Ana içeriğe git

Konu: Gelişen Teknoloji ve İnsanlıktan Çıkan İnsanlık (148 Kez okunmuş)

  • seron
  • [*][*][*][*][*]
Gelişen Teknoloji ve İnsanlıktan Çıkan İnsanlık
Biz burada bir teknoloji sitesinin üyeleriyiz. Öyle ya da böyle bir şekilde teknolojinin ucundan tutmuş, iyi kötü birşeyler yapmaya çalışıyor, yapmasak da en azından bir iki soru başlığı açılırsa yanıtlıyor, vakit geçiriyoruz.

Tamam.

Ama teknoloji tam olarak nedir ve ne işe yarar?

Sizden teknolojinin sözlük anlamını sormuyorum. Google'a bakmadan ben size söyleyeyim (bazıları her anlattığım şeyi google'dan bakıyorum sanıyor):
Teknik=> Yunanca - bir sorunu çözmek ya da bir hedefe ulaşmak için tercih edilen, uydurulan, geliştirilen yol.
Loji=> Bilim(i)
Eşittir Teknoloji => Yöntembilim.

İyi de, biz ne için kullanıyor ya da ne anlıyoruz?

Altı ay evvel evimize gelen bir misafir CRT TV'mizi görünce alaylı alaylı güldü, "yav ağabey bu nedir yav değiştirin şunu artık" dedi. Bunu diyen şahıs, babamın daireden eski arkadaşı idi ve yıllardır görüşmüyorlardı. Adliye'de kaloriferci olarak çalışıyordu. Babam ise düşük dereceli de olsa memur...

Babam gurur yaptı, kısa zaman içinde derhal gitti taksitle Smart TV aldı. Aldığı smart TV'de kanalları kendi istediğin şekilde sıralarsan sapıtıyor, kanallar siliniyor, sırası bozuluyor... Servis geldi, düzeltti, "kendi istediğiniz gibi ayarlamayın böyle kullanın; uydudan güncelleme geliyor o yüzden bozuluyor" dedi.

TVnin fiyatı 2000kusur TL. Görgüsüzlük yapmıyorum yanlış anlamayın. Ama bana göre iyi para. Ve bu parayı ödüyorsun ama "elleme bozulur" bir TV yani...

Eski TV'ye ne mi oldu? 3TL'ye (üç Türk Lirası) bir eskiciye satıldı! Gayet güzel bir TV idi aslında.

Yahu tamam modernleşmeyelim demiyorum da, modernlik senin evindeki eşyaların marka modelinde ve taksitinin henüz bitmemiş olmasında değildir. Senin kafandadır birader!...

Asıl konuya yavaş yavaş geliyorum durun.

Adam asgari ücretle (ASKERİ ÜCRET DEĞİL; AS-GA-Rİİ düzeltin artık şu imlanızı!) çalışıyor borç içinde. Evine bir gidiyorsun herşey son model. TV si bilmemnesi, herkesin elinde son model telefon. Yetmemiş küçük çocuğu oynasın diye tablet alınmış. Tamam da ne gerek var?!..

Peki burada beni ilgilendiren durum nedir?

Çünkü kardeşim zararı bana da dokunuyor. Herkes akıllı telefona akın edince, aslında değeri 100-150TL lan telefon memlekette 2000-3000TLye satılıyor. Şayet bana da lazım olursa alamıyorum. Almasam, telefonum eski olduğu için elalemin içinde yukarıdaki misal, rezil oluyorum.

Tüplü TVlerin maliyetinin LCD veya LED Tvlerden daha düşük olduğunu biliyor muydunuz? Peki neden CRTler piyasadan hızla silindiler ve de halihazırdaki ürünlerin fiyatları bu kadar yüksek? ;) Çünkü akın ediliyor.

Bir de olaya şu açıdan bakınız: internet.

Yahu millet bir görgüsüzce atladı ki sorma. Oğlum bir durun. Bunun temel amacı haberleşmek. Araştırma yapmak. Gün boyu faydalı şeylerden istifade etmek için youtube'da çok vakit geçiriyorum. O kadar saçma, o kadar "MAL"ca videolar çekilmiş yüklenmiş ki üşenmeden, şaşarsınız.

Durun durun, şaşmazsınız!

Asıl şaşılacak şey bu saçma sapan videoların izlenme rekorları ve altlarına yazılan gereksiz abi bana öpücük at, abi bana kalp at, abi beni...( ;) ) gibi şaşırtıcı mesajlar...

Videolar genellikle ne ile ilgili dersiniz?
İŞTE BAŞLIKLAR:
Gülmeme çelınc(çelınc?)
Videoyu çeken salak, youtubeden rastgele güya komik videolar izliyor, gülmemeye çalışıyor, olay bu.
Bu, bir zaman büyük bir akım haline gelmişti ve her önüne gelen böyle salak video çekip yüklüyor, accaayip tıklanma, beğeni ve yorum alıyor, paraya para demiyordu (şaka değil).

Stres çarkı, stres çarkına ışık taktım, stres çarkına jilet taktım, stres çarkıyla free enerji ve bilimum stres çarkı saçmalıkları:
Youtube aleminin bay'an video setlerinden biridir. Bir türlü bittttmedi derken çok çabuk sönmüştür.

Arkadaşıma eşşek şakası yaptım çelınç, Anneme öldüm şakası yaptım çelınç, Babama eve kız attım çelınç, Abimin g...ne parmak attım çelınç ve bunun gibi saçma salak milyon tane gereksiz videolar cangılı. Yemin ediyorum karşılaşmaktan sinir hastası oldum. Siz de olursunuz.

Hasta oldum olmasına ama kul sıkışmayınca... Neydi o? Hah işte öyle oldu. Youtube saçmalıklarını dile getiren çok güzel kanallar ortaya çıkmaya başladı ve bunlar çok güzel laf sokar, "ŞLOK ETKİSİ" yaratır oldular. Bir diğer gurup da, saçmalıklara inat, kaliteli içerikler üretmeyi sürdürdüler.

Buradan itibaren sizlere ÇOK DEĞERLİ youtube kanalları önereceğim. "Çok değerli" nitelemesi mizahi anlamda değil, gerçekten güzel kanallar. Öyle ki videolar gerçekten kalite. Mizah yapılıyor ama tam yerinde. küfürle mizah değil; ince mizah.

Eğitim videolarında gerçek eğitim var, size gerçekten birşeyler katacak.

Sanat videolarından muhakkak birşeyler alacak ve "vay be" diyeceksiniz.

Daha neler neler...

Sizi başlıkla kandırdım, buraya getirdim. :)  Asıl amacım kendi izlediğim güzel kanallardaki videoları sizlere zorla izletmek. ;D
Tamam herkes sevmeyebilir ama size şunu şiddetle tavsiye ediyorum: bu kanalllardaki videoların hepsini izleyin.

Peki neymiş onlar?
Stolk:
Çok güzel bir kanal. İçerikler kaliteli, düzgün. Videoda gördüğünüz şahıs ülkemizin yetiştirdiği gayet kalite bir tiyatro sanatçısı.
Adı İbraam :)
Örnek video:
https://www.youtube.com/watch?v=yHQy-vn3hsI

Yorekok:
Hah, zurnanın zırt dediği yer. Az önce bahsettiğim salak youtuber'lara bir giydiriyor bir giydiriyor offf. Kesssssssinlikle izleyin abiler ablalar. Ama bakın, hepsini. Gülecek, düşünecek, anlayacak; bir nevi ereceksiniz.
Örnek video:
https://www.youtube.com/watch?v=4dryYV_dGmY
https://www.youtube.com/watch?v=gKY1qRjOHxE

Barış Özcan:
Bu abimiz kendini çok iyi geliştirmiş. Hani kişisel gelişmiş yani. Bir zaman TRT için hayvan böcük möcük belgeselleri çekmiş, kurgulamış. Başarılı bir kişilik. O kadar güzel şeyler anlatıyor ki, beğenmeyeceğinizi sanmıyorum. Muhakkak videolarını gezin.
Örnek video:
https://www.youtube.com/watch?v=oNmXH2uN0Do&list=PLaKLxbauAT7Fvem9I0yz8Mwp-Zph614xh

Fabiano Millani, Marcello Barenghi gibi daha birçok kişi:
Sanatı tüm "gerçek"liğiyle icra eden güzel sanatçılar.
https://www.youtube.com/watch?v=EuBiaRO8QOk

tutor4u:
grafik ve animasyon konusunda ilerletmek ister miydiniz? Bu adam gerçekten harika. Mükemmel GIMP çalışmaları, Blender çalışmları son derece anlaşılır ve düzgün bir anlatımla anlatıyor. Ne? dili ingilizce mi? Size yemin ederim dil bilmenize gerek yok; sadece izleyin, yeter.
örnek video:
https://www.youtube.com/watch?v=B1rOfkEURUA

Şimdilik benden bu kadar. Teknolojiyi saçma sapan şeylerle vakit harcamak için kullanmayın. Zamanınıza paranıza yazık. Varsa eklemek istediğiniz kanallar ekleyin.

Unutmadan bir kardeşimiz ülkemiz mizahının günümüzde nereye geldiğini şeyetmeye çalışmış:
https://www.youtube.com/watch?v=Ser0dupcMrM

Sonuç

Şayet videoları izlerseniz, veya zaten biliyorduysanız, Youtube denilen şeyin iyi birkaç kanalı çıkarırsanız ne olduğunu anlamış olursunuz. Haydi siz tamamlayın: B..

Esen kalın.
 ;)
  • Son Düzenleme: 17 Temmuz 2017, 16:31:03 - seron
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

  • Yusuf usta
  • [*][*][*][*][*]
  • Özel mesaj yerine forumda yazmayı seçin lütfen.
Ynt: Gelişen Teknoloji ve İnsanlıktan Çıkan İnsanlık
Yanıt #1
Eyvallah reis. memleketten uzakta bi'gece vakti ne izleyeyim diyordum, video ziyafeti gelmiş. hemen tıklamaya başlayayım. güzel şeyler olduğu belli.
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.

  • seron
  • [*][*][*][*][*]
Ynt: Gelişen Teknoloji ve İnsanlıktan Çıkan İnsanlık
Yanıt #2
Eyvallah reis. memleketten uzakta bi'gece vakti ne izleyeyim diyordum, video ziyafeti gelmiş. hemen tıklamaya başlayayım. güzel şeyler olduğu belli.
Reklam sever misin? :D
Reklamın da en kalitelisi bende:
https://www.youtube.com/watch?v=e_jLyO_Txrg

zeka kokan bazı reklamlar:
https://www.youtube.com/watch?v=mUDCIsfeX3Q
  • Son Düzenleme: 18 Temmuz 2017, 18:23:07 - seron
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.