image

Ana içeriğe git
Konu: Neden Linux: Şahsi sunum (1331 Kez okunmuş)

Ynt: Neden Linux: Şahsi sunum

Yanıt #30
Benim kimseye gücendiğim yok.Haklı haklı olmamak mevzusu da değil.Ya da ne bileyim teşekkür istediğimden de değil.
O günkü konunun da önemi yok ben sadece bu tür birşey olduğunda kişi veya kişilerin açıkçası biraz dışlandığını veya uzakta tutulduğunu gördüm.Bayadır foruma yazmıyorum da zaten o yüzden.Bunu bir kaç kişi ile de yaşadım da.Benim sorun yaşadığım nokta burasıdır.
Gelelim seronun dediğine;
1.Seron biraz Stallmanı yanlış anlamış.Stallman şirketlerin değil kullanıcının özgürlüğünü savunmuştur.Ana tema budur.Stallmanın sayfasını hiç dolaştın mı bilmiyorum.
2.si seron diyor ki linux kullanın para vermeyin hakka girmeyin.Bende diyorum ki linux dağıtımlarının bir çoğu da yasal değil.Özgür olmaması da bundan kaynaklı.Yani içindeki çoğu bileşen bazı lisans anlaşmalarını ihlal ediyor.Bende bu nedenle kendisine diyorum ki hak yemek istemiyorsan tamamen özgür olan yazılımları kullanmalısın.Konunun özü budur.Hem bu bahane ile de biraz bilgi paylaşımı yapmış olduk.

Ynt: Neden Linux: Şahsi sunum

Yanıt #31
Benim kimseye gücendiğim yok.Haklı haklı olmamak mevzusu da değil.Ya da ne bileyim teşekkür istediğimden de değil.
O günkü konunun da önemi yok ben sadece bu tür birşey olduğunda kişi veya kişilerin açıkçası biraz dışlandığını veya uzakta tutulduğunu gördüm.Bayadır foruma yazmıyorum da zaten o yüzden.Bunu bir kaç kişi ile de yaşadım da.Benim sorun yaşadığım nokta burasıdır.
Gelelim seronun dediğine;
1.Seron biraz Stallmanı yanlış anlamış.Stallman şirketlerin değil kullanıcının özgürlüğünü savunmuştur.Ana tema budur.Stallmanın sayfasını hiç dolaştın mı bilmiyorum.
2.si seron diyor ki linux kullanın para vermeyin hakka girmeyin.Bende diyorum ki linux dağıtımlarının bir çoğu da yasal değil.Özgür olmaması da bundan kaynaklı.Yani içindeki çoğu bileşen bazı lisans anlaşmalarını ihlal ediyor.Bende bu nedenle kendisine diyorum ki hak yemek istemiyorsan tamamen özgür olan yazılımları kullanmalısın.Konunun özü budur.Hem bu bahane ile de biraz bilgi paylaşımı yapmış olduk.
1. evet dolaştım. çoğu sayfasını dikkatle inceledim: firefox eklentisiyle pdfye dönüştürüp evde tekrar tekrar baktım. zaten mesle o değil; ben kapalıkaynaksız olmaz; çünkü yap(a)mıyorsunuz diyorum onlara.
2.şimdi oldu tamam. böyle demek istemişsen buna hiç itirazım yok.
dışlanma olayında tahmin ettiğim gibi yanlış anlamışsın. yazdığın yazı veya iddia, bazen ilgi çekmezse veya itiraz eden yoksa, yanıtlanmaz. askıda kalmış gibi olur. Yamyam hocayla konuştuğumuz mesele sanırım bir HDD çalışma mantığı konusuydu ve o ara bana kızmıştı sana değil. bu nedenle konuya ilgisi farklı oldu.

tamam mı? :)  ;)
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: Neden Linux: Şahsi sunum

Yanıt #32
Özel ilave eki:
Commodore 64 ve AMIGA dönemlerinde her bilgisayarın işletim sistemleri birlikte verilmekte idi.
Ayrıca ücret talep edilmez, alınan bilgisayarların içerisinde diskler ile verilirdi. C64 te ise zaten ROM içerisinde idi.
Aynı şekilde üretilmiş olan bir diğer marka ise örnekteki commodore prensibini hiç bozmamıştır. Adı da ELMA.
ELMA PC lerin yazılımları ücretli değildir. Ama donanım son derece kalitelidir. İnsanlar o PC için yazılıma değil çoğunlukla donanıma para verdiklerini düşünürler. Bir oyun temin etmek isteseler bile oldukça yüklü ücretler sözkonusudur.


Son soru hala muallaktadır.
Benim kimseye gücendiğim yok.Haklı haklı olmamak mevzusu da değil.Ya da ne bileyim teşekkür istediğimden de değil.
O günkü konunun da önemi yok ben sadece bu tür birşey olduğunda kişi veya kişilerin açıkçası biraz dışlandığını veya uzakta tutulduğunu gördüm.Bayadır foruma yazmıyorum da zaten o yüzden.Bunu bir kaç kişi ile de yaşadım da.Benim sorun yaşadığım nokta burasıdır.

Burada tek bir sözüm var.
Yanlış anlaşılmalar olabilir. Ben bunun için elimden geldiğince arkadaşları dövmekteyim (Seron çok dayak yedi)
Bu gibi durumda küsmeyip dile getirirsek sorun olmaz diye düşünüyorum.
ÖZEL NOT:
Ben bilgili kişileri kaybetmek istemem. Küsecek olsam önce seron'u sepetlerdim :))

BİR İLAVE DAHA:
2.si seron diyor ki linux kullanın para vermeyin hakka girmeyin.Bende diyorum ki linux dağıtımlarının bir çoğu da yasal değil.Özgür olmaması da bundan kaynaklı.Yani içindeki çoğu bileşen bazı lisans anlaşmalarını ihlal ediyor.Bende bu nedenle kendisine diyorum ki hak yemek istemiyorsan tamamen özgür olan yazılımları kullanmalısın.Konunun özü budur.Hem bu bahane ile de biraz bilgi paylaşımı yapmış olduk.
Bu konuda tartışmak iyi olur sanırım.
Kullandıklarım ve test ettiğim sürümlerde bu gibi ihlal göremedim.
Tek bir örnek verebilirim.
MP3 eklentisi ve telif hakları.
Ubuntu studio sürümünde zaten bu yazılımı ücretsiz kullanıyoruz ancak yazılım sahiplidir.


Ynt: Neden Linux: Şahsi sunum

Yanıt #33

BİR İLAVE DAHA:Bu konuda tartışmak iyi olur sanırım.
Kullandıklarım ve test ettiğim sürümlerde bu gibi ihlal göremedim.
Tek bir örnek verebilirim.
MP3 eklentisi ve telif hakları.
Ubuntu studio sürümünde zaten bu yazılımı ücretsiz kullanıyoruz ancak yazılım sahiplidir.
örnekleri arttıralım.
-mp4, avi, mov, m4v, hep sahipli uzantılardır. izin alırsan kullanman serbesttir.
-h264(x264), divx, xvid, AAC hep sahipli sıkıştırma kodekleridir (başkaları tarafından bulunmuş anlamında/izin alırsan kullanırsın)
-doc, docx... gibi ofis belgesi uzantıları sahiplidir(geçmişte MS libreoffice ile bu konuda karşı karşıya gelmişti)
-bmp, png, jpeg, gif... sahiplidirler. MS bnlara izin veriyor mu vermiyor mu bilmiyorum.
-times new roman, arial,... gibi birçok font, sahiplidir; ticari kullanımları kısıtlı/kullanım sözleşmesine bağlıdır. MS bunlara izin veriyor mu bilmiyorum.
-Harddisk formatları( FAT, FAT32, NTFS...) sahiplidir. MS bunlara izin veriyor mu bilmiyorum.
-kullanılan yazılımlar içerisindeki çoğu paket, eklenti, programın başvurduğu kütüphaneler sahiplidir.
-Ubuntu studio dahil olmak üzere linux dağıtımlarının çoğu, donanım sürücülerini kurallara aykırı şekilde "tersine mühendislik" yoluyla açıp, benzerinin yazılması sonucunda elde edilmiş yeni ve açıkkaynak donanım sürücüleri ile çalışır. isteyen kullanıcı eğer varsa, donanım sitesine başvurup kapalı kaynak-linux uyumlu sürücüyü indirip -kullanım oşullarına riayet etmek şartıyla- kullanır. meselenin ayrıntısını bilmiyorum.

Bilmiyorum oğlu bilmiyorum.
Bu örnekleri çoğaltmamın nedeni tartışma içerisinde daha fazla bilgi olması amacıdır.

Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: Neden Linux: Şahsi sunum

Yanıt #34
1. evet dolaştım. çoğu sayfasını dikkatle inceledim: firefox eklentisiyle pdfye dönüştürüp evde tekrar tekrar baktım. zaten mesle o değil; ben kapalıkaynaksız olmaz; çünkü yap(a)mıyorsunuz diyorum onlara.
2.şimdi oldu tamam. böyle demek istemişsen buna hiç itirazım yok.
dışlanma olayında tahmin ettiğim gibi yanlış anlamışsın. yazdığın yazı veya iddia, bazen ilgi çekmezse veya itiraz eden yoksa, yanıtlanmaz. askıda kalmış gibi olur. Yamyam hocayla konuştuğumuz mesele sanırım bir HDD çalışma mantığı konusuydu ve o ara bana kızmıştı sana değil. bu nedenle konuya ilgisi farklı oldu.

tamam mı? :)  ;)
1.Yaparlar ama zaman lazım çok büyük ilerlemeler var.
2.Aynen öyle demek istedim :D
HDD çalışma ile değil başka bir konu.konuyu orda konuştuk zaten sonrasında bir kopukluk oldu.

Ynt: Neden Linux: Şahsi sunum

Yanıt #35
Sahipli yazılımlar ile lisanslı yazılımlar ayrıdır.
Sahipli bir yazılım lisanslı değilse al kullan kardeşim denilmiştir.
Sahipli yazılım lisanslı ise anlaşmayı imzalarsan kullanabilirsin denmiştir.
Sahipli yazılım hem lisanslı hem ücretli ise ücretini ödemeden zaten yükleyip kuramazsın.


Sizce ben burada yasal olmayan bir program mı kullanıyorum.


HDD çalışma ile değil başka bir konu.konuyu orda konuştuk zaten sonrasında bir kopukluk oldu.
Konuyu bir ara yamyamlar sohbet bölgesinde tartışıp tatlıya bağlayalım.
Bilmeden hata mı yaptım acaba?


Ynt: Neden Linux: Şahsi sunum

Yanıt #36
özür dilerim, ben çıkıyorum arkadaşlar.
yazdığınız sürece ben de devam edebilirim; ama şimdi değil.
hoşçakalın.
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.


Ynt: Neden Linux: Şahsi sunum

Yanıt #38
Son soru hala muallaktadır.Burada tek bir sözüm var.
Yanlış anlaşılmalar olabilir. Ben bunun için elimden geldiğince arkadaşları dövmekteyim (Seron çok dayak yedi)
Bu gibi durumda küsmeyip dile getirirsek sorun olmaz diye düşünüyorum.
ÖZEL NOT:
Ben bilgili kişileri kaybetmek istemem. Küsecek olsam önce seron'u sepetlerdim :))
Ben kişi veya kişileri kırmaktan pek hoşlanmam.Konuştuğumuz konu trafolar ile ilgiliydi.Orda benim açıklamalarımın sizi yerdiğini mi düşündünüz başka birşey mi anladınız bilmiyorum konunun sonuna doğru ortam biraz soğudu.Sonrasında bende öyle olunca samimi olmadığını düşündüğüm bir ortamda konuşmak istemedim.
BİR İLAVE DAHA:Bu konuda tartışmak iyi olur sanırım.
Kullandıklarım ve test ettiğim sürümlerde bu gibi ihlal göremedim.
Tek bir örnek verebilirim.
MP3 eklentisi ve telif hakları.
Ubuntu studio sürümünde zaten bu yazılımı ücretsiz kullanıyoruz ancak yazılım sahiplidir.
Benim burda bahsettiğim daha çok donanım sürücüleridir.Yazılımlar değil.Sürücülerin çoğu driver lisans sözleşmelerini ihlal etmekte.Driver sorunu zaten bugün linux dağıtımlarını sıkıntıya sokmakta.

Ynt: Neden Linux: Şahsi sunum

Yanıt #39
Ben kişi veya kişileri kırmaktan pek hoşlanmam.Konuştuğumuz konu trafolar ile ilgiliydi.Orda benim açıklamalarımın sizi yerdiğini mi düşündünüz başka birşey mi anladınız bilmiyorum konunun sonuna doğru ortam biraz soğudu.Sonrasında bende öyle olunca samimi olmadığını düşündüğüm bir ortamda konuşmak istemedim.Benim burda bahsettiğim daha çok donanım sürücüleridir.Yazılımlar değil.Sürücülerin çoğu driver lisans sözleşmelerini ihlal etmekte.Driver sorunu zaten bugün linux dağıtımlarını sıkıntıya sokmakta.
Trafoları severim. Öyle birşey düşünmüş olsaydım ben sana küsmüş gibi olurdum.
Belki de konu içeriğini bölmemek için konuya dönmüş böylece senin sözlerini kabul etmiş olurdum.
Donanım topiğini oldukça gezdim ama tek bir yerde mesajını görebildim.

Alıntı
SAMSUNG 80GB harddisklerden elimde iki tane patladı benim BAD SECTOR yüzünden:)
O yüzden pek sevmem o harddiski:))))

Ama şu an laptopda bi HITACHI 160GB var 7 senedir bana mısın demiyor eleman:)))
Donanım sürücüleri konusunda ise:
Linux tarafında çoğunlukla generic sürücüleri kullanılır. Bu sürücüler o işleç'in anladığı komutların bütünüdür.
ÖRNEK:

Kod: [Seç]
-Loaded Modules-
vesafb
tpm_infineon : Driver for Infineon TPM SLD 9630 TT 1.1 / SLB 9635 TT 1.2
fglrx : ATI Fire GL
snd_hda_codec_hdmi : HDMI HD-audio codec
snd_hda_codec_analog : Analog Devices HD-audio codec
r8712u : rtl871x wireless lan driver
hp_wmi : HP laptop WMI hotkeys driver
sparse_keymap : Generic support for sparse keymaps
snd_hda_intel : Intel HDA driver
snd_hda_codec : HDA codec core
snd_hwdep : Hardware dependent layer
snd_pcm : Midlevel PCM code for ALSA.
bnep : Bluetooth BNEP ver 1.3
parport_pc : PC-style parallel port driver
snd_seq_midi : Advanced Linux Sound Architecture sequencer MIDI synth.
ppdev
snd_rawmidi : Midlevel RawMidi code for ALSA.
rfcomm : Bluetooth RFCOMM ver 1.11
tpm_tis : TPM Driver
bluetooth : Bluetooth Core ver 2.16
snd_seq_midi_event : MIDI byte <-> sequencer event coder
snd_seq : Advanced Linux Sound Architecture sequencer.
binfmt_misc
snd_timer : ALSA timer interface
snd_seq_device : ALSA sequencer device management
psmouse : PS/2 mouse driver
serio_raw : Raw serio driver
wmi : ACPI-WMI Mapping Driver
mac_hid
snd : Advanced Linux Sound Architecture driver for soundcards.
soundcore : Core sound module
snd_page_alloc : Memory allocator for ALSA system.
shpchp : Standard Hot Plug PCI Controller Driver
mei : Intel(R) Management Engine Interface
lp
parport
floppy
e1000e : Intel(R) PRO/1000 Network Driver
İnfineon adlı bu sürücü bir çeşit özel bağdaştırıcıdır. (Özel bir işlemci) Aynı bağdaştırıcıyı windows tabanında da kullanan üreticiler o işlecin windows sürücü modelini de yayınlarlar. Bu sürücü anakart sürücü paketi ile birlikte verilmektedir.
Anlaşılması açısından diğer sürücülere göz atabilirsin.
Sahipli sürücülere örneği ise yukarda resimlerle anlatmaya çalışmıştım.

Ynt: Neden Linux: Şahsi sunum

Yanıt #40
Sahipli yazılımlar ile lisanslı yazılımlar ayrıdır.
Sahipli bir yazılım lisanslı değilse al kullan kardeşim denilmiştir.
Sahipli yazılım lisanslı ise anlaşmayı imzalarsan kullanabilirsin denmiştir.
Sahipli yazılım hem lisanslı hem ücretli ise ücretini ödemeden zaten yükleyip kuramazsın.


Sizce ben burada yasal olmayan bir program mı kullanıyorum.
Konuyu bir ara yamyamlar sohbet bölgesinde tartışıp tatlıya bağlayalım.
Bilmeden hata mı yaptım acaba?
Sizin kullanığınız sürüm ati tarafından yazılmış.Yani yasal.Lakin üretici tarafından linux için yazılmamış olan sürücüler var.Örneğin benim wireless kartının linux sürücüsü yok.Var ama yazılanlar reverse engineering tekniği kullanılarak (lisans koşulları bunu ihlal olarak saymasına rağmen) yazılmış.Dolayısı
Konuyu taşıyabiliriz elbette.Ben sadece bu tür forumlarda samimi ve sıcaklık olan tartışmaları severim.Onun kaybolduğunu hissetiğimde ise uzaklaşma gereği duyuyorum.Konunun temeli budur.Yani fazlalık gibi hissedilmek pek de hoş değil.Karşıdaki kişinin böyle bir düşüncesi olmayabilir.Ama burası bir forum ve yazıyla anlaşıyoruz.Yüz mimikleri jestler burda ne yazıkki yok bu nedenle yanlış anlaşılmaya çok müsait bir ortam.

Ynt: Neden Linux: Şahsi sunum

Yanıt #41
Trafoları severim. Öyle birşey düşünmüş olsaydım ben sana küsmüş gibi olurdum.
Belki de konu içeriğini bölmemek için konuya dönmüş böylece senin sözlerini kabul etmiş olurdum.
Donanım topiğini oldukça gezdim ama tek bir yerde mesajını görebildim.

http://elektronikprojeler.com/index.php/topic,7403.msg61079.html#msg61079
Konunun linki yukarıdadır.Bende sizin küstüğünüzü düşündüğüm için böyle bir tavır aldım.Yani bir konuda sizin tabirinizle dayak yiyince küsüp aradaki iletişimi kesintiye uğrattığınızı düşündüm.Bu tür bir davranışın kırıcı birşey söylemediğimi göz önüne alarak uygun bulmadım ve foruma uzak kaldım.

Ynt: Neden Linux: Şahsi sunum

Yanıt #42
http://elektronikprojeler.com/index.php/topic,7403.msg61079.html#msg61079
Konunun linki yukarıdadır.Bende sizin küstüğünüzü düşündüğüm için böyle bir tavır aldım.Yani bir konuda sizin tabirinizle dayak yiyince küsüp aradaki iletişimi kesintiye uğrattığınızı düşündüm.Bu tür bir davranışın kırıcı birşey söylemediğimi göz önüne alarak uygun bulmadım ve foruma uzak kaldım.
Ayıbettin :D
Yahu ben orada senin söylediklerine zaten destek vermişim. Doğruya doğru.
Burada önemli olan vatandaşa doğru bilgiler vermektir. Senin önerilerin de doğru olduğuna göre ben ne diyebilirim.
Tek olay şöyle olabilirdi.
O vatandaş hem senin hem de benim önerilerimi test ederdi. Sonra gelir derdi ki.
Yahu YAMYAM senin dediğini yaptım olmadı. Ben mi hatalıyım sen mi?
Ben de yanlış birşey demişsem elbette düzeltirdim.
Ben de orada bilgili bir arkadaşla sohbet başladığı için sevinmişim. (Muhalefet olsa da bilgi doğru ise kıymetlidir)

Ynt: Neden Linux: Şahsi sunum

Yanıt #43
Sizin kullanığınız sürüm ati tarafından yazılmış.Yani yasal.Lakin üretici tarafından linux için yazılmamış olan sürücüler var.Örneğin benim wireless kartının linux sürücüsü yok.Var ama yazılanlar reverse engineering tekniği kullanılarak (lisans koşulları bunu ihlal olarak saymasına rağmen) yazılmış.Dolayısı
Konuyu taşıyabiliriz elbette.Ben sadece bu tür forumlarda samimi ve sıcaklık olan tartışmaları severim.Onun kaybolduğunu hissetiğimde ise uzaklaşma gereği duyuyorum.Konunun temeli budur.Yani fazlalık gibi hissedilmek pek de hoş değil.Karşıdaki kişinin böyle bir düşüncesi olmayabilir.Ama burası bir forum ve yazıyla anlaşıyoruz.Yüz mimikleri jestler burda ne yazıkki yok bu nedenle yanlış anlaşılmaya çok müsait bir ortam.
Bu konuda uygun bir zaman tartışma açıp kıyasıya kavga edebiliriz dostum.
Bilirsin ben bu gibi kavgaları severim.
Çünkü bu gibi kavgalardan bilgi doğacaktır.
ÖZEL İLAVE:
Reverse engineering konusu sürücüler ile bağdaştıramadığım için şu an yorum yapamıyorum.
Ancak bahsi geçen mevzuu donanım içerisindeki komutları generic olarak elde etmek ise bu tamamen yasaldır. Sadece bu sürücü bana aittir denilemez. Yani linux geliştiricileri bu sürücüyü ben yazdım diyemez. Sadece test ettim ve onayladım diyebilir.
Yukardaki vermiş olduğum kod satırlarında örnek teşkil edebilecek sürücüler görebilirsin.

Ynt: Neden Linux: Şahsi sunum

Yanıt #44
Ayıbettin :D
Yahu ben orada senin söylediklerine zaten destek vermişim. Doğruya doğru.
Burada önemli olan vatandaşa doğru bilgiler vermektir. Senin önerilerin de doğru olduğuna göre ben ne diyebilirim.
Tek olay şöyle olabilirdi.
O vatandaş hem senin hem de benim önerilerimi test ederdi. Sonra gelir derdi ki.
Yahu YAMYAM senin dediğini yaptım olmadı. Ben mi hatalıyım sen mi?
Ben de yanlış birşey demişsem elbette düzeltirdim.
Ben de orada bilgili bir arkadaşla sohbet başladığı için sevinmişim. (Muhalefet olsa da bilgi doğru ise kıymetlidir)

Ben ince fikirli bir yamyamım :D
Konuyu desteklemek elbette önemli.Ben doğru olduğu için desteklediğinizi ama doğru muhalefet olduğum için biraz canınızın sıkıldığını samimiyetin kaybolduğunu hissettim.Ortada açık seçik bir kavga mevzusu yok yani :D
Bende tartışmaktan zevk alırım zaten öyle kolay gücenmem.Gücendirdiğimi düşünüyorsam giderim yani :D