Ana içeriğe git
Konu: 4 Tane Batarya İçin Şarj Devresi Önerisi (238 Kez okunmuş)

4 Tane Batarya İçin Şarj Devresi Önerisi

Merhaba arkadaşlar.Aranıza yeni katıldım,henüz site kurallarını bilmiyorum.Konuyu yanlış yere açtıysam kusuruma bakmayın.Asıl konuya gelelim.Elimde 4 tane li ion telefon bataryası var.Ben bunların hepsini paralel bağladım.Ve toplamda 6000 Mah yapıyor.Ama bir tanesi 3000 Mah diğerleri 1000'er mah. Elimde 5 volt 1500 mah çıkışlı bir şarj aleti var. Bu pilleri bu şarj aletiyle bir kere şarj ettim ama çok ısındığı için korktum.Bu pilleri bu şarj aletiyle şarj etmek için harici bir devreye ihtiyacım var mı? Varsa o devre nedir?Bataryaların hepsi 3.7 volt.

Ynt: 4 Tane Batarya İçin Şarj Devresi Önerisi

Yanıt #1
Merhaba @MR.Micro ,
Voltajları,
Kapasiteleri,
Tipleri farklı bataryaları ister seri ister paralel bağlamak önerilmez.

Lityum-iyon bataryalar, ileri teknoloji ve kimya bilgisiyle üretilmiş, çok hassas, mızmız, öyle her koşulu pek beğenmeyen batarya tipleridir. rastgele yapılacak şarj işlemi bu bataryaları kalıcık olarak bozabilir, şişirebilir; ölüm ya da sakatlanmaya neden olabilecek şekilde patlamalarına neden olabilir.

Dolayısıyla bu tip bataryalar hakkında bilgi sahibi olmadan rastgele şarj etmeyin. Bu tip bataryaları şarş etmek için özel - akıllı şarj devreleri gerekiyor evet. En akıllıcası, bataryaların bir uyumlu cep telefonu ile şarj edilmeleridir. Çünkü bataryayı sağlıklı şekilde şarj edecek özel şarj devresi telefonların içinde mevcuttur( tablet vb cihazlar içinde aynı şey geçerli).

Siz pile neden ihtiyaç duyduğunuzu, nerede kullanacağınızı söyleyin, ona göre yardımcı olmaya çalışalım. Yani başka pil tipleri ile günü kurtarabileceksek onlardan kullanalım.
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: 4 Tane Batarya İçin Şarj Devresi Önerisi

Yanıt #2
Ben değerlendirebilmek amacıyla böyle bişey yaptım.Herhangi bir yerde kullanmayacağım.Peqi hocam bunları nasıl değerlendirebiliriz?

Ynt: 4 Tane Batarya İçin Şarj Devresi Önerisi

Yanıt #3
Lityum-iyon piller, üretildikleri cihaza uyumlu olacak şekilde (şekli , büyüklüğü, kapasitesi) tasarlanır. Elinizdeki batarya ne bataryası ise orada kullanmak en doğrusudur. Ancak Lityum iyon piller, hafif ve kapasitelerinin yüksek olmaları nedeniyle robot projeleri gibi projelerde de kullanılabilir; şarj devresi ve kontrol devresi ile beraber kullanmak şartı ile.
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: 4 Tane Batarya İçin Şarj Devresi Önerisi

Yanıt #4
Hocam yardımların için çok teşekkürler.Son bir sorum olacak tek 3000 mahlık 3.7voltluk bataryayı ben eski tabletimden çıkardım.Yeni tabletime parelel bağlasam zararlı olur mu? Tabletin pil ömrünü arttımak amacıyla,iki pilin de voltajları aynı.

Ynt: 4 Tane Batarya İçin Şarj Devresi Önerisi

Yanıt #5
Voltajlarının aynı olması yeterli değil, kapastelerinin aynı olması lazım.
Çünkü kapasitesi az olan bir müddet sonra bittiğinde, kapasitesi yüksek olan >> bitene akım basmaya başlar. Bu, istenmeyen bir durumdur.
Ancak aynı kapasiteli olan bataryadan iki adet batarya paralel bağlanabilir ve toplam kapasite arttırılabilir. Yalnız bunun, tabletin içindeki batarya kontrol devresine etkisini kestiremiyorum... Bu devre, tablete takılan orjinal bataryaya göre ayarlı olduğundan, bataryay sağlıklı şarj eder mi, ekranda seviyeyi ne kadar doğru takip eder, bilmiyorum.
yapacağınız şey geçici bir çözüm. yani olmasına olur ama söylemek istediğim şu: "tavsiye edilmez".
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.