Ana içeriğe git
Konu: Bilgisayar Donanımları Üzerine: GENERIC DRIVER nedir? (Çeviri) (190 Kez okunmuş)

Bilgisayar Donanımları Üzerine: GENERIC DRIVER nedir? (Çeviri)

Bilgisayar donanımlarının olmazsa olmazı sürücülerdir. Pekiyi sürücüler hakkında ne, nedir?

Daha evvel aramızda geçen bir sohbet esnasında bu konu açıldı ve değerli ağabeyimiz @Mr_YAMYAM 'ın verdiği linkten faydalanarak birşeyler anlar gibi olduk. İnternet ortamında Türkçe kaynak arayan kişiler için metni aynen Türkçe'ye çevirerek PDF haline getirdim ve burada paylaşıyorum.

BİLGİLER:
-Anlatım başka bir siteye aittir. Metin içerisinde kaynak site paylaşılmıştır.
-Metin Google Çeviri kullanılarak çevirilmiş, devrik cümle ve yanlış çeviriler imla denetiminden geçerek düzeltilmiştir.
-Buna rağmen başlıktaki "Sonanım...." aslında "Donanım...." olacaktır  :D
-Metnin orjinal hali paylaştığım .zip dosyası içinde mevcuttur.
-Paylaşılan zip, üye olunmadan/giriş yapılmadan görülemez. Bunun için özür dileriz; İnternet ortamından veri çalarak kendi sitesine aynen kopyalayan emek hırsızı kişilerin oluşturup musallat ettiği "robotlar" nedeniyle site yönetimimiz böyle olmasını uygun bulmuştur. Değilse üye sayısı arttırmak veya insanlara zorluk çıkarmak için değil.

Faydalı olur umarız.

Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: Bilgisayar Donanımları Üzerine: GENERIC DRIVER nedir? (Çeviri)

Yanıt #1
Hala ve inatla JENERİK sürücüleri yazmış. :D

Ynt: Bilgisayar Donanımları Üzerine: GENERIC DRIVER nedir? (Çeviri)

Yanıt #2
Türkçesini (konunun Türkçesini) tam olarak bilmiyorum abi. Metinde Türkçesi yazılmış ama genelde öyle bilinmediği ve de metnin çeviri olduğu belli olsun diye Jenerik yazdım.
Lakin, dilimizde "jenerik" diye söyleniyor ve yazılıyor diye biliyorum; anlamı konuyla ilgili olmasa da.

Ayrıca şöyle bir durum da var:





Yani nasıl olsa bizi kimse takmayacağı için, boşver diyorum ben.
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: Bilgisayar Donanımları Üzerine: GENERIC DRIVER nedir? (Çeviri)

Yanıt #3
Bazı kelimeler özel isim sınıfına girer ve aynen yazmak zorundasın.
Jenerik kelimesi filmlerin tanıtım başlığı anlamına gelir.
Bu sebeple yanlış telaffuz edilen kelimeler de okuyucuları yanlış yönlendirecektir.


http://www.tldp.org/HOWTO/SCSI-2.4-HOWTO/sg.html
https://www.design-reuse.com/articles/18584/generic-driver-model.html

Ynt: Bilgisayar Donanımları Üzerine: GENERIC DRIVER nedir? (Çeviri)

Yanıt #4
Anlamadın.
Ben bu konunun başlığını aynen "google search" kısmına yazıyorum, bu siteyi en başta göstermesine rağmen, bırak göstermeyi, saçmasapan alakasız şeyler gösteriyor.
---
NOT: Jenerik kelimesinin anlamını biliyorum. Yukarıda belirttiğim şey sana inat yapmak/yarışmak amaçlı değil.
Konuyu uzattık. İhtiyacı olan arkadaşlara faydalı olur umarım; sayende.
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

 

Ynt: Bilgisayar Donanımları Üzerine: GENERIC DRIVER nedir? (Çeviri)

Yanıt #5
Daha önce de söylemiştim.
Arama yaparken az ve öz olmalısın diye.
Senin yaptığın gibi aabi bu generic driver nedir pc donanımları falan gibi uzun uzadıya cümle yazarsan google un bile kafası karaşır.