Ana içeriğe git
Konu: Bu cihazda nasıl bir devre vardır ? (241 Kez okunmuş)

Bu cihazda nasıl bir devre vardır ?

Merhabalar arkadaşlar,



Özellikler:
Tasarruflu grup priz,
Yönetici prize bağladığınız cihazı kapattığınızda kendine bağlı 4 prizdeki enerjiyi keser.
Böylece Stand-By konumunda bile boşa harcanan enerjiden tasarruf eder.
Hem bütçenizi korur hem de doğal kaynakları.

• 6 adet topraklı priz
- 1 adet yönetici (master) priz
- 4 adet yöneticiye bağlı (slave) priz
- 1 adet sürekli enerjili bağımsız priz
• Parafudrlu (yıldırım korumalı) ve  akım korumalı (sigortalı)
• 1,5 metre uzunluğunda 3x1mm² beyaz kablo

Resimdeki ürün Legrand marka.  Özellikleri çok hoşuma gitti. Tam da belirtildiği üzere tv yi standby moduna alınca bağlı cihazların elektriğini kesmesi güzel.  Bu prizin içinde bu işlemi yapan  devre çok karışıkmıdır  ? Tarafımızca yapılabilir mi  ;D

Birde anlamadığım, sadece 220 volt prize bağlı olan televizyonun fişinden cihazın çalışır yada standby modunda olduğunu nasıl anlayabiliyor ?  Acaba çektiği akımdan mı ?

Ynt: Bu cihazda nasıl bir devre vardır ?

Yanıt #1
Merhabalar arkadaşlar,



Özellikler:
Tasarruflu grup priz,
Yönetici prize bağladığınız cihazı kapattığınızda kendine bağlı 4 prizdeki enerjiyi keser.
Böylece Stand-By konumunda bile boşa harcanan enerjiden tasarruf eder.
Hem bütçenizi korur hem de doğal kaynakları.

• 6 adet topraklı priz
- 1 adet yönetici (master) priz
- 4 adet yöneticiye bağlı (slave) priz
- 1 adet sürekli enerjili bağımsız priz
• Parafudrlu (yıldırım korumalı) ve  akım korumalı (sigortalı)
• 1,5 metre uzunluğunda 3x1mm² beyaz kablo

Resimdeki ürün Legrand marka.  Özellikleri çok hoşuma gitti. Tam da belirtildiği üzere tv yi standby moduna alınca bağlı cihazların elektriğini kesmesi güzel.  Bu prizin içinde bu işlemi yapan  devre çok karışıkmıdır  ? Tarafımızca yapılabilir mi  ;D

Birde anlamadığım, sadece 220 volt prize bağlı olan televizyonun fişinden cihazın çalışır yada standby modunda olduğunu nasıl anlayabiliyor ?  Acaba çektiği akımdan mı ?
Osman abi merhabalar selam-ü aleyküm.
Dikkat ediyorum sen de benim gibi ilginç ve orjinal işler peşinde koşuyorsun :)

O prizin içinde neler var, bilmiyorum. Ama tahminin doğru. Ana priz(yönetici)den çekilen akım minimize olduğunda (asla sıfır olmaz) diğer pirizlerdeki akım da minimize ediliyor. Prizin kendisi de doğal olarak az da olsa akım çekiyor. o priz, bir çeşit güç kaynağı olarak iş görüyor. Belli bir "Watt" değerinden fazla güç desteği olduğunu sanmıyorum, çünkü o küçücük kutuya fazla akım desteği gerektirecek kadar böyük parçalar ya sığmaz, ya da zor sığar.

Muhtemelen analog değil de akıllı bir devre kullanılıyordur. Yani programlanmıştır. Master prizdeki çekilen akımı hassas şekilde ölçüyor ve bu bilgiyi değerlendirerek diğer prizleri yönetiyordur.

Aynısından yapılabilir mi?
Elbette yapılabilir. Ama aynısı derken belki biraz hantalı yapılır. Röleler falan kullanılır, programlanabilir değil de triyaklı röleli, transistörlü yani analog şekilde yapılır, yapılır oğlu yapılır. Bilmiyorum demiştim ama tahminim bu yönde.

Bundan yıllar önce iş yerinde gece nöbetinde çok sıkılıyordum. İş yerinde birden fazla teknik aksaklık oluşuyor, çare bulunamadığı için idare ediliyordu. ben de böyle boş boş oturup sıkıldığım zamanlarda, elime bir kağıt kalem alır, çözüme yönelik devreler çizerdim. şimdi sen bu konuyu açınca aklıma geldi; yığınla uçuk kaçık devrem var, çalışıyor. Mesela program falan kullanmadan, biri patladığında diğer ampule geçen güvenlik devresi... İş yerimizde güvenlik amacıyla aydınlatmalar çok önemliydi. patlayınca değişmesi için gündüzü beklemek zorunda kalıyorduk; ben bu sorunu senin prizin yaptığına benzer bir mantık ile programsız ve de tranzistorsuz çözmüştüm...

Yapılır yapılır... ;)  8)
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

 

Ynt: Bu cihazda nasıl bir devre vardır ?

Yanıt #2
bizim arkadaşlar üretti onbeş yıl evvel. çok da satışı olmadı yanılmıyorsam. içinde teferruat yok basit bir devre var. Güç olarak tek bir scr dünyanın amperini yönetebilir, çok da karışık bir sistemi yok. Ama kalkar da Phılıps yaparsa elli tane smd koyar, amper ölçer, opamp ile kıyas eder triyakla on-off yapar, minicik araziye de bunu sığdırır.
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.

Ynt: Bu cihazda nasıl bir devre vardır ?

Yanıt #3
bizim arkadaşlar üretti onbeş yıl evvel. çok da satışı olmadı yanılmıyorsam. içinde teferruat yok basit bir devre var. Güç olarak tek bir scr dünyanın amperini yönetebilir, çok da karışık bir sistemi yok. Ama kalkar da Phılıps yaparsa elli tane smd koyar, amper ölçer, opamp ile kıyas eder triyakla on-off yapar, minicik araziye de bunu sığdırır.
Usta anladığım kadarıyla, öyle varistörlü, tristörlü basit bir yapısı yok. Mikro işlemci kontrollü, gelişmiş teknolojik bir devresi var.
Cihaz gibi... incele bir istersen

Ynt: Bu cihazda nasıl bir devre vardır ?

Yanıt #4
Valla yapılsa  aslında gayet iyi olur. 

Peki ben @seron   un yaptığı gibi kendim bir şeyler yapmak istesem;

Bildiğiniz üzere pc çalışırken direk elektriğini keserseniz  özellikle hdd olmak üzere bir çok donanımı zarar görüyor. Peki  diğer elektronik aletleri ( örneğin tv, uydu cihazı)  kumandadan standby moduna almadan çalışırken direk enerjisini kessek, yanı fişini çeksek  elektronik devreleri zarar görürmü ?   Malum cihaz açık iken enerjisini keserseniz sonra fişe tekrar takıldığında yine otomatikman açılıyor bunun bir zararı olur mu?

Ynt: Bu cihazda nasıl bir devre vardır ?

Yanıt #5
Valla yapılsa  aslında gayet iyi olur. 

Peki ben @seron   un yaptığı gibi kendim bir şeyler yapmak istesem;

Bildiğiniz üzere pc çalışırken direk elektriğini keserseniz  özellikle hdd olmak üzere bir çok donanımı zarar görüyor. Peki  diğer elektronik aletleri ( örneğin tv, uydu cihazı)  kumandadan standby moduna almadan çalışırken direk enerjisini kessek, yanı fişini çeksek  elektronik devreleri zarar görürmü ?   Malum cihaz açık iken enerjisini keserseniz sonra fişe tekrar takıldığında yine otomatikman açılıyor bunun bir zararı olur mu?

Dediğin olayın sağlamasını şu şekil yapabilirsin. Bir cıhaz kendi tuşuna bastığında hemen kapanıyorsa yada analog bir anahtarı varsa fişten çekebilirsin. ama kapama tuşuna bastığında kapanırken işlemler yapıyorsa bu tür cıhazlar. kendi kapatma butonlarından kapattıltıklarından sonra fişten çekmelisin.
Tanrı Türk'ü korusun

Ynt: Bu cihazda nasıl bir devre vardır ?

Yanıt #6
Valla yapılsa  aslında gayet iyi olur. 

Peki ben @seron   un yaptığı gibi kendim bir şeyler yapmak istesem;

Bildiğiniz üzere pc çalışırken direk elektriğini keserseniz  özellikle hdd olmak üzere bir çok donanımı zarar görüyor. Peki  diğer elektronik aletleri ( örneğin tv, uydu cihazı)  kumandadan standby moduna almadan çalışırken direk enerjisini kessek, yanı fişini çeksek  elektronik devreleri zarar görürmü ?   Malum cihaz açık iken enerjisini keserseniz sonra fişe tekrar takıldığında yine otomatikman açılıyor bunun bir zararı olur mu?
Kullandığınız uydu alıcısı gibi cihazların ne derece ileridüzey oluşuna bağlıdır. Benim evde kart tipi uydu alıcısı var. Fişi direk çeksen de sorun olmuyor.
Ama bazı cihazlar linux kerneli kullanılarak yapılmış işletim sistemi kullanan "bir çeşit bilgisayar" şeklinde üretilmiştir. Dolayısıyla kapanma işlemini direkt gücü kapatarak yaparsanız, hemen olmasa da zarar görebilir; zira, bu bahsettiğim cihazlar HDD barındırabiliyor. Bunun bir modelinden @özgürece'de de vardı. Bak mesela onu direk fişten çekmemelisiniz. ama kart tipi veya klasik uydu alıcılarında ani güç kesintileri sorun yaratmaz. TVyi kumandadan kapatın, priz otomatik olarak diğer aygıtları da kessin, tamamdır.

Nasıl yapılacağına gelince bana söyleyecek laf kalmamış. Üyeler genellikle çalışan kimseler olduklarından "şöyle bir devre çizermisiniz?" dediğimde genellikle eliboş dönüyorum. Ama ille lazımsa bir-iki birbirine bağlayarak bile yapılabilir. Şayet istekli kimse çıkmazsa, söz vermemekle beraber örnek bir devre çizebilirim.
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: Bu cihazda nasıl bir devre vardır ?

Yanıt #7
Yahu uydu alıcı bildiğin next marka hd uydu alıcı. Minik  hdmi çıkışlı olanlardan.  Her neyse o sorun değil  ama, uydunun kumandasından kapatma butonuna bastığında  ekranda lütfen bekleyin diyor ve  yaklaşık 4-5  saniye sonra kapanıyor.  Tv samsung led 2012 yılı üretimi Es serisi. Onda basınca panel direk kapanıyor, ancak  standby ışığı birkaç kez yanıp söndükten sonra  direk yanıyor. Yani kısaca her iki ürününde  analog  anahtarı yok. Bilemedim şimdi.

Aslında yapılmaz mı,  yapılır  tabiiki bir  devre. Önemli olan o kıvama gelebilmek. :D    Ben böyle farklı ürünleri görünce  merak  ederim,  belki de  benzer  bir şey yaparım  sonra  aynı @seron   gibi  hevesim geçer  atarım bir  kenara.

Ynt: Bu cihazda nasıl bir devre vardır ?

Yanıt #8
Valla Osman abi, benim hevesimin geçmesinin yegane sebebi kimsenin ilgi gösterip "aaaa o neymiş" dememesi. :D deli gibi kendi kendime oynayacağıma, biraz hevesimi alıyorum sonra bir koliye falan atıyorum kayboluyor. geçen gün teee iki yıl evvel yaptığım birşey geçti elime, çöpe attım...
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: Bu cihazda nasıl bir devre vardır ?

Yanıt #9
Valla Osman abi, benim hevesimin geçmesinin yegane sebebi kimsenin ilgi gösterip "aaaa o neymiş" dememesi. :D deli gibi kendi kendime oynayacağıma, biraz hevesimi alıyorum sonra bir koliye falan atıyorum kayboluyor. geçen gün teee iki yıl evvel yaptığım birşey geçti elime, çöpe attım...

Aynen, belki on yıldır bir kutuda duran merdiven otomatiği  buldum. Belki lazım olur yıllardır  bekliyor. Hani olur da merdiven otomatiği olarak değil belki de  zamanlama devresini kullanırım falan diye. Ancak onunda kocaman bir  kartı  var nereden baksan 10*10 cm boyutlarında.   Onuda atacağım, çünkü aliexpresste minicik 3*5 cm boyutunda bir zamanlayıcı devresi 1,5 -2 usd civarı. Birde  azıcık erken gelse  tadından yenmeyecek.

Ynt: Bu cihazda nasıl bir devre vardır ?

Yanıt #10
Atma.
Neticede para verilmiş. Şu anda elektrikçilerde tahmini 25-30Tlye satılıyordur en az. maddi durumunu bilmiyorum ama para kolay kazanılmıyor. 30TL, 30TLdir. çöpe atacağına bir kenara koy.
Merdiven otomatiği devresi ile WC-Banyo havalandırması yapabilirsin. Uygun watajda bir fan aldın mı pencereye bağlarsın. Helayı, banyoyu terketmeden evvel butona bir basarsın, 30 saniye çalışsa içeriyi tertemiz eder kötü kokuları buharı dışarı kovar. zamanlaması ile oynarsan aküşarj vb gibi yerlerde de kullanılabilir....
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: Bu cihazda nasıl bir devre vardır ?

Yanıt #11
Atma.
Neticede para verilmiş. Şu anda elektrikçilerde tahmini 25-30Tlye satılıyordur en az. maddi durumunu bilmiyorum ama para kolay kazanılmıyor. 30TL, 30TLdir. çöpe atacağına bir kenara koy.
Merdiven otomatiği devresi ile WC-Banyo havalandırması yapabilirsin. Uygun watajda bir fan aldın mı pencereye bağlarsın. Helayı, banyoyu terketmeden evvel butona bir basarsın, 30 saniye çalışsa içeriyi tertemiz eder kötü kokuları buharı dışarı kovar. zamanlaması ile oynarsan aküşarj vb gibi yerlerde de kullanılabilir....

Aklın yolu bir diye buna derler işte.  Banyomda havalandırma var, senin dediğinin tam tersine normal aydınlatmaya paralel bağlı, içerinin ışığı yandığı sürece çalışıyor.  Ama bu seferde çoluk çocuk ışığı açık unutuyor bazen ve sürekli fan çalışıyor. Aydınlatmanın önemi yok led aydınlatma da  fanın çok çalışması sıkıntı olabilir. Onun için yine burada sormuştum ya hani zaman rölesinin süresini arttırma işi, işte o devre banyo içindi, Banyoda ışık açık unutulsa bile 20-25 dakika sonra zaman rölesi içerdeki aydınlatma ve fanın enerjisini kesecek. Merdiven otomatiği de süresi arttırılarak aynı şekilde, yada senin dediğin şekilde kullanılabilir.

Ynt: Bu cihazda nasıl bir devre vardır ?

Yanıt #12
Aklın yolu bir diye buna derler işte.  Banyomda havalandırma var, senin dediğinin tam tersine normal aydınlatmaya paralel bağlı, içerinin ışığı yandığı sürece çalışıyor.  Ama bu seferde çoluk çocuk ışığı açık unutuyor bazen ve sürekli fan çalışıyor. Aydınlatmanın önemi yok led aydınlatma da  fanın çok çalışması sıkıntı olabilir. Onun için yine burada sormuştum ya hani zaman rölesinin süresini arttırma işi, işte o devre banyo içindi, Banyoda ışık açık unutulsa bile 20-25 dakika sonra zaman rölesi içerdeki aydınlatma ve fanın enerjisini kesecek. Merdiven otomatiği de süresi arttırılarak aynı şekilde, yada senin dediğin şekilde kullanılabilir.
Hah!
İstersen aynı konu başlığı altından devam et. Hala süresi değiştirilebilir onun. İstersen biraz daha kurcalayabiliriz yani sorun yok.
Forumda soru soranların yanıt bulamamasının ya da aradığı sonuca ulaşamamasının önemli bir nedeni de istediği şeyi ne için-nerede kullanacağını söylememesi.  :) Bazen de detaylı anlatıyorsun anlayan çıkmıyor :)
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: Bu cihazda nasıl bir devre vardır ?

Yanıt #13
Hah!
İstersen aynı konu başlığı altından devam et. Hala süresi değiştirilebilir onun. İstersen biraz daha kurcalayabiliriz yani sorun yok.
Forumda soru soranların yanıt bulamamasının ya da aradığı sonuca ulaşamamasının önemli bir nedeni de istediği şeyi ne için-nerede kullanacağını söylememesi.  :) Bazen de detaylı anlatıyorsun anlayan çıkmıyor :)


:D