Ana içeriğe git
Konu: 12V SEA-LEAD ACİD OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ (17313 Kez okunmuş)

Ynt: 12V SEA-LEAD ACİD OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ

Yanıt #15

Hiç fark etmez, ister 1,5 + 1,5 ohm tak , ister tek 2R2 , diğerine atlama yap (telle kısa devre)
Önemli değil.  ;)
Ben dün yolumun üstündeki akücüye 12V/7Ah akü sordum, PRC , yeni gözüken aküler için 30lira dedi. Siz kaça aldınız?

Bir de aküyü sabit akımla boşaltmak iyi değil derler. (led bağlayıp bitene kadar beklemek gibi)

Kolay gelsin.

yani 1R direncin net bi görevi yok mu orda,o zaman ben 1R olan yerlere 1.5R direnç kullanıp devreyi yapayım.aküyü sabit akımla boşaltmak neden iyi olmasın ki,diyelim ben aküyü güvenlik sistemi için kullanıcam yada elektrik kesintisinde acil çıkış aydınlatmasında kullanıcam,sabit akım çeker diye arada bir aküye ek yük mü bağliycam açıkcası pek tatmin olmadım,demişseler vardır bi bildikleri.gerçi bi kaç saat ledde kullanıp sonrasında aküye 12v eqo bağladım müzik dinledim :D aslında akülerin hemen hemen hepsinde PRC ibaresi mevcut ama bu çin malıdır anlamına gelir mi bilemem,çünkü çinde üretim konusunda ucuz iş gücü nedeniyle artık bir çok küresel markalar bile maliyet konusunda tasarruf etmek için çin devletiyle üretim konusunda sözleşmeler yapıyolar,hem ben elektronik konusunda şansa inanırım,bazen öyle çin malları sağlam çıkabiliyo ki insan şaşırır kalır biraz da kullanma şekline bağlı.12V 7 Ah akü ben alırken 30 lira denmişti ama adamla muhabbet arası 27 liraya düşürmüştüm :D aküyü alıp eve gelip nette baktım o zaman,aldıgım aynı akü sahibinden.com da 12,50 TL görünce şok olmuştum,adam ithalat toptancısı büyük kasalar içinde akü resimlerini koymuş siteye,ama sonrasında bir iki gün sonra o ilan kalktı bi daha da çıkmadı.herhalde eski tarihli ve ya elinde kalmış paraya çevirmeye çalışıyodu...

Ynt: 12V SEA-LEAD ACİD OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ

Yanıt #16
devreyi tamamladım,daha önce ki yaptıgım devrede kırmızı ve yeşil led beraber yanıyordu,ama şimdi devreye güç verdiğimde sadece kırmızı yanıyo,aküyü bağladığımda yeşil kısık bi şekilde yanıyo,akünün voltajı 12,50 seviyelerinde,herhalde tam boşalmadı,birde aşağıda resim koydum sizce hangi trafo olur,eğer küçük olan olursa plakette devrenin arkasında ki boş kısma trafoyu koymak istiyorum ama trafonun gücü düşük tahminimce,bu yüzden çıkış akımını karşılayabilir mi???

Not:akü voltajı 12V seviyelerine kadar indi ve küçük trafoyla denedim,yeşil kısık bi şekilde yanıyor,galiba gücü yetmiyo.24V trafo ile denedim bu sefer yeşil led biraz daha parlak yandı ama bu seferde bir müddet sonra 3055 ısınmaya başladı,hatta koydugum sogutucuya bile el değdiremez hale geldi sıcaktan,bundan sonra yapmam gereken nedir yardımlarınızı bekliyorum,şimdiden teşekkür ederim...

Ynt: 12V SEA-LEAD ACİD OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ

Yanıt #17
O soğutucu küçük, daha sonra büyüğünü bulup takarsın.
Trafoların ikiside olmaz.
Sana 15VA dan büyük 15-18Vac çıkışı olan bir trafo lazım.
Büyük trafonun voltajı yüksek, oluşacak ısıyla başa çıkamazsın. (deneyebilirsin)
Küçük trafonun akımı yetersiz, boş aküyü iki günde şarj edersin.

Trafo alana kadar, büyük trafoyla eski CPU fan ve soğutucusu kullanabilirsin.
20VA  15Vac işini görür. ( 2X15V veya 0-9-12-15-18v kademeli olabilir)

Kolay gelsin.

Ynt: 12V SEA-LEAD ACİD OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ

Yanıt #18
eski bir vcd den söktüğüm trafo ve dogrulutucu devresi vardı ve onu güç kaynagı olarak kullanıyodum,dogrultucu devresini çıkarıp trafo çıkışlarını ölçtüm.3Vac-12Vac-16Vac-22Vac çıkış verdiğini görünce 16Vac yi şarj devresine bağlayıp şarja başladım,hafif bir ısınma oluştu.şarja taktıktan 5 saat sonra çektiği akıma baktım 0.35A gösterdi(2W/1,2R) ve yaklaşık olarak 12-13 saat sonra yeşil led kısık şekilde yandıgı zaman tekrar ölçtüğümde 0.05A gösterdi.voltaj ise 13,60 seviyelerindeydi ve bende şarjı sonlandırdım,bu değerler normal midir? bir de akü doldugunda yeşil ledin kısık bi şekilde yanmasının yerine tamamen sönmesini sağlayabilir miyiz??? 3055 ile led arası 1R olmadıgı için 1,5R kullanmıştım,bunu göz önüne alarak soruyorum...

Ynt: 12V SEA-LEAD ACİD OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ

Yanıt #19
ferhat8484 arkadaşım böyle güzel bir paylaşım için teşekkür ediyorum,eline sağlık.Devreyi yaptım şu an aküm şarj oluyor.

Ynt: 12V SEA-LEAD ACİD OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ

Yanıt #20
Merhaba. Bu devre için 2x8V çıkışı olan bir UPS trafosunu bağlayıp 16V ac versem olur mu?

Ynt: 12V SEA-LEAD ACİD OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ

Yanıt #21
neyler elektorıkcıye mje3055 dedım bana tıp3055 vermıs onu taksam sıkıntı cıkartırmı acaba

Ynt: 12V SEA-LEAD ACİD OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ

Yanıt #22
merhaba devreyi inceledim
tam yapmaya kalktım ki 2 şey gözüme çarptı
bu konuda acil yardımlarınızı beklyorum ,
1- c4 2200u diyor voltaj değeri nedir
2- projede olmayan ama resimde ve baskı devrede olan yeşil ledin yanında bulunan kondansatör
baska sıkıntı yok çünkü baskı devrede var ama projede yok eleman listesi çıkartcaam onda da yok yardımlarınızı bekliyorum
şimdiden teşekkürler

Ynt: 12V SEA-LEAD ACİD OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ

Yanıt #23
2200uF, 18V giriş için 50V ve üzeri uygundur.

"projede olmayan" dediğiniz kondansatör, yanlış bakmamışsam Vçıkış (akü bağlantı) klemensine tekabül ediyor(aküye paralel). boyutuna bakacak olursak voltajına göre 470 veya 1000uF olabilir.

evet devre ve baskı şemasında görünmüyor ama kullanılmasa da olur herhalde...

aslında MJE 3055 kartın biraz daha kenarına taşınsaydı daha küçük bir PCB ye basılabilirdi gibime geldi. gereğinden büyük pcb kullanılmış sanki. kenarda kalan MJE ye kartın eni boyutunda bir soğutucu ile sorun giderilirdi.
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: 12V SEA-LEAD ACİD OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ

Yanıt #24
Devreyi yaptım ve çalışıyor çıkışı kısa devre yapınca 0,65 a değerinde sabit kalıyor. Ancak akü voltajını 13,8v 'a ayarladım fakat şarj voltajı 13,8v 'a çıkmasına rağmen akım  0,2 a ya kadar düşmesine rağmen akımı kesmiyor

Ynt: 12V SEA-LEAD ACİD OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ

Yanıt #25
eğer ölçümleriniz doğru ise,
kısadevrede 0,65A (650mA) aslen oldukça yüksek bir değerdir.
devrenin 13,8V de hala 200mA akım vermesi iki şeye işaret olabilir:
1-14,X volta kalibrelidir yani aküyü 14V ye ulaştırana kadar doldurmaya çalışıyordur.
2-her ne kadar adı otomatik ise de "otomatik kesmeli" olmayabilir, akü dolunca otomatik olarak tampon şarj kademesine geçiyordur.
3- ya da ben yanılıyorumdur... ;D
Usta değilim. Sadece hobistim.
Yanıtlarıma bakarak beni usta zannetmeyin.

Ynt: 12V SEA-LEAD ACİD OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ

Yanıt #26
bu devreyı geçtiğimiz sene yapmış ve o günden bu güne hâlâ daha kullanan biri olarak söyleyebilirim ki; çıkışı 13.7 Volta ayarlayıp şarj işlemini başlatıyosunuz.çıkış direncinin değerine göre akımı sınırlıyorsunuz.7Amperlik akü için 700mA(üç aşağı beş yukarı oynayabilir) bu değerlerde şarjı başlatıyor.benim ölçümlerimde akü değeri dolum seviyelerine ulaştığında çok düşük değerde tam hatırlamıyorum bir sene oldu galiba 50mA daha aşağıda olabilir... bu değerde tampon şarja geçiyor...

Ynt: 12V SEA-LEAD ACİD OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ

Yanıt #27
arkadaşlar tekrar merhaba
devreyi yaptım fakat sıkıntılar ve sorularım var öncelikle seron arkadaşıma teşekkürler
fakat devre için indirdiğim dosyada 1 r ve 1k dirençlerinin yerinde 1mohm gibi resimde görünen bir direnç var
neden bukadar inceliyorsun diyeceksiniz devreyi yapıp çalıştırdım diyen arkadaşlar beni hayrte düşürüyor
20 k pod ayar sırasında yanıp kül oldu
sorunu inceliyorum yardımlarınızıda bekliyorum tabikide :)

Ynt: 12V SEA-LEAD ACİD OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ

Yanıt #28
20 k potun yanmasının tek nedeni üzerinden aşırı akım geçmesidir.

Devrenizin üstten ve alttan bir kaç açıdan parçaları net görebileceğimiz şekilde resmini koyarsanız devrenizin doğruluk kontrolünü yapabiliriz. Hangi resimde 1 mohm kullanılmış ben baktım ama göremedim.

Resimleri koyduğunda kontrol edebiliriz. iyi çalışmalar.

Ynt: 12V SEA-LEAD ACİD OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ

Yanıt #29
serkan_48 hocam yarin net bir şekilde resimleyip sizden yardım bekliyeceğim ama akü bağlı değilken nasıl bir aşırı akım geçimi olcak devreye enerji verdiğimde sadece kırmızı led yanıyor ama podu ayarlamak istediğim zaman pod kül yarin lütfen takipte kalın öglen işe gidiyorum masamda kaldı ordan saat 1 veya 2 gibi nete resimleri yüklerim :)