Ana içeriğe git
Konu: Bakır eritme hakkında (3733 Kez okunmuş)

Bakır eritme hakkında

Şu an sinirlerim öyle böyle değil çok fena bozuk. Çok sinirliyim çünkü o kadar zorluklarla aldığım perhidrol ve tuz ruhuna devremi atınca hiç bişey olmadı. Perhidrolü tuz ruhundan az koydum ve devreyi içine attım. Hiç bişey olmadı sadece devrenin yolları silindi çok sinirliyim. Nereyi yanlış yapıyom ben ?

Ynt: Bakır eritme hakkında

Yanıt #1
öncelikle çay bardağının yarısı kadar su koy, sonra koyduğun suyun yarısı kadar da HCI (hidroklorik asit) koy, daha sonrda asidin yarısı kadar hidrojenperoksit koy işlem tamamdır... önce güzel bir çalkala ki asit çözeltisi homojen olsun, sonra plaketi at içine biraz yavaş çıkar tahminen 1-2 dakikada çıkar, ama sonuç çok nettir.
MEVZU BAHİS VATAN İSE , GERİSİ TEFERRUATTIR

Ynt: Bakır eritme hakkında

Yanıt #2
Su koyulması gerektiğini ilk defa sizden duyuyorum deniycem.

Ynt: Bakır eritme hakkında

Yanıt #3
su asidin derecesini düşürür, belki reaksiyonu biraz yavaşlatır , ama yol kaplamasını çözmez en azından
MEVZU BAHİS VATAN İSE , GERİSİ TEFERRUATTIR

Ynt: Bakır eritme hakkında

Yanıt #4
Hocam çok sinirleniyom ya, bu işi çok seviyom yapabilceğimi biliyom ama hiç tecrübem yok. Merakım ileride tecrübeyide getiricektir. Bide sorma gitsin annemden babamdan gizli yapıyom. Tuz ruhunu görseler telaşlanırlar oranı buranı yakcan derler. Bunun üzerine bide yaptığım devreleri asite atıp fos çıkınca insanın sinirleri çok bozuluyo :(

Ynt: Bakır eritme hakkında

Yanıt #5
canını sıkma , hepimiz aynı yollardan geçtik, sen de en fazla bir veya iki tecrübeden sonra alışırsın
MEVZU BAHİS VATAN İSE , GERİSİ TEFERRUATTIR

Ynt: Bakır eritme hakkında

Yanıt #6
Sağolasın abi.

Bu arada aklıma bişey takıldı. Çay bardağının yarısının yarısı kadar perhidrol koy demeye çalıştın sanırım. Bu çook az değil mi ?

Ynt: Bakır eritme hakkında

Yanıt #7
çok az değil, fazla bile
onun görevi katalizör...
MEVZU BAHİS VATAN İSE , GERİSİ TEFERRUATTIR

Ynt: Bakır eritme hakkında

Yanıt #8
Ben bir flip flop devresi yapmak istiyorum. Çünkü en basitinden başlamak en güzeli bence. Plastik bir kaba çay bardağının yarısı kadar su koydum. onun yarısı kadar tuz ruhu, onunda yarısı kadar perhidrol koydum. 2-3 dakika bekleticem. Sonra yollar çıkıcak. ( inşallah :D ). Sonra bi güzel yıkıcam ve delme aşamasına geçcem.

Doğrumu anlamışım hocam ? :D

Ynt: Bakır eritme hakkında

Yanıt #9
evet doğru anlamışsın, yalnız boyalı plaketi asit çözeltisine atınca asit kabını yavaş yavaş çalkala... çünkü plaketin üzerinde bakır tuzu oluşur, sen çözeltiyi salladıkça bakır tuzu yüzeyden uzaklaşır ve daha çabuk çıkar.
MEVZU BAHİS VATAN İSE , GERİSİ TEFERRUATTIR

Ynt: Bakır eritme hakkında

Yanıt #10
Abi senin dediğini aynen yaptım yine olmadı. Sorun perhidrolde bence çünkü üzerinde derişimi falan yazmiyi. Elektronikçiden almıştım 500 ml 5 tl

Ynt: Bakır eritme hakkında

Yanıt #11
o zaman şöyle bir deney yapalım.
HCL den az bir miktar koy ve içine alüminyum bir parça at çok hızlı bir şekilde reaksiyona girmeli...
çıkan gazı soluma hidrojendir..
eğer reaksiyon hızlı gerçekleşmiyorsa muhtemelen asidin derişimi düşüktür, gaz çıkışı çok hızlı ise perhidrol ( hidrojen peroksitte)  problem vardır
MEVZU BAHİS VATAN İSE , GERİSİ TEFERRUATTIR

Ynt: Bakır eritme hakkında

Yanıt #12
Bir ara benzer sorunu bende yasamıştım 10x10 kart 1,5 saatte erimedi , sinirimden 1lt,peridrol -1litre tuzruhunu boşalttım tık yoktu yine erimedi, hepsini çöpe attım :(  Daha sonra yeni bir tuzruhu aldım sonuç mükemmeldi, Şuan 10x10 plaketi eritmesi 8-9 saniyeyi geçmiyor ve yollara hiç bir zarar vermiyor, ve tekrar farklı bir marka tuzruhuyla deneyince erime süresinin yine uzadığını  gördüm, Sonra kendimce kararı verdim sorun tuzruhundaydı , sende farklı bir markanın tuzruhunu kullan birde onunla dene sorun hangisinde belli olur?

Ynt: Bakır eritme hakkında

Yanıt #13
en güzeli gidip bir kimyasal madde satan dükkana, şöyle göğsünü gere gere ben Hidroklorik   (HCI)   asit istiyorum diyeceksin, tuz ruhu diye satılan seyreltilmiş ve ne olduğu belli olmayan asit almayacaksın :D
MEVZU BAHİS VATAN İSE , GERİSİ TEFERRUATTIR

Ynt: Bakır eritme hakkında

Yanıt #14
Evet kesinlikle haklısınız bende sonradan farkına vardım ve burada üretim yapan firmayı buldum artık o firmanın ürünlerini kullanıyorum , hiç sorun yaşamadan tedirgin olmadan kartları atıyorum :)Gerçekten kartın asitte erimemesini görmek çok sinir bozucu :)