Yakıt tasarruf cihazı / Suyla çalışan araba olayı

Başlatan sibernetik, 24 Eylül 2010, 00:32:54

seron

malesef bu konuda tecrübem yok denecek kadar az. ama,

meş membran, elektrik akımını geçiren, ama gaz akımını kısmi geçiren ya da geçirmeyen bir şey olsa gerek. böylece anotta biriken oksijen ile kattotta biriken hidrojen iyonları birbirine karışmadan elde edilebilinir. selüloz diyeceğim ama dayanıklı değil.
ilaveten gaz nasıl ve neresinden ayrı ayrı elde edilecek, büyük sorun.

WILD_TURK

#1501
üstadım
http://hho4free.com/hydrogen_separator_cell.htm
şu siteyi biliyormusunuz bilmem ama sitenin en altındaki bölümde net bir şekilde (üst kısımda da açıklayıcı resimler  var) hücrede oksijen ve hidrojeni ayrıştırmak için kullanılan contaların MESH MEMBRAN denilen malzemenin nerde nasıl kullanılacağını gösteriyor. fakat dediğim gibi o malzeme neye benziyoronu bilmiyorum... acaba elektrostatik bez gibi birşey mi ?

seron

#1502
haaa hocam anladım ben olayı. evet dediğin gibi özel bir bez kullanılıyor o bezi bulmak şart değil bence.

gasket: bildiğin sinek teli gibi birşey, membran bunun üzerine yerleşiyor.
membranın ne olduğunu açıklamıyor ama sarı renkli vileda bezine benzeyen bir yapısı var.

dikkat edilmesi gereken şey aslen bu değil. gazın nasıl ayrı tutulduğu da önemli. resme dikkat et:


deliğe entegre oyuk gazın alınmasını kolaylaştırıyor. sağdaki deliğin oyuğu ise arkasında. böylece her iki gaz ayrı ayrı alınıyor.

bez ise gazın birbirine karışmasını zorlaştıracak, ama elektrik iletimini minimum etkielyecek şekilde sıkı dokunmuş bir malzeme.

WILD_TURK

evet ustam bende bunu kastediyorum zaten contaların nasıl olduğunu biliyorum .. contalar yapılır (zaten sayfanın en altında da daha basitleştirilmiş conta örneği var)
dediğim gibi mesele o membran dediği malzeme. söylediğin gibi sık dokunmuş bişeye benziyor ama bir de şu video yu izle:

http://www.youtube.com/watch?v=2WUhUFNZY3A#

kadın burda iki conta arasına koyduğu membranı tam gergin kalabilmesi için yüksek ısı uyguluyor.. nasıl bir bez o şekilde ısıyla yumuşayıp gerilir ki ? (videoda da göreceksiniz)

seron

videoyu izledim. ısıtma yapmasının nedeni aradaki lastik contanın yumuşatılarak, soğurken madeni plakalara iyice yapışmasını sağlamak. ilaveten glue (yapıştırıcı kullandığını söylüyor. tamamiyle gaz kaçağını önlemek için; germe işlemi için değil.

bu arada vidaları düşük hızda sıkınız diyor, yüksek hızda sıkıyor sistemin simetrisi bozuldu gülmekten öldüm ;D ;D
altını çize çize "slow speed" dedi, hızlıca sıkıp kontrolü kaybedince plakaları yamulttu ;D

WILD_TURK

Evet gördüm onu da pek ilgilenmedim benim için önemli olan o hücreyi eksiksiz hatasiz yapabilmek :)

Simdi ustam emin olmadan bu hücreyi yapmaya baslamicam. Sence nerden nasil baslamaliyim? Ve bu membran olayini ne yapcaz

seron

şimdi o kadar heveslendirip geri durmak gibi olacak ama, ben hiç anlamam ;D

aslında anlarım:

bundan yıllar önce bu HHO olayını ilk duyduğumda ve internetten izlediğimde adeta çıldırmış, yapmak için malzeme araştırmaya başlamıştım. zaman içinde araştıra araştıra öyle bilgilere ulaştım ki, vazgeçtim.

çünkü sadece hücre için özel sac bulmak ve bunları istediğin gibi kestirmek dünyanın parası idi ve bu hücrelerin ömrü de o masrafa göre çok çok kısa idi. bunun nedeni elektroliz olayının neden olduğu korozyondur. bir de yetmez gibi içine gaz üretimine ivme kazandırmak için soda, tuz vs. koydun mu, buna can, pardon metal dayanmaz.

ama konuyla ilgilendiğinizi görünce yardım edeyim dedim. bana sorarsanız hiç uğraşmayın derim. çünkü bu sistemin ekonomik olması:

                                            elde edilen fayda / maliyet

denklemi ile blunur. en basitinden sistemi bedavaya hediye alsanız, en az iki şişe saf suyun maliyeti yer oluyor ki benzin fiyatına eşdeğer olabiliyor. bir de buna sistemin şarj dinamosuna, şarj dinamosunun da motora ve yakıta yüklendiğini düşünürsek bugün-şimdilik bahsedilen HHO jeneratörleri hobi amaçlı basit oyuncaklardır.

ola ki sizler uğraşa uğraşa geliştirirseniz o zaman yapılan iş anlam kazanacaktır.

bu konuda yeterli araştırma yapmanızı ve ne kadar çok bilirseniz bilin, "acaba yeterli mi?" diye sormanızı tavsiye ederim.

değilse hücre yapmak kolay...

WILD_TURK

Bunlari düşündüm ben reklam isi yapiyorum HHO hücresini yapmak istememdeki amac hem merakimdan hem sari kaynak krom ve alüminyum kaynagi yapmak için kullancam yeterli verimi alamazsam araca takmak ikinci planim . yani bi nevi oksijen kaynagi yapcam

seron

#1508
tamam şimdi oldu. ben aracınıza takacaksınız sandım.

genellikle bu işi yapan firmalar yurtdışında. Türkiye'de de bu sistemlerden satılıyorsa da hep yurtdışındaki aynı yerlerden alıyorlar. bu da öğrenmeyi zorlaştırıyor. aslen hücreninüretimi zor değil: iyicins levha ile kesme makinesi matkap, bildiğin "gara lastik" dediğimiz araç iç lastiği, uzun somun ve vida ile bile olur. öyle ithal malzemeye gerek yok.

bir videoda üretilen HHO gazı ile kaynak yapıldığını hatta bu amaçla üretilmiş tabancaları görmüştüm. tabanca adaptörle çalışıyor ve haznesindeki suyu HHO ya dönüştürürken namlu ucundaki pürmüz ile alev olarak püskürtülüyor idi. neticede oksijen yerine orada HHO kullanılıyordu. ama oksijen ile hidrojenin ayrıştırılması aslen daha teknik daha güzel olur...

dikat edilmesi gererken ise bir yerde yoğun şekilde birikmiş olan HHO kuvvetli bir şekilde patlamasıdır. önleminizi aldıktan sonra HHO da kullanabilirsiniz. oksijene göre kalorisi daha yüksektir.

bak adamlar ne güzel yapmış:
http://www.youtube.com/watch?v=Y2m8_ECFTRQ#ws

WILD_TURK

#1509
İlk attigim videonun sahibinin profilinde ayni hücre ile yaptigi bir deneme videosu var
Bu: http://youtu.be/FPvc-YeL33c

Yapmak istediğim tam olarak bu...

seron

anladım.

orada adam oksijen/hidrojen oranını musluklardan istediği gibi ayarlayabiliyor. vallahi ne diyeyim imkan var ise uğraşa uğraşa yap. benim imkanım yok. olsa yarım kalmış pil deneylerimi sürdüreceğim :) ....

WILD_TURK


Erdal

Arkadaşlar merhaba;
uzun zamandır yazmıyordum, çalışmalarımı da yavaştan alıyorum. Yukarıda bazı arkadaşların verdiği bilgiler çok güzel ve değerli.  Resimlerdeki kanalları ve contaları yapmak çok kolay ancak o membran işi bozuyor, ne olduğunu bilmiyorum. Yaptığım hücrede membranın yerine şemsiye bezi kullandım ancak tam olarak ayırmıyor gazlar bir miktar karışıyor ve şemsiye bezi sıvının contalar arasından dışarı sızmasına neden oluyor. İstediğim verimi alamadım.  Asetat  kullandım onun da akımı geçirmediğinden alt kısmını delmem gerekti akım ve gaz çıkışı azaldı. O membranı arıyorum. Kondansatörlerde iki plaka arasındaki yalıtkanı ve li-ion pillerdeki aynı yalıtkanı denemeyi düşünüyorum.

WILD_TURK

#1513
Contalar arasından kaçırmasının sebebi o şemsiye bezini contalarla aynı ölçüde kesmiş olmandan kaynaklanıyordur. O bezi contalardan yarımşar santim küçük kesmen lazım o zaman kaçırmaz.... ve ayrıca contaları yapmak o kadar da kolay değil emin ol :)

Membran'ı hala araştırıyorum kesim bir bilgi yok. Bulursam burda paylaşırım

seron

şemsiye bezi olmaz. ha, ne ile olur bilmiyorum. biraz kalın, etli bir bez lazım. öyle ki elektriği iletecek ama gaza direnç gösterecek...

oktay

Arkadaşlar birsayfa önce oksijen hidrojen ayrı ayrı çıkarttığım hücre yaptımıştım bu hücredede sızdırma problemim vardı her conta ve mebran arasına yapıştırıcı sürdüm ancak az miktar kullandığımdan yinede sızdırdı silikon kullanılsa olur diye tahmin ediyorum ben mebran yerine saten kumaşın kalını tafta diye bir kumaş kullandım delikleri sıcak havye ile deldim contalar kolay iş zaten ama kumaş işi gerçekten sıkıcı ben 6 plaka yapmıştım. İyi akşamlar.

seron

#1516
arkadaşlar hidrojen ile oksijeni ayrı üretmenin tek yolu küçükken okulda gördüğümüz basit düzenektir.

ancak tahmin edileceği gibi elektrotlar arası mesafenin büyük olması ve elektrot ebatlarının yetersiz olması dolayısıyla üretim yavaş olacaktır.
hastanelere oksijen üreten tesislerdeki sistemin nasıl çalıştığını araştırırsanız sorunun üstesinden gelebileceğinizi tahmin ediyorum. ince uzun tüplerde oksijen ve hidrojen oluyor hani...

WILD_TURK

Elimde şöyle bir bez var ama:




Ben reklam işi yapıyorum. Baskı makinasının boya kafaları kurumaması için karuma amaçlı bu bezi kullanıyoruz.
Toz tutmayan sık dokunmuş bir bez... İş görme ihtimali varmıdır...

[mergedate]1411462913[/mergedate]
Alıntı yapılan: seron - 22 Eylül 2014, 13:22:15arkadaşlar hidrojen ile oksijeni ayrı üretmenin tek yolu küçükken okulda gördüğümüz basit düzenektir.

ancak tahmin edileceği gibi elektrotlar arası mesafenin büyük olması ve elektrot ebatlarının yetersiz olması dolayısıyla üretim yavaş olacaktır.
hastanelere oksijen üreten tesislerdeki sistemin nasıl çalıştığını araştırırsanız sorunun üstesinden gelebileceğinizi tahmin ediyorum. ince uzun tüplerde oksijen ve hidrojen oluyor hani...

Linkini verdiğim sitedeki contaların yapılma amacıda bu zaten. %100 verim alınamaz tabi ama en azından her bölüm için ayrı bir gaz çıkışı yapmak gibi büyük bir sıkıntıyı ortadan kaldırıyor

seron

denemeden bilinemez. elinizdeki kumaş elektrolit sıvısını emecek yapıda mı? emerse, elektriği geçirir, ve başarılı bir ayrıştırma yapabilir.

ikincisi linkteki conta sistemiyle yukarıda verdiğim şey aynı değil. neden? verdiğim resimde gazın karışmasına imkan yoktur. ama linkte adamların yaptığı sistemde kumaşın faktörü önemlidir.

bu konu iyiden iyiye hoşuma gitmeye başladı.


seron

hadi hayırlısı.
ilk verdiğin linklerdeki sitenin arayüzü bizim siteninki ile aynı. @gevv ile aynı paket programı kullanmışlar ;)

WILD_TURK

evet :D
Polipropilen filtre bezi diye geçiyormuş... kaynak arıyorum...

[mergedate]1411563516[/mergedate]
ama şurdaki sayfada hidroliz olmaz demiş
http://www.sella.com.tr/polipropilen-filtre-bezi/

ne demek istemiş acaba tam anlayamadım

seron

"hidroliz olmaz" yani "hidroliz işleminden etkilenerek çözülmez, erimez, dağılmaz; elektrik akımı ile iyonize olmaz" demek istemiş. yani elektrik elektronlarını mikroskobik deliklerden geçiriyor, ama gaz iyonlarına mukavemet gösteriyor.

yani tam sana göre!!!

WILD_TURK

Hah işte banada bu lazım... Olay vuku bulsun artık :D
[mergedate]1411564749[/mergedate]
http://www.zerenfiltre.com/?page=urunler
Burda kesim işini de yapıyorlar... yarın irtibata geçicem...

Aradıkca daha neler çıkcak bakalım :D

maho

Herkese merhaba
Ve herkese projelerinde başarılar dilerim

Konuyu gezindim biraz önceki sayfaları
Birçok fikir var
Bazı arkadaşlar gaz üretimini halletmiş fakat daha fazla yaktığını belirtenler olmuş

Bu konuya deyinildimi bilmiyorum fakat söylemek istediğim

BEYİNLİ VE OKSİJEN SENSORLU ARACLARDA YAKİT TASARRUFU NU İYİ ALAMAYABİLİRSİNİZ
ÇUNKU
O2 SENSORUNU SİMULASYON YAPMANİZ GEREKİR
YANİ
O2 bildiğiniz gibi elektrik üretir oksijeni olcer ve beyne gönderir beyinde bu ölçüm karşısında enjeksiyonlara elektrik gönderir

Motorda patlama olduğu zaman hidrojen kaliteli bir patlama yarattığı için oksijen seviyesi oldukça düşüyor

O2 sensoru 0.1 volt 0.9 volt elektrik üretir
Haliyle HHO ilave ettiğinizde aracınız zengin karisim yapıyor

Bu isi yapacaksanız bu sorunu cozeceksiniz
Nasıl mi
Sensor le beyin arasına bir devre yerleştirerek
Bu devreler hazır internet yoluyla 70 euro civarinda
Yok ama kendinizde yapabilirsiniz
Elimde bir devre şeması var

Diğer konu pil yaparken bildiğiniz gibi volt problem değil
Ne kadar amper o kadar HHO

Ben alternatörü doğal neo miknatisli yuksek amper üreten bir alterenatorle değiştirmek istiyorum
Yüzde 30 veya 40 verim alamayacaksam hic bakmayacagim

Ayrıca
ETİL ALKOL KONUSU GECTİ
3 yildir 100 000 km yol yaptım
Oktan E85 olarak geçiyor burada
GYette memnunum
0.70 cent burada
Benzin 1.40 civarlarında
Yani pejo 306 1.8 16 valf kullanıyorum
Ve 40 eroya depom full gayet memnunum

Türkiye min gözünü Seveyim
Değerini bilene tabi bazı yönleri hariç

Ben bu amper konusuna taktim
Yuksek amper üreten neodmiyum mıknatıslı alternatörler %50 daha avantaj sağlıyor motordan çektiği hp güç olarak
İlk etapta
+nnnnn-nnnnn+ turu 36 amper çeken 18*18 cm plakali pil dusunuyorum

Alternatör konusuna gelince amerikadan rüzgar için üretilen akü şarj etmek için
Üretilen alt. Düşünüyorum
Düşük devirlerde de yüksek akim veren double core gibi
Tabi herşeyin ucu many many many toplam
500 eroya yaklaşıyor
Belki geçer
Ama turkiyeden bana alternatör konusunda yardımcı olabilecek arkadaş varmı
Amerika ve çinden birşey almak istemiyorum
Protesto :))

Birde genel toplam bilgileri toprağa bilirsek konyu bastan beri takip eden arkadaşlar bir analiz ve genel bilgiler
Ve hesaplama

Elektroliz için
Gerekenler
1.8 volt 2.4 volt arası
PWM
EFİEE
Saç 316L
Amper hesaplamaları
Batarya yapımı ve gereken malzemelerin temini

Veya bıkkınlık mi geldi
Hepinize basarilar



merakliadam

#1526
Sayın Maho
sabit mıknatıslı bir alternatör kullanmak güzel olabilir. Türkiyede de çok rahat bulabilirsin. istediğin watt larda.  yalnız döndürmek için motora nasıl takacaksın. mevcut alternatörün yerine koymayacaksın galiba. aslında burada sabit mıknatıslı alternetörün motora getireceği yük ile h2o üretimi verimliliğini hesaplayabiliriz.
O2 sensörü ile  dediğin hususlara  katılıyorum. bahsettiğin devre ile veya hazırı ile bu sorun çözülebilir.

sabit mıknatıslı alternetörden elde edilen elektrik doğrudan -diyotla doğrultup- h20 hücrelere verilebilir. yalnız  pwm devresi ile nasıl çalışır bilemiyorum. zira frekans ve amper  voltaj olayları sabit mıknatıslı alternetörde hıza bağlı olarak değişecekitr. normalde araba alternetörü ihtiyaca göre kendisi elktromıknatıs gücünü ayarlayıp uygun voltaj vs elde ediyor.  özetle sabit mıknatıslı alternetör akım sınırlama devresi olan pwm ile frekans voltaj vs sorunu olmadan çalışırsa denemeye değer gözüküyor.
Sabit mıknatıslaı alternetörle ilgili soruları cevaplayabilrim bildiğim kadarıyla.

maho

Selam meraklı
Selamlar herkese

Burada linkteki alternatörü istiyorum :)
Ama kargo vs 300 eroya yaklaşıyor
2000 devirde 120 amper veriyor ve 5 veya 7 hp güç çekiyor motordan
10 ceksin zaten 60 amperini kullanmayı  düşünüyorum

http://www.hho4free.com/pma.htm

Bu alternatörün ölçülerini baktım uyuyor milimi milimine

Neodmium N52 ye kadar var sanırım daha yukseklerini varmı bilmiyorum

Bir yerde bu alterntor direk pwm ye baglanmadugini okumuştum yanılmıyorsam,

Bu aralar economim çöktü
Bir hesap yaptım
Kanadadan Pwm 90 ampere kadar
Ekran ve potansiyemeter kablo ile uzatılıp kabin içerisine yerleştirilebilecek tarzdan
Oda 110 dolar artı kargo artı gümrük falan çıkabilir

316L burada plakası 1*2 m ebadında 90 ero koca plaka aslında devamlılık için çok hesaplı

Alternatör , drycell , pwm , böyle toplama birşey
En az 60 ampere kadar 70 80 de çıkabilme ihtimalli var o zaman göreceğiz
Hesabın en 600, 700 eroyu gözden çıkaracak
İlk hedefim
Ve hedefin %50 en az
Araba 115 beygir
4500 d/dk
Zaten etanolden en az %30 ekonomi yapıyorum
Sonra bu araba 300 000 km görene kadar kullanmak sonra hop çöpe
Deneme maksatlı kobay olacak anlayacağınız
Bi sonrakine arabaya tesisatı transfer  Allah omur verirse

Aslında bu alternatör olayininiTurkiyede çözebilirsek  many Türkiye te gitmiş olur
O açıdan
En az N52 lerden bana bi alet yapabilecek arkadaşları netten bi arastiracagim
Sizde bildikleriniz varsa yonlendirebileriz
Teşekkürler herkese





merakliadam

#1528
Bildiğim kadarıyla  N52 neodyum magnet gauss değeri olarak en yükseği.
yalnız önceki kısımları okumamışsınız galiba sayın  Maho ağa:) fazla akım fazla gaz evet ama aynı zamanda fazla ısıda demek. fazla ısı olursa bu sefer elektrik sarfiyatı fazla olduğu halde suyun ısınmasından dolayı fazla akım çeksede verim düşmesi oluyor. onun için akım kısıtlamalı PWM gerekiyor.ama tabi  kuru hücreyi büyük yani çok plaka yaparsan o zaman bir denge sağlayabilirsin.
PWM  i Turkiyede de bulabilirsin .  link verebilirim.

istediğin alternatörü de gene Turkiye de yaptırabilirsin. dışarıdan  getirtmene gerek yok. atla deve değil yani . alternatörü temin et. sabit mıknatıslı hale getirmek  sorun değil ;) yalnız illa N52 ye takılma derim ,N42 de yeteri kadar işini görebilir.
yalnız benim aklıma şu kısım takıldı normal araba alternetörü elektromıknatıslı ve sistem tarafından bu elektromıknatısın gauss değeri yani manyetik gücü ayarlanıyor. dönme hız fazla olduğunda veya akü dolduğunda manyetik alan azalıyor veya sıfır oluyor. fakat sabit mıknatıslı alternetörde dönme hızı 2000 olduğunda  araba altarnetörü gibi manyetik alan azalmadığı için hem voltaj hem bu parallelde akım çok artacaktır. 120 ampere telin dayanabilmesi de ayrı mesele. 120 amper çok yüksek. . fakat bu fikir bana başka fikirleri çağrıştırdı. volt amper le birlikte ...................................... :) neden olmasın :))))



maho

Sağol kardeş ilgilendigin için
Sorunda burada ben şuan Türkiye de değilim , Fransadayim
Ben zaten 120 amper tamamını kullanmayı düşünmüyorum ısı faktorunden dolayı
İkincisi akuyu sarjini olayinida ortadan kaldırıp direk alternatorden almayı düşünüyorum , bunları deneme yanılma adim adim uygulamak gerekir
Araç zorlanmadan ne kadar çok amper çekerim ona bakacağım
Soğutucu pervane takacagim alternatore
Zaten kuru pil i de büyük planladim 18cm *20cm ebadında  1.5\\2 cm de conta payı

Simdilik bu kadar
Önümüzdeki ay maddi imkanlar dahilinda baslayacagim


Bir diğer fikirde super kapasitörler
350 farad 2.7 volt
Yine tanesi 10 dolar civarinda
Arabanın anlık ihtiyacı olan akımı tespit etmek zor olmasa gerek
Akuyu bu kapasitörler le değiştirirsek şarj olayından kurtuluyoruz
6 adet büyük pil boyutunda kapasitör aracın çalışmasına kafi ve çok cabuk doluyor

Araç 3 ay 6 ay yatarsa belki biter ama günlük haftalık kullanım için oldukça yeterli

Mıknatıslı alternatörü kullanmak isteyisimin bir diğer nedeni %50 daha verimli olması
Zaten 100% kapasiteli kullanmayacagim

Agir hantal akü ve şarj olayından kapasitör vasıtası ile kurtuluyor uz
Pwm ile direk alternatörün %50 güç ceksek 60 amper eder
Sistem ne çekiyor onu tam bilmiyorum şuan

Alternatörü şöyle bolebiliriz çıkışını diyotla doğrultup sisteme vermek
Ve diyottan önce paralel direk pwm bağlayıp pile göndermek
Alternatör - pwm - pil mesafesini çok yakin tutmak pwm yi direk alternatorden çıkışına yerleştirmek alan var ve oradan çok yakınına pil
Bu kanla direnci akim kabla yoluyla kaybını minimuma indirmek
Nasıl yanlismiyim
Bu arada alternatör için tavsiye edebileceğiniz tecrübeli ustaları yonlendirebilirseniz , ona yaptirmam beni rahatlatır
Param Turkiyeye gitsin
Tesekkurler

merakliadam

araba alternatörünün önünde kendi pervanesi var kendini soğutuyor ama araba alternatörünün otomatik ayarı durumundaki hal olurmu bilemiyorum. diğer ihtimal gauss değeri düşük N35 kullanılır. teller  yüksek devirlerde buna dayanabilir. denemek lazım tabi.

bahsettiğin super capacistor/ kondansatör akünün yerini ne kadar tutabilir. bunları seri-paralle bağlayınca ne kadar güç elde edilecek peki. bunun dolması nasıl oluyor ."Agir hantal akü ve şarj olayından kapasitör vasıtası ile kurtuluyor uz "  bu gerçekten olabilyormu .bilgi verebilirmisin biraz.:)

Türkiyeden Fransaya kargo vs aynı paraya gelmezmi acaba? tanıdığım bir iki usta var bir sorayım bakalım .

maho

Whats up line gibi haberlesmede kullandigin birşey varmı

Kargo sorun olmaz normal postayla gelir 10 15 Gunde gelir
Kapasitör seri baglarsan bu iş oluyor
10 volt tan 14 volta 1 iki dakika doluyor belki daha kısa
Bir video da testte 5 dakikada tam doluyor
Hic sıkıntisiz marsa basıyor
Ömrü
Normal akü 50 000 defa şarj deşarj
Kapas. 500 000 defa hesabını sen yap


merakliadam

#1532
maalesef whats up ım yok. inş olur :) bu bahsettiğin kapasitor neymiş be abi :) peki 2 kw lık bir gucu sürekli besyelebilmesi için bundan ne kadar seri-paralele bağlamamız lazım hesabın nasıl yaparız acaba .?

yarın sanayiye -söz vermeyeyim -müsait olursam gidip araba alternetörü sorayım diyorum. şöyle bir şey aklıma geldi . aracının model markası ne. yani alternetörün nasıl. eğer ondan bulabilirsem hatta belki yanık olanı ikinci el vs. varsa daha iyi olur. zira bize sadece içi lazım. içini düzenlettirebiliriz. daha uyguna gelebilir gibi geldi . ama sormak lazım. yani orta kısmına mıknatıs yapıştırılması gerekiyor sadece dışı normal  alternetör olması yeterli    bu şekilde  seninkine taktırılsa gene işini görür diyorum. nasıl :)

yalnız 2000 devirde sabir mıknatıslı bir alternetörden kaç amper volt çıkar bir hesab yapmak lazım tekraren diyorum.
[mergedate]1413142960[/mergedate]
eğer yanlışşsam kusura bakma;
 bahsettiğin alternatörün sadece içi 130 dolara zaten satılıyor. verdiğin linkin devamında var. alternaötürün  iç kısmına rotor deniyor. yani mıknatısın olduğu bölgeye . seninkine tam uyuyor demiştin galiba
belki böyle daha uygun olabilir.genede sen bilirsin.

http://www.windbluepower.com/ProductDetails.asp?ProductCode=PMA-ROT&CartID=2



maho

http://laserhacker.com/?p=323

YouTube da maxwell boostpack diye arattir mavi renkli pil boyutlarında

Aslında alternatoru profesyonel olarak uğraşan bi yer vardı hatta elektrikli arabalar içine motor yapan bir yer vardı
Onları da bir bulayim netten sonra ,

Araba 306 1.8 16v 2000 model

Bu alternatörler çok yuksek devire çıkabiliyor sıkıntı yok
Sadece mıknatıslar çok iyi yerlestrilmeli
Tabi iş miknatisa geçince otomatik sargılarda değişecek


[mergedate]1413145297[/mergedate]
Atölye gibi yerim olsa alır parçaları kendim yaparım
Ama iste yok

merakliadam

yaptırmak sorun değil. orjinal yapılmış bir şey daha etkili olabilir diye düşünmüştüm.

maho

Duble core alternatör secerdim arabada yerine sigsaydi ama olmadı,
[mergedate]1413145646[/mergedate]
Haklisin , çünkü n50 ,n52 kullanmışlar ve hesaplamalarını çok iyi yapmışlar
Düşük voltaj yuksek amper
1000 devirde 70,80 amper veriyor daha ne
40 amper ceksek çok çok iyi
Piyasadaki hazırlar 15 amperlerden bahsediyor pil için

merakliadam

peki ne kadar hidrojen gazı lazım olduğuyla ilgili bir hesaplamanız varmı ?
[mergedate]1413146126[/mergedate]
Sayın Maho
önceki sayfada belirttiğin şu husus vardı
"Bu konuya deyinildimi bilmiyorum fakat söylemek istediğim

BEYİNLİ VE OKSİJEN SENSORLU ARACLARDA YAKİT TASARRUFU NU İYİ ALAMAYABİLİRSİNİZ
ÇUNKU
O2 SENSORUNU SİMULASYON YAPMANİZ GEREKİR
YANİ
O2 bildiğiniz gibi elektrik üretir oksijeni olcer ve beyne gönderir beyinde bu ölçüm karşısında enjeksiyonlara elektrik gönderir

Motorda patlama olduğu zaman hidrojen kaliteli bir patlama yarattığı için oksijen seviyesi oldukça düşüyor

O2 sensoru 0.1 volt 0.9 volt elektrik üretir
Haliyle HHO ilave ettiğinizde aracınız zengin karisim yapıyor

Bu isi yapacaksanız bu sorunu cozeceksiniz
Nasıl mi
Sensor le beyin arasına bir devre yerleştirerek
Bu devreler hazır internet yoluyla 70 euro civarinda
Yok ama kendinizde yapabilirsiniz
Elimde bir devre şeması var
"

belirttiğin devre şemasın ve internetteki hazır olan linkinden gönderebilirmisin. bakabilirmiyiz. teşekkürler

maho


merakliadam

Sayın maho yukrıda bahsettiğiniz super kapasitorleri aküyü tamamen iptal edip onu yerine sorunsuz kullanbiliyoruz değilmi. yeteri kadar seri-paralel bağlamak şartıyla - teyiden soruyorum

maho

Evet
Aslında bu işlem tamircilerin acil durumlarda kullandıkları birşey
Booster diye geçiyor
6 tanesi seri bagladigin zaman dolu olduğunda sorunsuz çalışıyor
Ama araba çalışmazsa ne kadar sure uzun marşa basarsin onu bilmiyorum
350 farad 6 adet 2.7 volt maxwell
Tabi daha yuksek 600 800 luk olanları da var farad yükseldikçe tabi fiyatı da orantili

riva69

Merhaba arkadaşlar,

siteyi üye olmadan takip etmiştim bir çok yazıyıda okudum bende merak ettim hidrojen beslemesi ile hem yakıt hemde araçda farklılık olacakmı diye, ve aracıma bu sistemi uygulamak istiyorum bu konuda bana yardımcı olacak arkadaşlar olursa sevinirim özellikle ellerinde fazladan plaka malzeme olan ardaşların destek vermesini isterim.

aracım pejo 307 benzin+lpg  bu sistem uygulanabilirmi neler yapmalıyım ve nerden başlamalıyım.

şimdiden teşekkürler.

yılmaz


seron

Alıntı yapılan: riva69 - 14 Ekim 2014, 11:51:48Merhaba arkadaşlar,

siteyi üye olmadan takip etmiştim bir çok yazıyıda okudum bende merak ettim hidrojen beslemesi ile hem yakıt hemde araçda farklılık olacakmı diye, ve aracıma bu sistemi uygulamak istiyorum bu konuda bana yardımcı olacak arkadaşlar olursa sevinirim özellikle ellerinde fazladan plaka malzeme olan ardaşların destek vermesini isterim.

aracım pejo 307 benzin+lpg  bu sistem uygulanabilirmi neler yapmalıyım ve nerden başlamalıyım.

şimdiden teşekkürler.

yılmaz


hidrojenli yakıt sistemi benzinli, LPGli ve mazotlu araçlarda kullanılabilmektedir. bilginiz olsun: şu anda şehirlerararsı otobüslerde yakıtı minimize etmek ve havakirliliğini önlemek için ayrıca amonyak da kullanılmakta.(ayrı bir depodan dolduruluyor)

masrafınız oldukça yüklüdür ve malzemelerin temini tek başına yola çıkarsanız çok zordur. ilgilenen üyelerimize temasa geçerek bilgi alabilirsiniz.

Alıntı yapılan: yasind - 14 Ekim 2014, 14:33:23peki bu evdeki kombilerede uyarlanabilirmi ?

hidrojen bir yakıt türüdür. istenirse her yerde kullanılır ama dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. farkında olmadan açık kalırsa ve bir yerde birikip bunu da ateşlerseniz lpgden daha kuvvetli bir patlama ve yaralanma/ölüm gibi sonuçları olabilir. ekonomik olup olmayacağı da tartışılır. kaç lirayla ne kadar hidrojen ürettiğiniz önemlidir. bir tüp parasından yada elektrik parasından daha masraflı oluyor ise vazgeçmek daha doğrudur.
yukarıda hidrojen işiyle uğraşan arkadaşların birçoğu; hobi olarak, birçoğu çevre duyarlılığı açısından, bir kısmı da geliştirmek için uğraşmakta ve akaryakıttan daha ucuza getirme yollarını bulmaya çalışmaktadır. masraf yapmadan evvel işin tekniğini iyice araştırıp sorarak öğrenebilirsiniz...

merakliadam

#1543
Sayın Riva69
bu konuyu açan sibernetik hocamın başında izah ettiği husus hidrojenle araba  çalıştırma  veya yakıt tasarrufu idi. booster de denilen ve bildiğimiz klasik  elektroliz mantığı ile çalışan hidrojen üreteçleri var. forumun başında görmüşsündür. gerçi forum asıl olarak bu booster olayına evrildi. yani akıma dayalı klasik elektroliz sistemi ile arabada yakıt tasarrufu olayına.  fakat bu sistemde yani kuru hücre denen ve akımla çalışan ve içine elektrolit olarak potasyum hidroksit konulan sistemin maksadı hidrojenle tamamen arabayı çalıştırmak değil yakıt performansını artırmak. nasıl şöyle , hidrojenin yanma ve yayılma hızı benzin metan vs ye göre çok iyi. özellikle devir arttığında milisaniyelik zaman diliminde  çiğ yakıtın ve dolayısıyla yakıtın  artmasının nedeni bu. yani benzin tam yanamıyor  ancak bu durumda sisteme azda olsa dakikada 2-3 litre -arabaya göre değişkenlik arz edebilir-  hidrojen verilirse , bu hidrojen arabanın yakıtıyla karışıp milisaniyelilk devirde de  çok hızlı ve kolay tutuşuyor sonra  çok kolay motordaki mevcut yakıtı ateşliyor. olayın özü bu. işte kuru hücre ile elde edilen hidrojenin fonksiyonu bu.
önceki sayfalara bakarsanız uzun yollarda hidrojenin bu faydasının daha çok hissedildiği fakat düşük hızlarda ve şehir içindeki sürüşlerde çok hissedilmediği yazıyor. zira motor hızı yavaşladığında benzinde zaten yeteri kadar yanma aralığını elde diyor çiğ yakıt yani yanmamış yakıt azalıyor.

merakliadam


oktay

#1545
21 x 12.5 cm (19x11 cm iç alanı) ölçülerinde 6 adet 2 mm  plakalı conta kalınlığı 2.5mm olan hücremi aracımdan söküp evde bir yere kurdum saf su ve kuru sodyum hidroksit ( lavobo açıcı kostik)  kullanıyorum, 12 luk oto anfi trafosu , dijital voltmetre , Analog 0-15 A lik ampermetre kullanıyorum ölçümlerim şöyle: ilk başta 12.5V 5.5A  14 derece sıvı sıcaklığında 38 saniyede 250ml  bir süre sonra 12.1V 6.5A de 30 derecede 30sn de 250ml sonra 11.85V 10A de 50 derecede 24sn de 250ml gaz çıkıyor. Isı ve akım çok artıyor ancak gaz çıkışı çok az sorun nerede sizce arkadaşlar.

merakliadam

#1546
akıma dayalı elektrolizde akım arttırılınca ısı artıyor, su ısınınca   hücre daha çok akım çekiyor.ancak bu parallede gaz çıkışı artmıyor maalesef. bunun için PWM dene akımı sınrlayan bir düzenek kullanılması gerekiyor. böylece akım sınırlandığı için ısı artamıyor. gaz çıkışının etkileyen hususlar yüzey alanı elektrolit oranı plakalar arasındaki mesafe vs. diyebiliriz

bilo_cu

Ben formu fazla okumadim beşinci sayfaya kadar bu konuyu okudum fakat gorunen o ki bu işin sonu hüsran herkes bi hevesle başlamış fakat sonunu getirememis. Bunda zaman ve imkanlar baslica sebepler..zaten hem parasi olup hem zamani olan adamin burada ne isi var cip e biner disko da barda gezer.. universitelerin argelerinin allah belasini versin..neyse diyelim..

 okudugum yere kadar dusuk voltajdan ve alanin genis olmasindan bahsediliyordu..alinan gazin arac devrine gore nasil ayarlanacagi yazmiyordu.. yazan varsada kusuruma bakmasin bende yapma hevesi kalmadi pek ama yinede zaman la belki ugrasirim.. yapmasam da kafamda bi resim olusturdum ..elektronikten hic anlamam. Ama alani nasil genisletecegim konusunda fikir sahibiyim.. bir cemberin cevresi cemberin yaklasik 3 katidir.. bir celik orgulu boru yaparsak hem borunun 3 kati alana hemde onu olusturan tellerin 3 kati alana sahip oluruz... nufuziyet sac a gore inanilmaz artar.. yapacak olursam izleyecegim
yolun baslangici bu olur.. elektrik ve motor
devri olayi ni aşmam oldukça zor fakat
imkansiz degil.. motor duzenegine bi sekilde baglanan dusuk voltajli bir dinamo ve devir arttikca artan bir elektrik ve bunuda ayni sekilde artarak veren bir devre...bu sayede ihtiyaca gore bi uretim.. bence izlenmesi gereken yol bu olmali... aldiginiz bi gaz var ve siz sabit gaz akisinda arabyi yuruteyim vs vs .. gazli arabayi ornek veriyorum gaza bastiniz mebran beyni acti gaz akisi artti araba hizlandi.. mebrani devre disi birakin sabit gaz akisinda arabayi rolantide ayarladiniz gaza bastiniz araba gidermi... yada benzin pompasi bozuldu gaz ve benzin karisti araba boguldu... motor devriyle ayni oranda yukselen bi elektrik ve ayni dogrulruda yukselen bi gaza ihtiyac var ... bence

maho

Bilo cu kardeş

Anlıyorum cok fazla sayfa var

Ama sen üret hidrojenini
Gerisi kolay
Konu başlıkları konular

Kuru batarya DRY CELL
PWM
O2 SİMİLATORU
KULLANİLAN KİMYASAL VE ORANİ
Bunlar işin puf noktaları

Millet dağıldı gitti
Bende yeniyim aslında

Ben öncelikle ezel yapım mıknatıslı alternatore odaklandim
Yuksek amper çıkışlı



bilo_cu

Kardeş yuksek amper in işe yarayacagini sanmiyorum .. suyun ısınması verimi düşürüyor muş.. cok düşük enerji kullanarak atıyorum yirmi hucre yap bir hucreye verdigin enerjiyi dagit daha cok verim alirsin.. tasarlamak zor degil bunlari mekanik olarak aletim de var piratigimde fakat elektronik ve elektrik beni kasar.. kare dalga yontemin den bahsediliyor  kare dalga genelde argon kaynaklari  ve gazalti kaynaklarin da kullanilan bir sistem akim darbesini istedigin aralikda ayarliyorsun kaynak esnasinda fakat 12 volt da motor ihtiyacina gore artan bi elektrik akimina ihtiyac var .. bahsi gecen kartlar bunu saglayabiyormu. . Sabit enerji ile bu is olmaz aklin yolu bir sabit enerji ile elde ettiğin gaz sana belli bi devirde tasarruf saglar devir degistiginde (bu devir boyle gitmez :p) motor ya bogulacak yada istenen performansi vermeyecek.. motor ustasi arkadaşlar daha iyi bilirler bu konuyu.. elektronik olarak istenen enerji elde edilirse cok daha iyi sonuclar alınır ..

Hızlı Yanıt

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Adı:
E-Posta:
Doğrulama:
Lütfen bu kutuyu boş bırakın:
IRFP250 Nedir:
kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p'ye basın