşamışızdır. burda potansiyel enerji yükünü atlaması var ama akım çok çok düşük seviyede.  işte suda bu potansiyel enerjiden -tarak deneyini yaparsanız görürsünüz- faydalanılarak ayrıştırma yapılıyor. yoksa akıma dayalı değil. bildiğiniz üzere voltaj potansiyel enerjidir. ne kadar çok olsa da akım  mili amperlerde kalınca toplam watt her halukarda düşük olacaktır .


http://tr.wikipedia.org/wiki/Kimyasal_ba%C4%9F

Polar kovalent bağlar: İki farklı cins atomun bir araya gelmesiyle oluşur. Bu bağlarda ametallerden biri ortaklaşa kullanıldığından dolayı molekülün bir ucu pozitif (+), diğer ucu negatif (-) yüklenir. Suyu oluşturan hidrojen ve oksijen moleküllerinin son orbitallerindeki elektronların ortak kullanılmasıyla polar kovalent bağ oluşur.[4]


 işte bu durumun farkedilmesiyle bu yönde bir devre  ile meyer sistemini çalıştırıyor.  esasen meyerde başka birisini çalışmasını kopyalamış :) .ayrıca faradaydan yani   1800 lü yıllardan 1980 lere kadar gerek kimyada gerek elektronik alandaki yeni gelişmeleride dikkate alırsak   termodinamik kanununa aykırı olmadan da  verimli bir şekilde suyun  çözüşmesi olabileceği akla uzak gelmemelidir. zaten eğer bir yenilik  yoksa bizim burda yapabileceğimiz en fazla kuru hücre veya klasik elektroliz dizaynının biraz daha verimli nasıl yapılır hususları üzerine olur. o döngüde kalır.  saygılarımla.

amuhurcu

.... haklısın...  bu durumda biraz aykırı düşünmeye elverişli veya düşünebilen kimyacı ve fizikçi bulunmalı... esasta ben kimyadan nefret eden birisiyim.... psikopat kimyacı veya fizikçi bulabilsek onun her istediği elektronik sistemi zaten ben kolaylıkla yapabilirim..... biraz bu yönde bi araştırma yapacağım bakalım ne çıkacak.. odtü de bulanabileceğim mi bakalım...

merakliadam

#1622
Aydın bey o zaman burada 2 husus var. şöyle sorayım. yüzde 10 tasarruf için 30 litre dakikada lazım. hesaba göre 4,5 kw gerekli. bu gerçekten yüksek bir değer.  gönül isterki bu hidrojeni 100 wattla elde etsek. ancak olamayacağı için   verimlilik yönünden  harcanabilecek max güç miktarı nedir. yani mesela  1 kw ile bu miktar hidrojeni elde edebilsek sistem  verimli sayılırmı veya böyle tasarruflu sayılır diyebileceğimiz bir rakam varmı. veya mesela  500 watt olursa ancak kendini kurtarır  .
DİKKAT: meyer mantığına göre soruyorum akım gerekli olan  faraday hesabına göre değil. yani meyerin devresinde verimlik ne kadar bilmiyorum ama  güç ne olması lazımki  verimli sayılabilsin. faraday hesabı zaten belli.

diğer bir hususta gereken bu 30 litrenin 1 dakikada elde edilmesi. yani 1 saatte 4,5 kw güç harcayarak 30 litre  hidrojen elde edilebilir ama işimizi görmez.  dolayıysıyla dakika yani zaman hususunu da dikkate almamız lazım değilmi. eğer öyle ise 4,5 kw lık gücün esasen 1 dakikada harcanması lazım gelir . yanlışsam düzeltin

amuhurcu

güç 1sn gerekli olan enerjidir... bu durumda sürekli 4.5KW çekilmesi gerekir.... 

...bu arada mayer yüksek gerilimle kovalent bağlardan elektron kopartmış h2o dan... ki bundan dolayı su iletken hale dönüşüyor...  şimdi hangi tekniği yaparsanız yapın, sonuçta elektron hareketi ile bağları koparıyorsunuz...  ki bu kopartma 30L/dk hidrojene eşdeğer olmalı...  mayer yüksek gerilim ile suyu iletken hale getiriyor ki ayrıca bir malzeme ile suyu iletken hale sokmanıza gerek kalmıyor ve ayrıca bu yöntem ile hücreler gerçek birer kondansatör gibi davranıyor (resonans devresinde bu hücreler kapasite olarak kullanılıyor)...  örgenin suyun direnci 100k ise, 4.5kw için sizin suya 21KV uygulamanız gerekiyor ki 4.5kw gücü suya verebilesiniz...  şimdi tank devresi yapmış olsanız, sim üzerinden göreceğiniz şey düşük akımla yüksek akımları kontrol edebildiğiniz... fakat burada gözden kaçırılan, suyun ayrışması için akım devir daimi değil ayrışma için birim zamandaki enerji miktarıdır önemli olan... yani 4.5kw tan kaçamıyorsunuz..... örneğin ben matlabda sim yapmıştım, 2A ile 50A kontrolü yapıyordum... şimdi 2A*100V eşittir 200w, fakat 50A*100V eşittir 5kw, eyer sistem enerji çekmiyor ise 5kw başlangıçta çekilir ve sonra rezonans devresinde 5kw sabit bir enerji olarak kalır fakat biz bu 5kw tı her sn için suyun ayrıştırılmasında kullanmak zorundayız.....  yani 5kw tı çekmek zorundayız... malesef...  degişik düşünebilen kimyacıya ihtiyacımız var veya olayları doğru yorumluyoruz...

...bu arada 1kw-5kw lık hücre sistemini güç ünitesi (akım kaynagı) ile beraber bitirmek üzereyim... bakalım yoğun miktarda verince ne etki tepki ile kaşılaşılacak...

merakliadam

#1624
Aydın bey şu kısmı aşağıdaki verilerçerçevesinde biraz açarmısınız : "örgenin suyun direnci 100k ise, 4.5kw için sizin suya 21KV uygulamanız gerekiyor ki 4.5kw gücü suya verebilesiniz"
Not :ingilizce bilmeyen arkadaşlar için
sol tablodaki su çeşitlerinin issimleri  1-saf su,2- damıtılmış, 3-yağmur , 4-şebeke(şehir musluk ), 5-acı nehir ,6-kıyı deniz suyu, 7-açık deniz suyu
sağ tarafta ise yaklaşık direnç değerleri ohm olarak



maho

Bir videoda , inverter kullanmış ve kaynak makinasının DC çıkışlarına bağlamış ,, bende bir inverter kaynak makinası ona bir baglayim ,, ne dersiniz

amuhurcu

merhaba, tabloda yer alan şebeke suyunu ele alırsak ortalama direnci 3000ohm , P(W) eşittir V^2/R den V eşittir 3670V bulunur.... yalnız burada gözden kaçan, ohm değeri söyleyebilmek için iki elektrot ile belli bir mesafede ölçme yapılış olmalı yani elektrotların alanı ile aralarındaki mesafe direnç değerini etkileyecektir... alan ters aradaki mesafe dogru orantılıdır... bu durumda soru şu olacak ortalama 3000ohm hangi elektrot alanı ve mesafe değeridir..
....kaynak makinesi ile belli bir akım değerine kadar deney yapılabilir...

maho

Merhaba
Ne :P kadar lık bir akim ,,
10 amper den 120 ampere kadar küçük çanta kaynak makineleri var
Ben deki kaç ampere kadar bilmiyorum ama 80 den fazla sanırım
Şuan bende değil bakamiyorum

Akuyu 12 volt tan 220 volt inverterdan
Oradan kaynak makinesine

Bu deneyde bir hayli gaz çıkıyordu
İnverter 15 amper çekiyordu kaynak makinesinden hho yada 1 amper çekiyordu
Ben deki şuan arabaya taktigimdan iki kati kadar veriyordu bunu gözle gozlemyerek söylüyorum , ölçüm yok
Ben 20 amper cekiyorum bence verimli

Tabi ben arabadan 20 amper çekince etkiliyor ister istemez
Farlar ısıtıcı gibi etkenler devreye girince baya etkiliyor

N52 Miknatisli yuksek amper çıkışlı alternatör sipariş verdim %50 daha az güç ihtiyacı duyuyor
Bu iyi olacak

O2 sensoru tam hüsrana ugradim
Bir turlu devreyi düzen tutturamadim
Ne 555 devresi bi bacağından suyunu akittim
Onu yenisini sil bastan yapmam lazim
Bir ara iyi tutturdu güzeldi .......neyse

Ethanol kullandığım için bugün ethanol kitini soktum
Kitsiz + hho denedim
Sonuç başarılı fakat biraz daha fazla hho istiyor
Fakat bunu o2 sensorunu kendi orjinaliyle hali
Sensörü düzeltmem gerekiyor
Yoksa hazır bakacağım
Hho açıp kapattigim zaman motordaki değişiklik anında farkediliyor

Kapasitör
Şarj i daha verimli kullanmak için akü ve ikisi arasındaki fark
Akü ile kalkışlarda silkinme yapıyor
Bu yuksek amper çekmenin belirtisi
Diğeri ise çok daha konforlu,,, fazla,,,, kullanmma firsatim olmadı
Araba gece boyunca kap. Bitirdi
Fakat yeterli lityum pille bu iş çözülecek
Ve de 1/4 bir alan açılacak akü bölümünde :)

Genel olarak etanol kitsiz performans iyi
Yakıt ölçüm aşamasında
Fakat sensoru ayarlayamadigim için fazla bi sonuç beklemiyorum
En azından elimdeki kapasitörler ve o 2 senatörü hemen halletmem gerek



cetcet

Arkadaslar merhaba,
 Ben bu konunun iki yildir takipcisiyim bu forumda. Yukarida okudugum kadariyla  aydin hocam 50A*100V sanirim dc gucle bu hesaplamayi yapti. Bir invertor ile 23A*220V ac kullanarak denenemezmi.  Tabiki bunun icin arac onden cekisli ise arka tekerlere baglanicak bir maho akadasin dedigi gibi bir alternator is gorebilirmi. Sonucta hareketi enerjiye cevirmiste olururz. Aracin kendi alternatorune yuk binmez. Ayrica hho yaninda buji olarak ultrasonik iridyum buji kullansak nasil olur.  Kullandigimiz yakitida buharlastirip versek.(Ford mondeo araclarda benzin buhari sistemi yapilmis var.ve yakit tasarrufu sagliyor ama yaz mevsiminde.:-) )

Vallahi kafa kurcalayan cok sey var. Ben benzin buharini denemeui dusunuyorum sonuclari deneyince yazarm sizlere. Tabikide soguk benzin buhari olarak onuda belirteyim. Herhangi bir isi ve kimyasal olmadan. Denemeyi yapacagim cihazda once su ile deneme yaptim ve 3L/dk yakin buhar cikisi aldim. Bu arda buji icin bir yakinimin 2.0 pasat aracnda denedigi birbujidir. Cok memnun kalmis. Ben tasarruf+performans olarak birseylern yansicagina inaniyorum. Ama hemen karamsar olmadan calisma ve arastirmalara devam etmek gerekli.

Herkese iyi calismalar.

merakliadam

#1629
sn Maho sabit mıknatısla alternetörde arabada devir 900 den 1500 ve üstüne çıktığı için  bu devirlerde ciddi bir şekilde  güç elde edileceğini tahmin ediyorum.  ama tabi bir ölçüm yapılsa iyi olur.
ayrıca sürekli olacak.  normal uyartımlı araba alternetörü bildiğiniz gibi aküyü şarj edinceye kadar çalışıyor sonra uyartım kısmı elektrik verilmediği için sönüyor.  tabii bu arada ihtiyaç olan akım  aküden çekiliyor.  halbuki hho sisteme dahil edilirse normale göre fazla ihtiyac var ayrıca aküyü  şarj etme  ile kayıplarda oluşuyor . bunun  yerine super kondansatörle bunu aşmışsınız. ayrıca akünün  yüzde 10 şarj verimlilik oranı  denen bir husus var. yani akü ömrünü azaltmamak için  amper değerinin en fazla yüzde onu ile şarj edilmesi gerekir. daha yükseği ile şarj edilebilir ama akü yıpranır. bu açıdan supercapasitorler avantajlı. hidorjen için akım çekimi fazla olduğu için  normal akünü doldur boşaltı sistemi bu konuda dezavantajlı olabilir. ayrıca alternetörün uyartımlı olanı için uyartım kısmına yani elektromanyetik alan için de ayrıca bir elektrik  kullanılıyor. buda ayrı bir sarfiyat .
 özetle sabit mıknatıslı alternetör ve supercapacitor akıma dayalı hho  sistemi için  sanki olması gerekli ayrıntılar diye düşünüyorum.

Arkadaşlar ayrıca  önceki 2 sorumu tekrarlıyorum . yani bu 30 litre en azından bir dakikada üretilmesi lazım değilmi. böyle olunca zaman problemide var.
[mergedate]1418804310[/mergedate]
Sn cetcet  benzin buhar olayını nasıl deneyceksiniz bilmiyorum ama bildiğimiz nebulizatörler var . iki çeşittirler . bir kısmı transducerle  çalışır ve titreşimle suyu 5 mikron civarında parçalara ayırır ve buhar olur. diğer bir kısmıda kompresorler ile  sıkıştırma ile  aynı işi yapar. bunlardan alıp su yerine benzin koyup buhar hali elde edilip denebilir. ama nasıl olur bilemiyorum . bir kazaya sebebiyet vermeyelim ???

ultrasonic bujilerin çalışma mantığı  bujinin tırnağında ufak bir delik var ve ateşleme ile aynı anda yakıta doğru bir basınç oluşuyor ve bu basınçlı hava dalgası ile  ile yakıt odasındaki benzinin moleküllerinin ayrışmasına neden oluyor böylece yanma yüzeyi ve verimlilik artıyor.
 şöyle diyeyim topaklanmış haldeki bir malzememi daha iyi hızlı yanar iyice ufalanmış malzememi. işte ultrasonic buji bu işi yapıyor.

cetcet

Merakliadam arkadasim  merhaba,
Oncelikle transducer bir ultrasonic Atomizer kullaniyorum hatta bazi hho denemeleri bile yaptim. Tabiki ev ortaminda :-) . Nebulizator olarak degil elimdeki cihaz ama mantik ayni. Dakikada 2 milyon titresim yapmakta ve sanirim suyuda yakitida parcalarina ayirir, hatta beni bile molekul yapima boler diyebilirim. Tabi bununla birlikte enjektorleri kismak gerekebilir diye soyluyor betelguz arkadasimiz. Tabiki oncelik eskitip bir yakit sisteminde denemek. Fakat daha cok sunun icin kafa yormak lazim, benzin buhari benzinden cok yanici ve bu islem sirasinda fazla isiya maruz kalmadan ve depoyla yakitin motora dahil olmadan onceki bir alana bunu iyi entegre etmek gerekli. Sonucta herseyden once guvenlik. Daha cok calismak lazim ama yilmak yok, ayak direyelim yapalim belki memlekete bi faydamiz olur.

betelguz

Uzun zamandır forumu takip edemiyordum. Yeni arkadaşlar dahil olmuş konuya. Güzelde olmuş.Bizim çalışmalardan bilgi aktarayım size. Sistemimiz bir araştırma kapsamında süleyman demirel üniversitesinde kullanılarak testler yapılmakta. İlk denemelerde 2 silindirli bir motorda test edildi. ancak bizim istediğimiz amperin çok üzerinde bir deneme oldu. Şöyleki biz o tür bir motorda 2 amper civarı bir akım kullanıyoruz. Denemede 23 amper kullanılmış. Bu test sonucu motor gücünde %7 artış, egzos emisyonunda düşüş ve %4 yakıt tasarrufu sağlanmış. Tasarruf oranının düşük çıkma nedeni yüksek amper dolayısıyla motora fazladan yük bindirilmiş olmasıdır. Biz biçok araçta yaptığımız denemelerde mesela citroen berlingo araçta 10 amperde %40-50 tasarruf sağlarken 20 amper kullandığımızda normaldende fazla yakıt tüketimine neden olundu. Gereğinden fazla hho yakıt tükeiminin artmasına neden olabilmektedir. Hesaplamalarda çıkan 30 litre dakika gibi bir gaz verilirse motora muhtemelen motoru elinize alma durumu olacaktır. Sonuçta araç motorları yüksek miktarda hidrojenle çalışmaya uygun değillerdir.
Bir araç motorunun sadece hidrojenle çalışması için dakikada 300-500 litre hidrojen gazı gerekiyor. Tabi bu motor hidrojenle çalışmaya uygun özel bir motor olması gerekiyor. Böyle bir çalışma unido ivhet ve itu ortak çalışması ile türkiyede yapıldı. Denemiş test edilmiş verilerdir bahsettiklerim. Ne yazıkki devlet finansmanı kestiğinden unido ichet tesisleri kapatıldı.
Sayın cetcet hidrojen testlerinizi merakla bekliyoruz. Bu arada benzin buharı kullanımında aracınız oksijen sensörlü ise ilave benzin buharı verdiğinizde egzos gazı yakıtça zengin  olacağından oksijen seviyesi düşük kalacağından araç ecusu otomatikman enjektörlerin yakıt püskütmesini kısması gerekecektir. Bu nedenle sizin ekstradan enjektörlere müdahale ile uğraşmanız gerekmeyebilir.
cyberenerji. com Hidrojen sistemlerinde son nokta

maho

Çalışmalarınızda başarılar dilerim

Peki 100/100 benzin buharıyla calisirmi sanırım çalışır ,
O zaman direk enjektorlerin fişini çekeriz
Ama nasıl bir buharlaştırma yapmak lazim

Aklıma filtreyi direk bubbler a cevirsek
Birde bu ısıtıcı tüpgaz ocakların filtre panellerinden gecirsek calusirmi acaba
Boyle birşey düşündüm
Hayli yakıt tasarrufu yapılır gibime geliyor buhara hho ekledikmi ohh değme keyiflere

betelguz

Tamamen benzim buharıyla çalıştırmak için çok iyi bir buharlaştırıcı yapmak lazım. Hadi yaptığınımızı varsaysak bile enjeksiyonlu araçlarda motor devrini kontrol etmek sorun olabilir.
cyberenerji. com Hidrojen sistemlerinde son nokta

maho

Peki ısı ile daha verimli buharlaştırma yapılabilir mi
Bir enjektör paralel çekeriz veya iki tane
Eksoz üzerine koyacagimiz bir metal kutu bize isi verir
Tabiy gumleme önlemleri alinirak

betelguz

İsi tabi buharlasmayi artirir. Egzis yerine radyator suyu kulkanilmasi daha guvenli olur. Deneyip gormek lazim :)
cyberenerji. com Hidrojen sistemlerinde son nokta

merakliadam


maho

Gerçi ben alkol kullanıyorum yakıt olarak
O daha zayıf sanirsam gumleme olayı
Birde dikkatimi çekti etanol un içinde oldukça oksijen var bileşimlerinde benzinde hiç yok

Yinede sigara paketi veya biraz daha büyük inox kapalı bir metal içine şu taşlardan gözenekli olanlardan yerleştirip bildiğimiz arabanın orijinal enjektörler ini paralel çekip direk eksoz manifolt üzerine mesafe ayarlanabilir şekilde monte
Birde flashback koyarız buhar çıkışına

Acaba merak ediyorum bilen varmı benzin kaç derecede buharlaşır



Ben alkolü buharlastiracagim :))
Bolca oksijende var içinde hho ile
Boğazdan püskürtme



seron

"Acaba merak ediyorum bilen varmı benzin kaç derecede buharlaşır "

güzel soru :)
su kaç derecede buharlaşırsa o derecede buharlaşır ;) haydi bakalım çözelim bunu.

merakliadam

arkadaşlar buharlaşma her derecede olur. kaynama su için  100 derecede olur. çamaşırların kuruması buharlaşmanın her derecede olduğunun göstergesidir. nebulizatorler kaynamadan suyu buhar haline getiriyor. sn maho sizde cetcet gibi yapabilirsiniz.
[mergedate]1419101641[/mergedate]
arkadaşlar yöneticiden rica etsek bu konuyu sayfa 100 den itibaren 2. bölüm olarak yeni bir başlık yapsa
"Yakıt tasarruf cihazı / Suyla çalışan araba olayı 2" gibi nasıl olur. zira bakanlar 100 sayfayı görüp kaçıyorlar galiba :)

maho

Evet meraklı adam
Ve konu başlıklarına bölelim derim
Artı hızlı iletişim için bir uygulama açalım
En azından birimiz face de sayfa acsin

Burayı da gerekli kesinleşmiş bilgileri yukleriz

 
[mergedate]1419112743[/mergedate]
Buharlaşma da mesala araç saatte 8 litre yakıyor
Bu sekiz litreyi bir saatle buharlaştırmak için gerekecek isi
Bence 140 150 lilerde olmalı tabi ısıtma yolu ile
Gerekeni anlık buharlistirip kullanmak güvenlik açısından
Mümkün olduğunca küçük olmalı

merakliadam

sn maho alkol vs nin yanma alev alma ısıları düşüktür. eğer buhar yapmak istiyorsanız  nebulizatör mantığını inceleseniz  iyi olmazmı.

maho

Çok kaba ve büyük , yer sorunu var

Küçük bir test yaptım
Yakmak için kullanilan alkolü aldım
Ölçü olarak bir kapak bir çelik tasa koydum yaktım 2 dakikada yandı
Sonra yine bir kapak koydum tasa bu sefer alttan isittim ve küçük boru ile ufledim 45 50 saniye sonra uçtu birşey kalmadı
Sonra aynisi soğuk üfleyerek denedim 2 dakika geçti 4 te 1 i anca ya gitti ya gitmedi



İkinci bir hususta ısı ile buharlastirinca melekuler birşeyler degişime uğruyor ve yaniciligi artıyor

Ve diğer bir konuda  küçük hızlı  göze batmayacak  az riskli

[mergedate]1419173965[/mergedate]
Eksoz ustu isi derecesi 200 derecenin üstünde
Araba harareti 70 derecede gösterirken kış ortamında
120 derecede yyaptim ben bu testi
Sonra yine ayni testi uflemeyerek yaptım 30 35 sn de bitti
Bu demkki uflemem soğutmuş ve geciktirmiş daha düşük ısılarda da denedim sonuç ayni
O kadar ısıya rağmen hic tutuşmadi
Bakalım
Bir alüminyum boruyu ince ve ya başka bir metal de bulursam en kolay test
Bu boruyu eksoz manifoltuna dolayarak deneme yapayım diyorum
Bakalım obur uçtan ne çıkacak
Çok kolay ve güvenlikli

merakliadam

#1643
sn maho nebulizatöre kaba ve büyük diyorsanız şunu diyebilirm asıl olarak işi gören transducer yani başlık ve devresi. o kısmı söküp istediğiniz kaba koyabilirsiniz tahminim. ama eksoz  daha uygunsa diyecek bir şey  yok. yalnız bahsettiğiniz uslde alkol kendi nasıl tutşmuyor yani  kaba koydunuz alttan ısıttınız ama kendi alev almadı . garib :-\\

maho

Benznide tutusacagini sanmam
Burada asil ben bu kab ve kaba koyma belirli benzini aracain motor kabininde 

Zaten dar alan ve yeteri güvenlikli olduğunu sanmam

Ben iki paralel enjektör çekip onun anlık puskurttugu yakıtı ısı evresinden geçirip direk boğazdan ilk aşama

İkinci aşama bu buharı LPG sistemi enjektorleri misali göndermek
Sonra hho yuda bu enjektorlere paralel baglariz nasıl olurmuş
[mergedate]1419177367[/mergedate]
Olurmuş --- olurmu olacaktı
Klavye işte
[mergedate]1419177438[/mergedate]
İşte ince bükülebilir bir metal boru bulmam lazim
Yakıtı biraz pişirip gondereyim bakalım tepkisi ne olacak

Bide yangın dondurucu
Olsun ne olur olmaz

seron


TARÇIN

 s.a. 1985 lerde kömür ocagından  as600 kamyonla kömür taşıyan bir arkadaş vardı mazotu ısıtıyordu mazotuda mazot deposuna halojen farlara takılan ampullerden mazot deposuna sallandırıyordu o dönemlerde motorin kalitesi şimdiki gibi degildi ısındığı zaman motorin inceldiğini söyledi daha iyi yandığından çekişin yükseldiğini söylemişti ama yakıt tasarrufu yapıyormuydu bilmem

maho

Salem herkese nasılsınız çok sessissiniz

Ben buharlaştirmayi nasıl yapacagimi kararlastirdim ama araya bayram girdi
Malzeme bulmakta sıkıntı yaşıyorum
İlk fırsatta baslayacagim
Sizinde fikirlerinizi almak isterim

Bir metal boruyu ısıtarak eksoz borusuna aşağıdan yukarıya doğru bobin gibi sarmayı düşünüyorum , yaklaşık en az 30 cm
Malzeme olarak aliminyum yapayım dedim mağazalarda hazır hazır çeşitli çaplarda 1 metre var
Fakat bana daha uzun lazim
Boy olarak sipariş üzerine vs..

Ama bakir borular burada bolca var
Birde borunun çap detayı
Yaptığım deneylerde ince çaplı boru sıkıntı verecek sanırım
Bende 1 cm civarinda bir çap düşünüyorum

Boruyu çiftli dolamak istiyorum çift enjektorlu doladiktan sonra alttan başlayan uca enjektorleri yerlestirecegim yukarıya doğru boğazdan hava ile cektirecegim,  umarım ceker tek korkum o yeterli cekmezse çünkü en az 2 ve 3 metre borunun içinden geçecek

Bubler hesabi enjektör olduğu yerden ayni çapta bir yine ucu yukarıda  olacak şekilde hava çekecek ve bu hava manifoltun üzerine yerlestirecegim metalik filtreden çekecek böylece sirkülasyon oluşacak
İki adet enjektör yerle eleştireceği boruyu ikili saracagim
Bubbler gibi düşünün
Ve borularida en son ince alüminyum ile saracagim
Normal beyin yakıt ne gönderirse onu hızlı anlık buharlaştırma yapacağım
Ve yine ısıtılarak buharlaştırılan yakit daha verimli sanki

Bunu da demedim
Soğuk yaktım tasın bir iki parmak üstüne çıkıyor alev
Isıtarak denedim
Alev neredeyse bir buçuk karış yüksek seviyelere cikiyor  aerosol tam olarak buhar oluşturmuyor
Parçacık partiküller saçıyor ince ince ayni enjektör gibi

Birde çalışacak alanım sıkıntılı evin park yerinde boffff oluyorum


[mergedate]1419353977[/mergedate]
Yakıtı soğuk yaktigim la sıcak yaktigim arasında saniye olarak daha erken fakat alev yuksekligi ni hesaplarsak daha mantıklı geldi normalin belki 5 kati fazlası
Sn olarak hesaplarsam sıcak çok çok verimli

merakliadam

#1648
sn maho kolay gelsin. bayram dediğiniz herhalde noel.

arkadaşlar bu arada volumetrik verim diye bir şey öğrendim. bu husus ta önem arzediyor. fazla hidrojen verip hava az kalırsa motor içindeki benzin veya diğer yakıtın yanma hususu azalıyor. bir alıntı ekliyorum
"Volümetrik (Hacimsel) verim nedir?

Kısaca volümetrik verim motorun nefes alma kabiliyetidir. Volümetrik verim, silindire alınan hava miktarının toplam silindir hacmine (pistonun süpürdüğü hacme) oranıdır. Emme zamanında silindirlere giren havanın yoğunluğunun herhangi bir nedenle azalması volümetrik verimi önemli ölçüde azaltır. Motor gücüne ve torkuna etki eden nedenlerin başında gelir. Bu verim artarsa, motor gücü ve torku da artar. Volümetrik verim emme supabı düzenleniş şekline, havanın ve motorun sıcaklığına, atmosferik basınca, motor devrine ve gaz kelebeği açıklık miktarına bağlıdır."
 bu hususta fikri olan varmı

bu foruma bir otomotivci lazım. bir fizikçi kimyacı elektronikçi ....

maho

Evet AFR deniyor ona 14:1 veya bunun gibbi  gereken karışım ,
AFR
Air- fuel- ratio
Alkolün kimyasal karışımında oksijen bolca var diye biliyorum

[mergedate]1419501103[/mergedate]
Hho belli bir miktara kadar motorun hacmi ne orantılı veriliyor
Fazlası motorda belli değişiklikler yapmak gerekiyor fazlası oksijen yetersiz geliyor
Bakalım alkol hho nasıl bir tepki verecek merakla bekliyorum

Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın